Сценрий новогоднего утренника
материал (средняя группа)
- Цель. Создание условий для развития творческих и артистических способностей детей через активную творческую деятельность при подготовке и проведении утренника 1
- Задачи:
- привлечение родителей к организации и проведению праздника;
- формирование у детей и родителей интереса к совместной творческой деятельности;
- формирование дружного, сплочённого коллектива детей и взрослых;
- воспитание культуры поведения и общения на массовых мероприятиях;
- создание праздничной атмосферы.
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 16.89 КБ |
Предварительный просмотр:
Ортумак болуктун чаа чыл байырлалынын сценарий «Бажынчыгаш»
Сорулгазы:
-Чаа-чыл деп чараш байырлалды уругларга билиндирип хевирлээн база оларнын сагыш- сеткилин, оорушкузун тоол таварыштыр каастап байыдары;
-Чараш чуулдерге ынак болурунга, чогаадыкчы чуулге кижизидери;
-Уругларнын дыл-домаан сайзырадыры.
Дерилгези: Каас-шиник дериттинген бажынчыгаш (Теремок), шивижигеш, чараш хоглуг ырылар, тоолда маадырлар, маскарадтар, бичии шивижигеш бажынчыгаш чанында чедир каастаар оон-даа оске чуулдер.
Киржикчилери:
Башкарыкчы: Хомушку М.Ш
Куске -Донгак Иоланда
Пага- Кырынчык Дана
Дилги-Ховалыг Асель
Бору-Кнен-оол Намзырай
Адыг-Монгуш Айдыс
Койгуннар-уруглар
Байыралдын чорудуу
Залдын ортузунда Шивижигешти каастаан «Чаа чылдын бажынчыгажы», (бажынчыгаш чанында чедир каастаттынмаан шивижигеш)
Чаа чыл дугайында аялганы салыптарга башкарыкчы унуп кээр.
Башкарыкчы: Кулактарывысты хериптээлинерем
Карактарывыс шийиптээлинерем.
Чаа чылдын тоолунче
Аян-чоруувус эгелээр-дир бис!!!
Башкарыкчы: (бажынчыгаш чанынга туруп алгаш шулукей аарак чугаалаар)
Чараш бичии бажын-бажынчыгаш
Чавыс-даа эвес, бедик-даа эвес
Чаа чылды уткуур дээштин
Аннар аалдап чыылганнар!!!
(Хоглуг аялга-биле кускежигеш танцылап кирип кээр).
Кускежигеш-унгурбей: Бажын-бажынчыгаш! Бажынчыгашта кым чурттап турарыл? Чаражын аа!
Башкарыкчы: Харыы бербээн.
Кускежгеш-унгурбей: Ойт, чанында шивижигеш база бар. Шивижигешти каастаптайн адыр аа. Чаа чыл болур болгай (холунда 2-3 ойнаарак-биле шивини каастаар)
(Кускежигеш бажынны долгандыр танцылап дээскингеш шивижигешти ойнаарактары-биле каастап кааш бажынчыгашче кире бээр.
(Аялга дынналып кээр. Пагажыгаш-каргыраарбай танцылап унуп кээр).
Пагажыгаш-каргыраарбай: Бажын-бажынчыгаш! Бажычыгашта кым чурттап турарыл?
Кускежигеш-унгурбей: Мен кускежигеш-унгурбей, а сен кым сен?
Пагажыгаш-каргыраарбай: Мен пагажыгаш- каргыраарбай-дыр мен. Мени кирип ап кор.
Кускежигеш-унгурбей: Ындыг болза кирип кел че чаа чылды катай уткуур бис. (Пагажыгаш холунда ойнаарактарны шивиге азып кааш кире бээр).
Башкарыкчы: Пагажыгаш-даа амырап бажынчыгашче кире бээр.
(Аялга дынналып кээр. Дилгижигнш танцылай аарак уннуп кээр. Холунда ойнаарактар тудуп алган) .
Дилгижигеш-угбажыгаш:Тук, тук, тук! Бажын-бажынчыгаш!
Бажынчыгашта кым чурттап турарыл? Чаа-чылды уткуур дээш келдим.
Мен кускежигеш-унгурбей!
Мен, пагажыгаш-каргыраарбай!
Ийилээн денге: А сен кым сен?
Дилгижигеш: Мен, дилгижигеш-угбажагаш.
Харыы: Ынчаарга кирип кел че, кады чаа чылды уткуур бис.
Башкарыкчы: Дилгижигеш бажынчыгаше кызаш дээш кире халаан.
Ужелээн Чаа-чылды уткуп байырлаар дээш омак-хоглуг оннуктер болуп чурттап турганнар. Дангаар эртен Боружугеш кок быгынчыгаш Чаа чыл уткуур дээш аннар эштерин Боружугеш: дилеп чорупкан чувен иргин.
(Аялга дынналып келири билек кажар бору аяар кеденгиирлеп танцылап унуп келир. Бажынчыгашка келгеш соктаар.
Тук-тук-тук! Бажын-бажынчыгаш! Бажынчыгашта кым чурттап турарыл?
Мен, Кускежик-унгурбей!
Мен, Пагажыга-каргыраарбай!
Мен Дилгижек-угбажыгаш! Ам сен кым сен!
А, мен Боружугеш кок быгынчыгаш-дыр мен. Чаа чылды байырлалынга мени база ап алыр силер бе, оннуктер? Шивижикти каастажыр мен.
(Шивижигешке ойнаарагын каастап азып каар).
Шупту: Ындыг болза кирип кел че.Чаа-чылды кады уткуур бис.
Башкарыкчы: Боружугеш-даа бажынче когереш дээш кире халаан. Олар-даа ойнап-хоглеп, оорушкулуг Чаа-чылды уткуурунга белеткенип чурттап турган-дыр эвес бе..
Башкарыкчы: Кайыын чууден келген чуве, хенерртен адыгжыгаш бажын чаны-биле эртип чыткаш ыр-шоорну дыннап кааш, бажынчыгашты бир долгандыр амырап мешпеннедир танцылап халып-дыр эвес бе.
Адыгжыгаш: Тук, тук,тук! Кымнар мында чурттап турарыл?
Мен, Кускежигеш-унгурбей!
Мен, Пагажыгаш-каргыраарбай!
Мен, Дилгижигеш-угбажыгаш!
