конспект музыкального занятия в старшей группе
методическая разработка по музыке (старшая группа)

Орлова Татьяна Николаевна

Аслё ушкёнри ачасемпе иртермелли

й.ркелен. в.рен\ вёхёч.?

 

Тема% «+ут=анталёк сассисем»

 

Т.ллев%  Илемл. музыка хайлав.сене итлен. май в.сене ёнлануллён йышёнма хёнёхтарасси: \т-п.ве хутлёхра ритёма кил.ш\лл.н вырна=тарма: ку=арма верентесси: музыка инструменч.семпе ытларах усё курма хавхалантарасси?

Задачёсем%

 

Аталантармалли задачёсем%

- музыка инструменчч.семпе выляма аталантарни*

- ачана музыка пулём.сене п.т.мм.н: в.сен улшёнчёклёхне анланасси*

- харпёр хёй т.лл.н к.в. хайласси: ку .=ре тунё =ит.н\сене тиви=липе хак парасси?

В.рент\ задачисем%

- +ут=анталёк сассин илемл.хне туйма в.рентесси: =ут=анталёк вёхёч.сене тат пулём.сен сёнарне уйёрма хёнёхтарасси?

 

Воспитанипе .=.н задачисем%

- ачасене хёйсене т.лл.н .=е активлё хутшёнма в.рентесси*

- =ут=анталёка упрама в.рентесси

 

Т.рл. методика май.сем%

 

 - ку=па курса сёнарламалли май: сёмахпа каласа ёнлантарасси: шырав май.сем: т.пчев майёсем?

 

Кирл. хат.рсем%

- мультимеди оборудований.

- крахмал тултарнё п.ч.к хута=сем (2-3 шт?)

- пушё кантёк сосуч.сем (2 шт?)

- тим.р патаксем (3 шт?)

- шёнкравсем(3 шт?)

- шывпа стакан тата .мч.к(2-3 шт?)- шкатулка:

- «=ут=анталёк сассисем» =ыртарса илн. аудизапись

- презентаци «+ут=анталёк сассисем»

 

Скачать:

Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Чёваш Республикин Й.пре= район.нчи «К.л.мкассинчи п.т.м.шле в.рен\ паракан

вётам шкул» муниципаллё бюджетлё в.рент\ учреждени

К.в. тата =ут=анталёк

(аслё ушкёнри ачасем валли =ырнё в.рент\ й.ркин конспектч.)

+ырса хат.рлекен.% ОрловаТ?Н?

музыкё руководит.л.?

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2322521/10e3b252-9894-4772-8893-27fa62ff525d/s1200?webp=false

К.лемкасси ял.

2020

Аслё ушкёнри ачасемпе иртермелли

й.ркелен. в.рен\ вёхёч.?

Тема% «+ут=анталёк сассисем»

Т.ллев%  Илемл. музыка хайлав.сене итлен. май в.сене ёнлануллён йышёнма хёнёхтарасси: \т-п.ве хутлёхра ритёма кил.ш\лл.н вырна=тарма: ку=арма верентесси: музыка инструменч.семпе ытларах усё курма хавхалантарасси?

Задачёсем%

Аталантармалли задачёсем%

- музыка инструменчч.семпе выляма аталантарни*

- ачана музыка пулём.сене п.т.мм.н: в.сен улшёнчёклёхне анланасси*

- харпёр хёй т.лл.н к.в. хайласси: ку .=ре тунё =ит.н\сене тиви=липе хак парасси?

В.рент\ задачисем%

- +ут=анталёк сассин илемл.хне туйма в.рентесси: =ут=анталёк вёхёч.сене тат пулём.сен сёнарне уйёрма хёнёхтарасси?

Воспитанипе .=.н задачисем%

- ачасене хёйсене т.лл.н .=е активлё хутшёнма в.рентесси*

- =ут=анталёка упрама в.рентесси

Т.рл. методика май.сем%

 - ку=па курса сёнарламалли май: сёмахпа каласа ёнлантарасси: шырав май.сем: т.пчев майёсем?

Кирл. хат.рсем%

- мультимеди оборудований.

- крахмал тултарнё п.ч.к хута=сем (2-3 шт?)

- пушё кантёк сосуч.сем (2 шт?)

- тим.р патаксем (3 шт?)

- шёнкравсем(3 шт?)

