конспект "Сас аннар"
план-конспект занятия (средняя группа) на тему
Тема: «Сас аннар»
Ситуация: «Тайга ээзiнiн тореен кунiне тимненчебiс»
Ööнкöстег:Познавательнай паза коммуникативнай тоғыс хоостыра олғаннарнын наа пiлiстерларына оңдайлар тимниры.
Пöгiннер: - Ғ, У-, тапсағларны ортаа адирға ӱгредерi;
-Аннарнын аттарын орта адирға паза хооста орта козiдерге ӱгредерi;
-Сурығларға толдыра нимес чоохтағларнаң нандырығ пирерге;
- iколен чоптезiп тогынарга;
-Ойында чалахай полары.
Наасостер: аба, хозан, тулгу, пуур, тайга паза ан.пасха
Кирек ниме-ноолар: сас аннарнын хоостары
Ӱгредiгнiң чöрiмi:
1. Кiрiс чардығы: (тапсағларны орта адирға ӱгренчелер).
- Олганнар, пуун иртен кускечек ыгыранына, усхун паргам.
В: - Кускучек ыгырапча.
О: - Гг-гг.
-Агырин ыгырапча Гг-гг, тын ыгырапча Гг-гг.
- Олганнар, иртен тогысха парчатханда, чил убурсыхан.
-Чил убурче.
- Уу-уу.
В: - Чиличек убурче.
- Уу-уу.
2. Ӱгредiгнiң ööнi:
Ситуация. Кем де вахтада письмо атрыссалтыр.
- Олганнар, коренер кем де вахтада пiске пiчiк артыссалтыр.
- Сiрер хайди сагынчазар, кем пiчiк пiске пасхан?
-Хыгыркорелер?
«Изеннер, «Ынархас» группа олганнары. Мин сирернi позымнын тореен куниме хыгырчам. Аба».
В:- Олганнар, Кем пiске пiчiк ысхан? (Аба)
- Нимее хыгырча, Аба? (тореен кунiне)
-Хайда чуртапча, Аба? (тайгыда)
В: - Олғаннар тайга наа сöс. –Минiң сомза чоохтаныңар. (Воспитатель наа сöст iадапча, олғаннар анны истiп, соонҷа адапчалар. Сöстi пастап пӱкӱлее, анаң слогтап, ӱзiнҷiзiн хатап пӱкӱлее адирге кирек. Алай ба холл саап).
О:-Тай-га. (Айа сап чарир).
В: - Олганнар сiрер хайди сагынчазар кемнi Аба торен кунiне хыгырды? (аннар)
(Мольбертте аннарнын паза ибдегi малларнын хоостары. Пуур, тулгу, хозан, тиин)
В: - Пу ниме?
О: - Пу аба,(тулгу, хозан, пуурi)
Ханча нанчы Абанын тореен кунiнде полар. (сан 4, пуклее санапчалар)
Олганнар,таппиренер постарына нанчы, паза пiр аннын ара чоохтап пиренер:
- хайдыг ан;
- ниме хынча чирге.
Аба аннар хынчатхан чистернi тимнир.
Считалка: «Питта, саатта, пеере, наара, ибе, сибе, тууба, крес»
Ойын: «Сасхан, сасхан чохтапир…»
(Олганнар аннарнын ара чохтапчалар, козiтчелер)
- Олганнар, пic хайдаг сыйых сыйлирбic Тайга ээзiне?
В: - Мин, кибелис чохтапирерге чаратчам.
«Тайга ээзi мин полчам,
Чисектерге чоо хынчам.
Сугда паламны чупчам,
Хысхы килзе узупчам»
3.Угредiгнiң тӱзiмi.Рефлексия.
Кем пiстi тореен кунiне хырган?
Хайдаг аннарны, Аба тореен кунiне хырган?
Хайдаг наа соc пiс угренгебic?
Нимее сыйлирбic Аба.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
hak._dikie_zhivotn.docx | 57.69 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: «Сас аннар»
Ситуация: «Тайга ээзiнiн тореен кунiне тимненчебiс»
Ööнкöстег:Познавательнай паза коммуникативнай тоғыс хоостыра олғаннарнын наа пiлiстерларына оңдайлар тимниры.
Пöгiннер: - Ғ, У-, тапсағларны ортаа адирға ӱгредерi;
-Аннарнын аттарын орта адирға паза хооста орта козiдерге ӱгредерi;
-Сурығларға толдыра нимес чоохтағларнаң нандырығ пирерге;
- iколен чоптезiп тогынарга;
-Ойында чалахай полары.
