НОД в средней группе на тему "Кызылсымаар чечекчигеш"
план-конспект занятия по обучению грамоте (средняя группа)

Кызыл-оол Сайлаана Викторвона

Возрастная группа: средняя группа

Образовательные области: «Чтение художественной литературы», «Речевое развитие».

Интеграция видов деятельности: Познавательно – исследовательский, коммуникативно-игровая.

Лексическая тема: «Кызылсымаар чечекчигеш».

Вид занятия: .

Формы образовательной деятельности: групповая. НОД в форме коллективная.

Цель (Сорулгазы): Чечен чогаалга уругларнын сонуургалын болгаш, ынак болурун хевирлээр

Задачи:

Образовательные (Ооредиглиг сорулгазы):

- Чечен чугаанын утказынга хамаарышкан бодуун айтырыгларга харыылап ооредир.

Развивающие (Сайзырадыр сорулгазы):

- Уругларнын угаан-бодалын, дыл домаан сайзырадыр.

Воспитательные:

- Уругларны унуштерге камныг, хумагалыг болурунга кижизидер.

Оборудование для коллективной работы (Дерилгези): Мольберт, чуруктар, бомбук

Предварительная работа (Белеткел ажыл):

 Унуштер болгаш чоок кижилер дугайында ажык чугаа.

Словарная работа: хорзун, даай, ийистер.

Средняя группа:

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon обучение граммоте64 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение — детский сад «Чечек» комбинированного вида

с. Кызыл-Мажалык Барун-Хемчикского кожууна Республики Тыва.

СОГЛАСОВАН                                                                                                                                                                      УТВЕРЖДЕН

со старшим воспитателем                                                                                                                                      Заведующей МБДОУ — д/с «Чечек»

МБДОУ — д/с «Чечек»                                                                                                                                          с. Кызыл-Мажалык

Монгул Ч.Б.___________                                                                                                                                       Саая А.О.__________________

протокол педсовета №____                                                                                                                                    Приказ № ____

от «_____»____________2017г                                                                                                                              от «____»_____________2017г

 

Конспект непосредственно-образовательной деятельности

«Речевое развитие»

по теме «Кызылсымаар Чечек» средней группе

Воспитатель средней группы: Кызыл-оол Сайлаана Викторовна

с. Кызыл-Мажалык – 2018г

Тема: «Кызылсымаар чечекчигеш»

Возрастная группа: средняя группа

Образовательные области: «Чтение художественной литературы», «Речевое развитие».

Интеграция видов деятельности: Познавательно – исследовательский, коммуникативно-игровая.

Лексическая тема: «Кызылсымаар чечекчигеш».

Вид занятия: .

Формы образовательной деятельности: групповая. НОД в форме коллективная.

Цель (Сорулгазы): Чечен чогаалга уругларнын сонуургалын болгаш, ынак болурун хевирлээр

Задачи:

Образовательные (Ооредиглиг сорулгазы):

- Чечен чугаанын утказынга хамаарышкан бодуун айтырыгларга харыылап ооредир.

Развивающие (Сайзырадыр сорулгазы):

- Уругларнын угаан-бодалын, дыл домаан сайзырадыр.

Воспитательные:

- Уругларны унуштерге камныг, хумагалыг болурунга кижизидер.

Оборудование для коллективной работы (Дерилгези): Мольберт, чуруктар, бомбук

Предварительная работа (Белеткел ажыл):

 Унуштер болгаш чоок кижилер дугайында ажык чугаа.

Словарная работа: хорзун, даай, ийистер.

Средняя группа:

Этап занятия

Структурные компоненты деятельности

                                                                          Ход занятия

Деятельность педагога

Деятельность детей

1.

ВВОДНАЯ ЧАСТЬ

Организационный момент

Башкы: каям уруглар мендилежиптээлинерем!

Эртенгинин мендизи – биле хунчугеш!

Эртенгинин мендизи – биле кушкаштар!

Эртенгинин мендизи – биле эштерим!

Эртенгинин мендизи – биле аалчылар!

Башкы: сандайларже уругларны чалаар.

Уруглар башкынын берген чуулун кууседип база аалчылар – биле мендилежир

Уруглар олуттарын ээжелеп алырлар.

2.

Проблемная ситуация (или мотивация)  и постановка и принятие детьми цели занятия

Башкы: Уруглар бо хун дан бажында, садик чоогундан чагаа тып алдым. Бо чагааны картай ажыдып коор бис бе? – чуну бижээнил. «Экии уруглар! мээн адымны Буяна дээр, силерден дилээрим болза, менээ бо чечен чугааны номчуп берип корунерем» - деп Буяна бистен дилеп турар дыр уруглар, дузалажыр бис бе?

 

Уруглар башкыны кичээнгейлиг дыннап.

Ийе

3.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ

Проектирование решений проблемной ситуации,

актуализация знаний,

или начало выполнения действий по задачам НОД

Оюн «Матпаадыр»:      Салаа базып ойнаар оюн

Матпаадыр – паштаныр,

Бажы-Курлуг – пажын тудар,

Ортаа – Мерген – от салыр,

Уваа – Шээжек – уруктаар,

Бичи – Боовей – авазынга дузалажыр.

Аялга – биле уделгелиг сула шимчээшкин

Оюн «Алагатай».