- шывпа стакан тата .мч.к(2-3 шт?)- шкатулка:

- «=ут=анталёк сассисем» =ыртарса илн. аудизапись

- презентаци «+ут=анталёк сассисем»

ЗАНЯТИНЕ ИРТТЕРМЕЛЛИ Й,РКЕ

 (Слайд 1 – заставка) ачасем воспитательпе к.ре==.: илемл. к.в. янраса каять те п\л.ме К.в.  Асам=и к.рсе тёрать)

- Сывлёх сунатёп сире ачасем: эсир манна паласа илт.ри;

(ачасен хурав.сем)

- Эп. ачасем: К.в. Асам=и? +ак п\л.мре эпир сир.нпе яланах т.л пулнё% к.в. =емми итлен. чух: юрёсем юрланё чух: ташланё тата вылянё чух эсир мана илтме пултарнё? Паян вара эп. сир.н пата хамах килес тер.м ?Айтёр ха эпир сир.нпе паллашатпёр: =авракана тёратпёр%

+аврака туса тёратпёр:

Алёсене =авётатпёр?

Ку енче те ман юлташ:

Суллахайра та ман юлташ?

П.р-п.рне пёхса кулатпёр:

Алсене х.вел патне тёсатпёр?

Пайёркана ал =ине илсе

Ч.ре патне хуратпёр?

П.р –п.рне =ак пайёркана

Юлташла халь парнелетп.р?

(Ачасен х.вел пайёркине п.рне – п.ри парса ят каламалла)

Акё халь паллашрёмар та сир.нпе? Ёшё кулёпа п.р-п.рин =ине пёхсан: чунра пир.н ёшё туйём вёранать =апла и ачасем;

-Ачасем: эп. сир.н пата пушё алёпа килмер.м: эп. сире валли п.р п.ч.к арча илсе килт.м: анчах вёл ахаль арча мар асамлё? +ак арчара =ут =анталёкён сассисем пухённё: сир.н =ак сассене итлесе пёхас килет и;

(ачасен хурав.сем)

Апла пулсан тимл.н итлесе ларатпёр? Ачасем калёр ха пир.н халь м.нле =ут=анталёк вёхёч.;

(ачасен хурав.сем)

- Т.р.с ачасем: =уркунне вёхёч.?

-Тата халь мана тер.с хурав парёр: =уркуннен м.нле уйёх. халь урамра;

(ачасен хурав.сем)

- т.р.с ачасем:  =у уйёх.: апла пулсан эпир м.нле сассем илтме пултаратпёр: тимл. итлсе ларатпёр та т.р.с хурав паратпёр?

(+ут=анталёк к.ввисем янёра==. - =ул=ёсем чаштёртатни: шыв юхни: пыл хурч.сем в.=ни: =ил- тёман в.=тернии: кайёксем юрлани)

К?А – ачасем: м.нле сассем илтетп.р эпир сир.нпе;

(ачасен хурав.сем)

- п.р арчара х.ллехи: =уркуннехи: =уллахи тата к.ркуннехи сассем п.р вёхётра пулма пултара==. ши вара;

- Апла пулсан =ут=анталёк сассисем пётранса п.тн. пир.н: м.н тумалла –ши ачасем; М.нле =ак сассене каялла хёйсен вырённе тавёрмалла; В.сене тавёрас тесен: пир.н сир.нпе п.рле сасёсен т.нчине каймалла пулать: эсир хат.р и ачасем; Апла пулсан =ак арчана п.рле илер те п.р-п.рин хы==ён тёрса утар

(музык.па ритмикёллё хёнёхтарусем)

1? Марш

2? П\рне в.==.пе чупни

3? П.р ура =инчен теп.р ура =ине сикни ( подскоки)

 (Слайд 2 – хупё хапхасем)

К?А?% Ачасем пёхёр ха: пир.н умра хапасем: анчах темш.н в.сем хупё: эпир сир.нпе сасёсен т.нчине лекейместп.р: м.н тумалла ши ачасем хапхасем у=ёлччёр тесен;

(ачасен хурав.сем)

- Шаккаса пёхар ха (шакка==.: анчах хапхасем у=ёлма==.)

У=ёлма==. ха темш.н? Эп. ёнланса илт.м пулас: пир.н сир.нпе ритмпа  шаккамалла?

 (Слайд 3 – =ёрасем)?

-Акё пире =ёрасем кёшт =.= тупсёмне тупма пулёш.=? Пысёк =ара  тухсан эпир 2 хутччен алё =упатпёр: п.ч.к =ёра тухсан ч.рку==и =ине 3 хутччен =упатпёр: =акён пек шаккаса пёхар и ачасем; Эпир сир.нпе асамлё сёмахсем калатпёр =ав вёхётрах алё =упма та манса каймастпёр?  

