Сценарий новогоднего утренника
план-конспект занятия (старшая группа) на тему

Цель: развитие творческого потенциала детей, воспитание коллективизма, взаимовыручки

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Сценарий для старшей группы69 КБ

Предварительный просмотр:

                                              «Ут наста»                

              Сценарий новогоднего утренника для средней группы

                 « ТОРГА» г.Лагань, МКДОУ ДС « ГЕРЕЛ», 2014г.

Цель:

-Развивать творческие способности детей, расширять представления детей о народных праздниках, развивать чувства  удовлетворения от участия в коллективной деятельности, формировать основы праздничной культуры.

-Воспитывать любовь к родному языку и культуре.

-Продолжать работу по привлечению родителей к участию в совместных утренниках и развлечениях

                   Под музыку дети заходят в зал, идут вокруг елки, танцуют.

     Сургач:   -Мендвт, мана бичкдуд,

                       Мендвт, энкр гиичнр!

                       Оржах шин жиллэ тадниг йорэжэнэвидн!

                       Цугар гем-шалтг уга амулн менд йовтн!

                       Уняртсн сээхн гацур

                       У залд дунгэнэ.

                       Улан, кок шам

                       Улм теруг кеерулнэ.

                       Кок гацур эргэд

                       Ковуд, куукд, наадыя!

                       Ценнсн ду дуулад,

                       Цугар дуград биилия!

                Давайте вокруг елочки мы весело пойдем

                 И песенку хорошую елочке споем.

                           Дун  « МАЛЕНЬКАЯ ЕЛОЧКА»

                          Куукд шулгуд келнэ:

             1. Цасн, цасн ор, цээгэд газр бурк.

                 Шин жил, ир, шуугад нээрэн экл!

             2.  Шин жил ирнэ, шикр, балта дала болна.

                  Ээж йорэл тэвнэ,куукд-ковуд дуулна.

             3.  Ик холас манад ирсн гиич, менд!

                  Ондр сээхн гацур, онгтэ шамар гилвк!

             4.  Ээлтэ Киитн Аав энкр куукдэн йорэнэ.

                  Авч ирсн туулмас ачнртан белг огнэ!

             5.  Киитн Аав, Киитн Аав, жил болгн ир!

                  Кулэж бээсн бичкдудт жиннсн байр белгл!

                 А сейчас мы проведем новогоднюю разминку.

                 1. Что прекрасней в этом зале?

                     Что мы дружно украшали?

                      Размышлять не нужно долго,

                      Ну, конечно, это   ( елка)

                 2. А теперь мне покажите

                    Танец вьюги ледяной,

                    Как снежок летит, кружится

                    Возле елочки лесной.? (кружатся )

                 3.  Не шумите, дети, тише,

                      Надеваем быстро лыжи,

                      Вновь веселое заданье-

                      Побежим без опозданья! ( на лыжах)

                 4.  Мы про санки не забыли,

                      Как снежинки закружили,

                      Все кричат: «Зима! Ура!

                      Прокатиться нам пора!» (парами )

                              ( стук в окно)

                      Ой, кто это в окошко постучал?

                      Кто же это весело рукою помахал?

                      Кто же это елку чудную принес?

                      Ну, конечно, это ..(Дедушка мороз)

                      С Дедом резвая дочурка,

                      А зовут ее (Снегурка)

                      Мы за руки возьмемся ( берутся за руки)

                      Направо повернемся (поворачиваются)

                      Налево повернемся ( поворачиваются)

                      Друг другу улыбнемся!

                      А теперь повторяем за мной:

                      Киитн Аав, наар! (повторяют)

                      Цасн Куукн, наар!( повторяют)

                      Киитн Аав, наар!( повторяют)

                      Цасн Куукн, наар!( повторяют)

                    Киитн Аав болн Цасн куукн заалд орна.

                Киитн Аав.-  Медвт,бичкдуд!

                Цасн куукн.- Мендвт, куукд, ковуд!

                Хоюрн: -       Мендвт, кундтэ гиичнр!

