Главные вкладки

    Занятия английским языком в детском саду
    методическая разработка по развитию речи по теме

     

    Занятия английским языком в детском саду

    Младшая группа

     

    Занятия проводятся в игровой форме. Интересные фонетические сказки, песни, рифмовки делают уроки интересными и увлекательными и создают положительный настрой к изучению иностранного языка.

    Структуры для понимания.

    1.     Hello. Hi. Bye-bye
    2.     Sit down , stand up, dance, come to me, close your eyes, open your eyes, turn around.
    3.     Where are you? I am here.
    4.     What color is it?
    5.     It’s red, blue, green, yellow.
    6.     What number is it?
    7.     Let’s go/sing/play.
    8.     Make a circle.
    9.     Give me, please.
    10.    What’s missing?

    Структуры и слова для говорения.

    1.     Hello. Hi. Good-bye.
    2.     I’m here.
    3.     It’s a cat, dog, duck, monkey, chicken, fish, fox,  rabbit.
    4.     It’s red, blue,  green, yellow.
    5.     One, two, three.
    6.     It’s a ball, train, bear,  dolly.
    7.     It’s a plum, cookie, apple, peach, carrot.

    Темызанятий.

    1.     Greetings
    2.     Animals
    3.     Colors
    4.     Numbers
    5.     Toys
    6.     Food

    Песни                                                           Games

    1. Say hello

    2. Walking, walking.                                          1. Where are you?

    3. Knock, knock                                                 2. Foxy, foxy, let us play

    4. Hi, hello                                                          3. I’m a chicken- Who are you?               

    5. Bye-bye song                                                 4. Little cat, hop, hop

    6. “Quack, quack,” – says the duck

    7. Two little hands

    8. 1, 2, 3 clap, clap

    9. Up, down

    10. Clap your hands together

    12. Beep-beep in my little car

     

    Средняя группа

    Занятия проходят в игровой форме. Дети начинают знакомиться со звуками. Вводится фонетическая зарядка в виде звукоподражательной игры. Материалы для работы над фонетикой содержатся также в рифмовках и песнях.

    Структурыдляпонимания:

    1)      “Good morning”; “Good evening”; “Hello”; “Hi”; “Bye – bye”.
    2)      “What is your name?”
    3)      “Tell me please”
    4)      “Who are you?”
    5)      “What is this?”
    6)      “Count please”
    7)      “How many?”
    8)      “Please, give me”
    9)      “Take…”
    10)   “What color is it?”
    11)   “Show me, please”
    12)   “Open”; “close”
    13)   “What is missing?”
    14)   “Let’s play”
    15)   “Let’s sing a song!
    16)   “What can you do?

    Команды:

    Stand up, sit down, sit still, go, stop, jump, climb, hop, swim, dance, sing, play, count, close, open, fly, clap, step

    Счёт:

    One, two, three, four, five

    Структуры для разговора:

    1)      “Hello. Good morning.”
    2)      “My name is …”
    3)      “It’s a…”
    4)      “Yes” ; “No”
    5)      “I am a girl (a boy).”
    6)      “It is red…”
    7)      “It’s autumn/winter”
    8)      “It’s sunny, rainy, cloudy, windy”
    9)      “I’m fine, thank you.”
    10)   “It’s cold”
    11)   “I’m happy, I’m sad”

     

    Песни:

    1.       A-E-I-O-A, Hello, what’s your name?

    2.       Step, step, clap, clap

    3.       Sit down, it’s the rain

    4.       Hide, hide, it’s a spider

    5.       Mouse, mouse in the house

    6.       Beep, beep in my little car

    7.       Round, round the circle

    8.       1,2,3, clap, clap, clap

    9.       Jump on the big, red train

    10.   1 and 2 ,me and you

    11.   I’m a little rabbit hop, hop, hop

    12.   Ducklings swim  and play

    13.   “Woof, woof”- says the dog

    Игры:

    1.       What can you do?

    2.       Two little chicks.

    3.       I’m a big, big cat.

    Темызанятий:

    1)      Greetings friends
    2)      Sun and rain weather
    3)      Colors
    4)      Numbers
    5)      Toys
    6)      Christmas
    7)      Animals
    8)      Body
    9)      Clothes

     

    Старшая группа

    Занятия проходят в игровой форме. Дети активно продолжают заниматься фонетической зарядкой. Рифмовки, песни, диалоги служат для закрепления лексики, фонетики и грамматических навыков. В этом возрасте дети много учат рифмовок, ответы на вопросы становятся полными. Дети обучаются разговору.

