Конспект занятия-эксперимента на тему: "Сажаем горох"
план-конспект занятия по окружающему миру (младшая группа) по теме

Хазиева Альбина Рашидовна

 "Сажаем горох" 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon borchak_utyrtu.doc28.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Борчак утырту.

Максат: Борчак утырту хэм анын сыйфатлары белэн танышу: тосе,  формасы, рэсеме.Усемлеклэрне утырту кунекмэлэрен искэ тошереп ныгыту. Балаларны фикер йорту сэлэтен, игътибарлыкларын устеру остендэ эшлэу.

 

- Балалар, килегез эле минем яныма. Эйдэгез, буген тычканнар булып уйныйбыз. Маскаларны киябез дэ, мин « Эни тычкан» буллам, э сез « тычкан» балалары буласыз. Без тычканнар гайлэсе юулабыз. Тычкан балалары йоклыйлар. Тычкан балалары уяндылар, киерелделэр, юынырга бардылар.Колакларын юдылар, битлэрен юдылар, койрыкларын чистарттылар  хэм  « кояшка» шатланышып сикерделэр. Тычкан балалары азык эзлэргэ киттелэр. Бардылар- бардылар, бик озак бардылар хэм нэрсэдер таптылар. Нэрсэ икэн бу? Кем белэ?

 - Борчак.

- Борчак нэрсэгэ ошаган? ( балаларнын жаваплары тынланыла).Ул нинди тостэ? Э борчакны тычканнар ашарга  бик яраталар. Тычканнар куп, э борчак  эз. Тычканнарга житми. Шуну курэ « тычканнар»  борчакны утыртыргы уйлашалар. ( Борчак рэсеме курсэтелэ). Борчакны утырткач аннан зур усенте усеп чыга. Шул усентедэ кузаклар булла, кузаклар эчендэ бик куп борчаклар булла. Без хэзер борчак утыртабыз. Бу остэлдэ безнен борчак утыртырга савытлар эзерлэнгэн. Хэрберсенэ сезнен исемегез язылган.

- Балалар искэ тошерик эле, куптэн тугел без нэрсэ утырттык эле.

- Суган.

- Сугунны кая утырттык?

-Балчыкка.

-Суганнын яшел кыяклары чыксын очен без ниэшлэдек?

-Су сиптек.

-Хэм  якты жиргэ куйдык.

-Хэзер тэлинкэгэ карагыз эле. Борчакларнын мыеклары чыккан. Мыегын сындырмый, имгэтми сез хэрберегез жайлап кына берешэр борчак алып экрен генэ савытка балчык остенэ салыгыз. Э мин ослэренэ юрган япкан шикелле балчык белэн  каплап  чыгам.

-Балалар  борчакнын  усентесе чыксын очен ни эшлэргэ кирэк?

- Су сибергэ.

-Борчак зур уссен очен кая куябыз?

-Якты жиргэ, тэрэзэ тобенэ.

- Эйдэгез, савытларны жайлап кына тотып тэрэзэ тобенэ алып килеп куегыз. Без аларны тэрбиялэп, карап торырбыз. Э хэзер тычканнар лейкаларын алдылар да ойлэренэ кайталар.(Марш музыка житэкчесе уйный).

Эш беткэч уйнарга ярый.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспекты занятий-экспериментов.

Приведены примеры организации исследовательской деятельности детей....

Конспект занятия - эксперимента "Как гладили казачки?"

Конспект занятия, разработанного для участия в 13 научно-практической конференции " Академия" и занявшее 1 призовое место среди дошкольников в секции " Кубановедение"....

конспект занятия-эксперимента по теме"Свойства жидкости"(№2)

проведение эксперимента с молоком и водой (запах, цвет,плотность), с целью выявления их характерных признаков , их  сравнения....

Конспект занятия эксперимента с водой в 1 младшей группе

Цель: Познакомить детей со свойствами воды в жидком и твердом состояниях. Показать, как цветная вода превращается в цветной лед. ...

Конспект занятия -эксперимента "Сделаем воду чистой"

Данное мероприятие характеризуется мотивирующей направленностью к познавательно - исследовательской деятельности в домашних условиях в форме опытов с объектами неживой природы....

Конспект занятия эксперимента с водой в 1 младшей группе.

Познакомить детей со свойствами воды в жидком и твердом состоянии....

План-конспект занятия - эксперимента с детьми подготовительной группы компенсирующей направленности «Сравнение природного и искусственного песка».

В данном занятии по экспериментированию предоставлены эксперименты по ознакомлению детей с миром неживой природы(песок), способствующие развитию познавательной и речевой активности детей подготовитель...