«Давай дружить» («Ныбджэгъу къысфэхъу»)
методическая разработка на тему

Кудайнетова Анисет Хазретовна

Творческая встреча с адыгской поэтессой Заремой Хакуновой.

Посвящается издательству новой книги З. Хакуновой, «Давай дружить» («Ныбджэгъу къысфэхъу») (Сценарий на русском и адыгском языках)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_meropriyatiya.docx47.92 КБ

Предварительный просмотр:

Творческая встреча с адыгской поэтессой Заремой Хакуновой

Посвящается издательству новой книги З. Хакуновой,

«Давай дружить» («Ныбджэгъу къысфэхъу»)

(Сценарий на русском и адыгском языках,

для детей дошкольного возраста и младшего школьного возраста)

Авторы: Кудайнетова А.Х. (музыкальный руководитель), Хуажева С. З. (воспитатель старшей группы), Шорова А.З. (воспитатель старшей группы).

Цель:

Знакомство с автором и закрепление знаний детей о творчестве З. Хакуновой.

Задачи:  

  • приобщение детей к творчеству адыгейских писателей;
  • формирование заинтересованности к творчеству поэтессы

З. Хакуновой;

  • развитие творческого проявления в выразительном чтении, пении, инсценировках, и других видах деятельности на адыгском языке.
  • Участники мероприятия: 
  • дети средней, старшей и подготовительной групп;
  • родители воспитанников ДОУ.

Предварительная работа:

  • поиск информации по биографии и творчеству З.Хакуновой;
  • ознакомление детей с творчеством поэтессы;
  • разучивание стихов с детьми;
  •  рисование иллюстраций, к наиболее запомнившимся произведениям, по  книге З. Хакуновой «Давай дружить»;
  • организация выставки детских работ;
  • выставка книг З. Хакуновой;
  • подготовка презентации о жизни и творчестве поэтессы;
  • разучивание музыкального материала, используемого в ходе мероприятии;

«Давай дружить» («Ныбджэгъу къысфэхъу»)

Слайд № 1

Зезыщэрэр: Шъуимафэш1ух, тихьэк1э лъап1эхэр!

Ведущий: Добрый день, дорогие гости!

Зезыщэрэр: Шъуимафэш1ух, тиныбджэгъу ц1ык1ухэр!

К1элэц1ык1ухэр: Опсэу!

Ведущий: Здравствуйте, наши маленькие друзья!

Дети: Здравствуйте!

Слайд № 2

Зезыщэрэр: Чылэ пэпчъ ежь и тарихъ и1. Нэчэрэзые ахэм ащыщ. Чылэ ц1ык1у нахь мыш1эми, къинэу ыпэ къик1ырэр ц1ыфэу дэсхэр зэде1эжьхэзэ щагъэзые. Уахътэр мак1о, ау чылэм къыщыхъугъэу, ыц1э дахэк1э язгъэ1уагъэу, щысэтехып1эу сыдигъок1и я1агъэхэр ащыгъупшэхэрэп. Ахэм я1эш1агъэхэр ныбжьык1эхэм лъагъэк1уатэх. Бэмэ ячылэ агъэлъап1э, агъэины ык1и тыдэк1и зэлъарагъаш1э.

Ахэм зэу ащыщ тизэхахьэ къедгъэблэгъэгъэ тхак1оу Хьакъунэ - Хъуажъ Заремэ Индрысэ ыпхъур.

Ведущий: Каждый адыгский аул прекрасен по своему, у каждого из них есть своя особая история. Сегодня мы хотим рассказать вам об одном из них - Нечерезий. Аул по территории занимает небольшое, но живописное место на берегу реки Апчас. Жители его, как и принято, у адыгов, славятся сплочённостью и взаимопомощью между собой, многие из них прославляют аул Нечерезий добрыми делами. Одним из таких людей, является наша гостья поэтесса Хакунова - Хуаз Зарема Индрисовна.