    Структуры для понимания:

    1. ”Hello”.  ”Hi”. ”Good morning”. ”Good afternoon”. ”Good bye”. ”Bye-bye”.
    2. “What is your name?”
    3. “What is this?”
    4. “What is missing?”
    5. “Give me please”. “Here you are”.
    6. “Take the…” “Give me…” “Show me…”
    7. “Bring me, please”
    8. “How many cats… are there? Count.”
    9. “What do you want for Christmas?”
    10. “What can you do?” “Can you run?”
    11. “What have you got?”
    12. “Point to…” “Show me please”.
    13. “What season is it now?”
    14. “How is the weather today, is it cold/hot?”
    15. “Let’s sing (play, count)”.
    16. “What colour is it?” “Is it blue..?” “Yes it is”. “No it is not”.
    17. “What number is it?”
    18. “Whereareyoufrom?”

    Структурыдляразговора:

    1. ”Hello”. ”Hi”. ”Good morning”. ”Good afternoon”. ”Good bye”. ”Bye-bye”.
    2. “Thank you.”
    3. “I am pleased to meet you”
    4. “My name is…” “I am …”
    5. “What is your name?”
    6. “Yes, it is”. “No, it is not”
    7. “It’s a dog (cat…)”
    8. “Please, give me a doll (bird…).” “Here you are.” “Thank you”.
    9. “What is it?”
    10. “I can jump (run…)”.
    11. “It’s red (black…)”.
    12. “I’ve got”
    13. “I like…” “I don’t like”.
    14. “Who are you?” “Are you a boy or a girl?” “I’m a boy/a girl”
    15. “I’m happy, I’m sad, I’m nice”

    Темызанятий.

    1. Greetings
    2. Seasons and weather
    3. Colours and numbers
    4. My toys
    5. Animals
    6. My body
    7. Picnic
    8. Clothes

    Songs and rhymes.

    1.       Hi, hello
    2.       Hello, what’s your name?
    3.       Hands up, hands down
    4.       Bye-bye song
    5.       I’m a boy
    6.       How is the weather?
    7.       Autumn leaves are falling down
    8.       Winter, winter
    9.       The wheels on the bus
    10.   Number song
    11.   Rainbow
    12.   I’v got a train
    13.   One, one, one, little dogs run
    14.   Hickory, dickory
    15.   Shake your hands with me
    16.   I like chocolate.  

    Games.

    1.      I’m a big, big cat
    2.      Blue bird
    3.      Chinese whisper

    Подготовительная группа.

    Занятия проходят в игровой форме. Дети учатся разговору. Фонетическая зарядка  и подвижные игры является составной частью каждого занятия. Дети учат большое количество рифмовок, песен, диалогов, речевых образцов.

    Структуры для понимания

    1.       “What is your name?”
    2.       “How old are you?”
    3.       “How are you?”
    4.       “Where are you from?”
    5.       “What color is spring...?”
    6.       “What can you do?”
    7.       “Can you swim?”
    8.       “What have you got?”
    9.       “Have you got a.. ?”
    10.   “What do you like?”
    11.   “How many … (fingers) have you got? Count.”
    12.   “Let’s play, sing, count…”
    13.   “Show me, please.”
    14.   “Tell me, please.”
    15.   “Give me, please.”
    16.   “Pass me, please.”
    17.   “Point to…” “Yes.” “No.”
    18.   “How is the  weather  like  today?”
    19.   “What season is it now?”
    20.   “What number is it?”
    21.   “What color is this number?”
    22.   “What is your favorite color?”
    23.   “How many…?”

    Структурыдляразговора.