                Киитн Аав.- Энкр бичкдуд! Кундтэ ээжнр, аавнр, экнр-эцкнр!

                                     Оржах шин жиллэ цугарагитн йорэжэнэв!

                                     Ирсн жил олзта- орута, байрта-жирглтэ болтха!

                                     Орк- булэрн эрул-менд йовтн!

                                     Ондр уулын ард, о-шугу моднд

                                     Жилин дуусн тадниг санлав,

                                     Ик туулм цуглуллав!

               Цасн куукн.- Ик туулм бээжэтхэ!

                                      Шин жилин нээрэн эклья!

                                      Киитн Аав, хэлэ, мана гацур

                                      Шамар гилвкчахш!.

                Киитн Аав. – Бичэ  э, ээх юмн уга!

                                       Ода гацурд герл огхм!

                                       Нанд илвтэ модн бээнэ!

                                       1!2!3!- олн шамар гилвк!!

                        (  Гацур олн шамар гилвкнэ.)

                                       Шин жилэн тосад.

                                       Шуугад нээрэн эклия!

                           ДУН  « Елочка, заблести огнями»

               Сургач-   Киитн Аав, бидн танд ду дуулнавидн.

                            ДУН  «ИИМ УТ  САХЛТА»

                1. Киитн Аав, Киитн Аав, иим ут сахлта!

                    Хи-хи-хи!Ха-ха-ха!Иим ут сахлта!

                2. Киитн Аав, Киитн Аав, иим ик махлата!

                    Хи-хи-хи! Ха-ха-ха! Иим ик махлата!

                3.  Киитн Аав, Киитн Аав, иим улан хамрта

                    Хи-хи-хи! Ха-ха-ха! Иим улан хамрта!

                4.  Киитн Аав, Киитн Аав, иим ик туулмта!

                    Хи-хи-хи! Ха-ха-ха! Иим ик туулмта!

     Киитн Аав -  Ямаран сээхн дун! Зуркм мини бульглад одва! Бичкдуд, ода               ямаран жилин цаг? Э,чик, увл ирвэ, дала цасн унва. Таднд увл таасгдна?

        Сургач:-      Мана бичкдуд увлин тускар ду дуулх.

                            ДУН « ДЕЕР ЦАГАН»

                       1. Деер  цаган, дор цаган.

                     Цасн, цасн оржана.

                     Ковуд байрта, куукд байрта.

                     Ковкр цасар наачана.

                ( цасн авсн болад, шивэд наачана)

                       2.  Деер цаган, дор цаган,

                      Цасн, цасн оржана.

                      Ковуд байрта, куукд байрта.

                      Цанан авад дошчана.

                   (Цанан авсн болад, дошна)

                      3.  Деер цаган, дор цаган,

                       Цасн, цасн оржана.

                      Ковуд байрта, куукд байрта,

                      Шин жилэн тосчана!

                         (Куукд цугар биилнэ)

         Сургач- Ода орсагар ду дуулхм!

                             ДУН « ЗИМУШКА- ЗИМА»

Киитн Аав.- Ямаран сээхн дун! Мини чееж халулвт! Ода нанла невчк наадый!

                                НААДН « Лепим, лепим ком большой »»

     (Наадна хоон генткн  туула гууж орна,гартан нег белг бэржэнэ) .

             Туула- Нокд болтн! Нокд болтн, буйн болтха!

            Сургач:-  Юун болжодва? Туула, бичэ хээкрэдэ!

            Туула – Би ээжэнэв, ээжэнэв! Намаг чон идхэр бээнэ!

                          Намаг бултултн.!

Сургач аргулхнар бичкдудт келнэ:- Ода ягья?Юу кеехмб? Туула чонас ээжэнэ. Нэ, ода эн гиичиг бултулхм.Тадн чон ирхлэ,тагчг бээтн, бичэ юм келтн.

     (Сургач туулаг конжлэр хучна, туулан чикн  узгднэ.Чон орна)

Чон:-У-у-у-у, гесм олсчана. Одак ээмтхэ туула альдаран гуупэд йовж одва?

