Методическая разработка. Урок - сказка "What happened to an Angle once...."
книга по английскому языку по теме

Киселева Виктория Михайловна

Методическая разработка урока - сказки "What happened to an Angle once....".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon what_happened_to_an_angle_once.doc34 КБ

Предварительный просмотр:

What happened to an Angle once....

Д е й с т в у ю щ и е   л и ц а :

 

        Ангел

        Прохожая

        Торговка

        Некто-с-Мороженым

        Болтушка

        Девочка

 

 

Рождество. Идет снег.

На сцене   А н г е л . Мимо проходит   П р о х о ж а я .

Passer-by: Hey, what are you doing here? Who are you?

Angel: I’m an Angel. I’m here to fulfill three wishes.

P: What for?

A: Simply because it’s Christmas.

P: And whose wishes?

A: Yours

P: Everything I ask for?

A: Everything

P: Well…then… then… and how much?

A: What do you mean?

P: How much for the wishes? What’s the price?

A: Oh, it’s for free!

P: For free? There must be something wrong with your wishes…

A: They are not mine, they are yours! I will fulfill them…

P: Why do you need it?

A: Well… I’m an Angel.

P: It’s all very strange… I’d better go.

 

Прохожая быстро уходит, с опаской оглядываясь. Появляется   Т о р г о в к а .

 

Seleswoman: Hey, this is ma place! What’cha doin’ here? Go away! The goods will arrive soon!

 

Ангел отодвигается. Торговка встаёт на его место и с подозрением поглядывает на него.

 

S: What’d you want? Have you paid?

A: Paid for what?

S: To sell in here!

A: I’m not selling. I’m an Angel.

S: And I’m Mrs. Fisher. Nice to meet you. If you aren’t selling, why are you hanging around here so early?

A: I’m an Angel. I should fulfill three wishes. Everything you want. Because it’s Christmas.

S: You amaze me! What a liar! You are good at making people buy any stuff. Come, let’s work together!

A: I can’t, I’m an Angel! Do you have any wishes, Mrs. Fischer? I’ll make them come true.

S: So you say! What a generation… Lying like that! Imagine I’m a fool? Think you have those wings and can do anything? Watch out! The truck’s comin’! Hey, hurry up!  

Торговка убегает. Появляется   Н е к т о - с - М о р о ж е н ы м .

 

Somebody: You are what? An Angel?

A: An Angel….

S: You are kiddin’ me! Why are you sad?

A: I should make three wishes come true… because it’s Christmas time…

S: Ok…

A: Have you got any?

S: Nope.

A: Nothing at all?

S: Now? Nope.

A: And later, will you have any?

S: When?

A: Later…

S: Later when?

A: Well… later!

S: Oh, come on! How do I know?

 

Стоят молча. Появляется   Б о л т у ш к а .

Chatter: Oh, an Angel! And the wings! Can you fulfill wishes?

A: Sure! Any three! Everything you wish!

C: How amazing! I was just thinking: how cool It would have been to meet… anybody! So he can fulfill my wishes! And here you are! What  luck!

A: Well, tell me what you want!

C: Oh, one second! I wish… I wish.. And if I make a mistake, can I wish anything again?

A: No, only once.

C: It’s awful! It’s not right! We can make mistakes!

A: Come on! Make a wish!

C: I wish… I wish… I have no idea! Can you help me? Tell me what to wish!

A: I can’t. I only make wishes come true.

C: Too bad! I need somebody’s help!

(Замечает Некто.)

Can I ask him?

A: Yes, you can.

C: (обращаясь к Некто): Hey, what should I wish? Tell me, tell me! Hurry up! What to wish? Huh?

 

Некто пожимает плечами и уходит. Болтушка идёт за ним.

C: No, where are you going? Help me, I don’t know what to wish! What a man! Tell me…

 

(Уходят.)

 

Ангел стоит грустный. Вбегает  Д е в о ч к а.

Girl: (трогая его крылышки) Are you a bird?

A; No, I’m an Angel. I make wished come true. Everything you want.

G: Why are you so upset?

A: Nobody wants anything… Nobody need anything…

G: I need!

A: (радостно) Then make a wish! Hurry up!

G: Angle, sweet Angel, fly high to the sky!

 

Ангел улетает. Девочка смеётся и машет вслед.

G: He’s gone! Like I said… a bird!

Fly away my angel,
Spread your wings and fly;
Take the beauty of your soul,
And share it with the sky. 

       

Take the warmth within your heart,
And put the sun to shame;
The glow of summer's sunlight.
Will never be the same. 

   ☆♥   

Take the splendour of the stars,
That twinkle in the sky;
It fades in the matchless sparkle,
Of the beauty there in your eyes. 

       

Fly away my Angel,
For I have set you free;
I will wait here patiently,
Until you fly back to me. 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Методическая разработка урока по теме "Once upon a time. Past Simple" в 4 классе

Методическая разработка урока по теме "Module 6: Once upon a time. Past Simple" в 4 классе по  УМК «Английский в фокусе» (серия Spotlight, М.- «Просвещение», 2011)...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка урока английского языка "Once upon a time... Past Simple Tense"

В методической разработке урока английского языка "Once upon a time...Past Simple Tense" представлен конспект урока в 4 классе (учебник "Spotlight"), а также самоанализ урока. Тип ...

Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...

Методическая разработка урока «Лучшая методическая разработка по ФГОС» Тема . Сигналы и знаки при кодировании информации. Символы как средство кодирования информации.

Цель урока: изучить технологии получения, обработки и использования информации, т.е. дать представление о сущности информации и формах её материального воплощения.Задачи:- образовательные:...