текст для индивидуальной работы
учебно-методический материал по английскому языку (7 класс) на тему

Купцов Александр Юрьевич

текст для инд. работы

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon at_the_doctors.doc64 КБ

Предварительный просмотр:

At the Doctor's

One of our first duties is to keep our body in perfect order. If our body suffers from any disorder, our mind suffers from it too and we are unable to make much progress in our studies, we are unfit to perform our duties.

There are certain laws of keeping health which are so simple that even a little child can learn them. Fresh air is very important to good health, perfect cleanliness is also essential. Every room in the house, especially bedroom should be properly cleaned. The whole body should be washed regularly. We like to look at someone who is tidy and clean. Certain exercises are also necessary to keep us fit. The old and the young should do morning exercises. Rest is also important to the health of both body and mind. Plenty of food rich in vitamins is indispensable for our health, too.

If one of these rules is broken we may fall ill. The public health system has a variety of medical institutions. There are polyclinics, hospitals, dispensaries and some other medical institutions in our country. The principle of our public health protection is the prevention of a disease. It is a matter of concern not only for doctors, but for the entire society.

Last winter I fell ill. I caught a bad cold. I felt sick and giddy. I had a bad cough and was running a high temperature. I had also a cold in my head and a terrible sore throat. It hurt me when I swallowed. It was clear that I needed a doctor's aid.

My mother dialed the polyclinic and made an appointment with the doctor. In an hour or so the doctor in a white gown came in. Before diagnosing the disease, she asked me to strip to the waist, examined my throat, felt my pulse, sounded my heart and lungs and tested my blood pressure. She said it was quinsy.

The doctor told me to stay in bed for a week to avoid complications after the illness. Then she prescribed me some pills, drops and a mixture. I was to take a table-spoonful of mixture twice a day, three pills a day after meals and some drops of medicine into my nose. Then my mother went to the chemist's to have the prescription made up. I followed all the doctor's directions and in a week I felt much better. At the end of the week I went to the polyclinic where I had my chest X-rayed and my blood tested. Everything was all right and soon I recovered. The doctor gave me a sick-note and said that I was as fit as a fiddle.

Vocabulary

treatment n.

лечение

prevention n.

предупреждение

essential a.

необходимый

indispensable a.

незаменимый, необходимый

dispensary n.

диспансер

feel sick and giddy

чувствовать

головокружение

cough n.

кашель

have a cold in the head

схватить насморк

sore throat

боль в горле

dial v.

звонить, набрать номер

make an appointment

зд. вызвать врача

gown n.

халат

diagnoses.

поставить диагноз

disease n.

болезнь

quinsy n.

ангина

strip to the waist

раздеться до пояса

feel one's pulse

проверить пульс

sound one's heart

прослушать сердце

lungs n.

лёгкие

prescribe v.

выписать (лекарство)

test one's blood pressure

измерить давление

complication n.

осложнение

avoid v.

избежать

table-spoonful

столовая ложка

mixture n.            микстура

pil п.           таблетка

the chemist's           аптека

directions n.           предписания

recover v.           поправиться

sick-note n.          справка, бюллетень

have one's chest X-rayed     пройти флюорографию

have one's blood tested       сдать анализ крови

be as fit as a fiddle             быть в добром здравии

I. Отметьте в тексте предложения, являющиеся эквивалентами русских.

1. Если наше тело страдает от какой-либо болезни, то наш дух страдает тоже, и мы не способны ни успешно учиться, ни выполнять свои

обязанности.

  1. Свежий воздух очень важен для хорошего здоровья, как и абсолютная чистота.
  2. Система общественного здравоохранения имеет различные медицинские учреждения.

  1. У меня был сильный кашель, и поднялась температура.
  2. Доктор посоветовал мне оставаться в постели неделю, чтобы избежать осложнений после болезни.

II. Заполните пропуски подходящими по смыслу словами.

1.        Every room in the house, especially ... should be

... cleaned.

2.  Plenty of food rich in ... is ... for our health.

             3. It is a matter of ... not only for doctors but for the whole society.

4. My mother ... the polyclinic and made an ... with

the doctor.

5. The doctor gave me a ... and said that I was as ... as a ..

III. Закончите предложения, используя предложенные варианты.

1.        The main principle of our public health
protection is

  1. the prevention of diseases.
  2. free service.
  3. treatment at home.

2.        It was clear that I needed

  1. to stay in bed for a week.
  2. ice-cream and sweets.
  3. the doctor's aid.

3.        I followed all the doctor's directions and

  1. became as fit as a fiddle.
  2. felt sick and giddy.
  3. felt much better.

IV. Ответьте на вопросы.

  1. Why must we keep our body in perfect order?
  2. Do you know the laws of keeping good health? What are they?
  3. What medical institutions are there in our country?
  4. What is the main principle of our public health protection?
  5. Do you often break the rules?
  6. When were you ill last time?
  7. What did you feel?
  8. Did you call a doctor?
  9. What was the diagnosis?

  1. Did the doctor prescribe you any medicine?
  2. Where did you take the medicine?
  3. Did you follow the doctor's directions?
  4. When did you recover?
  5. What do you prefer to be ill or healthy?
  6. We wish you to be healthy and strong. What did you say?

V. Прочитайте текст ещё раз и разделите его на смысловые части. Подберите название к каждой из них.

VI. Расположите пункты плана согласно логике повествования.

  1. The disease.
  2. One of our main duties.
  3. The treatment.
  4. Laws of keeping good health.
  5. The public health system.

VII. Расскажите о

  1. The rules of healthy life.
  2. What you feel when you are ill.
  3. What a doctor does when you are ill.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка учебного текста для индивидуального чтения в 10 - 11 классе

Учащиеся старших классов могут использовать учебные тексты для индивидуального домашнего чтения. Лексический материал данных текстов достаточно сложный, но учащиеся запоминают слова и выражения достат...

Индивидуальная работа с детьми и индивидуальный подход при организации учебного процесса

Статья на тему "Индивидуальная работа с детьми и индивидуальный подход при организации учебного процесса"...

Парная и индивидуальная работа с текстом

Парная и индивидуальная работа с текстом (стихотворение в прозе "Русский язык" И.С. Тургенев)...

Развитие аналитических и творческих способностей учащихся при работе с комплексным анализом текста (обобщение опыта работы).

Современный ученик, не осознавая этого, живет среди текстов и сам то и дело вынужден создавать их. Тексты буквально преследуют его: реклама с экрана телевизора и на улице, информация по радио, статьи ...

Несколько приемов работы с текстом: из опыта работы

Одним из условий развития творческого потенциала учащихся, пополнения их словарного запаса, улучшения качества речи, а также реализация всех целей обучения в их комплексе: коммуникативная, образовател...