К1элэц1ык1ухэр къэтэджых, ш1уфэс рахы. (Дети встают и приветствуют поэтессу).

Слайд №3

Зезыщэрэр: Хьакъунэ Заремэ Теуцожь районым ит къуаджэу Нэчэрэзые 1964-рэ илъэсым гъэтхапэм и 14-м мэкъумэщыш1э унагъом къихъухьагъ. Хъуажъыхэр унэгъо 1ужъугъэх нахь мыш1эми, зэгуры1ожьхэу ык1и зэде1эжьхэу псэущтыгъэх.  Индрысэрэ Дэрихъанрэ нэбгырий зэдап1угъ. Янэ сабыйхэм ящык1агъэ аригъэгъотэу, гъэсэпэтхыдэхэр ари1оу унэм исыгъ. Ятэ гъэхъэгъэшхоу ыш1ыгъэхэм ялъытыгъэу ВДНХ къалэу Москва агъэк1огъагъ.

Ведущая: Родилась Хакунова Зарема, в ауле Нечерезий Теучежского района, 14 марта 1964 года, в семье крестьянина. Индрис и Дарихан вырастили восьмерых детей, жили они в семье счастливо и дружно. Мать – вела домашние дела, занималась воспитанием детей, окружая их вниманием и заботой. Отец с восхода до зари трудился на колхозных полях. За особые успехи в работе, его направили в Москву на ВДНХ.

Зезыщэрэр: Индрысэрэ Дэрихъанрэ сабыйхэм ящысэтехып1агъ. Ахэм жъогъо ц1ык1оу къахэлыдык1ыгъ Заремэ. Пщыкъуйхьаблэ гурыт еджапIэм ик1элэегъаджэхэм ар 1эдэб зыхэлъэу, псынк1эу зек1оу, чэфыц1ык1оу агу къэк1ыжьы. Еджэным лъэшэу фэщэгъагъ, ау адыгабзэр зэк1эм нахь къахигъэщыщтыгъ. Иапэрэ усэри а лъэхъаным ытхыгъагъ.

Слайд № 4

Ведущая: Среди своих сверстников Зарема сияла, как звездочка. «Она росла веселой, задорной и смышленой девочкой», как рассказывают учителя Пшикуйхабльской средней школы. Ей нравилось учиться, проявляла живой интерес ко многим школьным предметам, но больше всего она любила уроки адыгейского языка. Ещё в школьные годы, она написала свое первое стихотворение на родном языке.

 Зезыщэрэр: Гурыт еджапIэм къызч1эк1ым, Мыекъуапэ дэт Адыгэ къэралыгъо университетым илъэпкъ факультет ч1эхьагъ, 1993 – рэ илъэсым къыухыгъ. Ащ нэужым итворческэ гъогу редакциеу «Адыгэ макъ»    зыфи1орэм щиублагъ. Джырэ лъэхъан Адыгэ республикэм и Къэралыгъо телерадиокомпание журналистэу щэлажьэ.

Слайд № 5

Ведущая: Окончив среднюю школу, Зарема поступает в АГУ на национальный факультет и заканчивает в 1993году. Свою творческую деятельность она начинает в редакции газеты «Адыгэ  макъ». На сегодняшний день работает журналистом в ГТРК «Адыгея».

Зезыщэрэр: Илъэсхэр мак1уох, ау Заремэ ичылэ ыгу ик1ырэп, гупшысэк1э къыфегъэзэжьы.

Ребёнок читает отрывок из поэмы 

«Оры сызиер, Нэчэрэзый!» («Я твоя, Нечерезий!»)

Оры сызыер, Нэчэрэзый!

      Орк1э сыдыгъуи сынэепсый

               Ч1ым сытетыфэ гум уимык1ыщт,

                 Гуш1ом сыхэтэу сыппэгъок1ыщт.

