в гости к зайцу( на чувашском языке)
план-конспект занятия по развитию речи (младшая группа)

Занятие по развитию речи с детьми 3-4 лет проводится с целью обобщения знакомых названий овощей и видов устного народного творчества. Дети получают письмо от зайца. Они берут овощи и зовут с собой в гости солнышко. В гостях они угощают зайца гостинцами и играют.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл metodrazrabotka.docx19.86 КБ

Предварительный просмотр:

Тӗллевӗ׃ Ачасен пуплевне аталантарма, чᾱваш халᾱхӗнсᾱмахлᾱхне аса хумамайсемтусапарасси

Тема: «Мулкачпатнехᾱнана»

(2- мӗшкӗҫӗнушкᾱн 3-4ҫ.,.)

Вӗренӳпрограмминпайӗ׃ Пуплевеаталантарасси

Задачисем׃

Вӗренӳ׃– пахча̵ ҫимӗҫячӗсенетӗрӗс калама вӗрентсе пырасси;

−пӗр̵ пӗринпехутшᾱннᾱ май ачансᾱмахйышнепуянластапырасси;

− чᾱвашчӗлхинсᾱнарлᾱхне, илемлӗсᾱмахатимлемевӗрентсепырасси

Аталантару׃

− паллашнᾱхалᾱхсᾱмахлᾱхӗнтӗсӗсемпехутшᾱнураусᾱкурассинеаталантарасси, вӗсенекᾱмᾱлласайышᾱнмаханᾱхтарасси;

−диалог тата монолог йӗркелеспултарулᾱхамалаллааталантарасси;

Воспитани׃ –пӗлӗшсемпехутшᾱнмахавхалантарасси, вӗсемпепаллашма,сᾱпайлᾱныйтсапӗлмехᾱнᾱхтарсапырасси

Хатӗрлевӗҫӗсем:занятиконспектне, вᾱйᾱсемвалли маска хатӗрлени;сᾱпайлᾱхсᾱмахӗсемҫинченкалаҫни,чӗнӳ тата вᾱйᾱ-шᾱпасᾱввисеневӗренни;ача-пᾱчавᾱййисеневыляни, мулкач рольне выляканачапапайᾱрранӗҫлени

Усᾱкураканмеслетсемпемелсем:вᾱйᾱсем, илемлӗсᾱмах,рольллӗдиалог,   ачасемваллиыйтусем.

Кирлӗхатӗрсем: пахча-ҫимӗҫсенмуляжӗсем,карҫинкка, сᾱпкае тетте-кровать,  мулкач маски, ачасенсутᾱҫтумтирӗ.

Занятиюхᾱмӗ:

1.Йӗркелев саманчӗ

Воспитатель:Сывлᾱхсунатᾱпачасем! Ырᾱирпултᾱрпурне те.

Ачасем׃Сывлᾱхсунатпᾱр!

Воспитатель׃Ачасем,эпӗпаян ҫыруилтӗм. «Чиматтур та сᾱпайлᾱачасене тесе ҫырнᾱконверчӗҫине. Камҫырнᾱ-ши сырᾱвне,вуласапᾱхар-и?

Ачасем׃ Пᾱхар.

Воспитатель: Аха,пӗлтӗм.Эпӗсиретупмаллиюмахкалатᾱп, вара эсир те пӗлӗркамҫырнине.

Шик-шик шикленет, шӗшкӗкутнекукленет.

Ачасем׃ Мулкач.

Воспитатель׃ Маттурсем. Ачасем,ҫырᾱвнемулкачҫырнᾱ׃ «Ытлари кун сирехᾱнанакӗтетӗп»,−тенӗ.  Паян шᾱп та ытлари кун. Эппинхᾱнанакаяспулать.  Айтᾱр-ха хᾱнанакаичченмалтансᾱпайлᾱхсᾱмахӗсене аса илер.

Ачасем: Сывлᾱхсунатпᾱр! Чипер-и? Аван̵̵̵̵ и? Тавах! Тархасшᾱн. Чиперюлᾱр! Тепретӗлпуличчен!