Мен, Боружугеш кок-быгынчыгаш! А сен кым сен?
Шупту: Кирип кел чаа!
Башкарыкчы: Аннар-оннуктер-даа эптиг-найыралдыг Чаа-чылды уткуурунга белеткенип омак-хоглуг чурттап турганнар-дыр оо.
Аялга дынналып кээр Койгуннактар танцылап унуп кээр.(3-4 уруглар).
Койгунчугаштар-ходунмайлар: Тук,тук,тук! Бажын-бажынчыгаш!
Бажынчыгашта кымнар чурттап турарыл?
Мен,Кускежигеш-унгурбей!
Мен, Пагажыгаш-каргыраарбай!
Мен, Дилгижек-угбажыгаш!
Мен, боружугеш кок-быгынчыгаш!
Мен, Адыгжыгаш, а силер кымнар силер?
Харыы: Бистер койгунактар-ходунмайлар-дыр бис.
Аннар шупту: Кирип келинер койгунактар-ходунмайлар, чаа- чылды катай уткуур бис. Чаа-чылдын бажынчыгажынче силерни чаладывыс.
Башкарыкчы: Аннар шупту омак-хоглуг
Чаа-чылды уткуур дээштин
Ыры-самын шупту денге
Чыжырадыр бадырыпкан.
Хоровод-сам «На полянке зайки танцевали». (Сам соонда уруглар шивижигеш артынга чаштынып олуруп алырлар.. Аьттар даажы дынналып келген соонда Соок-Ирей биле Харжыгаш унуп келгеш чараш бажынчыгашты магадап долгандыр кылаштап сонуургап турда аннар-уруглар тура халчып келгеш Соок-Ирейни, уруу Харжыгашты чалап денге шулуктээр).
Уруглар-аннар (шупту): Соок-Ирей кырган-ачай
Кайы чуктен кажан ундун
Харжыгажын эдертипкен
Садикте чедип келдин! Ураа-аа-аа!
(Уруглар адыштарын часкавышаан ору шураар). Уруглар сандайларынга олуруп алырлар.
Соок-Ирей: Экиивенер аалчылар, экиивенер ажы-толум, аннарым-чарашпайлар! Чаа-Чыл-биле! Сонгу доштуг Океандан алды артты ажып чорааш, чеди хемни кежип чорааш шанактыг ак аьдымга хой белек-селээм чудурупкеш чаштарымга чедип келдим, уругларым. Ынчангаш силернин ырлап- самнаарынарны дыннап сонуургаар дээш келдтм, байырлаар бис бе, уругларым. (Даянгыыжын ток-ток кылдыр соктаар).
Башкарыкчы: Соок-Ирей, кырган-ачай, шылай берген боор силер, бо тожекчигешке дыштанп олурбушаан, бичии уругларга-анчыгаштарнын силерге белектеп алган ырыларын, шулуктерин дыннап сонуургаар силер бе?
Харжыгаш: Кырган-ачай, Соок-Ирей! Чаа-чылдын шивизинин чараш оннуг оду чырывайын тур дузалап кор! Анчыгаштар, чаштар шупту манаа чаа-чыл уткуп байырлаарлары ол-дур.
Соок-Ирей: Шивижикти чугле чылыг-чымчак сеткил- биле чырыдып боор. Шупту туруп келгеш шивижигешти долгандыр туруптаалынарам, уругларым!
Соок-Ирей, Харжыгаш: Хуулгаазын денчигежим
Дурген шымда хып-ла хып!
Чаа-чылда шивижиги
Чайынналдыр чыры-чыры.
Шупту денге санаар: Бирээ, ийи, уш! (Шиви чырып келир).
Ыры:
Соок-Ирей: Мээн уруум Харжыгаш база силернин-биле хоглезин. Эки ырлап, шулукеп, самнаан ургларымга чигирсиг белектеривисти улеп бээр сен, уруум!
Харжыгаш: Ийе, кырган-ачай, шоодай долу чигирсиг белээвисти ырлап, шууктээн уругларывыска храм чокка бээр мен.
Башкарыкчы: Ынчаарга кайы-хире угаанныг силер, мен силерге тывызык ыдайн, тывар силер.
Каас чараш байырлалда
Соок-Ирейден белек алыр
Чараш шиви ба каастаар
Чуу деп байырлал-дыр, уруглар? (Чаа-Чыл)
Кымыл ол, ак салдыг,
Кызыл чаактыг, думчуу кызыл
Шоодайдан уруглрга белээн соннээн
Кымыл ол уруглар? (Соок-Ирей)
Кыжын соокта чалап алырга
Чайгы хевээр чараш хептиг
Кончуг чараш каастап каан
Ол чуу боор, уруглар? (Шивижигеш)
Чараш уруун эдертипкен
Соок-Ирейнин чараш уруу
Кымыл ол, уруглар? (Харжыгаш)
Башкарыкчы: Ам кырган-ачай Соок-Ирей –биле оюндан ойнаптаалынар.
Оюн «Донураалы»
Харжыгаш: Соок-Ирей силернин-биле ойнааш изиргени берген ышкажыл, уруглар. Ол изиг, чылыг черге ур туруп шыдавас, эрип каар. Ынчангаш дыштанып олурда шулуктерден чугаалап берээлинер! (Уруглар шулуктеп бээр)
Башкарыкчы: Чаа-чылдын байырында
Чалаттырып чедип келгеш
Чаштарынга эккелгенин
Чаагай белээн соннеп корем, кырган-ачай!
(Соок-Ирей белектерин уругларынга улээр).
Башкарыкчы: Чаа-чылдын байырында
Чаагай соннуг келгенин дээш
Чаштар шупту ооруп туру
Четтирдивис, Соок-Ирей!
Соок-Ирей: Келир чылын база кээр бис
Кежээ болуп озунер-ле, уругларым!
Баар оруум ам-даа ырак
База катап чаа чыл-биле!
Харжыгаш: Ада-ие, аалчыларга
Аас-кежик, чедиишкини
Кадыкшылды, оорушкуну
Катап база кузеп тур бис! (Байырлашкаш чоруптарлар).
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий новогоднего утренника для детей младшего и среднего возраста "Лесная полянка", сценарий новогоднего утренника для детей старшего дошкольного возраста "Приключения у Новогодней ёлки"
Дети со Снегурочкой отправляются в лес искать Деда Мороза. В лесу на полянке они встречают гнома. он их провожает на полянку к Дедушке Морозу. сценарий для саршего возраста, Баба Яга заколдовывает Дед...

