Главные вкладки
Республиканский семинар-практикум "Практический опыт внедрения полилингвальной модели поликультурного образования".Конспект интегрированного занятия на кабардино-черкесском языке"Домашние животные и птицы"во второй младшей группе
план-конспект занятия (младшая группа)
Опубликовано 24.05.2024 - 22:55 - Темирканова Фатимат Мухажировна
Дерс зэхэухуэна темэ: «Унагъуэ псэущхьэхэмрэ джэдкъазхэмрэ» 2-нэ нэхъыщIэ гуп
Мурадхэр:
1.Сабийхэм егъэц1ыхун унагъуэпсэущхьэмрэ джэдкъазхэмрэ.
2.Ц1ык1ухэм я бзэ зегъэужьын.
3.Упщ1эм жэуап иратыфу егъэсэн.
4.Бжыгъэр зыхагъэк1ыфу. Тхум нэс бжэу егъэсэ
Узыншагъэм епха технология къэзгъэсэбэпащ:
1.Зыгъэбауэ технология
2.Зыгъэпсэхуэныгъэ дэкъыкъэ.
3. 1эпхъуамбэ зезыгъэужь технология
Гъэсак1уэ: Фи махуэ ф1ыуэ ц1ык1ухэ!
Сабийхэр: Уи махуэ ф1ыуэ!
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ,нобэ дэ хьэщ1э лъап1э къытхуэк1уахэщ. Сэлам гуапэ едвгъэхыт ди хьэщ1эхэм. Сабийхэр: Фи махуа ф1ыуа, ди хьэщ1э лъапэхэ!
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ, нобэ дэ къуажэм дык1уэнущ, дадэрэ нанэрэ я деж. Ауэ къуажэр жыжьэщ, нэхъ псынщ1эу дынэсын щхьэк1э дэ маф1эгумк1э дык1уэнщ. Маф1эгум фыкъыт1ысхьэ, ц1ык1ухэ зыр зым яужь иту. (Зэщ1эвууэн щ1идзащ маф1эгум: чух-чух-чух-чух –чух). Сэ жыжьэ фы сшэнущ -чух-чух-чух!
Гъэсак1уэ: Дыкъэсащ,къуажэм, дади нани къытпежащ. Усэ:
Дэ къуажэм дыкъэк1уащ,
Дади нани къытпежьащ.
Пщ1ант1э хуитым дыдэтынщ,
Джэдкъаз ди1эр дэ дгъэшхэнщ,
Хьэпшыр ц1ык1уми дыдэджэгунщ,
Дади нани дгъэгуф1энщ
Дадэрэ нанэрэ я гъусэу щыпсэур унагъуэ псэущхьэр: Джэду. Джэду псэущхьэ дахэщ. Ц1ык1ухэ, хэт къызжи1эн джэдур зэрыпщ1эур ?
Сабийхэм: Мяу-мяу-мяу
Гъэсак1у: Пэжщ. Феплъыт, ц1ык1ухэ, сыт хуэдэ псэущхьэ иджыри щыпсэур къуажэм ?
Сабийхэр: Хьэ.
Гъэсак1уэ: Пэж дыдэщ. Ц1ык1ухэ хьэр унагъуэ псэущхьэщ. Хьэм унэр ехъумэ. Хэт къызжи1эн.Дауэ хьэр зэрыбанэр?
Сабийхэр: Гъэу-гъэу-гъэу
Гъэсак1у: Афэрым. Мыр псэущхьэр хэт къысжи1эн? Жэм. Жэмым шэ къыдет, сыт хуэдэу жэмыр зэрыбур? Сабийхэр: Му-му-му. (адэк1э док1уэ)
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ, феплъыт адакъэм и унагъуэр къытхуишащ. Хэт къызжи1эн адакъэм и гъусэхьэр? Джэдкъурт , джэджьей ц1ык1ухэр игъусэщ. Девгъэплъыт, джэджьей дапщэ я гъусэр: мащ1э-куэд… къэдывгъэбжыт джэджьей дапщэ хъуми. Ц1ук1ухэ, дэ джэдкъуртым теухуа уэрэд ц1ык1у дощ1э, и1эт жыдывгъы1эт:
1. Дыгъэ нурыр къыкъуэк1ащ ,
Ди джэдкъуртыр къыщ1эк1ащ
Джэджьей ц1ык1у и хъусэу и гъэщхьэн игугъэу.
2. Курт-кур-къурт-курт-кур-къурт
Хьэмбылухэр къавубыд.