Зезыщэрэр: Чылэу къызщыхъугъэм имэкъэ дахэхэр, ик1элэгъу - сабыигъо мафэхэр ыгу къэдгъэк1ыжьы тш1оигъоу орэдэу «Сичыл» зыфи1орэр къыфэт1ощт. Усэр зыер – Жэнэ Къырымыз, мэкъамэр – Тхьабысымэ Умар.

Ведущая: Годы проходят, но Зарема  не забывает свой аул, свой отчий дом, детство, проведённое в его колыбели. Мысленно возвращается к родной сторонке снова и снова. Сейчас мы исполним, для нашей гостьи, песню на слова Киримизе Жанэ, музыку Умара Тхабисимова «Мой аул».  

Ребёнок читает отрывок из стихотворения З. Хакуновой

«Сикъоджэ гупсэ»

…Сикъоджэ гупсэ гум щизэу

                                                     Сигъусэу къыздесэхьак1ы,

Ц1ыфыш1ум тесэхыми щысэ

           Сыдахьэ джы къуаджэм сэ хьак1эу.

Воспитатели и дети исполняют песню «Сичыл», гущы1эхэр зыер Жанэ Къ., орэдышъор зыер Тхьабысымэ У. («Мой аул», слова К. Жанэ, музыка У. Тхабисимова) (приложение № 1).

Слайд № 6, 7.

Зезыщэрэр: Хьакъунэ Заремэ Урысыем ык1и Адыгэ Республикэм ижурналистмэ я Союз хэт. Заремэ ытхыхэрэр хэку гъэзетэу «Адыгэ макъэм», «Советскэ Адыгеем», литературнэ журналэу «Зэкъошныгъэм» къарегъахьэх, радиомрэ телевидениемрэ  къыщатых.

Ведущая: Хакунова Зарема является членом союза журналистов РФ и РА.

Произведения ее освещаются в средствах массовой информации: газетах

« Адыгэ макъ», «Советская Адыгея», в литературном журнале «Дружба», на ГТРК «Адыгея».

Слайд № 8

Зезыщэрэр: Усэхэр ытхынэу ныбжьык1эзэ ригъэжьагъ. 2000-рэ илъэсым иапэрэ тхылъэу «Розэ плъыжь» зыфиIорэр къыдигъэкIыгъ. Къызщыхъугъэ чылэм фэгъахьыгъэу усэхэри ахэтых: «Сиурамхэр сэш1эжьых», «Щы1 зы къуапэ».

Ведущая: Зарема начала писать стихи в юном возрасте. В 2000 году вышел ее первый сборник «Красная роза». В этой книге много стихов о Родине – «Узнаю свои улицы», «Есть такой уголок» и др.

Слайд № 9

Зезыщэрэр: Нэужым, усэкIэ тхыгъэ рассказхэр зыдэт тхылъэу «Гум итхыпхъэхэр» ык1и «Ш1улъэгъум ихыорхэр» къыкIэлъыкIуагъэх. Ахэм къадэхьагъэх усэхэм ямызакъоу, орэдхэр ык1и баснэхэр.

Ведущая: В следующие две  книги вошли не только стихи, но и рассказы в стихах, басни, песни.

Зезыщэрэр: Адыгэ Республикэм инароднэ артисткэу Нэхэе Тэмар, Хъок1о Сусанн ык1и Адыгеем иискусствэ изаслуженнэ 1офыш1эу Гъонэжьыкъо Аскэр ятворчествэ къыгъэбаигъ. Ахэм ащыщых: «Тызэхэк1ыжьы», «Сыд силажьэр?», «Унахь дах», «Гугъэр сш1омык1уас» зыфи1охэрэр. Хьакъунэ Заремэ игущы1эмэ атехыгъэ орэд 70 – рэ фэдиз орэды1оу, орэдусэу Барцо Руслъан мэкъамэхэм арилъхьагъ.

