Конспект ООД на чувашском языке "Семье"
план-конспект занятия по развитию речи (старшая группа)

Щукина Любовь Валериановна

Теллевесем: Ачасене «семье» пелтерешепе паллаштарасси,сава-юра урла аслисене юратма тата хисеплеме  ханахтарасси. Таван челхене хаклама, упрама верентесси. Семьери сывах сынсене терес тупса палартасси (атте, анне, асатте, асанне, кукаси, кукамай, аппа, пичче, йамак, шаллам).

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл seme.docx20.12 КБ

Предварительный просмотр:

МБДОУ «Детский сад  №27 «Путене» Моргаушского района Чувашской Республики.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

«Семье»

Выполнила:

Воспитатель Щукина Любовь Валериановна

с. Моргауши

 2020

Теллевесем: Ачасене «семье» пелтерешепе паллаштарасси,сава-юра урла аслисене юратма тата хисеплеме  ханахтарасси. Таван челхене хаклама, упрама верентесси. Семьери сывах сынсене терес тупса палартасси (атте, анне, асатте, асанне, кукаси, кукамай, аппа, пичче, йамак, шаллам).

Ес юхаме

Пулеме Марине пукане юра юрласа керет:

Телейле ачалах,

Менрен килет-ши вал?

Телейле ачалах,

Камран килет-ши вал?

Сул туперен,

Сап-сар хевел пахсан,

Атте-анне

Ялан сумра пулсан.

Сул туперен,

Сап-сар хевел пахать,

Атте-анне

Мана пить юратать.

(«Телейле ачалах» юра).

Марине: Сывлах сунатап сире! Паян эпе пите хавас.

Воспитатель: Ыра кун сана, Марине!

(Ачасем те сывлах сунассе).

Ачасем, Маринепе  паллашар-и?

Вайа выляр-и? (ачасем пысак савракана тарассе).

Вайа яче «Эсе мен ятла».    

Воспитатель: Манан аламра асамла самха,  эсир хавар ятара каласа,  самхана пер-перне парса яратар. (Эпе Марине ятла).

Хале вара вайара хер ачасем варринче савранассе, арсын ачасем весен тавра шутласа савранассе 1, 2, 3, 4, 5.

Кампа кам тел пулассе, пер-перинпе ал парса сывлах сунассе, хайсен ячесене калассе (Сывлах сунатап, эпе Марине ятла).

Ваййа 2-3 хут выляссе.

Маринен аллинче «Семье» санукерчеке.

Воспитатель: Айтар-ха ачасем тенкелсем сине ларса,

 Маринен семьипе паллашар.

Камсене куратар эсир? (Ачасем укерчек тарах каласассе).  

Маринен  семьи пысак-и?

-Терес, пирен умра пер пысак семье.

Марине  ачасене хайен семьипе паллаштарать:

«Манан семье»

Пирен  семье пите пысак.

Айтар шутлапар перле:

 (экран сине савари персонажсем тухса пырассе)

Атте, анне, пичче, йамак,

Асаттепе асанне тата  эпе Марине.

Атте еслет Мускавра,

Сулле сурт  секлет унта.

Анне,садикре еслет,

Ачасемпе вал тимлет.

Пиччепе   эпир шкулта,

Веренетпер тарашса.

Йамакам халь печекрех,

Вал сурет ача   саднех.

Асаттепе асанне,

Саванас курес пире:

Тутла кукаль   песерес,                                                                                                                          

Кил картинче вай хурас.  

Воспитатель: Ачасем, эсир килте аслисене пулашатар-и? Мен таватар?

Паян пирен Марине саванасла, уява хатерленет. Часах аннесен, асаннесен уяве.

Эсир уява хатер-и?

Айтар-ха Маринене «Анне» юрра юрласа парар.

Марине ачасене чечек парни валессе парать.

Ачасемпе сывпуллашса пукане, асанне патне   пулашма каять.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Ачасем чечексене капарлатма ларассе.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект совместной работы по художественно-творческой деятельности с детьми подготовительной к школе группы на тему «Народная культура и традиции чувашского народа» «Какое разное солнце в чувашском орнаменте»

Программное содержание:Образовательные задачиОбразовательная область «Познавательное развитие»:Расширять представление детей об особенностях культуры, быта чувашского народа. Образовательная обла...

Конспект открытого занятия "Чувашский народный гигроскоп"

Интеграция образовательных областей: социально-коммуникативное развитие, познавательное развитие, речевое развитие. Цель: Познакомить с чувашскими народными приметами и чувашским гигроскопом, пре...

Конспект занятия: "Традиции чувашского народа"

Познакомить детей с традициями и бытом чувашского народа....

Конспект занятия "Подвиг чувашского народа"

Цель: расширять знания детей о Великой отечественной войне....

Конспект занятия «Подвиг чувашского народа в тылу: Сурский и Казанский оборонительные рубежи»

Конспект занятия «Подвиг чувашского народа в тылу: Сурский и Казанский оборонительные рубежи» Цель: формирование у детей чувства патриотизма, гордости за свою нацию, уважение к подвиг...

Конспект ООД на чувашском языке "Сар хевелем"

Конспект ООД на чувашском языке  "Сар хевелем"...