Воспитател׃Маттурсем. Ҫулатухичченхамᾱрпапӗрлехӗвелечӗнер. Унпасавᾱнᾱҫлᾱрахпулӗ. Айтᾱрпуртепӗрлекалар.

Ачасемчӗнӳсᾱввикалаҫҫӗ׃ Хӗвел,тух,

Хӗвел,тух!

Хӗрлӗйᾱвапаратᾱп.

Хӗвел, тух,

Хӗвел,тух!

Хӗрлӗявлᾱкпаратᾱп.

2.Тӗп пайӗ.

а) Вᾱйᾱ «Пахча-ҫимӗҫлавккинче»

Воспитатель׃ Хᾱнанапушᾱалᾱпакаймаҫҫӗ, мулкачавалликучченеҫтуянмалла. Мӗнтуянᾱпᾱр? Мӗнюрататьмулкач?

Ачасем׃Купᾱста,хᾱяр, кишӗр, ҫарᾱк, кᾱшман.

Воспитатель׃ Пӗрсᾱмахпаҫаксенемӗнлекаламалла?

Ачасем׃ Пахча-ҫимӗҫсем.

Воспитатель׃ Акᾱпахча-ҫимӗҫлавкки. Камсутᾱҫпуласшᾱн? (Ачасемяткалаҫҫӗ) Илнӗҫимӗҫсенеэпиркарҫинкканахурᾱпᾱр.

Вᾱйᾱ «Пахча-ҫимӗҫлавккинче» (3-4 ачавылять)

Сутᾱҫ׃ Сывᾱ-и, Лена? Мӗнтуянасшᾱнэсӗ?

Лена׃Эпӗкишӗрпекᾱшманилесшӗн. Тавтапуҫ.

Миша׃ Сывлᾱхсунатᾱп.  Манакупᾱстакирлӗ

Сутᾱҫ׃ Миҫекупᾱста?

Миша׃ Тархасшᾱникӗкупᾱста.

Ванюк: Мана,тархасшᾱн, хᾱярпаҫарᾱкпарᾱр-ха.

Ачасем׃ Тавахсире. Чиперюлᾱр!

Воспитатель׃ Йᾱлтаххатӗр. Эппинхᾱнана кайма юрать.

ᾱ) «Хᾱнара» вᾱйᾱ

Воспитатель׃Ачасем, малаллавылямапирӗнмулкачасуйламалла(Воспитатель сӗннипепӗрачинесуйлаҫҫӗ).

Воспитательпеачасем׃ Пирӗнкилес! Сывлᾱхсунатпᾱр, мулкач!

Воспитатель׃ Ачасем, мулкачсирӗнпепаллашасшᾱн. Айтᾱрпаллашмаллавыляр.

Мулкач׃Эпӗмулкач, Эсӗмӗнятлᾱ?

Ача׃ Эпӗ Ваня.

Ача׃ Эпӗ Алина.

(Ачасемчеречӗпепуртемулкачпапаллашаҫҫӗ)

Воспитатель׃ Акᾱпаллашрᾱмᾱр та. Ачасем, мулкачакучченеҫпамаллавыляр-ха. Килӗшетӗр-и?

б) Дидактика вᾱййи «Мулкачахᾱналар»

Ача׃Мулкач, акᾱ сана кишӗр, купᾱста, ҫарᾱк, хᾱяр, кᾱшман. (Ачасенеҫимӗҫсентӗсне, тутинекалаттарсанаван).

Мулкач׃ Тавтапуҫ!  Эпӗҫимӗҫсенепитӗюрататᾱп.  Сиреваллиэпӗкупᾱстакукᾱлӗпӗҫертӗм, кучченеҫ парса яратᾱп. (Ку сᾱмахсене калама воспитатель малтанахкаласахурать)

Воспитательпеачасем׃ Мулкач, айтапӗрлевыляр.

Мулкач׃ Маначаҫывᾱрмасть-ха.