+ёра ! (2 хут алё =упмалла)

У=ёлсам! (3 хут ч.рку==инее =апмалла)

Хёнасене!  (2 хут алё =упмалла

К.тсе илсем! (3 хут ч.рку==инее =апмалла)

(Слайд 4 – у=ё хапхасем).

К?А?% Акё хапхасем у=ёлч.= те: эпир сир.нпе =уркуннехи у=ланкёна лекр.м.р?

 (Слайд 5 – =уркуннехи =ут=анталёк)

(с.тел =инче крахмалпа хута=сем: стаканпа шывсем тата трубочк.сем: шёнкравсем: металлофон)

К?А% Ачасем: пёхёр хп: у=ланкёра тем.н т.рл. асамлё япаласем нумай? Айтёр ха в.семпе эпир выляса пёхатпёр: м.нле сасёсем кёлара==. в.сем;=уркуннен м.нле сассисем уйрёлса тёра==. =ак сасёсенче; Эпир сир.нпе халь =уркунне сассисене =ак япаласемпе сёвё й.ркипе выляса пёхатпёр%

Юр ирл.лет (хута=сем шёкёртата==.)

Шыв-шур юхать (к.ске тёрпасемпе стаканри шыв =инее вермелле)

Илемл. +уркунне =итет( тёрпасемпе в.ретп.р)

Пуш уйёхне к.тсе илетп.р(шёнкравсемпе янрататпёр)

Янёрать тёмлам сасси ( бутылкёсене янрататпёр)

К?А% Акё ачасем эпир сир.нпе =уркуннехи сасёсене арчана ятёмёр: халь вара тата малалла каятпёр?

Эс. арча =аврёнсам

+уллахи уя тухсам?

 (Слайд 6 – =уллахи у=ланкё)

 К?А% Акё =уллахи у=ланкёна та лекр.м.р: ачасем шутласа пёхёр та калёр мана: м.нле сасёсем =уллхи вёхётра илтме пултаратёр эсир;

(ачасен хурав.сем% кайёксем юрлани: =умёр =унёс ас: т.рл. хурт- кёпшакёсем с.рлени: =ул=ёсем шавлани)

У=ланкёра унта-кунта

Хурт-кёпшанкё пурёнать?

Сир.н сасё тёрёх п.лмелле:

Яч.сене т.р.с каламалла

Дидактикёллё вёйё% «Сасё тёрёх п.лмелле»

(аудиозапись хурт- кёпшанкёсен сассисем)

К?А% Маттур ачасем: пур хурт-кёпшанкён сассисене те т.р.с п.лт.м.р? Ачасем калёр ха: хурт –кёпшанкёсем ытларах м.нсене юрата==.

(ачасен хурав.сем% чечекесене)

- т.р.с ачасем? Айтёр ха эпир те сир.нпе чечексем пулатпёр: ч.рку==и =ине ларатпёр та алёсенчен чечек пу=не тёватпёр?

Психогимнастика « Пир.н =еп.= чечексем»(=еп.= к.в. янёрать)

Пир.н =еп.= чечексем: (алё п\рнисене п.р-п.ринпе =ыхлантарса лартатпёр)

Сарёла==. ирсерен? ( май.пен п\рнесене саратпёр)

Кёштах =ил. в.рсенех: ( алёсем =ине в.ретп.р)

Силене==. пу=.сем? ( п\рнесене вылятатпёр)

Пир.н =еп.= чечексем:

Пу=.сене хупа==.? (п\рнесене =аклататпёр)

Силене==. =е=кисем: (алёсемпе силлесе илетп.р)

+ывёрма вырта==.?(ик. ална п.рле тытса =ывёрнё пек тватпёр)

- +акён пек чечек у=ланки турёмёр эпир сир.нпе: маттурсем пурте? Халь вара пурте чечексен шёршин сывласа илетп.р?

(сывламалли хёнёхтарусем)

-Кил.шр и сире =ак у=ланкёра;

 (ачасен хурав.сем)

-Ачасем: эпир сир.нпе =уллахи сасёсене =ак арчана ятёмёр: пир.н тата малалла =ул тытмалла?  

Эс. арча =аврёнсам:

К.рхи у=ланкёна тухсам?

