Открытое экспериментальное занятие «Воздух-невидимка»
план-конспект занятия по окружающему миру (средняя группа) по теме

Открытое экспериментальное занятие «Воздух-невидимка»

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл azhyk_kicheel_eksperiment.docx32.73 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад «Челээш» комбинированного вида с.Самагалтай.

                 

                       Открытое экспериментальное

                                          занятие

                             «Воздух-невидимка»

(Средняя группа)

Воспитатель: Арапчор А.Д

                                                       

Самагалтай 2017.

Сорулгазы:

            А) Ооредиглиг:

  • Уругларга агаарнын шынарларын ооредир (козулбес, чиик, он чок, булуртун).
  • Агаар костур бе? Козулбес бе? – деп уругларга дуржулганы кылып коргузер.
  • Хат деп чул?- ол дээрге агаарнын шимчээшкини деп чуулду ооредир.

Б) Кижизидилгелиг:

  • Долгандыр турар бойдуста болуп турар болуушкуннарны эскерип ооренирин кижизидер.

 В) Сайзырадыр:

  • Уругларнын эскериичел чоруун быжыглап сайзырадыр.
  • Долгандыр турар чуулге ынак, камныг болурун база уругнун корген чуулун сактып аар чоруун сайзырадыр. Уругларнын боттарынын бодалын илередип билирин сайзырадыр.

Кичээлдин хевири чаа.

Демнежилге кичээл: чугаа сайзырадылгазы, айыыл чок чорук, сан долгандыр турар бойдус, чечен-чогаал.

  • Словарьлыг ажыл:

Легкий-чиик

Бесцветный-он-чок

Прозрачный-булуртун

Тяжолый-аар

Пузырьки-хейлер

Невидимый-козулбес.

Планнап турар туннелдер: чугаалажып билир, уруг бодунун бодалын илередири, сонуургалды чарашсынып турарын коргузуп билири. Оюннуг болгаш билиишкинниг онаалгаларны башкызы база оорлери-биле кууседип, идекпейлиин сайзырадыр.

Ажыглаар материалы: Целофан хаптар, трубочкалар, шил стаканнар, суг, мандарин, хол чодар саазыннар, уруп каан шарик шил сава.

Ажыглаан аргалары: Беседа тывызык, сула шимчээшкин, оюн, чугаалажыышкын, шинчилел-билиишкин, тсо.

Слайдыга чуруктар: агаарнын чуруктарын коору.

Организастыг кезээ: (Башкылар болгаш аалчылар-биле мендилежири).

Кичээлдин чорудуу:

Башкы: Экии, уруглар база чалаткан аалчылар, бо хун кичээливиске агаар дугайында чугаалажыр бис, дуржулгалар коргузуп эртирер бис, кичээл оске кичээлдерден солун болур, уруглар.

Башкы: Силерже тывызыктар салыйн, харыызын тывынарам уруглар.

  1. Аргалар, хоорайлар кырында,

        Улуг, делгем шолдер кырында,

        Чер кырында чорукту чогудар

        Кайгамчыктыг ак ховеннер.(булуттар).

  1. Тавак иштинде алдын-сарыг

Борбак далган чайнап чыдар. (хун)

       Тавак боду ак-кок оннуг,

       Эгези биле тончузу козулбес. (Дээр)

  1. Ужа-тура халып,

       Алгырар-даа, сыгырар-даа.

       Халаан черинде буру тоглаан,

     Турган черинде будук сыйылган. (хат)

  1. Думчуктан хорекче кирер,

        Дедир унгеш козулбес

        Ол чокка кым-даа чурттап шыдавас. (Агаар).

-Эжик соктаар, бичии чаптанчыг эник кирип келген,оон адын Кузья дээр.

Уруглар-биле мендилежир.

-Кузья: Экии, уруглар база аалчылар!  Мында чыглып алган чуну канчап тур силер?

_ Башкы: Экии, Кузья, уруглар-биле бистер агаар дугайында чугаалажыр деп тур бис, агаар костур бе? деп, дуржулга кылып тургаш билип алырывыс ол.

-Кузья: Ынчаарга мен база силернин кичээлинерге киржип, агаар дугайында дыка хой чуулдерни билип алыр дээш келдим. Мени хулээп алыр силер бе, уруглар? (Уругларнын харыызы).

-Кузья: Оо! Агаар дугайында! А кым агаарны коргенил? Мен кажан-даа агаарны корбээн мен, а силер уруглар?

-башкы: Бис агаары корбээн бис. Агаар кандыг оннуг чувел, уруглар? (он-чок, булуртун, куу).

-Кузья: Ийе, ийе козулбес, ынчангаш агаар чок!

-Башкы: Адыр, Кузья! Мен база агаарны корбээн мен, ынчалза-даа бисти долгандыр бар деп билир мен.

-Уруглар! Кузьяга дуржулгадан коргузуп берээлинер, агаар костур бе? деп.

1-ги дуржулга: « Целофан хаптар биле».

Целофан хаптарны тудуп алынар, уруглар. Ол хапты кодуреривиске кандыг-дыр аар бе? Чиик бе? Чуга азы кылын-дыр бе? Иштинде чуу бар-дыр? Бис ам ол хаптын иштинче киир урер бис. Ол хап дола бээрге аскын дуй тудар бис. (Кажан долга бээрге ол хаптын иштинде чуу барын коор бис). Хаптын иштинде агаар кире бергени ол-дур. Аксын ажыда салып кааш коолунер, чуу-даа чок куруг хап, агаар уне берген.

