Республиканский семинар-практикум "Практический опыт внедрения полилингвальной модели поликультурного образования".Конспект интегрированного занятия на кабардино-черкесском языке"Домашние животные и птицы"во второй младшей группе
план-конспект занятия (младшая группа)

Темирканова  Фатимат  Мухажировна
                                   Дерс зэхэухуэна темэ: «Унагъуэ псэущхьэхэмрэ джэдкъазхэмрэ» 2-нэ нэхъыщIэ гуп
 
 
Мурадхэр: 
1.Сабийхэм егъэц1ыхун унагъуэпсэущхьэмрэ   джэдкъазхэмрэ.
2.Ц1ык1ухэм я бзэ зегъэужьын.
3.Упщ1эм жэуап иратыфу егъэсэн.
4.Бжыгъэр зыхагъэк1ыфу. Тхум нэс бжэу  егъэсэ
 
Узыншагъэм  епха технология къэзгъэсэбэпащ:
1.Зыгъэбауэ технология
2.Зыгъэпсэхуэныгъэ дэкъыкъэ.
3. 1эпхъуамбэ зезыгъэужь технология
    
     Гъэсак1уэ: Фи махуэ ф1ыуэ  ц1ык1ухэ!
Сабийхэр: Уи махуэ ф1ыуэ!                                                                                                                                                       
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ,нобэ дэ хьэщ1э лъап1э къытхуэк1уахэщ. Сэлам гуапэ едвгъэхыт ди хьэщ1эхэм.                                                                                                 Сабийхэр: Фи махуа ф1ыуа, ди хьэщ1э лъапэхэ!
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ, нобэ дэ къуажэм  дык1уэнущ, дадэрэ нанэрэ  я деж. Ауэ къуажэр  жыжьэщ, нэхъ псынщ1эу  дынэсын щхьэк1э  дэ маф1эгумк1э дык1уэнщ. Маф1эгум фыкъыт1ысхьэ, ц1ык1ухэ зыр зым яужь  иту. (Зэщ1эвууэн щ1идзащ маф1эгум: чух-чух-чух-чух –чух). Сэ жыжьэ фы  сшэнущ -чух-чух-чух!
Гъэсак1уэ: Дыкъэсащ,къуажэм, дади  нани къытпежащ.                                                                                                                                                                                         Усэ:
Дэ къуажэм дыкъэк1уащ, 
Дади нани къытпежьащ.
Пщ1ант1э хуитым дыдэтынщ,
Джэдкъаз ди1эр дэ дгъэшхэнщ,                          
Хьэпшыр ц1ык1уми  дыдэджэгунщ,
Дади нани дгъэгуф1энщ             
Дадэрэ  нанэрэ я гъусэу щыпсэур  унагъуэ псэущхьэр: Джэду. Джэду псэущхьэ дахэщ. Ц1ык1ухэ, хэт къызжи1эн джэдур зэрыпщ1эур ?
Сабийхэм: Мяу-мяу-мяу
Гъэсак1у: Пэжщ. Феплъыт,  ц1ык1ухэ, сыт хуэдэ псэущхьэ  иджыри  щыпсэур  къуажэм ?
Сабийхэр:  Хьэ.
Гъэсак1уэ:  Пэж дыдэщ. Ц1ык1ухэ хьэр унагъуэ псэущхьэщ. Хьэм унэр ехъумэ. Хэт къызжи1эн.Дауэ   хьэр  зэрыбанэр? 
Сабийхэр: Гъэу-гъэу-гъэу
 Гъэсак1у:  Афэрым. Мыр псэущхьэр хэт къысжи1эн? Жэм. Жэмым шэ къыдет, сыт хуэдэу  жэмыр  зэрыбур?                                                                                                  Сабийхэр: Му-му-му.  (адэк1э док1уэ)                                                                              
 