Ведущая: Наша гостья своими стихами обогатила творческий репертуар народной артистки РА Тамары Нехай, Сусаны Хуако, заслуженного деятеля искусств Адыгеи Аскера Гонежук. Это такие песни, как: «Ты красивее», « Разводимся», « В чем я виновата?» и др.

Певец и композитор Русланом Барчо сочинил более 70 песен на стихи З Хакуновой. Послушаем одну из них?

Звучит песня «Сыд силажьэр»  слова З. Хакуновой, музыка А. Гонежук.

 К1элэц1ык1ухэр едэ1ух (Дети слушают).

Ведущая: Ребята, какого характера музыка, которую вы слушали?

К1элэц1ык1ухэм джэуап къаты (Дети отвечают). 

Ведущая: В каком темпе она звучит?

К1элэц1ык1ухэм джэуап къаты (Дети отвечают). 

Ведущая: Да, ребята, эта песня, под названием «Сыд силажьэр», лирического характера и звучит она в умеренном темпе. Однако много других песен, написанные на слова Заремы, звучат в быстром темпе и несут зажигательный танцевальный характер.

Зезыщэрэр: Шъукъашъо шъуш1оигъомэ, шъукъэтэдж!

Слайд № 10

Звучит песня «Си адыгей» слова З. Хакуновой, музыка Р. Барчо.

К1элэц1ык1ухэр къэшъох (Дети парами танцуют адыгский танец).

Зезыщэрэр: Шъухъупхъэдэд, дэгъоу шъукъэшъуагъ, шъут1ысыжь.

Слайд № 11

Зезыщэрэр:  Тхак1ом жанрэ зэфэшъхьафхэр егъэфедэх. Ащ ишыхьатэу 2014-рэ илъэсым Заремэ къэбар щхэнхэр къыздэхьэгъэ тхылъэу «Тызэгъусэу тыжъугъэщх» зыфиIорэр къыдигъэкIыгъ. А къэбархэр гъэш1эгъонхэу, лъэшэу уз1эпащэу, щы1ак1эр нахь  тхъагъоу, нахь чэфэу зэраш1ыщтым и1эубытып1эх.

Ведущая: Поэтесса пишет в разных жанрах. В 2014 году Зарема выпускает книгу с веселыми историями «Посмеемся вместе». Истории очень смешные, интересные и увлекательные.

Слайд № 12

Зезыщэрэр: «Ныбджэгъу къысфэхъу» зыфи1орэ тхылъыр еджап1эм ч1эмыхьэгъэ сабый ц1ык1ухэм ащегъэжьагъэу к1элэеджак1охэм анэсыжьэу мы илъэсым къафыдэк1ыгъ. Тиныдэлъфыбзэ, адыгэ шэн – зэхэтык1эм, тыкъэзыуцухьэрэ дунаим идэхагъэ афэгъэхьыгъэ усэхэр мыщ къыдигъэхьагъэх.

Ведущая: Красочно иллюстрированная книга «Давай дружить», вышедшая в 2016году, предназначена для детей дошкольного и младшего школьного возраста. Тематика стихов разнообразна: красоты нашей природы, любовь к Родине и родному языку.

Зезыщэрэр: Тик1элэ 1ыгъып1э ч1эс сабыйхэм Заремэ иусэхэм, баснэхэм нэ1уасэ афэтэш1ых. Ахэм ясурэтхэр тигуапэу тэш1ых.

Ведущая: Воспитанники нашего сада с удовольствием познакомились с произведениями Хакуновой Заремы и нарисовали иллюстрации к некоторым из них.

Слайд № 13

Зезыщэрэр: Тхылъым дэт усэ пэпчъ – къэбар ц1ык1у пылъ: 1эдэбныгъэ уи1эным, уич1ыгу, убзэ ш1у плъэгъунхэм, жъыгъэм шъхьэк1афэ фэпш1ыным уфагъасэ.

Ведущая: Каждое стихотворение – это маленькая история из жизни мальчишек и девчонок, животных и растений. Эти произведения учат добру, бережному отношению к традициям, культуре и быту своего народа.

