Конспект открытого урока "Animals in our life".
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Мотина Юлия Александровна

Урок-игра "Animals in our life" проводится с учащимися 6-х классов после изучения темы "Животные" по учебнику Биболетовой М.З. "Enjoy English". В данном уроке содержатся различные игры, а также задания по чтению и аудированию, что поможет закрепить полученные по данной теме знания учащихся.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл animals_in_our_life.docx21.94 КБ

Предварительный просмотр:

Урок-конкурс "Animals in our life" для учащихся 6-х классов

Мотина Юлия Александровна, учитель английского языка

Цель урока: развитие языковой компетенции учащихся через закрепление знаний по теме “Animals in Our Life”.

Задачи: 

  1. Закрепить и углубить знания, умения и навыки, приобретенные учащимися в рамках базового курса по учебнику “Enjoy English – 3” для 6 класса под редакцией М.З. Биболетовой.
  2. Совершенствовать умения и навыки практического владения языком как средством общения по теме “Animals in our life” по циклу № 6 учебника.
  3. Развивать творческую инициативу учащихся, их самостоятельность и активность.

Оформление кабинета: приглашение “Welcome to our competition”, рисунки с сочинениями учащихся о своих любимых животных..

Оснащение урока: 

  • учебник “Enjoy English-3” Биболетовой М.З.;
  • книга для учителя к учебнику “Enjoy English-3”Биболетовой М. 3.;
  • магнитофон, задание на аудирование;
  • презентация к уроку, выполненная в Power Point;
  • тексты на чтение;
  • тестовые задания;
  • плакаты-лозунги с правилами поведения в зоопарке;
  • карты-задания.

Форма проведения:

Урок-игра «A Mystery Labyrinth».

  1. Организационный момент.

Good morning children. I’m very glad to see  you today at our lesson. How are you, Vika? How are you, Mila? And you, Nikita? Well, I’m fine, too.

Tell me, please. What do we do at the lessons of English? (read, translate, talk, listen). That’s right. And today we shall also read, talk, listen and write a little bit.

And now I want you to define the topic of the lesson. What shall we talk about? Look at the blackboard, please. Do you see the words? Can you read them? Make up one sentence and it will be the topic of our lesson. (дети читают слова с доски “animals, world, our, in” и составляют предложение, которое является темой урока)

We shall train good sounds first. Please repeat the words after me.

 I have two poems. (учитель читает стихотворения, а дети хором повторяют)

Today we are going to have an unusual lesson. I’ve got a letter from Barbara Grey. Do you remember Barbara Grey? Yes, she is a teacher of English from out textbook. And here is her letter. Let's read it and find out what she writes to us.

Hello, my dear children. How are you? Hope that you’re ok!

I know that you learn English and you work hard at it. And recently you’ve finished studying the topic about animals. I’d like to see how well you know  this topic, so I send you some tasks. On your board you see a mystery labyrinth. If you manage to pass it successfully, you will get to the London Zoo and will be able to see who lives there. So the visit to the zoo will be your prize.

(дети читают письмо Барбары Грей, переводят)

 Today you’ll take part in the competition. The aim of which is to determine the best knowledge of the animals.

You’ll have several tasks. For a right answer you’ll get a star. If your answer is wrong, you won’t get anything. At the end of the competition, you’ll count up all the stars you got and the team with the greatest number will be the winner of our competition.

Good luck to you! Let’s start our contest.

1. The First Task

Guess the Riddles:

  1. This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It likes to eat carrots and it is afraid of a fox and a wolf. This animal runs very fast. (a hare)
  2. This animal is very big. It is grey and sometimes white. It has a very long nose. In lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass. (an elephant)
  3. This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend. It can run, but can’t fly and climb. It is very clever and friendly. (a dog)
  4. This animal lives in the river or near the water. It is green. It can jump and swim, but it can neither  run nor climb. (a frog)
  5. Gena is not a boy. He is big, long and green. He is very clever. It can swim. He has a friend Cheburashka. (a crocodile)
  6. This animal is red and sly. In likes hens, cocks, hares and ducks. It lives in the forest. (a fox)
  7. It is grey. It can run, jump and walk. It is very small. It likes bread and cheese. It lives in the house. (a mouse)
  8. This animal can be black, grey, white and red. In lives in the house. It can catch a grey mouse. It likes fish, meat and milk. It can run, jump, climb and walk. (a cat).

2. The Second Task

Translate the proverbs about animals and give Russian equivalents

1. To kill two birds with one stone.

1. Кто рано встает, того удача ждет.

