Конспект урока английского языка 8 класс. Тема: «Живое вокруг нас. »
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Юлом Марина Николаевна

Разработка урока английского языка для 8 класса по теме "Живое вокруг нас"

Скачать:


Предварительный просмотр:

                                                                                                                               МАОУ СОШ №18

План-конспект урока

Проведенного  в 8  «А»классе,

 

                                                                                 Тема: «Живое вокруг нас. »

Учитель : Юлом Марина Николаевна. 

УЧЕБНИК: Основной учебник О. В. Афанасьева, И. В Михеева «Английский язык  8 класс»,  2010г

Цели урока:

 

Развивающий аспект:

  1. развитие способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;
  2. развитие способности к догадке:
  3. развитие способности воспринимать вопросы на слух и отвечать на них;

Воспитательный аспект:

  1. поддержание интереса к учению и формированию познавательной активности;
  2. развитие умения работать в паре и группе;

Учебный аспект: 

          развитие умений аудирования, ознакомительного, поискового и изучающего чтения, активизация использования изученной лексики по теме, закрепление правил словообразования.

этапы

содержание

Методические указания

I.Организационный момент

II Фон.зарядка

Сообщение темы урока

Словарная работа

 

Основная часть

Повторение изученного материала

Аудирование текста.

Выполнение заданий по аудированию.

Чтение текста с извлечением информации, выполнение послетекстовых заданий

 Домашнее задание

Подведение итогов.

                                                             

 Good morning children! I am glad to see you too. Sit down. Let’s begin our lesson. Tell me please:

What date is it today?  Слайд 1

What day of the week is it today? Слайд 2

What season is it now? 

What is the weather like today?  Is it frosty?   Is it snowy? Is it usual weather for our region? What weather is usual for winter?

Let’s do a phonetic drill.       Sound [w] Listen to me and repeat after me:

Слайд 4

Today, we’ll try to do examination tasks using material of this unit. I’ve planned to repeat the words and word combinations, rules of word-formation, do listening and reading tasks.

Now, repeat the words and word-combinations. Please tell me , what the English for:   включать в список, вдыхать, выдыхать, образцы, на свежем воздухе, почва ,

What the Russian for: include, root, support the family, grow, and move in.

Now please look at the blackboard and complete these words In your papers, then you must write there transcribed words. I’ll give you 2 min.   Your time is over. Thank you, please give me your papers, and not forget to write down your names.  Well done.

Слайд 5

Now children let’s repeat the rules of word-formation, look at the blackboard.

Please tell us the using of these suffixes and prefixes.

Cлайд 6

Thank you, now you must do the task of word-formation. Form new words      and complete the sentences with them. Fill in the gapes. I’ll give you 5 min.  

Are you ready? Please look at the blackboard and check yourselves. Have you any mistakes?  

Now children let’s do listening task. At first please look at the blackboard and read these difficult words which you listen in the text. Now you listen to this text twice and then find what sentences are true or false.

Are you ready? Now let’s check your task. Please read and translate sentences say which of them are true or false. Thank you. You are right.

Next, children you must   read the text and then choose the right variants from these. Open your workbooks at page   86   ex. 9 . Please read and do the tasks. I’ll give you 5 min.

Are you ready? Let’s check. Please read right variant one by one. Thank you. You are right, well done.

Now children please write down your homework: ex. 11 page 131 Open your diaries. You must translate these word combinations from Russian into English.

 

  OK! That’s right! Now it is time to sum up our lesson.

  What did we do during our lesson?

 

T: Ok! You have worked very well! I am satisfied with your work. I give excellent marks to…., good marks to ….

 

T: Our lesson is over.   You may go, you are free. Good bye. See you tomorrow.

        

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

What date is it today?

Слайд 2

What day of the week is it today? T o d a y i s . . . W e d n e s d a y

Слайд 8

Word-formation suffixes V+ er=N(write+er=writer) N+y=Adj(cloud+y=cloudy) Adj+ly=Ad(warm+ly=warmly) N+ful=Adj(beauty+ful=beautiful) N+less=Adj(help+less=helpless)

Слайд 9

Prefix Un+Adj(un+happy=unhappy) (un+pleasant= unpleasant ) Dis+V(dis+like=dislike) (dis+appear= disappear)

Слайд 10

Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста Look at the sky. It is blue and (1)--------. The job was not difficult and Ron did it (2)_______. Roses are ancient symbols of love and (3)_____. The bald eagles are (4)________ fliers. The old lady was so lonely and (5)____. For many years (6)_____ in England have enjoyed her stories. Probably the best (7)______ are the lark and nightingale. cloud easy beautiful power happy child sing 1 cloudless 2 easily 3 beauty 4 powerful 5 unhappy 6 children 7 singers

Слайд 11

Open your books, page 123 , exercise 1 . Savannahs [ Sə ′væn əz] Саванны Till midday [Til midei] До обеда Vegetarians [Vedʒitəriənz] Вегетарианцы Domesticate [Də ′mestikeit] Приручать Keep on [Ki:p ɔn] Поддерживать

Слайд 12

Open your workbooks, page 86, exercise 9 .

