“Animals in our Life”
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Степанова Татьяна Юрьевна

Разработка урока "Animals in our Life” в 6 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_v_6l.doc55 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока “Animals in our Life” в 6 классе

Цели урока: 

Образовательные:

                           развитие навыков монологической речи (рассказ о домашнем \ диком                            животном);

                           актуализация лексических  и грамматических навыков;

                           тренировка навыков орфографии и письма.

Воспитательные:
                          воспитание интереса к предмету, любви к английскому языку;

                           воспитание культуры речевого поведения.
Развивающие:
                          развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти, воображения;      

                           навыков развития орфографической зоркости, устной и письменной речи.

Оборудование: презентация  учителя по теме, презентации учеников

                                                       Ход урока

1.Начало урока (организационный момент).

T: Good morning, children!

Ch: Good morning, good morning, good morning to you!

       Good morning, good morning!

        We are glad to see you!

T: I am glad to see you too. How are you? Are you fine today? That’s nice. Then let’s start our lesson. Today we have a special lesson; we'll speak about animals in our life and revise our grammar material – the Present Perfect Tense (cлайд 1)

2. Фонетическая зарядка

Teacher: First of all let's prepare our tongues for the English language. Listen and repeat after me:  (слайд 2)

         Be – was/were – been to the zoo

         Bring – brought – brought the food

         Drink – drank – drunk the milk

         Eat – ate –eaten the meat

         Feed – fed – fed the black rhino

         Fly – flew – flown very fast

         Give – gave – given the rabbit

         Go – went – gone to the wild animal’s park

         Have – had – had a pet

         Read – read – read about the whale

         See – saw –seen the snake

         Teach – taught – taught the dolphin

3.  Активизация английских прилагательных

 Exercise 22 on the page 110. Give characteristics of the following animals and birds. (cлайд 3)

4. Тренировка орфографического навыка

      Find the mistakes in the word: (cлайд 4)

  • anеmal                                            animal
  • dolfin                                               dolphin
  •  wale                                                whale
  • cuning                                              cunning
  • waild                                                wild
  • ceige                                                 cage                                                                           
  • domastic                                           domestic

5. Обучение монологической речи

Teacher: Dear boys and girls! I know that you like to play. Games help us to master English. Certainly you know many English words connected with the topic “Pets”. Do you know the names of different pets? You will speak in turn. Who can say more? (слайд 6)

Pupil 1: a dog

Pupil 2: a cat.

Pupil 1: a parrot.

Pupil 2: a hamster.

Pupil 1: a canary.

Pupil 2: a horse

Pupil 1: a guinea -pig

Pupil 2: a rabbit

Pupil1: a fish

Etc.

 Teacher: Fantastic! You know the names of many pets.

- It’s time to make up the stories about your pets. Answer the questions. Divide into pairs and listen to each other. (cлайд 5)

  • What pet have you got?
  • What colour is your pet?
  • Is your pet big or little?
  • What can you pet do?
  • What characteristics of your pet can you name?
  • What does your pet like?
  • Who looks after your pet?
  • Do you like your pet and why?

(Ученики в парах читают вопросы, отвечают на них. Затем, следуя плану, составляют монолог. Можно вносить свои изменения.)

  1. Презентация рассказов

A week ago I asked you to work at your projects about your pets. It’s very interesting to listen to your stories about pets.

( Ученики показывают подготовленные дома презентации и рассказывают о своих домашних питомцах)

Teacher: I should say that all projects were very interesting and beautifully illustrated. Thank you for your answers. Many of you have pets. You must take care of them.

Затем учитель предлагает составить рассказ о животных из дикой природы или тех животных, которых они видели в зоопарке.

  • I like wild animal. It is… .
  • It is ... (colour).
  •  It is ... (characteristics)
  • It can ...
  • ...  likes to eat ...

5.  Физкультминутка

I see you are tired. Let’s have a short rest. (слайд 7)

Учитель  читает стихотворение и выполняет соответствующие движения. Дети повторяют слова и движения за учителем. Стихотворение можно повторить несколько раз, постепенно ускоряя темп.

                                                             Hands up, hands down,

Hands on hips, don’t sit down.

Bend left, bend right,

Hands on hips,

One, two, three hop,

One, two, three stop.

Stand still.

Sit down, please!

6. Совершенствование грамматических навыков

It’s time to revise our grammar material (слайд 8)

1) Present Perfect

используется для выражения действия, которое произошло в прошлом и только что или недавно закончилось, причем результат действия важен в настоящем

Forms of the verb

I          He

You   +        have  +   V3                        She       +       has   +  V3

We            It

They

I have just bought a new notebook. Mary has already written her composition.

The students have left the room.  
Студенты ушли из комнаты (студентов сейчас в комнате нет).

We have bought a new TV set.  
Мы купили новый телевизор (у нас есть новый телевизор).

2) Выберите вспомогательный глагол HAVE или HAS (слайд 9)

  1. I   …   fed my dog.
  2. My cat   …   eaten the meat.
  3. Mike   …   gone to the wild animal’s park.
  4. They    …  seen the snake.
  5. The boy   …   been to the zoo.
  6. We   … read about the whale.
  7. Children   …  drunk the milk.

3) упражнение 33 стр. 114

4) Make up sentences:

  1. Nick  a car    already   bought  has.
  2. an animal drawn I   have   just.
  3. never we   England  been  have to.
  4. boys   broken  have   the window   just.
  5.  my book   has   already   he  brought.
  6. already   they    to the zoo    have      been.
  7. fed    I   have         my cat     just.

9. Заключительный этап урока  (cлайд 10)

- Подведение итогов урока.

You have worked very well today. I’ll give you excellent marks.

T: Thank you for your work. Good – bye, boys and girls!

Ch: Good – bye, teacher!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по теме: "Animals in our Life"

Разработка урока по теме: "Animals in our Life"...

План и презентация урока по теме "Animals in our life" 6 класс

План урока  английского языка (1час)Тема: “Animals in Our Life”Тип урока:обобщающий урок-экскурсияФорма организации деятельности учащихся:ролевая играЦели урока: 1) развитие положительной мотивац...

Урок с использованием интерактивной доски по теме "Animals in our life", 6 класс

Урок по учебнику Биболетовой М. З. "Enjoy English", 6 класс...

Игровой конкурс в рамках недели английского языка “Animals in our life” (6 класс).

Класс делится на 2-3 команды. Дети выбирают название, записывают на доске.1 конкурс «Перестрелка». Игрок одной из команд выбирает себе «мишень» в другой команде и называет какое-нибудь жив...

Методическая разработка урока в 6 классе "Animals in our life"

совершенствование навыков грамматики и говорения...

Конспект открытого урока "Animals in our life".

Урок-игра "Animals in our life" проводится с учащимися 6-х классов после изучения темы "Животные" по учебнику Биболетовой М.З. "Enjoy English". В данном уроке содержатся различные игры, а также задани...

Открытый урок на тему: «Animals in our life» в 6 классе.

Открытый урок на тему:  «Animals in our life»  в 6 классе....