Открытое занятие "Моортай"
презентация к уроку (старшая группа)

Кара-Сал Лориса Сугеевна

Открытое занятие

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл azhyk_kicheel_moortay.docx388.15 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение

Детский сад «Родничок» города Чадана в Дзун-Хемчикском кожууне

Чугаа сайзырадылгазынга ажык кичээл. Ийиги бичии болук.

Темазы: Шулук-биле таныштырылга

Шулук «Моортай»

C:\Users\PRO100\Documents\Котенок\ad498913b80b7fa95672fe9eae09e4dc.jpg

Кичээлди 2-ги бичии болук башкызы: Кара-сал Лориса

Сугеевна белеткээн.

Чадаана-2018ч.

Сорулгалары:

1.Ооредиглиг.                                                                                                                       Уругларга шулуктун утказын коргузуг материалынын дузазы-биле билип алырынга,  дириг амытанга ынак болурунга,шулукту ыыткыр тода чугаалап билиринге ооредир;

2.Кижизидилгелиг:

Кичээнгейлиг ооренген чуулун сактып алырынга,дузааргак чорукка,эгелеп алган чуулун тончузунге чедир кылырынга, сайзыралдыг оюннарга ынак кылдыр кижизидер;

3.Сайзырадылгалыг:

Болуктерге чарып билиринге (хой,чангыс,чангыс-даа чок),тогерикти танып, оннеп, карандашты шын тудуп,оннерни сактып алырынга,уругларнын дыл домаан айтырыглар дузазы-биле сайзырадыр.

Кичээлдин дерилгези: экран,проектор,диистер чуруу,тогериктер,борбак хендир,оннуг карандаштар,диис-ойнаарак,диис-маскалары.

Словарьлыг ажыл: дииспей-котенок, авазы диис-кошка, мяу-мяу,хой,эвээш,чангыс-даа чок.

Кичээлдин чорудуу:

1.Организастыг кезээ:

Уруглар болукке кирип келгеш чартык тогерик кылдыр туруп аар.

- Экии,уруглар!Бо хун бистин кичээливисте аалчылар келген хулумзуржуп мендилежиилинер, ам бот-боттарывысче хулумзуржуп мендилежиилинер.

Бо хун бистин кичээливис шак мынчаар хоглуг эртер болзун уруглар!

- Ам мен силерге тывызык салыйн, а силер харыызын тывар силер, уруглар.

Суг чок чунар,шуглак чок чунар (диис)

-Эр-хейлер! Ол дээрге диистир.Силер шын тыптынар.

2.Кол кезээ:

-Диистер  борбак хевирлиг чуулдерни чууктап ойнаарынга ынак. Ол борбак чуулдерни билир силер бе? (уругларнын харыылары).          

-Эр-хейлер! Ол борбак бомбук, борбак аргыттынар хендир-биле  ойнаарынга ынак шээй. Бо менде борбак хендир бар ол илбилиг хендир-дир, ам бо хендирни чууктаптар болзувусса, ол бисти бир-ле чуулге чедирер. Ам шупту корээлинерем кайнаар чуукталы бээр эвес. (аржыыл адаанда чыдыр ойнаар дииске чедир чуукталы бээр. Экранга диис чуруу коступ кээр)

-Ой, уруглар! Мында бир-ле дириг амытан чаштынып чыдар шээй. (Ойнаар дииспейни уштааш коргузер. Диисти башкы кулаанга туткаш мында канчап келгенин уругларга чугаалап бээр). Силер таныыр силер бе, чуу деп дириг амытаныл? (уругларнын харыылары)

-Бо дииспей чууктап ойнаар борбак бомбук дилеп чорааш,авазындан аза бергеш мында чедип келген-дир, уруглар.