Слайд 13

p.131,ex.11



Предварительный просмотр:

Complete the words and write them. (1)

In_ _ _ _e,    l_ _n ,   s_ _ _ _ _el,     w_ _f,    P_ _ _on,    b_ _ _ _hе,    o_ _ _ _ch,    s_ _l,    sp_ _ _ _s,     ea_ _h,      sw_ _ _ _w,    m_ _ _ ,   bu_ _ _ _fly.

Complete the words and write them. (1)

In_ _ _ _e ,    l_ _n ,   s_ _ _ _ _el,     w_ _f,    P_ _ _on,    b_ _ _ _hе,    o_ _ _ _ch,    s_ _l,    sp_ _ _ _s,     ea_ _h,      sw_ _ _ _w,      m_ _ _  ,   bu_ _ _ _fly.

Complete the words and write them. (1)

In_ _ _ _e ,    l_ _n ,   s_ _ _ _ _el,     w_ _f,    P_ _ _on,    b_ _ _ _hе,    o_ _ _ _ch,    s_ _l,    sp_ _ _ _s,     ea_ _h,      sw_ _ _ _w,     m_ _ _ ,   bu_ _ _ _fly.

Complete the words and write them. (1)

In_ _ _ _e ,    l_ _n ,   s_ _ _ _ _el,     w_ _f,    P_ _ _on,   b_ _ _ _ he,    o_ _ _ _ch,    s_ _l,    sp_ _ _ _s,     ea_ _h,      sw_ _ _ _w,       m_ _ _ ,   bu_ _ _ _fly.

Key: include, lion, sqirrel

(2)

Look at the sky. It is blue and (1)_______________.                                                      сloud                                              

The job was not difficult and Ron did it  (2)_________________.                              easy

Roses are ancient symbols of love and (3)_______________.                                     beautiful

The bald eagles are (4)__________________ fliers.                                                       power

The old lady was so lonely and (5)______________.                                                      happy

For many years (6)________________in England have enjoyed her stories.            child

Probably the best (7)________________  are the lark and nightingale.                    Sing

(2)

Look at the sky. It is blue and (1)_______________.                                                      сloud                                              

The job was not difficult and Ron did it  (2)_________________.                              easy

Roses are ancient symbols of love and (3)_______________.                                     beautiful

The bald eagles are (4)__________________ fliers.                                                       power

The old lady was so lonely and (5)______________.                                                      happy

For many years (6)________________in England have enjoyed her stories.            child

Probably the best (7)________________  are the lark and nightingale.                    Sing

(2)

Look at the sky. It is blue and (1)_______________.                                                      сloud                                              

The job was not difficult and Ron did it  (2)_________________.                              easy

Roses are ancient symbols of love and (3)_______________.                                     beautiful

The bald eagles are (4)__________________ fliers.                                                       power

The old lady was so lonely and (5)______________.                                                      happy

For many years (6)________________in England have enjoyed her stories.            child

Probably the best (7)________________  are the lark and nightingale.                    Sing

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка по теме: "Цвет вокруг нас" в 5 классе.

Урок с использованием мультимедийной презентацией, способствует развитию коммуникативной компетенции. Главной целью урока является формирование лексических и грамматических навыков....

План-конспект урока английского языка по теме «Давай познакомимся» в 4 классе с использованием Интернет – ресурсов

Данный урок является уроком-обобщением по теме «Давай познакомимся» с использованием дополнительных Интернет-ресурсов. Урок ориентирован на формирование у учащихся навыков аудирования с извлечением об...

Методическая разработка урока английского языка по теме: «Цвет вокруг нас» в 5 классе

Казакова Валентина Николаевна учитель английского языка ГБОУ СОШ №355Методическая разработка урока английского языка по теме: «Цвет вокруг нас» в 5 классеУчебник: Афанасьева О.В., Михеева И.В. Английс...

План-конспект урока английского языка по теме "Мир вокруг нас" для 5 класса

Урок английского языка по теме  "Мир вокруг нас" для  5 класса по учебнику Верещагиной И.И., Аванасьевой О.В.В ходе урока использован авторский материал учителя(прилагается отдельн...

Конспект урока английского языка по теме: "Reading and discussing books" для учащихся 10 класса УМК "Английский в фокусе"

Конспект урока может быть использован в разделе темы: увлечения подростков в свободное время. Чтение книг. Тип урока: урок рефлексии в рамках системно - деятельностного подхода....

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений – М.: Express publishing: Просвещение, 2011.

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеоб...

Методическая разработка урока английского языка по теме: «Мир вокруг меня. Профессии»

Опубликовано 14.06.2017 - 17:46 - Игнатовская Ольга АлександровнаВ документе представлена методическая разработка урока английского языка по теме: «Мир вокруг меня. Профессии» Spotlig...