И1эт фылэпхъащэт, сыту фи дахащэ.
3. Дэ гуэдз ц1ык1у къэтщыпащ
Хьэмбылущхуэ къэдгъуэтащ.
Псы т1эк1у дефажауэ
Дищытщ дытхъэжауэ.
Ку-ка-ре-ку.
Гъэсак1уэ:Ц1ык1ухэ, дэ уэрэд жыт1эху джэджьей ц1ык1ухэр зыбгырыжащ. Иджы джэдкъуртым дыдэвгъэ1эпыкъу: джэджьейхэр къэдывгъэгъуэтыж. Псори столым дот1ыс. Ди 1эхэр нэхъ 1эк1уэлъак1уэу дгъэлэжэнщк1э ди 1эпхъуамбэхэр дывгъэхэзыр:
Дылэжэнщ, аджы тщ1энщ, (фонарики)
Ди 1эпхъуамбэхэри дгъэджэгунщ (перебир.пальцы)
Дэтхейнщ, къетхьэхынщ,
Лэжьэн псынщ1эу дэ щ1эдзэнщ (сжимать и разжимать руки)
Феплъыт ц1ык1ухэ, псоми фи пащхьэм илъщ джэджьей ц1ык1ум и сурэт, ауэ ахэр нэгъэсакъым, нэдывгъэгъэсыт. Пластилин гъуэжьк1э хужь къыхэщ хъурей ц1ык1ухэр идывгъэгъэпщ1эжьы.
Афэрым, ц1ык1ухэ, ф1ы дыдэу джэдкъуртым дыдэ1эпыкъуащ, джэджьей ц1ык1ухэр зыщ1эткъуэжащ. Иджы дэ дык1уэжынщ. Фыкъит1ысхьэ псори маф1эгум чух-чух-чух-чух –чух. Дыкъэсыжащ.
Къызэщ1экъуэжын (подвести итог):
1. Ц1ык1ухэ, дэнэ нобэ дыздэщы1ар ?
2.Сытк1э къуажэм дызэрык1уар ?
3.Къуажэм сыт хуэдэ псэущхьэ щыпсэур ?
4.Уэрэд жыт1ыху,сыт джэдкъуртым къыщыщ1ар?
5. Джэдкъуртым къыхуэтшэжа джэджьей ц1ык1ухэр?
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/ccd5ba2f5abe18d52dc62ff617d72c6b.png)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/0cf2f594-5355-4f4e-95b7-2f1c109bb907.jpg)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/ce651d93-e02a-4592-982f-4bb117fe357c.jpg)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/e5bb4cf1-cdca-4db6-ac66-132c9c7b4dcd.jpg)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/961b7ddf-515b-44a4-801f-bf9fb3295f4c.jpg)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/24/efc19383-e9ed-41fb-9e6c-4dfc731b44c2.jpg)
![](https://nsportal.ru/sites/default/files/2024/05/26/e105ceba-2b96-40e1-a76e-875d8864abab.jpg)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Интегрированный подход в поликультурном образовании дошкольников
В статье представлен опыт работы по мультикультурному образованию дошкольников. Автором предложен проект "Под небом славян" с подробным планом реализации, основанный на приобщении детей старшего дошко...
![](/sites/default/files/pictures/2018/06/08/picture-1042628-1528434098.jpg)
Материалы по результатам внедрения поликультурного образования
Материалы по результатам внедрения поликультурного образования...
![](/sites/default/files/pictures/2019/03/01/picture-1122773-1551434848.jpg)
Конспект НОд по методике экологического образования Интегрированное занятие «Мишка» для младшей группы
Цель: создание условий для получения новых знаний о весне и лесном жителе медведе...
![](/sites/default/files/pictures/2018/09/06/picture-1054490-1536220856.jpg)
Конспект занятия на кабардино - черкесском языке «Гъэм и зэманхэр»
Конспект занятия на кабардино - черкесском языке «Гъэм и зэманхэр»...
![](/sites/default/files/pictures/2018/09/06/picture-1054490-1536220856.jpg)
Конспект занятия на кабардино - черкесском языке "Бжьыхьэр идогъэжьэж"
Конспект занятия на кабардино - черкесском языке "Бжьыхьэр идогъэжьэж"...
![](/sites/default/files/pictures/2018/09/06/picture-1054490-1536220856.jpg)
Рабочая программа по изучению кабардино - черкесского языка по всем возрастным группам
Рабочая программа по изучению кабардино - черкесского языка по всем возрастным группам...