Воспитатель׃ Пирӗначасемсᾱпкаюррипӗлеҫҫӗ

Ачасем (юрлаҫҫӗ): Нянине− тунине,

Ачине−урине

Тᾱппи-таппиҫӳреме,

Кᾱрᾱс-кᾱрᾱстутарма.

Амᾱшне− пуҫне,

Ачине− ҫунатне

Вᾱштᾱн-вᾱштᾱнвӗҫтерме,

Лᾱпᾱш-лᾱпᾱшсиктерме.

Мулкач׃ Акᾱманᾱначаҫывᾱрсакайрӗ. Халӗсирӗнпевылямапултаратᾱп.Айтᾱрятпӗлмеллевыляр.

(Ачасемпемулкачвᾱйᾱ картине тᾱрасҫӗ. Шут сᾱввикаласаятпӗлекенупанасуйлаҫҫӗ)

Вӗл-вӗлвӗлтӗрен,

Вӗлтӗренӗнᾱшӗнче

Саркайᾱкᾱнчӗппипур.

Эс те чипер, эп те чипер,

Чᾱнчиперрисик тух!

(Ачасемятпӗлмеллевыляҫҫӗ)

Вылякансемҫаврашкантᾱраҫҫӗ, алла-аллᾱнтытᾱнсаҫаврᾱнаҫҫӗ. Пӗри (упа) ҫавракаᾱшӗнчетᾱрать. Ӳнᾱнкуҫнетутᾱрпаҫыхаҫҫӗ те ҫавᾱрттарсаяраҫҫӗ. Ачасемхарᾱссᾱнҫаплакалаҫҫӗ:

Акᾱупа -утаман,

Ик урапаутакан,

Ачасенехᾱратать.

У-у-у.

Упаначасенченпӗрнетытса, камне тӗрӗспӗлмелле. «Упа» ачанаҫаплакалать: «Юлташᾱм, ан хᾱра, юрласа парсам мана». Ачи у-у-у тесе тᾱсать.

Воспитатель׃ Ачасем,хᾱнаралайᾱх. Анчахпирӗн кайма вᾱхᾱтҫитрӗ. Айтᾱрмулкачпасывпуллашар.

Ачасем׃ Сывᾱ пул, мулкач! Чиперюл!Тепретӗлпуличчен!

Мулкач׃ Чиперкайᾱр, ачасем! Манᾱнкупастакукᾱльнепуртепӗрлеларсаҫийӗр!

3. Пӗтӗмлетни.

Воспитатель:Ачасем, эпирсирӗнпемулкачпатнехᾱнанакайсакилтӗмӗр. Ᾰнакучченеҫпатᾱмᾱр,калаҫрᾱмᾱр,вылярᾱмᾱр. Мулкача та савᾱнтартᾱмᾱр. Килӗш̵рӗ̵̵ и сирехᾱнара? Мӗнытларахкилӗшрӗ? Камматтурпулчӗ? Пуртечᾱвашлахитрекалаҫматᾱрᾱшрᾱмᾱр. Айтᾱрсавᾱнсаалᾱҫупар.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Ладушки в гостях у хозяюшки» На чувашском языке.

Развлечение на чувашском языке для  детского сада...

К О Н С П Е К Т НОД обучение чувашскому языку в средней группе : «В гостях у бабушки»

цель: воспитание положительного отношения, интереса к изучению чувашского языкаЗадачи:Образовательные:Активизация в речи слов на чувашском языке по лексической теме: «Домашние животные»:ĕн...

Обобщающее зянятие на чувашском языке для детей старшей группы. " В гостях у животных".

Обобщающее занятие на чувашском языке для детей старшей группы." В гостях у животных"....

Конспект ООД по образовательной области "Речевое развитие" (обучение чувашскому языку) в старшей группе на тему "В гостях у бабушки"

Данный материал будет полезен воспитателям при обучении детей старшего возраста чувашскому языку...

В гости к зайцу( на чувашском языке)

Конспкт занятия по развитию речи в младшей группе проводится с целью запоминания названия овощей,повторения видов устного народного творчества....