(  Чон бичкдудиг ээлгэд, туулаг хээнэ.Генткн туулан чикн узэд , хээкрнэ)

    А-а,энд бээнчи?(хочет его схватить, заяц убегает)

                             НААДН « Спаси зайца»

           (заяц убегает, Волк за ним)

                             ХОШАДАР БИИЛДГ БИ « На носок»

 (Генткн АЮ орклна. Сургач бичкдудлэ аюна кевтрт оорднэ)

              Аю:-       Кен намаг серулвэ?( босна)

                             Кен энд шуугадана?(гацур эргэд йовна)

                             О-о, эн  юн гидг моднб?

           Сургач:- Эн гацур.Мадн шин жилэн тосчанавидн.

                          (Шуургна дун сонгсгдна)

Аю- Би даарчанав. Нанд дулан хувцн кергтэ.(даарчах кевтэр чичрнэ)

        Альдас дулан хувцн  авхм?Кен намд огх?

Заалд суужасн эк-эцкнр дарагарн келнэ:-

                     1.-   Аю, наар,би чамд махла  огнэв.

                     2.-  Аю,наар. Би чамд беелэ огнэв.

                     3. – Аю,наар, би чамд кузувч огнэв.

                     4.-  Аю,би чамд девл огнэв.

Аю- Ханжанав.Ода би дааржахшу.Сэн бээтн, би  йовнав,увлэр би унтнав,

        ода ноорм курчэнэ.

                           АЮ ХЭРНЭ.

           Киитн Аав. -  Ямаран цаган седклтэ мана эк-эцкнр!Кучтэ!

                        Куукд, шулг умшх цаг ирв.

                        Кен шулгэн дасв?

                        Кен нанд шулгэн келхэр бээнэ?

          Цасн куукн-     Киитн Аав таднд  белг огх!

                                    ШУЛГУД

                            ДУН « Елочке не холодно зимой»

                Дуулжахнь-  Даяна, Аина, Ксюша

     

                               ДУН « Киитн Аав ирвэ»

            1.     Киитн Аав ирвэ, кок гацур авч ирвэ.

               Наартн, бичкдуд, биилия! Шин жилэн тосыя!

                2.     Теегэр Туула гуувэ, кок гацур узвэ.  

               Наар, Туула, биилия, шин жилэн тосыя!

            3.      Теегэр Аю ирвэ, кок гацур узвэ.

                 Наар, Аю, биилия, шин жилэн тосыя!

             4.    Теегэр Арат гуувэ, кок гацур узвэ.

                Наар,Арат, биилия, шин жилэн тосыя!

            5.    Теегэр хуц гуувэ, кок гацур узвэ.

              Цугар йовад биилия, шин жилэн тосыя!

         Цасн куукн:-     Киитн Аав, бичкдуд чамла наадхар бээнэ.

                                   «Менд, Киитн Аав!» гидг наадн..

                       Наадн «Менд, Киитн Аав!»

                  ( дети подходят к Д.М. и поют)

           - Здравствуй, Дедушка Мороз, бородою ты оброс!»

           Д.М.- Здравствуйте, детки,

                 Сладкие( 2раз-кислые,3раз-вкусные) конфетки!   Где вы были?

          Дети: - Мы не скажем, а что делали покажем!

     (показывают игру на балалайке- а Д.М. говорит-это зайчики лапки

          отморозили ,2р.-показывают игру на дудочке—бороду чешете,

      3р.-показывают игру на барабане, Д.М. отгадывает, догоняет детей, те убегают)

                 Киитн Аав.- Нэ,ода би ондан бичкдудлэ нааднав!

               Сургач: - Киитн Аав, тадн йовнта?

        Киитн Аав.- Уга, тер бичкдудлэ  нааднав. Хэлэтн, эдн бас наадхар бээнэ,

                                        эсий? (эк-эцкнртал заана)

                                НААДН « Цасн, мосн, шуургн»

       Киитн Аав-      Увл! Цасн! Мосн!

                          Боран! Шуургн! Будн!

                          Хошадар( гурвагар, дорвулн) зогстн, ээмэрн корэд наалдтн!

