Работа с родителями
материал (подготовительная группа)

Аранчал Сайымаа Эрес-ооловна

Работа с родителями

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл super_papa_stsenariy.docx23.82 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное общеобразовательное учреждение детский сад «Белек» с. Тээли муниципального района «Бай-Тайгинский кожуун Республики Тыва»

Конкурс

«Супер папа»

                                                                         Воспитатель детского сада

Аранчал С.Э.

с. Тээли

2020 год.

Адалар хунунге турааскааткан ачалар аразынга болур

«Эн-не тергиин ада»

 деп моорейнин  чижек сценарийи.

Сорулгазы

 І.Ада кижинин ог-буледе ролюн билиндирер, уруглар кижизидилгезинге харыысалгазын бедидер, хей-аъдын кодурер. Уруглар сады-биле харылзаазын быжыглаар.

2.    Ог-буледе ада-биле уругларнын аразында харылзаазын быжыктырар

Дерилгези: Ада дугайында улегер домактарны, шулуктерден одуругларны чараштыр бижээш азар, зал иштин шарлар – биле дерип каастаар.

                                                               Моорейнин  чорудуу.

1.    Организастыг кезээ.

-Экии уруглар, хундулуг адалар, база жюри кежигуннери!

Ноябрьнын уш дугаар субботазын  Адалар хуну кылдыр доктааткан. Бо хунну демдеглеп тура, суму, кожуун, республика чергелиг адалар  чыыжын болгаш моорейлерни эрттирери чанчыл апарган. Бо чылын республикавыста адалар хунун ноябрь 19-та демдеглеп эрттирер. Ынчангаш ада кижинин ажы-толун шын кижизидеринге киржилгези улуг, улегерлиг болур ужурлуг. Ог-булеге ада кижинин туружу онзагай. Ол кандыг-даа уеде ог-булезинин быжыг чоленгиижи, азыракчызы. Ажыл-иштин кадыг бергезин кылыр,изиг-соокта кадатта малын хайгаараар, ырак орукче чорук кылып,тайга-сынче аннап-меннээр, чазаныр-дарганнаар болгаш ус-тывыш ажылдары шупту эр кижиге онаажыр. Ол херек болза чер-чуртун камгалаары - биле чаа-дайынче-даа аъттаныптар, торе-херээн-даа баштаптар. Ада кижи огнун эр ээзи, ажы-толунун ачазы, сумелекчизи, деткикчизи, камгалакчызы болурундан ангыда, ада-огбе ызыгуурунун уламчылакчызы болуп чорууру-биле хундуткелдиг.

Бичии кижи чажындан тура ачазын эки деп санаар, оон четпестерин эскербес, ачам куштуг, ол кажан-даа, каяа-даа ыяап-ла дузалап чедип келир деп чувеге бузурээр. Оол уруг ачазын дозексээр. Чугаа-домаан, кылажын дээш, ачазынын эки-даа, багай-даа талазын оттунуп алыксаар.

Кыс уруг бир дугаарында ачазын коруп, эр кижинин характери-биле таныжар. Кыс уругга ада кижинин улегери эки  болза, уруунун ог-булези, чуртталгазы аас- кежиктиг болур. Ынчангаш Бистин «Белек» аттыг уруглар садынын адалар хунунге турааскааткан «Эн-не тергиин ада» деп моорейни эгелээр-дир бис.  Киржип келген ачаларга ооруп четтирбишаан,  кадыкшылды,

ог-буленерге аас-кежикти,ажы-толунернин каткы- хоглуг,оорушкулуг озуп доругарын кузедивис.

Моорейнин негелделери-биле таныжыптаалынар:

  1. Таныштырылга. (3мин)
  2. «Даалганы куусет» (1 мин)
  3. «Эн-не куштуг ада» (Армреслинг)
  4. «Эн-не тергиин чурукчу»
  5. «Уран талант»

           Моорейнин жюри кежигуннерин таныштырыптаалынар!

   1. Торе-Монге Р.В – «Белек» уруглар садынын тур уеде эргелекчизи, бичии болуктун    кижизидикчи башкызы.

   2. Аранчал С.Э – улуг болуктун кижизидикчи башкызы.

   3.  Иргит А. С. – улуг болуктун кижизидикчи башкызы.

     

       Ынчангаш моорейнин киржичилеринге чедиишкиннерни кузевишаан, бирги турну эгелээр-дир бис.

I тур «Таныштырылга». Боттарын таныштырары-биле бирги киржикчини

________________________________________________  адыш часкап уткуп алыылынар!

2-ги киржикчини   ____________________________________________  чалап алыылынар.

3 ку киржикчини ____________________________________ чалап тур бис.

4-ку киржикчини ____________________________________уткуп алыылынар!

5-ки киржикчини ____________________________________ чалап аалынар!

                                         Баштак коргузуг «Кырган-авайлар»

  Дараазында моорейивистин 2-ги турунче кирээлинер!  