Дети читают произведения из сборника стихов «Ныбджэгъу къысфэхъу» («Давай дружить»).

«Тикъушъхьэтхым тет тыгъэу»

Къыдэхъугъ адыгэм

                                                 Уигущы1э лъагэ,

 Лъэпкъыр ыгъэдахэу

    Къегъаш1э ащ гъэхэр,-

                                                  Щы1 сиадыгабзэ

                                                  Адыгэгум ыбзэу,

                                                   Ар къызэрэхъугъэу

      Къушъхьэм тет тыгъэу!

«Уадыгэп, бзэ п1умылъмэ»

Уадыгэп, бзэ п1умылъмэ,

            Зык1и зыщымгъэгъупш уыл1мэ!

  Гъэ1орыш1э ифэшъуашэу,

                                             Зехьэ ар адыгэ шъуашэу!

«Сэ ситатэ нэшэпэс»

Сэ ситатэ нэшэпэс,

     Ренэу ар гъэмафэ къэс,

            Нашэр хъоеу къытфегъэк1,

      Хэт и1ахьи ащ къыхэк1.

           Нэшэ гъожьыр зэхэшъэшъ,

           1ум етк1ухьэ, п1астэм фэд,

    Сэ ситатэ хъупхъэ дэд.

Слайд № 14

Зезыщэрэр: Шъуыхъупхъ! Дэгъоу усэхэр къэшъу1уагъ! Джы тиапшъэрэ группэм ис пшъэшъэжъыехэм  чанэу яш1уагъэ къызарагъак1орэр  орэдк1э

къытфа1отэщт. Настерэ Ангелинэрэ  адыгабзэр агу рихьэу усэ ц1ык1ухэри, орэдхэри зэрагъаш1эх. Светэ ахэм адэ1эпы1э.

Орэдэу «Сэ сиш1уагъэ къэсэгъак1о».

Ведущая: Для нашей гостьи, девочки из подготовительной группы, славянской национальности, в качестве подарка, исполнят песню на адыгском языке, в которой они рассказывают о том, как помогают маме.

Группа девочек исполняет песню «Сэ сиш1уагъэ къэсэгъак1о», гущы1эхэр зыер Жанэ Къ., орэдышъор зыер Тхьабысымэ У. («Мамина помощница», слова К. Жанэ, музыка У. Тхабисимова (приложение № 2)).

Зезыщэрэр: Тш1эрэ тхылъыр къызэ1утэхы

                      Тыгу рихьрэ усэхэм зафэтэгъэзэжьы

                      Тигуапэу та1ок1э, гъусэ къытфэхъух,

                      Ахэр тыгу илъым иджэрпэджэжьых.

Ведущая: Давайте знакомую книжку откроем,

                   И снова пойдем от страницы к странице,

                   Всегда ведь приятно с любимым героем

                   Опять повстречаться, сильней подружиться.

Дети читают произведения из сборника стихов «Ныбджэгъу къысфэхъу» («Давай дружить»).

«Инысхъапэ фэгумэк1ы»

-Ухэпскык1ы, ухэпскык1ы,

   Зыфап сэ1о, фабэу псынк1эу!

   Къэгубжыгъ Тамарэ сш1апэу,

                                                      Телъэшыхьэ инысхъапэ.

Зэрилъэк1эу ар егъасэ,

    Ригъэжьагъэу джы е1азэ,

       Ы1э ц1ык1ухэр егъэфабэх,

                                                          Дэ1эпы1эзэ, ефапэ,

          Щыгъупшагъэ къыхэмык1эу,

                                                          Инысхъапэ фэгумэк1ы,

        Уц ригъашъо ар мыпскэнэу,

                                                          Фэгумэк1ы инэу – инэу.

