Работа с художественным текстом на уроках английского языка
учебно-методический материал по английскому языку (9 класс) на тему

Букарева Марина Борисовна

Работа с текстом - один из важных видов работы на уроке иностранного языка.

Чтобы приобщить учащихся к чтению на иностранном языке, необходимо, во-первых, стимулировать мотивацию чтения, во-вторых, обеспечить успешность его протекания при помощи соответствующих заданий. Интересный текст - главная предпосылка обращения учащихся к чтению на иностранном языке.

Привожу пример работы по тексту в 9 классе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon rabota_s_tekstom.doc29 КБ

Предварительный просмотр:

Букарева Марина Борисовна, учитель английского языка

МАОУ СОШ №37 г. Владимир

  By Paul Le Vasseur

In front of the house there was a beach. Peter liked to stretch on the sand when the sun was warming it.

From the back door of the house he would walk along a path as far as the sand, and stand at the water’s edge looking at the sea. When nothing very interesting was happening on the water, he would go down on his knees and take a handful of sand. Through his fingers ran the sand till only small stones and shells were left. Then with a large sweep of his arm and with as much strength as he could muster Peter would throw them away as far as he could.

At other times he would go on his back and gaze up at the clouds, his hands idly searching the sand at his sides. He never stopped playing with the sand and feeling it run through his fingers; however, he was still absorbed by the changes in the clouds.

Occasionally some fishing boats came close enough to the beach for Peter to see what the fishermen were doing. Then with his hands clasped he would look and look, while his whole body moved with the boat from side to side. When the fishermen drew in their nets or cast them into the water, Peter would do the same with an imaginary net of his own from his place on the beach.

On the small beach Peter had a world of his own

Pre-reading:

  1. What are the images and vocabulary stimulated by the word “beach”?
  2. Chat about your own experience at the beach. What beach have you ever been to? What colour was the sand? What were the people doing? What made it special?
  3. Sun  sand  beach  house  water  sea  stone  shells throw  clouds  fishing boats  men  nets  imaginary

Are any of these words unfamiliar? These are words from the piece you are to read. What do you think the peace is about?

Reading

  1. Read the story silently.
  2. Clear up any questions or disagreements you had about the text. Is there any critical vocabulary that you still don’t understand? (e. g. use of would)
  3. Reconstruct the story, as much as you can remember.

Post - reading

  1. What are your images of Peter’s Beach:

What did Peter look like? hair colour? height? weight? age? family? shy? friendly?

Why was Peter at the beach? summer vacation? summer house? cold? hot?

  1. What did the house look like? empty? crowded? expensive? sheltered?
  2. Draw the scene in details. Draw your feelings about the scene.
  3. Write the next chapter of the story.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Организация работы со стихотворным текстом на уроках английского языка.

Данный материал может использоваться на уроках английского языка, как в начальной школе, так и в средней....

Рекомендации по работе с художественными текстами на уроках русского языка и литературы.

В статье представленны методические рекомендации по работе с художественными текстами на уроках русского языка и литературы....

Как научить школьника анализировать художественный текст на уроках английского языка

Данный материал поможет учителю английского языка научить ребят анализировать художественные тексты на уроке....

Авторская система упражнений направленных на обучение стилистическому анализу иноязычных художественных текстов на уроках английского языка в 10-11 классах

На современном этапе развития общества возросла необходимость владения иностранным языком, причем язык должен быть максимально аутентифицирован, служить средством коммуникации, не быть лишенным экспре...

Работа с художественным текстом на уроках русского языка в 9-м классе как средство формирования языковой грамотности. (На примере фрагментов произведений И.А. Бунина)

Выступление на МО учителей русского языка и литературы Работа с художественным текстом на уроках русского языка в 9-м классе как средство формирования языковой грамотности. (На примере фрагм...

Эффективные приемы работы с художественным текстом на уроках английского языка в школе.

Автор описывает приемы работы с художественным текстом на уроках английского языка...