"What do you do to help your family?"
материал по английскому языку по теме

Манежных Екатерина Евгеньевна

 

Открытый урок в 4-м классе по теме “What do you do to help your family”. Урок построен на материалах учебно-методического комплекта «Enjoy English 4» (авторы Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н.)Тип урока: комбинированный с применением средств ИКТ.

Оборудование: персональный компьютер, интерактивная доска, раздаточный материал; электронная презентация, выполненная в программе «Power Point» , книга для учащегося «Enjoy English 4.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx23.61 КБ
Office presentation icon 4klass.ppt1.03 МБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок в 4-м классе по теме “What do you do to help your family”

Манежных Екатерина Евгеньевна,

учитель английского языка

Урок построен на материалах учебно-методического комплекта «Enjoy English 4» (авторы Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н.), рекомендованного Министерством образования и науки РФ и включенного в Федеральный перечень учебников.

Тип урока: комбинированный с применением средств ИКТ.

Оборудование: персональный компьютер, интерактивная доска, раздаточный материал; электронная презентация, выполненная в программе «Power Point» , книга для учащегося «Enjoy English 4.

Цель урока: введение, отработка и закрепление новой лексики по теме «What do you do to help your family».

Задачи:

  1. Образовательные:
  1. совершенствование навыков устной речи: учить рассказывать о своих домашних обязанностях, используя новую лексику (to make one’s bed , to lay the table, to do the washing up, to answer the phone calls, to clean the room, to feed the pet, to water the flowers, to take a pet for a walk, to repair one’s bike, to go shopping);
  2. развитие навыков чтения с целью понимания прочитанного;
  3. развитие навыков аудирования;
  4. повторение и закрепление Present Simple & Past Simple Tenses
  1. Развивающие: развитие творческой способности учащихся и умение работать самостоятельно. 
  2. Воспитательные: воспитание чувства ответственности, желания помочь старшим, а также положительного, уважительного и толерантного отношения к членам семьи, окружающим.

Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо

Ход урока

Stage of the lesson

Procedure

Purpose of the stage

Classroom management

The beginning of the lesson
Тime: 2 min

Greetings rhyme
Good morning.
Good morning.
Good morning to you

Good morning.
Good morning we are glad to see you!
Teacher (T.): Good morning, dear pupils! I’m glad to see you today. I hope you’re fine and ready to work, aren’t you?
So, let’s start our lesson.

T.: Who is on duty today?

P.: Vanya is on duty today.

T.: Vanya, what day is it today and who is abscent?

Create a friendly atmosphere
of foreign language speaking

Whole class

Warm-up “brainstorming”
Тime: 3 min

Ответьте, пожалуйста, на мои вопросы:

  1. 1. Do you help your mother at home?
  2. 2. Do you tidy your room?
  3. 3. Do you water the flowers?
  4. 4. Do you help your mother to cook dinner?

 (Слайд 1)

P.:(Yes, we do)

T.: Cегодня мы с вами научимся все свои обязанности по дому говорить на английском языке! Today we’re going to speak about our duties and the topic of our lesson is “What do you do to help your family”  (Слайд 2)  

Introduce problem questions
Encourage students to think about their helping at home
Improve oral fluency

Whole class

Vocabulary
Тime: 5 min



T.:Look at the whiteboard. There are some new words here. Listen, repeat, remember and write down:· to make one’s bed, to lay the table, to do the washing up, to answer the phone calls, to clean the room,· to feed the pеt, to water the flowers, to take a pet for a walk, to repair one’s bike, to go shopping
(Слайды 3-14)
(The pictures are shown in the presentation. Pupils look through, repeat and write the new words in their copybooks).

 

Whole class

Speaking time: 5 min

Let’s play a game “Mind and Guess” Один ученик показывает, что он делает, а его одноклассники должны догадаться: He/She feeds his/her cat.

  1. He feeds the dog.
  2. She repairs her bike.
  3. He answers phone calls.
  4. She makes her bed.

Encourage oral communication
Revise the vocabulary for the topic “what do you do to help your family”
Revise the grammar (Past Simple Tense)

Whole class

Listening
Тime: 7 min

Listen,read, and remember! P.71 EX.18 (слайд 15)

T.: By the way, what groups can we divide verbs? What are they?
P1:Regular and irregular verbs.
T.: Right. How do we form the second form of regular verbs?
P2We add the ending - ed
T.: Yes, right you are! As you know, it sounds like [t], [d], [id]. It depends on the last letter  .
(The verbs are shown in the presentation and in the textbooks.)

