Технологическая карта занятия "Диис биле Эник".
календарно-тематическое планирование (старшая группа)
Тыва дылга чугаа сайзырадырынга кичээл «Диис биле Эник».
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 30.97 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципалдыг районнун Шагаан-Арыг хоорайынын школа назыны четпээн уругларнын холушкак хевирлиг муниципалдыг автономнуг ооредилге албан чери №5 «Бодаган» уруглар уруглар сады.
Тыва дылга чугаа сайзырадыр кичээлдин
Технологтуг картазы
Кичээлдин темазы: Салим Сурун-оолдун
«Диис биле Эник» деп чечен чугаазындан номчулга.
Кижизидикчи
башкы: Монгуш А-Х.Б
2024 чыл
Тема: Тыва дылга чугаа сайзырадырынга кичээл «Диис биле Эник».
Сайзырадыр сорулгазы: уругларнын сос курлавырын, дыл домаан кичээнгейлиг дыннаар болгаш коор, угаан медерелин сайзырадыры. Чогаалды айтырыглар болгаш чурук дузазы-биле, чугаалаарынга дыл домаан сайзырадыры база айтырыгга долу харыы бээрин сайзырадыр.
Кижизидер сорулгазы: уругларны азырал дириг амытаннарга ынак, оларны азыраар, карактаарынга болгаш кээргээчел сеткилге кижизидери.
Ооредир сорулгазы: азырал дириг амытаннарнын болгаш оларнын оолдарынын аттарынын дугайында билиин делгемчидери.
Чедип алыр дээн туннел: Уруглар чуну унелеп, камнаар, камгалаарын, азырал дириг амытаннарнын ачы - буянын угаап билир болурун чедип алыр ужурлуг.
Словарлыг ажыл: эник, данды, диизе.
Дерилгези: чечен чугаага дуушкен чуруктар, компьютер.
№ | Кичээлдин тургузуу. Этап бурузунун сорулгазы. | Кичээлдин чорудуу | ||
Башкынын кууседир ужурлуг ажыл чорудулгазы | Уругларнын кууседир ужурлуг ажыл чорудулгазы | Кичээл-дин уези | ||
1. | 1. Кичээлге белеткел (мотивационно-побудительный). Сорулгазы: уругларны ооредилге ажылылнга активчи киржиринге белеткээри.
| Эртенги хун, экии, экии! Улугларга, бичиилерге Уткушканда «экии» дээр мен. Башкыларым чедип келди Баштай уткуп «экии» дээр мен. Эр-хейлер! | Уруглар башкы-биле мендилежир. | 1 мин
|
2. | Кичээлче кирери Сорулгазы: тывызыкты тывары; тывызыкка даянып алгаш, кичээлдин темазын, сорулгазын тодарадыры.
| Кичээлдин темазы-биле таныштырылга: - Мен силерге тывызык тыптырайн, тывынарам уруглар!: Шуглак чок удуур, Суг чок чуннур! (Дииспей) эр-хейлер!
Аалынга—кадартчы, Ээзинге—эш. (ыт) эр-хейлер! -Бис богун силернин-биле «Диис биле Эник деп чечен чогаал-биле таныжар бис уруглар, а силер кичээнгейлиг дыннаар силер! | Дииспей. | 2мин |
3. | Кол кезээ Сула шимчээшкин Практиктиг кезээ Кичээлдин туннел кезээ | -Ам шупту эптиг олуруп алгаш, кичээнгейлиг дыннаар силер, Диис биле Эник деп чечен чогаалды силерге номчуп берейн. «Диис биле Эник» деп Салим Сурун-оолдун чечен чугаазын, чуруктарны коргузуп тургаш, башкы номчуп таныштырар. Дангаар эртен хунчугеш (холдарын ору кодурер) Дээрже бедип унуп келгеш, (будуннун кырынга кодурлур) Херелдерин херивиткен ( холдарын аай-дедир суннар) Хенертен хат хадып келгеш, (холдарын чайгаар) Дээрни булут дуглап алган. (адыштары-биле арнын дуглаар) Ыяштар-даа чайганнып, (аай-дедир эглир) Кезек чаашкын чаап келгеш, (часкаар) Кизиредир чаай берген (шураар) Хунчугеш-даа бадып, бадып (чоорту олуруп бадар) Булуттарже чашты берген (олуруп алгаш, холдары-биле мага-бодун боле тудар) - Диис биле Эник кандыг дириг амытаннарыл?
- Диисти кандыг чемнер-биле чемгерип турарыл ээлери?
-Диистин ынак чеми чул, чуну кедеп тудуп чииринге ынагыл? - Ол огде каш дириг амытан чурттап турганыл? - Диистин аажы-чаны кандыгыл, биче сеткилдиг бе, бодун оору кордунер бе? -Диис биле Эниктин кайызы бажын ээлеп шыдаарыл?
- Эниктин аажы-чаны кандыгыл?
- Диис ээлеринге кандыг ажык дузалыгыл?
- Эник ээлеринге кандыг ажык дузалыгыл? (башкы уругларнын харыызын дыннааш, тайылбырлаар) - Дииспей ышкаш аажы-чанныг кижилер база турар, чугле мен-мен, мен болуйн дээр, ындыг болуру чараш эвес аажы-чан-дыр, уруглар. Кижилерге эвилен-ээлдек болуп, дузааргак биче сеткилдиг болурун эки кижи, азы чараш аажы-чанныг кижи дээр бис. Катаптаашкын: Эникчигеш Эрес Эртен эрте оттур Ээзин коргеш, ооруп Ээре бээр: Аг! Аг! Аг! -Уруглар, кичээлге эки киришкенинер дээш четтирдим! Моон-даа сонгаар эки ооренииринерни кузедим! Эр-хейлер! |
Уруглар чечен чогаалды дыннап, таныжар.
Диис биле Эник азырал дириг амытаннар. Диисти дулген эьт, сут-биле чемгерип турган. Диис кушкаштарны, кускелерни тудуп чииринге ынак. Ол огге дириг амытаннардан чангыс Диис чурттап турган. Диистин аажы-чаны бодун оору кордунер.
Эник бажынны ээлеп шыдаар.
Эник дидим, кежээ, ээлеринин бузурелдиг оннуу. Диис кускелээр. Эник бажынны
Уругларнын харыызы
| 10 мин
2 мин
6 мин
4мин
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: « Кем я хочу быть»
Технологическая карта по теме: « Кем я хочу быть»...

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: «Мама – самый верный друг»
Технологическая карта по теме: «Мама – самый верный друг»...

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: «Профессия - военный»
Технологическая карта по теме: «Профессия - военный»...

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: «Праздник вежливости»
Технологическая карта по теме: «Праздник вежливости»...

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: «Дружат люди всей земли…..»
Технологическая карта по теме: «Дружат люди всей земли…..»...

Технологическая карта организованной образовательной деятельности. Познавательное развитие. ФЦКМ, расширение кругозора. Технологическая карта по теме: «Как содержать книги в чистоте и порядке» (исследовательская деятельность)
Технологическая карта по теме: «Как содержать книги в чистоте и порядке» (исследовательская деятельность)...

Технологическая карта «Билии дойдутугар – оскуола5а барабын»
Технологическая карта «Билии дойдутугар – оскуола5а барабын»...