Наасостер: аба, хозан, тулгу, пуур, тайга паза ан.пасха
Кирек ниме-ноолар: сас аннарнын хоостары
Ӱгредiгнiң чöрiмi:
1. Кiрiс чардығы: (тапсағларны орта адирға ӱгренчелер).
- Олганнар, пуун иртен кускечек ыгыранына, усхун паргам.
В: - Кускучек ыгырапча.
О: - Гг-гг.
-Агырин ыгырапча Гг-гг, тын ыгырапча Гг-гг.
- Олганнар, иртен тогысха парчатханда, чил убурсыхан.
-Чил убурче.
- Уу-уу.
В: - Чиличек убурче.
- Уу-уу.
2. Ӱгредiгнiң ööнi:
Ситуация. Кем де вахтада письмо атрыссалтыр.
- Олганнар, коренер кем де вахтада пiске пiчiк артыссалтыр.
- Сiрер хайди сагынчазар, кем пiчiк пiске пасхан?
-Хыгыркорелер?
«Изеннер, «Ынархас» группа олганнары. Мин сирернi позымнын тореен куниме хыгырчам. Аба».
В:- Олганнар, Кем пiске пiчiк ысхан? (Аба)
- Нимее хыгырча, Аба? (тореен кунiне)
-Хайда чуртапча, Аба? (тайгыда)
В: - Олғаннар тайга наа сöс. –Минiң сомза чоохтаныңар. (Воспитатель наа сöст iадапча, олғаннар анны истiп, соонҷа адапчалар. Сöстi пастап пӱкӱлее, анаң слогтап, ӱзiнҷiзiн хатап пӱкӱлее адирге кирек. Алай ба холл саап).
О:-Тай-га. (Айа сап чарир).
В: - Олганнар сiрер хайди сагынчазар кемнi Аба торен кунiне хыгырды? (аннар)
(Мольбертте аннарнын паза ибдегi малларнын хоостары. Пуур, тулгу, хозан, тиин)
В: - Пу ниме?
О: - Пу аба,(тулгу, хозан, пуурi)
Ханча нанчы Абанын тореен кунiнде полар. (сан 4, пуклее санапчалар)
Олганнар,таппиренер постарына нанчы, паза пiр аннын ара чоохтап пиренер:
- хайдыг ан;
- ниме хынча чирге.
Аба аннар хынчатхан чистернi тимнир.
Считалка: «Питта, саатта, пеере, наара, ибе, сибе, тууба, крес»
Ойын: «Сасхан, сасхан чохтапир…»
(Олганнар аннарнын ара чохтапчалар, козiтчелер)
- Олганнар, пic хайдаг сыйых сыйлирбic Тайга ээзiне?
В: - Мин, кибелис чохтапирерге чаратчам.
«Тайга ээзi мин полчам,
Чисектерге чоо хынчам.
Сугда паламны чупчам,
Хысхы килзе узупчам»
3.Угредiгнiң тӱзiмi.Рефлексия.
Кем пiстi тореен кунiне хырган?
Хайдаг аннарны, Аба тореен кунiне хырган?
Хайдаг наа соc пiс угренгебic?
Нимее сыйлирбic Аба.
Тема: « Дикие животные»
Ситуация: «Готовимся на день рождение к медведю»
Цель: создание социальной ситуации развития в процессе коммуникативной деятельности
Задачи: создать условия для:
- развития умения правильно произносить звуки Ғ, У,
- развития умения правильно называть названия диких животных на хакасском языке и правильно показывать животных на картинке;
-развития диалогической речи;
-взаимодействия детей в паре;
Ход
Вводная часть:- Ребята, сегодня утром, меня разбудил шорох хомяка.
-хомяк шуршит Г- г, г-г (тихо, громко)
-Ребята, утром, когда я шла на работу, подул ветерок
- ветер дует У-у, ветерок у-у
Основная часть:
Ребята, посмотрите, кто- то оставил для нас письмо.
- Хотите узнать, кто написал нам письмо?
«Здравствуйте, дети из группы «Дружба ». Я и мои друзья слышали, что вы очень дружные и веселые ребята, поэтому приглашаю вас на свое день рождение. С большой надеждой медведь»
В: - ребята, кто написал нам письмо? (медведь)
- куда приглашает нас медведь? (на день рождение)
- где живет медведь? (в тайге)
В: ребята, тайга новое слово. – Повторите, пожалуйста, за мной, потом все вместе, а потом по слогам, хлопая в ладоши.