-Ол канчаар алгырарыл? (уругларнын харыылары)

-Ам шуптуу оттунуп корээлинерем. (мяу-мяу-мяу)

-Диистин овур-хевирин тудуп тургаш корээлинер. Диистин дуктери кандыг-дыр? (чымчак,хоюг). Дыргактары кандыг-дыр? (чидиг,узун). Кулактары кандыг-дыр? (бичии). Каш кулактыг-дыр? (ийи). Диис биске чуну канчаарынга ажыктыгыл? (кускелээр). Ол чунун-биле ойнаарынга ынак ийик? (мячик, борбак хендир чууктаарынга). Ол чуну ижеринге ынакгыл? (Сут) (Экранда чуруктар коступ турар)

- Эр-хейлер! Силер шуптуузун билир-дир, силер. Силер дииске ынак силер бе?  Дииске аттан адап берээлинер. (Мурка)

-Ам мен силерге диис дугайында шулуктен чугаалап бээйн, а силер кичээнгейлиг дыннанар. Шулукту бичии уругларга шулук бижиир шулукчу Чойганмаа Кужугет бижээн (экранда чуруктар коступ турар)

Оттуп келгеш чунуп алыр

Онза чараш дииспеегим

Кады ойнааш чассыдарга

Катап удуур дииспеегим.

-Бо шулукте чунун дугайында чугаалап турар-дыр, уруглар? (диис)

-Оттуп келгеш чуну канчаар-дыр? (чунар)

-Ойнап тургаш чассыдарга канчап баар-дыр? (удуур)

-Силернин бажынынар-да дииспей бар бе?

-Эр-хейлер ам база шулукту кичээнгейлиг номчуп берейн, а силер кичээнгейлиг дыннанар. (Шулукту номчуп бээр)

-Ам шуптуу денге каттаптаалынар.

-Эр-хейлер! Ам «Дииспеект ин авазын тып»-деп, оюнну ойнаалынар (чуруктар-биле ажыл)

-Дииспеекти орус тап чуу дээр бис, уруглар? (Котенок)

-Ам шуптуу денге адаалынар Котенок. А авазын орустап чуу деп адаар бис? Кошка. Ам шуптуу денге адаалынар Кошка.

-Эр-Хейлер! Ам экранда чуруктарны коруп тургаш «Диистин оолдарын санаалынар» -  деп, оюнну ойнаалынар. (чангыс ,хой,оолдары чангыс-даа чок.Оюнну 2 катап ойнаар)

-Эр-хейлер! Ам физминуткадан кылыптаалынар.

Физминутка.

Чаптанчыг мээн дииспеегим

Бар шаа-биле херлир-даа

Бажын ол-бо чайгаар-даа

Оору-куду шурааш

Кончуг оожум турупту.

-Уруглар! Дииспеектин ойнаар дээрге ойнараа чок чалгаарап тур мен диди шээй. Ынчангаш силерни бомбуктен чуруп беринерем деп тур. Шуптуу чуруп бээр бис бе?  (уругларнын харыылары)

-Ам шуптуу эптиг кылдыр олурупкаш чуруулунар. Баштай шуптуу карандаштарны шын кылдыр тудуп алыылынар. Ам агаарга долган-дыр оннээлинер. (канчаар оннээрин башкы коргузер)

-Чаа ам шуптуу ажылдап кирээлинер. (уруглар чуруп турда оожум аялга салып каар).

-Эр-хейлер! Ам шуптуу чуруп алган бомбуктеривисти холдарывыска тудуп корээлинер. (оннерин айтырар)

-Эр-хейлер ам шуптуу бомбуктеривисти дииспеекке берээлинер.

-Эр-хейлер! Ам ооренген шулуувусту дииспеекке чугаалап берээлинер. (шулукту катаптаар)

-Дииспеек дыка амырап турар шээй уруглар. Ынчангаш силерге четтиргенин илередип оору шурап,часкап турар-дыр.

3.Рефлекция.

Башкы кичээлди туннеп,диис дугайында кыска айтырып, уругларны мактап,

Дииспеекти авазынга чедирип бээр дээш уруглар-биле байырлашкаш чоруптар.

