Модель социальной адаптации детей дошкольного возраста с ОВЗ
презентация по коррекционной педагогике

Разработка для педагогов, осуществляющих инклюзивное образование

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл bukovskaya_e.v.pptx2.99 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

South Federal University The model of social adaptation totally blind preschooler in the inclusive environment Made by the first year magistracy student of Inclusive education Ekaterina Bukovskaya Science adviser Krestyaninova O.M . Rostov – on – Don 2017

Слайд 2

CONTENT Introduction Unit 1 Unit 2 Unit 3 Unit 4 Unit 5 Unit 6 Unit 7 Conclusion

Слайд 3

Introduction Unit 1 : legal Unit 2: psychological and diagnostic Unit 3: educational Unit 4: methodological Unit 5: subject-educational Unit 6: organizational Unit 7: socio-communicative Conclusion Literature PLAN

Слайд 4

Introduction : The model of social adaptation totally blind preschooler in the inclusive environment Social adaptation of the child Unit 1 : legal Unit 2: psychological and diagnostic Unit 3: educational Unit 4: methodological Unit 5: subject-educational Unit 6: organizational Unit 7: socio-communicative

Слайд 5

International level: The Convention on the rights of the child; the Convention on the rights of persons with disabilities . Federal level: The Constitution of the Russian Federation; the RF Law "On education"; the Law "On social protection of persons with disabilities"; the Law "On basic guarantees of children's rights in the Russian Federation"; the order "On approval of GEF TO"; SanPiN . Regional level: " The law on education in the RO ". Municipal level: the orders, decrees, ordinances Local acts of the OED : Charter , Contract with parents, orders, regulations, OOP, OOP, Ypres, working program. Regulatory unit

Слайд 6

The examination of caregiver Examination of the psychologist Conversation and questioning of parents Conclusion pmpk Examination of a music Director Examination of a teacher-pathologist Examination of the instructor physical education Psycho-diagnostic unit: CHILD

Слайд 7

Individual program of child development: Explanatory note The conditions of implementation of the program Individual educational plan The content of the programmed Planned results of work Conclusion and recommendations Educational unit

Слайд 8

Methodological unit: Methods of organization of training and education Conventional methods Specific methods observation ; games; the work; etc . tiflografica

Слайд 9

Subject development unit: Educational subject-spatial environment Architectural accessibility The office of a teacher-pathologist Special equipment The room of psychological unloading

Слайд 10

Organizational unit: CHILD parents educators narrow specialists The administration of DOO

Слайд 11

Socio-communicative unit: CHILD The joint parties and entertainment The inclusion of the subgroup in front of the class Walking Theatrical performances Tours Sporting events The involvement of the social partners on public associations Participation in competitions and festivals

Слайд 12

Conclusion Т he inclusion in the activities of blind children has beneficial effects on compensatory adaptations.

Слайд 13

LITERATURE The education of blind children of preschool age in the family / Scientific editor Assoc. V. A. Feoktistov . - M.: Logos, 1993. - 78 S . Deniskina V. Z. Learn to smile.– M., 2008. – 89 S. Druzhinin and L. A. Correctional work in kindergarten for children with visual impairment: a Methodological guide. - Moscow: Exam, 2006. – 124с . Psychology – textbook for gum. high schools/ under the ed itorship of V. N. Druzhinina . – SPb .: Peter, 2003. – 656 p . www.2mm.ru/malysh/zdorove-rebenka/340/slepoy-rebenok-razvite-adaptivnyh-vozmozhnostey-i-puti-socializacii

Слайд 14

Thank you for your attention!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методы ОТСМ – ТРИЗ – РТВ как средство социальной адаптации детей дошкольного возраста

В детстве закладывается основа личности человека и его судьба. По мнению учёных, в настоящие время всё чаще наряду с детьми с уравновешенной психикой, гармоничным характером встречаются дети эмоционал...

«Социальная адаптация детей дошкольного возраста. Проблемы и решения»

Социализация представляет собой комплекс социальных и психических процессов, благодаря которым происходит усвоение человеком знаний, норм и ценностей, определяющих его как полноправного чле...

Консультация "Социальная адаптация детей дошкольного возраста.

Консультация для родителей детей раннего возраста об адаптации в детском дошкольном учреждении...

«Социальная адаптация детей дошкольного возраста. Проблемы и решения».

«Социальная адаптация детей дошкольного возраста. Проблемы и решения»....

Методическое сопровождение внедрения модели социального развития детей дошкольного возраста в медиаобразовательной среде ДОУ в практику дошкольного образовательного учреждения

В данном методическом пособии собраны методические материалы по внедрению областного инновационного проекта «Модель социального развития детей дошкольного возраста в медиаобразовательной среде Д...