Сценарий новогоднего утренника для детей младшей группы "В гостях у Деда Мороза"; Сценарий новогоднего утренника для детей подготовительной группы "Кругосветное путешествие Деда Мороза";
Новогодние сценарии для дошкольников...

Новогодний утренник «В гости к елочке»Новогодний утренник «В гости к елочке»
Цель: Создать радостное настроение у детей.ЗадачиРаскрепостить детей;Обогатить новыми впечатлениями;Закрепить ранее полученные и обрести новые знания;Развивать творческие способности...

Новогодний утренник «Снежная Королева» Новогодний утренник «Снежная Королева»
Педагог дополнительного образования Плотникова О.Л.НОВОГОДНИЙ ПРАЗДНИКПО СКАЗКЕ «СНЕЖНАЯ КОРОЛЕВА»(старшая и средняя группы)В зале приглушенный свет. На сцене ёлка, камин, кресло, сто...

Сценарий Новогоднего утренника в 1-ой младшей группе детского сада Новогодний утренник "В гости елочка пришла" для детей 1-й младшей группы
Сценарий Новогоднего утренника в 1-ой младшей группе детского садаНовогодний утренник "В гости елочка пришла" для детей 1-й младшей группыНарядные дети входят в празднично украшенный зал. В ...

Сценарий новогоднего утренника в разновозрастной группе «Маша и Медведь на новогоднем утреннике»
Сценарий новогоднего утренника в разновозрастной младшей группе«Маша и Медведь на новогоднем утреннике»Цель: Создание атмосферы праздника, праздничного настроения, соблюдение на...

