Мойд "Ӧшкамӧшка мездӧм"
материал

Чупрова Александра  Геннадьевна

Сценарий

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon moyd_oshkamoshka_mezdom.doc60 КБ

Предварительный просмотр:

Ижемский район, д.Бакур, МБДОУ «Детский сад №9».

Мойд  «Ошкамошка мездом»

  1. ЧАСТЬ

На полянку выходят парами дети и водят хоровод

Вдруг начинается гроза, дождь (звук дождя), дети разбегаются.

Появляется Ема, кружит по полянке (по залу) и приговаривает:

Ема:  Ме тiянлы петкодла!!! Оз ло некутшем радлун, он куто гажодчыны!!! Оз ло тiян некутшом ошкамошка!  Ха-ха-ха!!! (уходит).

Дождь прекращается, на поляну выходит Ошкамошка, садится на пенек и горько плачет.

Выходят дети, подходят к Ошкамошке и говорят:

Челядь: Тэ кодi?  Мыйла бордан?

Ошкамошка: Ме – Ошкамошка….Ема менсьым ромъясос босьтiс, вор пасьтаыс разодic..(плачет).

Челядь: Эн борд Ошкамошка! Ми тэныд отсалам! Ромъясто корсям, чукортам, ваям!!

Дети собираются вокруг Ошкамошки, шепчутся. Ошкамошка дает корзинку ребенку.

Дети  уходят в одну сторону, Ошкамошка в другую (плачет).

2 ЧАСТЬ

Дети идут по кругу (звуки леса) и замечают на полянке гриб «Горд Гоб» (гриб сидит спиной к зрителям).

Челядь: Горд Гоб!!! Горд Гоб!!!

Горд Гоб:  (поворачивается кряхтя) Мый тi сэтшома горзанныд, узьны оно лэдзой!! Босьта да…вотла онi ставныто!! Мый тiянлы коло?

Челядь: Ми Ошкамошкаос косъям мездыны! Горд ром корсям!

Гоб: Тодмаланныд ко менсьым нодкывъяссо, горд ромсо дасьтанныд.

Гриб загадывает загадки (на выбор 2-3 загадки), дети угадывают.

Нодкывъяс: стр 186 (коми челядьлы антология 1)

  • Зэром  борын

    Чужис  шмак.

    Коз пу улын

    Кодi? (тшак)

  • Синмыс  гогрос, нырыс есь,

Лэбачьяскод лэпто кось,

Пемыд войясо оз узь.

Тайо, дерт жо, лоо….(сюзь)

  • Пуысь–пуо чеччо-лэбо,

Пипу горсйо асьсо дзебо,

Кион кутны оз на сюр.

Челядь, кодi тайо?  (ур)

  • Товбыд узьо пыдi муын,

Вужъяс уло кодйом гуын,

Ворын оло, оз тай вош.

Сылон нимыс лоо ….(ош)

  • Ветло-шойто сиктъяс гогор,

Синмыс озйо быттьо огыр.

Эн сюр гыжъяс пемыд войын

Кыдзи сылон нимыс? .(коин)

  • Пипу раскын сiйо оло,

          Быдонысь зэв ена поло,

          Лексо некодлы оз воч.

          Дерт жо, тайо лоо..(коч)

Гоб: Молодечьяс! Став нодкывсо тодмалiнныд! Со тiян горд ром! ( гриб дает красную ленточку).

Ч: Аттьо тэныд, Горд Гоб! ( дети кланяются и уходят)

Гоб: (говорит детям в след) Биавиж ромсо уръяслысь коро!!!

3 ЧАСТЬ

Дети идут по кругу (звуки леса) и подходят к двум белочкам.

На полянке скачут 2 белочки и спорят:

Ур 1: Менам!

Ур2: Абу тэнад, менам!

Ур1: Ме сiйос аддзи, ме и босьта!

Ур2: Ог сет! Менам сiйо!

Подходят дети и говорят:

Ч: Видза оланныд, ичотик уръяс!

Уръяс: Чолом челядь! Мыйла воинныд ми доро?

Ч: Ми ошкамошкаос косъям мездыны, биавиж ром корсям!

Уръяс: Отсаланныд ко миян колльяссо юкны-биавиж ром дасьтанныд! Отсаланныд?

Ч: Отсалам! (челядь юконы колльяс)

ПУДЪЯСЬОМ

Отик – мотик,

Кык – мык,

Куим – муим,

Нель – моль,

Вит – мит,

Квайт – майт,

Сизим – мизим,

Кокъямыс – мокъямыс,

Окмыс – мокмыс,

Дас –пас!

Кисель, квас.

Вывтi  ена радло ур,

Товбыд  тырмас сылы нур!

(Дети дают корзинки с шишками белочкам)

Уръяс: Аттьо челядь!! (радуются) А со тiян биавиж ром! (дают ленточку оранжевого цвета)

Ч: Аттьо, ичотик уръяс! (дети кланяются и уходят)

Уръяс: Кольквиж  ромсо югыд шонлiлысь корой!

4 ЧАСТЬ      (Дети делают круг, обращаются к солнышку.)

Челядь: Видза олан, югыд шондi!

Шондi: Видза оланныд, донаяс! (зевает)  Мыйла ме доро воинныд?

 Челядь: Ми ошкамошкаос косъям мездыны, кольквиж ром корсям!

Шондi: Шондi югоръясос садьмодой, унмос вотлой!

Вылi енэжо кыподча-кольквиж ром сета!

