Сценарий урока по теме "Sports" 7 класс
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Макарова Марина Сергеевна

Урок с использованием нестандартных методов обучения

Скачать:


Предварительный просмотр:

Сценарий открытого урока к районному  фестивалю методических идей по английскому языку по теме «Виды спорта» в 7 классе.

Учитель – Макарова Марина Сергеевна МБОУ «Эльбарусовская СОШ»

Вид урока : урок-соревнование.

 Цели урока:

  1. тренировка лексических навыков по теме «Спорт»;
  2. совершенствование навыков аудирования и устной речи;
  3. развитие языковой догадки и логического мышления;
  4. поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Оборудование:

проектор, компьютер, мяч, свисток, карточки с заданиями, ватман, бумага на липкой основе, счётные палочки.

Ход урока.

 

  1. Организационный момент.

Good morning, boys and girls. Nice to see you. Sit down, please. My name is Marina Sergueevna and today I will be your English teacher. So, let’s start our lesson.

  1. Введение темы урока.

Look at me, please. What do you see? (Учитель держит в руках свисток и мяч). What do you think why I need them? What will you talk about today?

Yes, you are right.  The theme of our lesson is Sports. ( Слайд 1 и 2 )

  1. Речевая зарядка.

Tell me, please, do you like sport? What kind of sport do you prefer? What sport would you like to try? Does your family go in for sport? What is your mother’s favourite sport? What sport does your father like?

  1. Девиз и цели урока.

Look at board, please.  ( Слайд 3) This is the motto of our lesson “ Winners never quit, quitters never win” ( «Победители никогда не уходят, лодыри никогда не побеждают»). So, I can say to you that today we will not have an ordinary lesson, we will have a competition. Today we must  repeat the words that mean kinds of sports, use them in our speech and train our skills in listening and speaking.

Now I ask you to divide into two groups. Please, give a name to your team.

And we start our competition. I must say that the whistle will be useful for me When I whistle it will mean that it’s the beginning or finishing of time for doing task. Whose team will get more points , they will be the winners .  Those who will get a point,  I will give the sticks. Are you ready?  Let’s start.

  1. Ознакомление со словами.

Look at the screen, please. ( Слайд 4 ) You see the words that mean sports. Let’s read them. Repeat after me.

  1. Football
  2. Badminton
  3. Baseball
  4. Sailing
  5. Swimming
  6. Hockey
  7. Tennis
  8. Cricket
  9. Basketball
  10. Volleyball
  11. Fencing

  1. Figure skating
  2. Chess
  3. Cycling
  4. Boxing
  5. Athletics
  6. Wrestling
  7. Gymnastics
  8. Table tennis
  9. Skiing
  10. Skating
  11. Rowing

  1. Игра с мячом.

Now stand up, please. I give you the ball. You must name all summer sports you know.  ( Слайд 5 ) You pass the ball from one team to another. You name one word and pass the ball.  Who knows more?  Who will say the last will get a point. I whistle and you start. ( Участник каждой команды называет слово и передаёт мяч другой команде. Последний назвавший получит очко.)

 Now, please, name all the winter sports. (Слайд 6)

  1. Задание на соответствия.

So, you can take your places. Let’s do the next task. Look at the screen, please. (Слайд 7 ). Now you must match the words with the pictures.  I give you 2 minutes for this task. Take the sheets of paper and write. (whistle)

Now teams must change the sheets and check. ( Слайд 8 ) (Команды меняются записями и проверяют выполненные задания друг у друга).

  1. Физкультминутка.

Now let’s have a rest. Stand up, please. I will name some kinds of sport and you do some movements. Swimming, tennis, fencing, gymnastics, boxing, running, sailing. ( Учитель называет вид спорта, учащиеся совершают движения, обозначающие данный вид спорта)

  1. Загадки. Riddles.

Sit down, please. And listen to me. I will read the description of a kind of sport and you must guess what it is.

“ It is a game of two players. Each of them starts with sixteen different playing pieces to move on a board. The aim is to move your pieces so that your opponent’s king will be taken.” (Chess)

If you guessed, put your hands up.

 Now each tam must make its own riddle. The other team must guess. I give you 2 minutes for this task.

  1. Сканворд. (Слайд 9)

The next task for you is to find the words in the table. I give you the sheets of paper with the table and start , please. (Ученики получают листочки с распечатанным сканвордом и зачёркивают найденные слова). I give 1 minute for this task.

Now, look at the screen and check. ( Слайд 10)  (Учащиеся проверяют найденные слова по слайду) Who found all the words? You are lucky.

w

f

g

h

y

l

f

c

b

b

r

m

v

s

r

w

o

m

a

n

e

a

k

a

g

s

o

h

s

j

s

d

z

i

v

t

t

u

k

f

t

q

w

l

r

t

b

y

e

e

l

h

g

i

d

s

a

l

t

n

i

o

i

n

w

d

l

m

b

c

n

b

f

g

i

r

l

s

a

i

g

b

o

x

i

n

g

e

l

n

r

o

w

i

n

g

l

l

l

g

  1. Составление кластера на ватмане.

The last task for you is to make a claster . Do you know what is a claster? Go to the blackboard, please. Your task is to fill in this scheme by the necessary words. Take please the sheets of paper, write the words on them and place on the whatman paper. One team take green sheets, the other – pink. We will see who is smarter and quicker. I give 2 minutes. (Учащиеся пишут на листочках с липкой основой слова, обозначающие различные виды спорта и заклеивают их  в соответствии с надписями на ватмане.)

  1. Подведение итогов.

  Now you can count your sticks. And we will see the winners.  Our congratulations to the winners. You have worked very well today. And I want to give to both teams the prizes, these small balls. I think they will be useful for you at different lessons.  

Did you like the lesson? I liked it, too. Thank you very much. The lesson is over. Good bye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий урока для 7 класса

Сценарий ролевой  игры -  заседание координационного совета по теме " Видовое многообразие рыб Пермского края и проблемы его сохранения с учетом существующей  экологической обстановки."...

Сценарий урока в 5 классе по теме: "Счет лет в истории"

Урок по теме: "Счет лет в истории" занимает особое место в учебном плане.На этом уроке дети знакомятся с историческим временем,"лентой времени" с периодами "до нашей эры" и "наша эра", римские цифры....

сценарий урока в 11 классе

урок в 11 классе"Клетки живого организма"...

Сценарий урока для 3 класса с презентацией к УМК М.З.Биболетовой по теме "Рождество"

Данный материал помогает учащимся познакомиться с традициями и обычаями страны изучаемого языка...

Сценарий урока в 5 классе "Умножение десятичных дробей"

Предлагается сценарий урока и презентация на тему "Умножение десятичных дробей"....

Сценарий урока в 10 классе «Щелочность мыла. Валеологический подход к выбору туалетного мыла» Проблемный урок с элементами исследования. 10 класс

Рассмотреть роль химии в повседневной жизни человека; выявить причинно-следственную связь между составом, строением и свойствами син­тетических моющих средств (на примере туалетного мыла), действие мы...