НОД по познавательному развитию "Откуда появился хлеб?"
план-конспект занятия по окружающему миру (старшая группа) на тему

Чат Олесья Сергеевна

НОД предназначен для детей старшего дошкольного возраста, знакомит детей о пользе хлеба

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nod_hleb_kayyyn_kelgenil.docx26.88 КБ

Предварительный просмотр:

НОД для старшего дошкольного возраста

Познавательное развитие:

Тема: Хлеб кайыын келгенил?

Сорулгазы: Уругларны далган-тараанын ажык-дузазы-биле таныштырар, айтырыгларга долу харыылар бээринге ооредир, дыл домаан сайзырадыр, далган-тарааны хундулеп, камныг болурурун кижизидер

Материал: ИКТ, презентация «О хлебе», соленое тесто, калачи

Кичээлдин чорудуу:

- Уруглар богун бистин болуувусте  башкылар аалдап чедип келген-дир

Мендилежиптээлинерем.

- Уруглар,экии!

- Силерге тывызык тыптырыптайн, тып корунерем

        Кудуурдан келдим

        Кумдан сайдан келдим

        Кумдан сайдан келзе даа

        Кумга сайга борашпаадым

-Чуу-дур ол уруглар,тып корунерем?(тараа)

-шын-дыр, эр хейлер, тара.

-Богун бисте Дагаажыгаш аалдап чедип келген ,мендилежиптээлинерем.

-Экии,уруглар!

-Экии!

Дагаажыгаш:  Силерден дуза дилеп чедип келдим,уруглар , Хлебтин кайыын канчаар кээп турарын менээ тайылбырлап берип корунерем.

-Дагаажыгашка дузалажып бээр бис бе, уруглар?

Хлеб бистин столувус  кырынга чедир кайы-хире узун орук эрткеш келирин Дагаажыгашка тайылбырлап берээлинерем

-Силер богун хлеб чидинер бе?

-ИЙЕ

Хлеб кандыг болур ийик?

Уруглар: Хлеб амданныг,чаагай,чымчак,тодунгур болур.

-Кандыг-кандыг  хлеб бар болурул,  уруглар?

- Хлеб ак, кара, сарыг болур

Ак хлебти ак арбай тараазындан кылыр,

А кара хлебти кок тараадан кылыр.

Айтырыг: - Ак хлебти кандыг тараадан кылыр болду, Чочагай?

- Кара хлебти кандыг тараадан кылыр болду, Юрий?

(Презентация корулдези)

Тарааны тарыырда баштай черни чардырар,чымчадыр,дескилээр.

-урезинни чажар

-чайны оттур суггарар

-кузун тускай машиналар биле ажаап алыр

-дээрбеге эккээрге далган кылдыр чуурар

-пекарняларга хлеб заводтарынга эккээрге далганданхлебти,булочкаларны,баттоннарны ,печеньяларны быжырар.

-оон соондасадыгларга эккээр

Садыглардан кижилер садып алгаш бажыннарынче эккээр

Хлеб шынап-ла узун орук эрткеш келир –дир бе,уруглар?

Оюн «Хлеб кайыын келгенил?»

Оюндан ойнаптаалынарам, оюннун утказы : мен бомбукту холумга тудуп алгаш,силерге айтырыгны салбышаан октаар мен ,а силер харыыны бербишаан менче дедир октаар силер:

-Хлеб кайыын келгенил?(Хлеб садыгдан келген)

-Садыгга кайыын келгенил?(Хлеб пекарнядан келген)

-пекарняда чуну канчап турарыл?(Хлеб быжырып турар)

-хлебти чууден быжырып турарыл?(Хлебти далгандан быжырып турар)

-далганны чууден кылып турарыл?(Далганны тараадан кылып турар)

-Тараа кйыын кээп турарыл?(тараа шолдеринден)

-тарааны кымнар тарып турарыл?(тараажылар тарып турар)

-Эр хейлер,уруглар!

Кайы-хире хой кижилер ажылдап турар деп бодаар силер?

Трактористер,комбайнерлар,дээрбечилер,шоферлар,пекарьлар,садыгжылар.

Ынчангаш бис ол хире хой ажылчыннарнын кужун,ажылын хундулээр ужурлуг бис.Хлебти кайы-хамаан чок октап болбас. Хлеб када бээр болза канчаар бис уруглар?

-Печка кырынга сухариктеп салып каар бис ,азы даштын кушкаштарга база салып берип болур бис.Анаа октап болбас.

-Ам сула шимчээшкинден кылыптаалынарам ,уруглар:

Арбай тараа соктап чиир

Кончуг кежэээрес мен.

Бала -согааш эдим бо

Бирээ,ийи ,уш:бирээ ,ийи,уш.

-Хлеб ,тараа дугайында кандыг улегер домак билир силер ,уруглар? Чугаалап корээлинерем.

Чочагай чугаалап корем:

-Хлеб тараа, хырным оршээ!

Сайбек: - Хлеб всему голова

Сырга: - Тараадан халбактанган тодуг,

                Малдан халбактанган каас.

-Эр хейлер уруглар!

-Уруглар авазы бажынынга далган тудуп турда кым коргенил? Далган тударда чулер херегил адап корээлинерем:

Уруглар :

Далган,дус,суг,чуурга,дрожжи

Ам кым коргенил,далганны канчаар тударыл?

-Ам шупту далгандан тудаалынар че!

-Бистерден дуза дилеп чедип келген. Дагаажыгашка далгандан тудуп бээр бис бе, уруглар.

(Дустуг тесто-биле калачилер кылыр)

-Ам бо тудуп алган далганнарывысты садиктин поварларынга аппарып берейн ,биске быжырып бээр кылдыр.

Быжырып эккээрге, Дагаажыгашка белекке бээр бис, уруглар.

-Дагаажыгаш четтиргенин илередип чугаалап тур:

-Четтирдим ,уруглар. Менээ «Хлебтин кайыын, канчаар келгенинин» дугайында тайылбырлап бергенинер дээш,улуу-биле четтирдим, уруглар!

Кичээлдин туннели:

- Кичээлге чунун дугайында чугаалаштывыс?

Кымга кичээл солун болганыл «сылдысчыгаштардан» алыр силер, а кымга билдинмес болганыл, «тогериктерден» ап алынар, уруглар.

- Кичээлге идепкейлиг киришкенинер дээш четирдим.

.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект познавательного занятия в старшей группе На тему: «Когда и как появились Казаки на Руси?»

Занятие по истории Руси. Рекомендуется проводить с использованием презентации....

Конспект ООД по познавательно - речевому развитию "Когда появилась первая черепаха?"

Цель воспитателя: Создать условия для развития интересов детей, любознательности, познавательной активности с помощью разнообразных методов и создания условий для развития поисковой активности у детей...

Конспект образовательной деятельности по образовательной области «Познавательное развитие» с детьми старшей группы с элементами ОТСМ-ТРИЗ-РТВ по теме: «Как появился календарь»

Программное содержание: Формирование у детей представлений о календаре и его значение, познакомить детей с историей возникновения календаря, рассказать о разных видах календаря, показать их, развивать...

Беседа с детьми старшей возрастной группы познавательного характера на тему: "Как появилась АЗБУКА"

Рассказ детям старшей возрастной группы о первой книге, которая появилась у людей много лет тому назад, и как появилась азбука....