Revise the vocabulary for the topic “What do you do to help your family”
Revise the grammar
Improve oral fluency

Whole class

Group work: 5 min

T.: А сейчас поработаем в парах: Узнайте у своего соседа, что он/она делали вчера и позавчера по дому (уч-ся раздается таблица для опроса заполнения) (Слайд 15, 16) 

Выходят парами к доске и разыгрывают диалоги: - What did you do to help your family yesterday? – I made my bed and cleaned my room yesterday, and what did you do the day before yesterday? – I cleaned my room and fed my dogs.

Revise the marking words at Past Simple (yesterday, the day before yesterday)

Gym sequence
Тime: 2 min

T.: Please, children, stand up and have a rest. Do the actions with the music (Слайд 16) “Head and shoulders”*

Have a rest

Whole class

Reading
Тime: 5-7 min

T.: Please, open you text books page 71 ex.19. You should complete the text and say how Mag helped her Mum. (Слайд 17)
(Children read the story, open the brackets and put the verbs into the second form
T.:
 How did Mag help her Mum?
P1: Mag made her bed etc.)

Practise reading
Revise the vocabulary for the topic “I help my family”

Whole class

The end of the lesson
Тime: 2-3 min

T.: Thank you, pupils. I see, that you like to help your families. You aren’t lazy and you love your parents.
T.: Today you have learnt the words on the topic “What do you do to help your family”. There are a lot of things to do at home. What are they?
(
Children reply with the words they have learned: to go shopping, to make one’s bed, to lay the table and so on). Alright, thank you.
T.: According to the results of your work you get the following marks…
Your home task is:
 (Слайд 18)
1. to do ex.6, 7, 8 page 39 (workbooks).
T.: Thank you very much for your work in the lesson. You are so active and it’s great. That’s all for today. See you on Friday Goodbye, everyone!

The teacher thanks the pupils for the work and give home task

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Answer my questions, please: 1. Do you help your mother at home? 2. Do you tidy your room? 3. Do you water the flowers? 4. Do you help your mother to cook dinner?

Слайд 2

Thursday, The 28 th of February “ What do you do to help your family”

Слайд 3

She does washing up

Слайд 4

He cooks

Слайд 5

He repairs his bike Слайд 10

Слайд 6

She waters the flowers Слайд 8

Слайд 7

He cleans the room

Слайд 8

She lays the table

Слайд 9

He does his homework

Слайд 10

She goes shopping

Слайд 11

She feeds the dog

Слайд 12

He takes his dog for a walk

Слайд 13

He makes his bed

Слайд 14

He answers phone calls Слайд 5

Слайд 15

Listen, read and remember Wash wash ed Do did Help help ed Go went Repair repair ed Make made Clean clean ed Lay laid Answer answer ed Feed fed Water water ed Say said Cook cook ed Take took

Слайд 16

Let’s make the table: Name My duty

Слайд 17

How did Mag help her Mum? Read and complete the text. Answer the question: How did Mag help her Mum? Last Sunday Mag got (get) up at 9 am. She … (wash) her face and hands, … (clean) her teeth. Then she … (make) her bed. At half past nine Mag … (help) her mother to lay the table. She … (have) breakfast with her mum, dad and sister Becky. After breakfast Mag … (water) the flowers and … (feed) her pets.

Слайд 18

Your hometask is: Page 39, exercise 6, 7, 8 (workbook)

Слайд 19

Thank you for your work. Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

What do you do to help your family?

методическая разработка урока английского языка для 4-го класса...

What can we do to help people and animals?

Мне нравится работать с учащимися на уроках «Защита проектов». Такие уроки способствуют развитию мышления, внимания, памяти и воображения, а также предполагают самостоятельности учащихся в выборе форм...

Разработка мультимедийного урока английского языка для 5-ого класса по теме "How do you help your neighbourhood?”

Разработка мультимедийного урока английского языка для 5-ого класса по теме "How do you help your neighbourhood?”...

How do you help your neighbourhood?

Формирование лексических навыков по теме "Мы должны помогать людям вокруг" (УМК Кузовлев В.П. 5 класс Unit 3 Lesson 1)...

Конспект открытого урока по ФГОС в 5 классе. Тема: “How do you help your neighbourhood?” Как вы помогаете своему району?

Урок составлен по УМК В.П. Кузовлев. Тип урока: урок открытия нового знания....

Урок-путешествие в 4-ом классе по теме «What do you do to help your family - Домашние обязанности»

Представленный мною урок английского языка в 4 классе является четвертым из одиннадцати  при изучении пятого раздела (III четверть)  «Having a good  time with your family».. Дети ...

Разработка урока английского языка Тема: «What do you do to help your family?»

Цели:Предметные:Говорение:  - рассказать о своих домашних обязанностях, об обязанностях других членов семьи.Чтение:  - читать диалоги, вставляя глаголы в Past Simple.Аудирование: - слушать и...