Бо оунну ойнаарда, ийи холдун салаалары – биле чадыр хевири кылып алгаш, чадырнын кандыг – бир кезээн айтып тургаш, айтырыгларны салыр, анаа харыылаар:

- Бо чунул?

- Чечек тарыыр савам дыр.

- Бо чунул?

- Хорзунум дур.

- Бо чунул?

- Ийис кыстарым дыр.

- Бо чунул?

- согун чазаан оолдарым дыр.

- Бо чунул?

- Кызылсымаар чечктерим дир.

Эр – хейлер!

Башкы: ам ынчангаш силерге «Кызылсымаар чечек» - деп чечен чугааны чугаап берейн.

Уруглар башкы – биле денге кууседир

4.

«Открытие» детьми новых знаний,  способа действий

 1 – ги номчулга. Чечен чугаа «Кызылсымаар чечекчигеш»

Оля – биле Юля ийистер. Олар чангыс хунде торрутунген угбашкылар. Олар торрутунген хунунде хой-ле белектерни алганнар. Бир-ле дугаар авазы угбашкыларга Барби деп, ойнаар – кысты белекке берген. Оон соондан ачазы, ойнаар – кыска чараш бажынчыгашты белекке берген. Даайы (авазынын кады торээн эр дунмазы) ангы-ангы чараш оннерлиг бомбукту берген. Кырган-авазы ийис угбашкыларга ийи ангы бичи хорзуннуг чечек саваларын, белекке бергеш чугалаан:

- Чечектин саваларын сонга караанга салып алгаш, хунун-не сугарып турар болзунарза, хуулгаазын чуул болу бээр.  

Уругларнын бирээзи Оля кырган авазынын чугалааны езугаар шуптузун куусеткен. Юлиязы чечээнин савазын уттупкан.

Бир неделя эрткенде, Олянын савазынга бичии хензиг озумчугеш коступ келген. Дараазында ийи дугаар неделязында узун – сыптыг онзагай чараш чечек частып унуп келген.

- чараш чечээм частып келген! –деп Оля алгырган.

Кырган-авазы хулумзурээш чугалаан: - сээн хумагалап, азыраанынга, сени оортуп унуп келгени ол дурр.

- ам мээн чечээм кайыл? – деп, Юля айтырган.

- сен чечээнни карактап, ажаавазынга оспейн барган, - дээш, кырган-авазы мунгаргай улуг тынган.

2-ги номчулгаже белеткел.

Башкы: шупту кичээнгейлиг мени дыннаар.

Уругларга айтырыглар:

- Ийис угбашкыларнын аттарын кымнар дээр болду уруглар?

- Бир дугаар белекти кым бергенил?

- Дараазында белекти кым бергенил?

- Даайы чуну белекке бергенил?

- Кырган – авазы чуну белекке бергенил? Кырган –ава белээн берип тургаш, чуу деп чагаан ийик?

Уруглар кичээнгейлиг башкыны дыннар

Уругларнын кичээнгейи башкыда

Уругларнын харыылары.

5.

Самостоятельное применение нового на практике,

либо актуализация уже имеющихся знаний, представлений, (выполнение работы)

Башкы: чечен чугаанын эгеки кезээн кым чугаалаптар уруглар?

-Ийиги кезээн кым чугааптар?

-Ушку кезээн кым чугаалаптар?

Башкы: Эр хейлер!

Уругларнын харыылары

6.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ

Итог занятия. Систематизация знаний.

Башкы: - бо чечен чугаада силерге чуну солун болду?

- чуу кээргенчиг болду?

-Юлиянын чечээ чуге унмейн барганыл?

-Унуш чуу чокка чуртап шыдавас тыр уруглар ?

-Чечектернин ажыы чудел уруглар?

-Унуштерге бистер кандыг болур ужурлуг бис?

Эр хейлер уруглар!

Уругларнын харыылары

Рефлексия

Оюн «Кым кандыг белек бергенил»

(Уруглар круг кылдыр туруп алырга, башкы бомбукту уруг бурурзунге дамчытпышаан, кым кандыг белек берген деп айтырыгны салыр.)

Эр хейлер уруглар!

Уруглар башкы-биле оюнну ойнаар


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Родительское собрание «Безопасность детей на улицах Средняя группа Родительское собрание «Безопасность детей на улицах Средняя группа

Дорогие друзья! Сегодня наша встреча посвящена очень важной проблеме — воспитанию у наших детей навыков безопасного поведения на улицах города. Может возникнуть вопрос: зачем объяс­нять де...

Конспект родительского собрания в средней группе на тему: «Особенности образовательного процесса в средней группе»

Цели: Расширение контакта между педагогами и родителями; моделирование перспектив взаимодействия на новый учебный год; повышение педагогической культуры родителей.Задачи: Рассмотреть возрастные и инди...

Методическая разработка (средняя группа) на тему: Развлечение для детей средней группы: "В гостях у Осени".

Вызвать интерес к природе, чувство эстетическоговкуса, бережного отношения к природе....

Конспект НОД по экологии в средней группе с использованием ИКТ «Берегите лес» (разработала Докудовская Г.Н., воспитатель средней группы МБДОУ "Детский сад № 13 "Золотой ключик" г.Гая Оренбургской области

В организованной образовательной деятельности педагог, используя презентацию, закрепляет знания детей о жизни леса, строении деревьев; бережном отношении к богатствам леса и правилах поведения в лесу....