Гъэсак1уэ:  Ц1ык1ухэ, феплъыт  адакъэм  и унагъуэр  къытхуишащ.  Хэт   къызжи1эн  адакъэм и гъусэхьэр?  Джэдкъурт , джэджьей  ц1ык1ухэр  игъусэщ.  Девгъэплъыт,  джэджьей   дапщэ я гъусэр: мащ1э-куэд… къэдывгъэбжыт  джэджьей  дапщэ хъуми.                                                                                                      Ц1ук1ухэ,  дэ  джэдкъуртым  теухуа  уэрэд ц1ык1у  дощ1э, и1эт  жыдывгъы1эт: 
1. Дыгъэ  нурыр  къыкъуэк1ащ ,
Ди  джэдкъуртыр  къыщ1эк1ащ
Джэджьей  ц1ык1у и хъусэу и гъэщхьэн игугъэу.
2. Курт-кур-къурт-курт-кур-къурт 
Хьэмбылухэр  къавубыд.
И1эт фылэпхъащэт, сыту фи дахащэ.
3. Дэ  гуэдз ц1ык1у   къэтщыпащ
Хьэмбылущхуэ  къэдгъуэтащ.
Псы  т1эк1у  дефажауэ
Дищытщ   дытхъэжауэ.
Ку-ка-ре-ку.
Гъэсак1уэ:Ц1ык1ухэ, дэ уэрэд  жыт1эху  джэджьей  ц1ык1ухэр  зыбгырыжащ.  Иджы  джэдкъуртым  дыдэвгъэ1эпыкъу:  джэджьейхэр  къэдывгъэгъуэтыж.  Псори  столым  дот1ыс. Ди 1эхэр нэхъ 1эк1уэлъак1уэу дгъэлэжэнщк1э  ди 1эпхъуамбэхэр дывгъэхэзыр:
    Дылэжэнщ, аджы  тщ1энщ, (фонарики)
    Ди 1эпхъуамбэхэри  дгъэджэгунщ (перебир.пальцы)
    Дэтхейнщ, къетхьэхынщ, 
    Лэжьэн  псынщ1эу дэ щ1эдзэнщ (сжимать и разжимать руки)
 Феплъыт ц1ык1ухэ, псоми фи пащхьэм  илъщ  джэджьей   ц1ык1ум и сурэт, ауэ ахэр нэгъэсакъым, нэдывгъэгъэсыт.  Пластилин гъуэжьк1э  хужь  къыхэщ  хъурей  ц1ык1ухэр идывгъэгъэпщ1эжьы.  
Афэрым, ц1ык1ухэ, ф1ы дыдэу  джэдкъуртым  дыдэ1эпыкъуащ, джэджьей ц1ык1ухэр зыщ1эткъуэжащ. Иджы дэ дык1уэжынщ. Фыкъит1ысхьэ  псори  маф1эгум  чух-чух-чух-чух –чух. Дыкъэсыжащ. 
 
Къызэщ1экъуэжын  (подвести итог):
1. Ц1ык1ухэ, дэнэ нобэ дыздэщы1ар ?
2.Сытк1э  къуажэм  дызэрык1уар ?
3.Къуажэм  сыт хуэдэ псэущхьэ щыпсэур ?
4.Уэрэд жыт1ыху,сыт джэдкъуртым  къыщыщ1ар?
5. Джэдкъуртым къыхуэтшэжа  джэджьей  ц1ык1ухэр?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интегрированный подход в поликультурном образовании дошкольников

В статье представлен опыт работы по мультикультурному образованию дошкольников. Автором предложен проект "Под небом славян" с подробным планом реализации, основанный на приобщении детей старшего дошко...

Материалы по результатам внедрения поликультурного образования

Материалы по результатам внедрения поликультурного образования...

Конспект НОд по методике экологического образования Интегрированное занятие «Мишка» для младшей группы

Цель: создание условий для получения новых знаний о весне и лесном жителе медведе...

Конспект занятия на кабардино - черкесском языке «Гъэм и зэманхэр»

Конспект занятия на кабардино - черкесском языке «Гъэм и зэманхэр»...

Конспект занятия на кабардино - черкесском языке "Бжьыхьэр идогъэжьэж"

Конспект занятия на кабардино - черкесском языке "Бжьыхьэр идогъэжьэж"...

Рабочая программа по изучению кабардино - черкесского языка по всем возрастным группам

Рабочая программа по изучению кабардино - черкесского языка по всем возрастным группам...