Хундулуг жюри кежигуннери! Бо хун мен 2-ги бичии болукке чугаа сайзырадылгазынга «Моортай»-деп, кичээлди эртирдим.

Салган сорулгаларым:

1.Ооредилгелиг: уругларга шулуктун утказын коргузуг материалынын дузазы-биле билип алырынга,дириг амытанга ынак болурунга, шулукту ыыткыр тода чугаалап билиринге ооредир;

2.Кижизидилгелиг: кичээнгейлиг ооренген чуулун сактып алырынга, дузааргак чорукка, эгелеп алган чуулун тончузунге чедир кылырынга, сайзыралдыг оюннарга ынак кылдыр кижизидер;

3.Сайзырадылгалыг: Болуктерге чарып билиринге( хой,чангыс, чангыс-даа чок), тогерикти танып, оннеп билиринге, оннерни шын адап билиринге, уругларнын дыл домаан айтырыглар дузазы-биле сайзырадыр.

Кичээлимде мындыг образовательный областьтарны ажыглаан мен: «Познание (ФЦКМ), «Речевое развитие», «Художественно-эстетическое».

Кичээлимде мындыг аргаларны ажыглаан мен: хайгаарал, тайылбыр, оюн,айтырыглар. Кичээл болуктеп каан уруглар-биле эрткен. Коргузуг материалдарын экранга слайд тузазы-биле ажыглаан.

Кичээлге ноутбук, проектор, колонкаларны, ойнаар диисти, борбак тогериктерни, оннээринге гуашьты, борбак хендирни ажыглаан.

Кичээлге уруглар эки хаара туттунган, уруглар сонуургап, башкынын салган айтырыгларынга идепкейлиг харыылап турар. Кичээлге салдынган сорулгаларны чедип алдым, уруглар болукке эки харыыладылар.

      Ийиги бичии болуктун уруглары эр-хейлер!

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение

Детский сад «Родничок» города Чадаана Дзун-Хемчикский кожуун.

Ийиги бичии болукке чугаа сайзырадылгазынга

«Моортай»-деп, кичээлге башкынын сайгарылгазы.

(ФГОС-биле тургускан)

Бирги бичии болук башкызы:

Кара-сал Лориса Сугеевна

                                       г.Чадаана, 2018ч.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".

Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...

Открытое итоговое родительское собрание с элементом открытого показа НОД

Примерный конспект открытого итогового родительского собранияв старшей группеНОД по математическим играм Тема: «Что умеют наши дети?»Цель: показать и научить родителей игровым приемам развития у ...

КОНСПЕКТ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ НЕТРАДИЦИОННОЙ ТЕХНИКИ РИСОВАНИЯ В 1 МЛАДШЕЙ ГРУППЕ НА ТЕМУ: «МОЙ ВЕСЕЛЫЙ, ЗВОНКИЙ МЯЧ» (открытый просмотр на «Дне открытых дверей»)

Занятие по рисованию в первой младшей группе с использованием натрадиционной техники "Закрашивание с помощью кусочка поролона". Занятие проводится в игровой форме, в нем воспитываются добрые чувства, ...

«Открытие Малых Олимпийских игр, посвященных открытию ХХII Зимних Олимпийских игр «Сочи 2014».

Цели и задачи: популяризация зимних видов спорта среди детей дошкольного возраста, привлечение детей к занятиям спортом, воспитание чувства патриотизма.Время и место проведения: 7 февраля 2014, спорти...

Конспект открытого мероприятия для родителей "День открытых дверей"

Цель:  Познакомить родителей с тем, какие по содержанию м объеиу знания, умения, должны усвоить их дети за данный период. Увидеть воочию своего ребенка в новой обстановке, сравнить с другими деть...

конспект открытого занятия Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа)

Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа) ТЕМА: «Почему медведь зимой спит» (по мотивам сказки В. ...