2. A bird in the hand is worth two in the bush.

2. Убить двух зайцев.

3. Every dog has his day.

3. Не сули журавля в небе, а дай синицу в руки

4. The early bird catches the worm.

4. Будет и на вашей улице праздник.

5. No bees, no honey.

5. В семье не без урода.

6. Curiosity killed a cat.

6. Без труда, не выловишь рыбку из пруда.

7. Every family has a black sheep.

7. Любопытной Варваре на базаре нос оторвали.

3.The Third Task. Find the known words.

On the blackboard you see the crossword. Your task is to find  the hidden words.

  1. The Fourth Task

Now let’s see how well you can translate the words into English.

  1. The Fifth Task

Now. Look at the  blackboard, please. You know that the animals can be wild, domestic and endangered. What’s the Russian for “wild, domestic and endangered”? That’s right. So, your task is to put them in the right column.

(дети должны разместить животных в нужную колонку: дикие животные, домашние животные или вымирающие животные)

(an elephant, a duck, a rhino,a camel, a snake, a zebra, a horse, a fox, a bear, a cow, a whale, a rabbit, an eagle, a wolf, a dolphin, a giraffe, a hen, a monkey, a lion, a tiger, a shark)

  1. The Sixth Task.

The next task for you is to make up sentences. Let’s see how well you know where different animals live.

  1. The Seventh Task.

Teacher: “Do you know the poems and songs about animals?”

(The children sing the song “Baa-baa black sheep”  and declaim the poems about animals)

Little grey mouse, where is your house?

I can show you my flat, if you don’t tell the cat.

My flat has no door, I live under the floor,

I come out in the night, and go back when it is light.

Bow-wow, says the dog,
Mew, mew, says the cat,
Grunt, grunt, goes the hog,
And squeak goes the rat.
Tu-whu, says the owl,
Caw, caw, says the crow,
Quack, quack, says the duck,
And what cuckoos say you know.

There were two blackbirds,
Sitting on a hill,
The one named Jack,
The other named Jill;
Fly away, Jack!
Fly away, Jill!
Come again, Jack!
Come again, Jill!

  1. The Eighth Task.

We’ve got a video-letter of the zoo’s director. Let’s read it and do some exercises. (дети читают письмо и выполняют задание “correct the mistakes”, а затем отвечают на вопросы директора зоопарка).

  1. The Ninth Task

And this text is about London Zoo which we are going to visit at the end of our trip. Let’s read the text about it. (дети читают текст о лондонском зоопарке и выполняют задание «fill in the missing words”).

  1. The Tenth Task.

How should you take care of different animals? Make up sentences.

  1.  The Eleventh Task.

Every Zoo has some rules. Here they are. (The signs are at blackboard).

  • Please do not feed the animals!
  • Don't open the door of cage!
  • Don't drop litter on the floor!
  • Don't shout at the bear (hare, crocodile ....)!
  • Don't touch the lion's (fox's, tiger's ....) hair.

Read them and imagine your own signs.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока "School life".

План-конспект открытого урока "School life". Для учащихся средней школы....

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 8-ом классе «Любовь и жизнь Роберта Бернса – The Love and Life of Robert Burns»

Урок является заключительным в системе занятий по теме «Творчество Роберта Бернса», поэтому обучающей целью является обобщение материала по биографии и творческой деятельности Бернса. Урок тесно связа...

Конспект открытого урока в 9 классе Тема :"Books in our life"

Обобщающий урок по теме "Книги в нашей жизни". Целью данного урока является формирование и развитие коммуникативной и социокультурной компетенции учащихся. ...

План-конспект урока MUSIС in our life

План – конспект урока формирования лексических навыков говорения Тема цикла: Music.Проблема урока: Life without music would be a mistake?Цели и задачи урока:·...

Конспект урока "Sport in our life"

Тема урока: Sport in our life? Спорт в нашей жизни?Проблема урока: Почему спорт важен в нашей жизни?Класс: 10Учебник: “New Millennium English” 10Автор: Гроза О.Л.,  Дворецкая О.Б. и д...

Конспект урока "Sport in our life"

Тема урока: Sport in our life? Спорт в нашей жизни?Проблема урока: Почему спорт важен в нашей жизни?Класс: 10Учебник: “New Millennium English” 10Автор: Гроза О.Л.,  Дворецкая О.Б. и д...

План-конспект открытого урока Английского языка в 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”

План-конспект открытого урока  Английского языкав 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”урок с использованием ИКТ-технологий, отрабо...