«К1элэц1ык1у 1ыгъып1эр»

К1элэц1ык1у 1ыгъып1эр

                                                        Лъэшэу сэгъэлъап1э,

     Щызгъотыгъ ныбджэгъухэр,

                                                        Ахэр зэрэдэгъухэр!

«Тхыбзэ 1ушыр тэгъэк1уат»

Ини ц1ык1уи шъукъыкъок1,

                                                     Ти1 тэ непэ зы мэфэк1!,

                                                     Тхыбзэ 1ушыр тэгъэк1уат,

       Шъукъеплъыщтмэ, шъукъэк1уат.

                                                     Хэт ш1эныгъэр ищык1агъ,

 Шъузгъэсъщтым шъуу1к1агъ!

«Еджап1»

Сыпахьэ сш1оигъу еджап1эм

                                                     Ар бэш1агъэу сэгъэлъап1э,

     Сшынахьыжъыр ащ къыщэтхъу,

      Ыуж сихьэу к1эстхъу сш1оигъу,

                                                     Ау зы къызгуригъэ1уагъэр,-

 Сыныбжьыр зэримыкъугъэр,-

                                                     Иушъхьагъоу сыкъыщенэ,

                                                     Уахътэр къэсфэ, сежэ инэу.

Зезыщэрэр: Усэхэм дэгъоу шъукъяджагъ, шъухъупхъ. Джы т1эк1у тыжъугъэджэгу.

Ведущая: Молодцы! Вы прекрасно прочли стихи и, насколько мне известно, уже успели полюбить и подружиться с героями произведений З. Хакуновой.

А теперь пора играть, и попробуй угадать.

Ты в одно мгновение  узнай произведение!

Зезыщэрэр: К1элэц1ык1ухэр! Хъупхъэу, чанэу шъукъыхэлажь, Сурэтхэр зытехыгъэ тхыгъэхэр къэтэжъугъаш1.

Сурэтхэр экраным къытредзэ, сабыйхэм къаш1э. (На экране появляются иллюстрации из разных произведений З. Хакуновой, дети отгадывают и назвают их).

Слайд №15 - 19

Зезыщэрэр: Заремэ итхыгъэхэр зэрэшъуш1эрэр, шъуиш1эныгъэхэмк1э къэшъуушыхьатыгъ. Шъухъупхъэдэд! Джы тизэхахьэ лъытэжъугъэк1уат. «Лъабытый» зыфи1орэ усэр къэт1ощт ык1и къэдгъэлъэгъощт.

Лъабытый, лъабытый,                                Лъабытый, лъабытый,                                

Тати нани зэдытый,                                    Къачъэ, къачъэ зымгъэп1ый,

Фэсакъзэ, Джэнэт рек1ок1,                       Татэ лъэшэу огъэгуш1у,

Модк1э тыгъэр къыщыкъок1,                   Тинэнэжъи огъэгушху,

Мыдк1э татэ къыщыуаж,                           Лъабытый, лъабытый,

Нанэ 1апл1ыр фэмы1аж.                            Тати нани зэдытый,                                    

Лъабытый, лъабытый,                                Мыдк1э татэ къыщыуаж,

Къелъэк1онба, зыгъэпкъый,                      Нанэ 1апл1ыр фэмы1аж.

Ч1ыгур пытэ, ущымыщт!                          Лъабытый, лъабытый,                                                                                                          

Хьажъы – быжъхэр о къэмышт,               Тати нани зэдытый!                                    

Дети показывают инсценировку стихотворения З. Хакуновой «Лъабытый» («Первые шаги»).

Слайд № 20

Зезыщэрэр: Джы, Адамрэ Камилэрэ, адыгэ къэшъо дахэу къышъуфагъэхьазырыгъэр къаш1ыщт.

Ведущая:

Так зовут этот танец небыстрый недаром,

Это значит: «Навстречу друг другу идти».

                              Легким облаком  и затаенным пожаром

       Мне навстречу плыви, сердцем к сердцу лети!