II тур «Даалганы куусет». Эр кижинин будуш мозулуу оон мерген угааныында, коргуш чок эрес-дидим болгаш шыдамык, тура-соруктуг чоруунда. Бо турда  ада бурузу 1 минутанын иштинде  улегер домактарнын тончузун  чугаалаар. Эр кижинин амыдыралга туружун тыва улустун улегер домактарында бир янзы айтып коргускен.

        Ада- чурттун  алдар - адын тудуп чоруур.

              Ажы-толдун  аас- кежиин  улежип  кээр.

              Амыдырал – чуртталганын дазылы боор.

              Адаларнын  алдар –ады хундуткелдиг.

- Хана баарынга торуттунер, хая баарынга олур;

Тараалыг кижи тодуг,

Адалыг кижи чоргаар.

Ада чокта эш чок дээр,

Аъды чокта бут чок дээр.

Адазынга кызы ынак,

Авазынга анай ынак.

Ада кижи оглун сактыр,

Алдын доос кудуруун сактыр.

 Моорейивистин 3-ку турун уламчылаалынар!

3-ку тур «Эн-не куштуг ада». Бо турда ачалар бот-боттары кужун шенежип хол басчырлар.

                   Арзылан, Чаан могелерден шилиттинген,

                   Алдан дорттун аразынга девип турар,

                   Экер эрлер хурежинге шуглуп чоруур,

                   Эзирлер дег адаларны чалап аалынар!

                                                                  Ыры «Ачамга»

4-ку тур «Эн-не тергиин чурукчу»  Эр, ада кижи ог-булезинге, ажы-толунге эргим болгаш хайыралыг. Ынчангаш оонер иштинге чараш чечектен бо турда киржикчи бурузу  (3 минут)

 чараш чечекти чурааш, оонун иштинге ол чечек ышкаш болурун чугаалавышаан  сунар.                      

                                           Танцы –сам «Мы маленькие звезды»

5-ки тур «Уран талант». Киржикчилеривистин уран-талантызын сонуургап корээлинер!

Оскен черин эргип, кезип ижээнип кээр,

Ог- буленин эн-не быжыг чоленгиижи.

Аас- кежик, ажыл- иш дээш дыжын билбес,

Адалар дег буянныглар кайда-даа чок.

Хундулуг корукчулер, ада-иелер ! Моорейивис адакталып тур. Жюри кежигуннери ажылын уламчылап, туннелдерни ундуруптери-биле удептээлинер! Туннелин ундуруп, ачалары дыштанып турар аразында уруглар аразынга «Эн-не, эн-не»!- деп оюнну эрттирер.

Оюннун сорулгазы: Ачаларынарны чаптанчыг, чечен-мерген, кымдан-даа артык кылдыр мактаар силер.Кымнын ачазы «Эн-не,эн-не эвес».

Кым эгелептерил, уруглар? (Оюннун киржикчизи туруп келгеш: «Мээн ачам...»- деп чугаазын эгелээш, хоглуг-баштак кылдыр уламчылаар).

Жюриге состу берип тиилекчилерни болгаш киржикчилерни шаннап мактаар

    Эр кижи ог-булезинин эр ээзи, ажы-толунун ачазы болуп чорууру-биле «ада»-деп аттын хундуткелдиг  эдилекчизи. Ол кезээде ог-буленин быра кужу, кол чоленгиижи, азыракчызы. Ада кижинин эрес-кежээзи, чон аразынга толептии уруг-дарыынга улуг улегер болур. Ынчангаш адалар байырлалы биле силерге оорушкуну, ынакшылды, хундуткелди, кучу- кушту, кадыкшылды, аас- кежикти, ак орукту кузеп турар улус-дур бис.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Организация работы по повышению правовой компетентности родителей Методическое пособие для воспитателей и специалистов ДОУ по работе с родителями

Предлагаемое методическое пособие подготовлено с целью оказания  помощи педагогам дошкольных образовательных учреждений в работе с родителями по формированию у них правовой и педагогической...

Совместная работа с родителями по экологическому воспитанию дошкольников. Работа с родителями

Важным аспектом в системе экологического образования в детском саду является работа с родителями как постепенный и непрерывный процесс....

Методические рекомендации для педагогов ДОУ по работе с родителями воспитанников «Совместная эколого – оздоровительная работа с детьми и родителями»

Материал содержит методические рекомендации для педагогов ДОУ по работе с родителями воспитанников. Раскрывает цель, задачи и основные принципы работы с родителями по экологическому воспитанию детей д...

Работа с родителями. Статья: « Проектная деятельность в работе с родителями»

      Работу с родителями веду параллельно, с самого начала выявления ипривития детям интереса к музыке. По мере возможности изучаю условияжизни ребёнка; выявляю индивидуальные с...

Работа с родителями. Методические рекомендации по теме: «Работа с родителями»

Работа с родителями. Методические рекомендации по теме:«Работа с родителями»...

Справка-анализ по теме: «Работа с родителями: анализ плана работы с родителями, индивидуальных стендов для родителей, организация групповых мероприятий с родителями».

В перспективном плане работы с родителями педагоги отражают совместную работу с семьями воспитанников. В плане воспитатели отмечают формы организации общения с указанием тематики (родительское собрани...