  (2дэкж-альхарн,3дэкж-нургарн,4дэкж- чикэрн, элкэрн, суудг ормагарн)

                   

       Сургач.-  Бичкдуд, морн жил гарчана,

                Ямаран жил оржана?

                ( Ууднэ ард хуц хээкрнэ, Кеедэ овгн хуцта орна)

       Кеедэ: - Мендвт, бичкдуд!

                     Мендвт, кундтэ гиичнр!

                     Оржах жил –хон жил.

                     Тиигэд, би  хуцтаган ирв.

                              ЙОРЭЛ.

                    Ирсн шин жил байрта-бахта болж,

                    Энкр ковуд-куукд осж, орггж,

                   Эцк-эцкиннь нер дуудулж.

                  Тангчдан тоомсрта уурдуд болтн!

             (Домбрар наадна, Хуцнь биилнэ)

         Сургач: - Мадн бас биилнэвидн.

               ШАРКА-БАРКА(Куукд биилэд, эк-эцкнрэн дуудна)

           Кеедэ- Мадн  хэрнэвидн. Менд амулн бээтн! Хэй, хэрья!

    Киитн Аав. – Нэ, хэрх цаг ирв.Мадниг онгдан куукд кулэжэнэ.

                           Цасн куукн, йовия.

    Цасн куукн. – Киитн Аав, тана ик туулм ягла?

    Киитн Аав. – Ю-у, яглав,толга мини эргэд,

                       Белгэн мартад.

                       Хэй, туулм, яглч?Хэ-хэй!Наар!

    Туулм-           Киитн Аав!Киитн Аав!

    Киитн Аав. – Наар, нааран ор,

                       чамаг бичкдуд кулэжэнэ!

     (Туулм орна)Чи альд бээлч?

   Туулм-         Би сергэд одлав. Чамта наадхар бээнэв.Намаг куцэд ав!

        (Туулм гацур эргэд гуунэ, Киитн Аав туулмиг куцэхэр заалас гуугэд

         йовж одна.Дакад Киитн Аав ик туулмта  орна.Бичкдудт белгэн огнэ)

   Киитн Аав. – Сэн-менд бээтн!

    Цасн куукн –Баирта харгий!

   


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий новогоднего утренника для детей старшей группы "Новогодние приключения".

Весёлый  сценарий Новогоднего праздника с Кащеем, Бабой Ягой, Котом,Лисой, Зайцем, Ёлочками, Снеговиками,Гномами, Снежинками,Разбойниками, Звёздочками и Месяцем.Прилагаются слова песен....

Сценарий новогоднего утренника":Новый год" проводил утренник Санаа Алла Александровна

В гости к детям приходят клоуны Клепа и Кнопа. Дети поют песни и танцуют....

Сценарий новогоднего утренника для детей младшего и среднего возраста "Лесная полянка", сценарий новогоднего утренника для детей старшего дошкольного возраста "Приключения у Новогодней ёлки"

Дети со Снегурочкой отправляются в лес искать Деда Мороза. В лесу на полянке они встречают гнома. он их провожает на полянку к Дедушке Морозу. сценарий для саршего возраста, Баба Яга заколдовывает Дед...

Сценарий Новогоднего утренника для средней группы детского сада Сценарий праздника «Чудеса у Новогодней елки»

Сценарий Новогоднего утренника для средней группы детского сада Сценарий праздника «Чудеса у Новогодней елки»...

Сценарий Новогоднего утренника в 1-ой младшей группе детского сада Новогодний утренник "В гости елочка пришла" для детей 1-й младшей группы

Сценарий Новогоднего утренника в 1-ой младшей группе детского садаНовогодний утренник "В гости елочка пришла" для детей 1-й младшей группыНарядные дети входят в празднично украшенный зал. В ...

Сценарий новогоднего утренника в разновозрастной группе «Маша и Медведь на новогоднем утреннике»

Сценарий новогоднего утренника в разновозрастной младшей группе«Маша и Медведь на новогоднем  утреннике»Цель: Создание атмосферы праздника, праздничного настроения, соблюдение на...