Тай-га
В: Ребята как вы думаете, какие друзья у медведя? (звери)
В: Ребята предлагаю выбрать себе друга, подойти к столу выбрать себе дикое животное и рассказать о нем.
- назвать животное;
- показать, как двигается животное;
- рассказать чем питается животное;
Дидактическая игра: «Сорока, сорока расскажи, сорока, сорока покажи.…»
(дети называют животное, показывают движения животного, рассказывают, чем питается)
- Ребята, мы теперь знаем, какие друзья есть у медведя.
- Ребята, на день рождение принято дарить подарки, а какой подарок мы можем подарить медведю? (нарисовать, слепить и т.д.)
- А я предлагаю выучить и подарить ему стихотворение.
«Я хозяин тайги,
Очень люблю ягоды.
В реке ребенка купаю.
Зима придет, сплю»
Рефлексия: Кто пригласил нас на день рождение?
Каких диких животных вы можете назвать на хакасском языке?
Какое новое слово мы сегодня выучили? Что мы подарим медведю на день рождение?
Самоанализ открытого занятия. Развитие речи.
Тема: Талған итчебiс.
Данное открытое занятие проводилось с детьми среднего возраста 3-4 лет в количестве 8 человек.
Пӧгiннер:
1. Хакас сӧстерiнде учурапчатхан тапсағларны орта адирға.
2. Наа сӧстернi орта адирға, чоохтағда орта тузыланарға.
3. Табырах чоохтанасты чахсы чоохтанарға.
Для реализации каждой задачи были подобраны приемы в интересной занимательной форме.
Структура занятия соответствовала поставленным задачам. Целесообразно разделила время по всем частям занятия.
Материал подобран на доступном для детей уровне. Учитывая возрастные особенности, дети отвечали на вопросы воспитателя, самостоятельно произносили считалки в игре «Сасхан, сасхан чоохтапир ». Дети были довольно активные, чувствовали себя комфортно.
Содержание занятия соответствовало поставленным целям: развивать речь детей, обогащать словарный запас; развивать умения детей излагать свои знания о диких животных; развивать бережное отношение к животным.
Занятияныңпоскöрiзi (4-5частығолғаннар)
Тема: «Сас аннар»
Ситуация: «Тайга ээзiнiн тореен кунiне тимненчебiс»
Ööнкöстег:Познавательнай тоғыс хоостыра олғаннарны ннаа пiлiстер аларынаоңдайлар тимниры.
Пöгiннер: - Ғтапсағларны орта дирға ӱгредерi.
-Наасöстер орта адирға ӱгредерi.
-Сурығларға толдыра нимес чоохтағларнаң нандырығ пирерге.
-Ойында чалахай полары.
Наасостер: аба, хозан, тулгу, пуур, саасхан, тайга паза ан.пасха
Кирек ниме-ноолар: сас аннарнын хоостары
Пупöгiннер пöгерге учун олғаннарның удаа учурапчатхан чуртазынан алылған ситуация. Прайзы улукунге тимненчелер. Тимнеглiг тоғыс апарғам.
Ӱгредiгнiңчöрiмi:
1.Кiрiс чардығы. Кускечек хайди ыгырапча, чил хайди убурче. Мында хайығ салғам хакас тапсағларына. Хакас тапсағларын орта адап, тузаланарынсизiнiп, олаңайсурығларғанандырығпиргеннер.
2. (чардыгы). Ӱгредiгнiңööнi. Вахтада кем де пiске пiчiк артыссалган. Олхоостарны пiрчирге чыып аларға кирек. Паза сурығларға нандырығ пирерге кирек полған.
ТАЙГА наа сöс. Мында тоғыс апарғам. Постарың кöрiп алғазар. Наа кирчеткен сöстi адапчатса, олғаннар аны истiп, соонҷаадапчалар. Сöстi пастап пӱкӱлее, анаң слогтап, ӱзiнҷiзiн хатап пӱкӱлее адирге чарир. Алай ба холсаап).
Прай занятие ойынғатööйполған. Олғаннаройынхоостыранаапiлiстералғаннар. Наасöстернеңтаныстырғам. Пiрпалаанаңтоғысапарарғамаңнанғам..
Мында ФГОС кöрiнген. Олғаннар постары хайдағ куннине кирген аннарнын хоостарын алғаннар, аргыс тапханнар хада тогынганнар, чоптезiп.
3.Угредiгнiн тузiмi. Аба сыйых тимнепчелер, наа кибелис угренгеннер.
Рефлексия.
Мин сағынчамминiң занятиям орта иртiрiлген. Кöңнiмекiрген. Олғаннарчалахайполғаннар.