Исполняется старинный адыгский танец «зафак»

Зезыщэрэр: Бзэм идэхагъи, и1упк1агъи, икууагъи, амал инэу и1эхэри - зэк1э, Хьакъунэ Заремэ итворчествэ хэтэлъагъо. Ш1улъэгъуныгъэу ык1и

 гуфэбэныгъэу  ц1ыфхэм афыри1эр, жъи к1и зэхэтэш1э.

Тыфэлъа1о, Заремэ, итворчествэ лъигъэк1отэнэу, хигъэхъонэу, тилитературэ  итхыгъэхэмк1э ыгъэбэгъонэу, ыгъэбаинэу!

Ведущая: Творчество Заремы Хакуновой приносит радость взрослым и детям. Произведения, написанные, ею несут в себе любовь и тепло к людям. Они многогранны, свежи и интересны читателю.

Зезыщэрэр: Тик1элэц1ык1у 1ыгъып1э уыкъызэреблэгъагъэмк1э, тхьауегъэпсэу, къыуат1о тш1оигъу! Мы ш1ухьафтыныр, тигуапэу къышъуфэтэгъэшъуашэ. Тыщэгугъы, непэрэ зэ1ук1эр  тикъежьап1э фэхъунэу.

Ведущая: Мы желаем Вам творческих успехов в литературе! Ждем  новых увлекательных книг и новых встреч!

Слайд № 21

Дети дарят Зареме Хакуновой подарок, сделанный своими руками.

Слово предоставляется поэтессе, она благодарит всех организаторов и участников за встречу и дарит книгу со своими произведениями «Ныбджэгъу къысфэхъу»  («Давай дружить»).

Использованная литература:

  • «Нэбзый» («Луч»). Программа-пособие по обучению детей адыгейской разговорной речи. Авторы: Дечева Н. Р., Дзыбова Т. Я., Цику Б. П., Хавдок С. А. Майкоп -1997 г.;
  • «Орэд къэтэжъугъа1у» («Давайте споём»). Хрестоматия по музыке для дошкольных образовательных учреждений и начальных классов. Майкоп 2003 г.
  • Сборники стихов и рассказов З. Хакуновой:

«Розэ плъыжь» («Красная роза»);

«Гум итхыпхъэхэр» («Узоры сердца);

     «Ш1улъэгъум ихыорхэр» («На волнах любви»);

«Тызэгъусэу тыжъугъэщх» («Посмеемся вместе»);

«Ныбджэгъу къысфэхъу» (« Давай дружить»). 

  • Газета «Адыгэ макъ» № 91, 26.05.2015 г.

Интернет ресурсы: vandex.ru/images; docs/cntd/ru/document/4305020025; ok/ru/profile/565073648109; uriqi01.ru/index php? newsid=39.  

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Реализация ФГТ В ГДОУ. Занятие "Давайте дружить"

Цель: Создание условий для естественного психологического развития ребенка. Задачи: *Развитие эмоцианальной сферы. введение ребенка в мир человеческих эмоций. *развитие коммуникативных уме...

Конспект занятия "Давайте дружить"

Конспект занятия по развитию речи в 1 младшей группе....

"Давайте дружить".

Тематическое развлечение для детей средней группы....

Коррекционно-развивающее занятие для детей 5-7 лет "Давай дружить!"

Коррекционно развивающее занятие для детей старшего возраста...

Консультация для родителей Карл и Клара, давайте дружить!

Этот материал поможет родитялям детей выработать безупречную дикцию, научит говорить красиво, и сочинить собственную скороговорку....

Давайте дружить

риторическое занятие...

Музыкально – спортивный досуг для детей старших и подготовительных групп « Давайте смеяться, давайте дружить, давайте улыбки друг другу дарить». ( ко Дню толерантности)

Цель: формировать у детей чувства толерантности, интереса и уважение к другимнациональным  культурам.Задачи:- познакомить детей с понятием «толерантность».- развивать внимание, ...