Туннели: Агаар он чок, козулбес, булуртун.

2-ги дуржулга:  «Мандариннер-биле».

Шил савагв суг кудуп алыр, ынаар картап алган мандаринни сугар. Ол сугже душту бе? (чок)

-чуге дээрге агаар мандарин картында бар болган, ол сугдан чиик болган.

- Ам сугже картап каан мандариннерни суптаалынар. Ол сугже дужэр бе?

-Мандарин сугнун адаанда чыдар, чуге дизе картап каан мандаринде агаар бар долган.

Сула шимчээшкин:    «Хатчыгаш».

Мен куштуг хат-дыр мен.

Хадып тур мен.

Кайнаар барыксаар мен,

Ынаар хадыыр мен.  (холдары биле хаттын шимчээшкинин коргузер)

Он талаже ээлгеш   (сыгырар)

Солагай талаже ээлгеш   (урер)

Баштарны оору дээрже кодургеш

Булуттарже куштуг ургеш

Хатты соксадыптайн.

1,2,3; 1,2,3 (оожум чиик шураар)

-Кузья! Ам-на билип кааптым, ишти куруг чуулдернин иштинде агаар шыптынган боор-дур. Дыка солун-дур, ынчаарга кижинин иштинде база агаар бар-дыр!

-Башкы! Силер чуу деп бодап тур силер, уруглар? Кузья шын билип алган бе, хынап корээлинер?

3-ку дуржулга:  «Стаканда сугларны трубочка-биле урер».

Башкы стаканда суглар кудуп каан, стаканда сугже трубочканы суккаш урер. (Сугда хейлер унуп турар.)

-Кижинин иштинде агаар бар-дыр бе, уруглар?

-Ийе бар, трубочканы уреривиске агаар унуп турган, ынчангаш кижинин иштинде агаар бар.

Оюн: « Шарикти эжинче чымчак состер-биле дамчыт».

-Кузья. Бис агаарны ундур уруп турар бис, ол кайыын бисче кирип турарыл?

Уругларнын харыызы!

-Башкы. Шупту улус агаарны думчуу-биле киир тынып турар,. Уруглар! Кузьяга коргузуп берээлинер. Бистин думчуктарывыс канчаар тынып турарыл?

 4-ку дуржулга:  «Хол чодар саазын-биле».

-башкы. Хол чодар саазынывысты алгаш, арынывыска тудуп алгаш ундур ургеш, киир урер бис. Кажан бис ундур киир уруп турдувуста салфетка шимчеп турар. А бурулер хат хадыырга шимчээр. А хат канчап чедип келген?

 Туннел:  Агаар шимчеп турда хат хадып болур.

-Кузья! Уруглар, силернин чанынарга турарга дыка солун болду, хой чуулдерни билип алдым. Мен ам чорууйн уруглар! Ужурашкыже байырлыг!

Туннел: Кылып коргускен дуржулгаларывыстан агаар кандыг болурул деп билип алдывыс уруглар?

-Уругларнын харыызы!

Агаар дээрге бисти долгандыр турар чуулдун карты-дыр. Бир эвес черге агаар чок болза чуртталга турбас. Агаар турбас болза хуннун херелдери шупту дириг чуулдерни кадыр чип кааптар.

Агаарнын ону чок козулбес, булуртун болур, агаар кайда-даа бар боор. Агаарны кым-даа коруп шыдавас.

Туннел: Быжыглаашкын ажылы.

  • Дуржулга кичээл солун болду бе?
  • Агаарны бис чунун-биле тынып турар бис?
  • Агаарнын ону кандыгыл?
  • Костур бе? Козулбес бе?
  • Агаар кайда барыл?

Бо хун кичээливисте агаар дугайында дыко хой чуулдерни билип алган-дыр силер. Ынчангаш кичээнгейлиг болганынар дээш четтирдим уруглар силерге. Кичээливис моон биле доозулган.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия по опытно-экспериментальной деятельности «Воздух-Невидимка» в старшей группе

Расширить представления детей о воздухе. С помощью экспериментов продемонстрировать такие его свойства, как отсутствие цвета и формы, легкость, способность двигаться, заполнять пустые пространства и с...

Открытое экспериментальное занятие "Воздух-невидимка"

Занятие проводится на тувинском языке...

Конспект открытого занятия по опытно-экспериментальной деятельности «Воздух-Невидимка» Старшая группа

Задачи:Образовательные: Расширить представления детей о воздухе. С помощью экспериментов продемонстрировать такие его свойства, как отсутствие цвета и формы, легкость, способность двигаться, запо...

Конспект занятия по опытно-экспериментальной деятельности «Воздух-невидимка» в средней группе

Конспект занятия по опытно-экспериментальной деятельности«Воздух-невидимка»Образовательные:- подвести к пониманию того, что воздух есть вокруг и внутри нас;- дать представление о том, что ...

Конспект занятия по экспериментальной деятельности: "Воздух - невидимка"

Цель: Развитие познавательной активности детей в процессе проведения элементарных опытов с воздухом....

Конспект занятия по экспериментальной деятельности "Воздух - невидимка" в старшей группе

-Доброе утро, мои дорогие! Ребята, мне сегодня по дороге в детский сад очень захотелось стать ученым. А вы знаете, кто такие ученые?Дети отвечают.- Правильно, ученые – это люди, которые что-то и...