 

 (Слайд 7 – к.рхи у=ланкё)

К?А% Акё к.рхи  у=ланкёна та сиксе тухрёмёр: ачасем шутласа пёхёр та калёр мана: м.нле сасёсем к.ркуннехи вёхётра илтме пултаратёр эсир;

(ачасен хурав.сем% =у=ёсем чаштёртатни: =умёр =унё сас:кайёксем в.=се кайнё сас тата ы?те)

- Халь вара ачасем: тенкелсем =инее ларатпёр та пит. тимл. итлетп.р тен к.ркунне сассисене уйёрса илеетп.р

(П? И? Чайковский «Времена года» альбомран  «Подснежник» тата «Осенняя песня» фрагменч.сене итлени)

- Эпир сир.нпе =ак 2 к.в. пайёсене  итлер.м.р: м.нпе уйрёлса тёра==. ши в.сем; М.нле в.сен характ.р.сем;

 (ачасен хурав.сем)

 М.нле шутлатёр ши эсир ачасем: хёш к.в. пай. ытларах к.ркуннепе =ыхённё;

(ачасен хурав.сем)

 М.нш.н эсир ун пек шутлатёр;

(ачасен хурав.сем)

- Т.р.с ачасем:  =ак к.вве вырёс композитор. П? И? Чайковский =ырнё: =ак пьеса яч.сем «Подснежник»  тата «Осенняя песня» ятлё? Ну м.нех: эпир сир.нпе к.ркуннехи сасёсене арчана ятёмёр: малалла каятпёр? Ачасем: калёр ха: к.ркунне хы==ён м.нле =улталёк вёхёч. =итет;

(ачасен хурав.сем)    

Эс. арча =аврёнсам:

Х.ллехи юмаха =итсем?

 (Слайд 8 – х.ллехи =анталёк)

К?А% Пёхёр ха ачасем: епле хитре =анталёк  кунта : юмахри пекех =апла и ачасем; М.нле сасёсем илтме пулать ши х.лле шутласа пёхёр ха;

(ачасен хурав.сем)    

 (Слайд 9 – =ил-тёман)

- Урамра =ил-тёман в.=терет: пире ташша ч.нет пек: эпир те ташлр и =ак =ил тёманпа ; Эпир те =ил – тёман пек =аврён- =аврёна ташлар? (А? Вивальди «Зима» к.в.пе ташлани)

- Пит. чаплё ташё пулч. пир.н сир.нпе: сире кил.шр. и;

(ачасен хурав.сем)    

- Эпир сир.нпе х.ллехи сасёсене арчана ятёмёр: =ак арчана халь п.т.м =улталёкён =ут=анталёк сассисене пухрёмёр: апла пулсан пир.н ача садне каялла кайма вёхёт =итр.?

Эс. арча =аврёнсам:

Ача садне эс тухсам?

 (Слайд 10 – =уркуннехи  илем)

-Ачасем: сире паян =ул=\рени кил.шр и; Сире м.н ытларах кил.шре =ак =ул=\ревре;

(ачасен хурав.сем)

- Мана та пит. кил.шр. сир.нпе курса =\реме? Тавтапу= сире ачасем манна =ак арчана =улталёкён =ут=анталёк сассисене пухрма пулёшнёшён? Ман халь вара хамён к.в. т.нчине каймалла: асёнмалёх эп. сире =ак вёййа парса хёваратёп «К.в. тата =ут=анталёк»? Чипер юлёр ачасем: тепре т.л-пуличчен

(К.в. асам=и тухса каять)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект музыкального занятия в старшей группе «Музыкальный магазин игрушек»

Цель:Развивать творческие способности детей, средствами музыкальной деятельности, делая жизнь воспитанников наиболее интересной, содержательной, наполненной радостью музыкального творчества.Задачи:Обр...

Конспект музыкального занятия в старшей группе «Музыкальный цветик – семицветик»

Развитие и обогащение музыкально-интеллектуального кругозора детей....

Конспект музыкального занятия в старшей группе «Музыкальные краски весны»

Цель: Развивать творческие способности детей, средствами музыкальной деятельности....

Конспект музыкального занятия в старшей группе с использованием ИКТ на тему: «Музыкальный теремок»

Муниципальное бюджетное дошкольное общеобразовательное учреждение «Детский сад№61 «Флажок»       Конспект музыкального занятия в старшей груп...

Конспект музыкального занятия в старшей группе "Магазин музыкальных инструментов"

Занятие основывается на материале, изученном ранее. Проводится в игровой форме....