Челядь: ( берут ленточки-лучики в руки, идут под музыку по кругу, затем останавливаются и машут ленточками и поют, затем снова идут по кругу)

Мелi шондi, югыд шондi!

Ворсо, мусо енджык шонты,

Вежодас мед дзик быд пу,

Тыро дзоридзьясон му!

Шондi: Садьмодiнныд мено,  унмос вотлiнныд! Со тiян кольквиж ром, донаяс!

Челядь: Аттьо, тэныд, муса шондi!

Шондi: Турунвиж  ромсо коз пулысь корой!

5 ЧАСТЬ

(Дети идут по кругу, подходят к ели.)

Челядь: Видза олан, мича  коз пу!

Коз пу: Чолом, мусукъяс! Ме тiянос зэв сюся кывза. Мый корсянныд?

Челядь: Ми ошкамошкаос косъям мездыны, турунвиж  ром корсям!

Коз пу: Мича кывбурон мено гажодыштой, сэк и турунвиж ромсо дасьтанныд.

Челядь: висьталоны кывбур коз пу йылысь

ОЙ, КОЗЙО, КОЗЙО

Зэв  ичотик,  зэв  мичаник

Сук ворын  быдмо  коз.

И  лымйыс  сiйос  шебравло,

И  пожло  шондi  гож.

Ой,  козйо,  козйо,  донаой,

Веж  лыска  муса  пу.

Ас  муыд,  конi  чужин  тэ,

И  миян  чужан  му.

Век  быдмы  козйо  веськыда,

Век  вывлань  лэпты  юр.

И  тэысь  мича  коз  пуыс

Вор  пасьтаыс  оз  сюр.

Коз пу: Ак, кутшом кокньыд лои сьолом вылын! Сэтшом долыд! Со тiян турунвиж  ром, мусукъяс!

Челядь: Аттьо, коз пу. (кланяются и уходят)

Коз пу: Югыд да пемыдлоз ромъяссо визув шорлысь корой!

6 ЧАСТЬ

 Дети делают круг и подходят к ручейку.

Челядь: Видза олан, визув шор!

Шор: Чолом, бур зонкаяс да нывкаяс! Мыйла воинныд?

Челядь: Ми ошкамошкаос косъям мездыны, югыд да пемыдлоз  ромъяс корсям!

Шор: Мезда ме тiянос. Сомын отсыштой туйсо меным писькодны!

(Дети делают руками ворота,ходят под музыку парами,а ручеек проходит через эти ворота.)

Шор: Аттьо, бур зонкаяс да нывъяс!

Сьыло менам  быд содз войт,

Сьыло сiйо лун и вой

И ме пышйа шудон тыр

Дзоридз юктавны мед пыр.

 Со тiян югыд да пемыдлоз ромъяс!

Челядь: Аттьо, визув шор! (дети кланяются и уходят)

Шор: Гулю зоб ром горадзульлысь (понтiльгунлысь) корой (аддзанныд)!

7 ЧАСТЬ

Дети снова делают круг и выходят на полянку где цветы.

Челядь: Видза олан, горадзуль!

Горадзуль: Видза оланныд, шовктугъяс! Кутшом могон воинныд донаяс?

Челядь: Ми ошкамошкаос косъям мездыны, гулю зоб ром корсям!

Горадзуль: Ворсыштанныд ко мекод, гулю зоб ром дасьтанныд)! Ворсанныд?

Челядь: Ворсам!!!

Веж видз вывтi муна, муна,

Мича дзоридз сэнi уна,

 Катшасин да купальнича,

Горадзуль да полознича!

(дети идут по кругу, а колокольчик вне круга, как только слова заканчиваются, колокольчик встает за спиной выбранного ребенка, ребенка и спрашивает )

- Тэ кодi?

- Ме горадзуль! Лок ворсыштам?

-Ворсам!

(Горадзуль дает колокольчик ребенку и они бегут в разные стороны).

Горадзуль: (после игры)

 Кутшом гажаа ворсiм, гажодчим! Со тiян гулю зоб ром, ертъяс.)

Челядь: Аттьо, тэныд горадзуль!

Горадзуль: Аддзысьлытодз! (машет в след детям)

8 ЧАСТЬ

(Дети делают круг и подходят к Ошкамошке.)

Челядь: Ошкамошка! Со тэныд ромъясто ваим!

Ошкамошка: Аттьо тiян, сьоломшоръясой!! Мездiнныд мено, ромъясос чукортiнныд!! Со кутшом ме мича лои!

Челядь:

7 ромон портмасьо,

Ошкамошка танi,

Ассьыс мичсо козьнало,

Сiйо тэн и меным!

 

Под музыку начинается общий хоровод, постепенно выходят все герои. В конце все встают полукругом и кланяются.

 Мойдын ворсicны:

Ошкамошка - Чупрова Светлана Сергеевна

Югыд шондi - Чупрова Галина Васильевна

Коз пу - Липина Александра Николаевна

Визув шор - Артеева Светлана Степановна

Ема да Горадзуль - Чупрова Галина Николаевна

Горд гоб - Чупров Илья

Ичотик уръяс - Сурина Милана, Семяшкина Света

Челядь котыр - Чупрова Таня, Семяшкин Коля, Терентьев Назар, Чупров Арсений, Семяшкина Люда, Чупров Антон

Автор: Чупрова Александра Геннадьевна,

Соавтор: Филиппова Надежда Петровна

Челядькод уджалiсны:

Чупрова Александра Геннадьевна,

Филиппова Надежда Петровна,

Чупрова Светлана Сергеевна