    1.       “My name’s …” “His name’s …” “Her name’s …”
    2.       “I am six”.
    3.       “I’m from Moscow”
    4.       “The weather is … (cold, hot, warm).” “It’s rainy/windy/sunny/cloudy/snowy”
    5.       It’s autumn, winter, spring, summer.
    6.       “I can …”
    7.       “Yes, I can.” ”No, I can not.”
    8.       “I’ve got …”
    9.       “What can you do?”
    10.   “I like to run…” “ I Like a cake…”
    11.   “Who are you? Are you a boy or a girl.  I’m a boy/ a girl”
    12.   “I’m happy, sad, angry, nice, kind, naughty, hungry.”
    13.   “ I want two apples ( one pen…)”
    14.   “ Please, give me…”
    15.   “ Here you are “ “ Thank you “
    16.   “ It’s a …”
    17.   Prepositions – on, in, under, behind 

    Темы занятий:

    1) Hello again
    2) Seasons and weather
    3) Colors, numbers
    4) My family
    5) Noisy toys
    6) Christmas
    7) Jungle animals
    8) Face
    9) Picnic

    Песни:                                        

    1) Hands up, hands down                            15) Christmas Candy                 

    2) Head and shoulders                                 16) We wish you a merry Christmas               

    3) Hello. What’s your name?                           17) Be a giraffe                     

    4) I’m a robot                                                 18) This is the way                     

    5) Bye-bye song                                             19) Touch your shoulders                   

    6) Spring is green                                           20) Do you like a candy

    7) Autumn leaves are falling down             21) Peaches, apples and plums

    8) My favorite color is yellow

    9) 1…5, listen to me                                       Игры

    10) This is my mummy                               1) Blue bird                      

    11) Let it always be mummy                      2) Mr.Crocodile                      

    12) I’ve got a drum                                   3) What can you do                      

    13) O, Christmas tree                               4) I can make a snowman

    14) Santa Clause is coming                       5) Look and listen

     

     

     

     

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon zanyatie.doc44 КБ

    Предварительный просмотр:

    Занятия английским языком в детском саду

    Младшая группа

     

    Занятия проводятся в игровой форме. Интересные фонетические сказки, песни, рифмовки делают уроки интересными и увлекательными и создают положительный настрой к изучению иностранного языка.

    Структуры для понимания.

    1.     Hello. Hi. Bye-bye
    2.     Sit down , stand up, dance, come to me, close your eyes, open your eyes, turn around.
    3.     Where are you? I am here.
    4.     What color is it?
    5.     It’s red, blue, green, yellow.
    6.     What number is it?
    7.     Let’s go/sing/play.
    8.     Make a circle.
    9.     Give me, please.
    10.    What’s missing?

    Структуры и слова для говорения.

    1.     Hello. Hi. Good-bye.
    2.     I’m here.
    3.     It’s a cat, dog, duck, monkey, chicken, fish, fox,  rabbit.
    4.     It’s red, blue,  green, yellow.
    5.     One, two, three.
    6.     It’s a ball, train, bear,  dolly.
    7.     It’s a plum, cookie, apple, peach, carrot.

    Темы занятий.

    1.     Greetings
    2.     Animals
    3.     Colors
    4.     Numbers
    5.     Toys
    6.     Food

    Песни                                                               Games

    1. Say hello

    2. Walking, walking.                                          1. Where are you?

    3. Knock, knock                                                 2. Foxy, foxy, let us play

    4. Hi, hello                                                          3. I’m a chicken- Who are you?               

    5. Bye-bye song                                                     4. Little cat, hop, hop

    6. “Quack, quack,” – says the duck

    7. Two little hands

    8. 1, 2, 3 clap, clap

    9. Up, down

    10. Clap your hands together

    12. Beep-beep in my little car

     

    Средняя группа

    Занятия проходят в игровой форме. Дети начинают знакомиться со звуками. Вводится фонетическая зарядка в виде звукоподражательной игры. Материалы для работы над фонетикой содержатся также в рифмовках и песнях.

    Структуры для понимания:

    1)      “Good morning”; “Good evening”; “Hello”; “Hi”; “Bye – bye”.
    2)      “What is your name?”
    3)      “Tell me please”
    4)      “Who are you?”
    5)      “What is this?”
    6)      “Count please”
    7)      “How many?”
    8)      “Please, give me”
    9)      “Take…”
    10)   “What color is it?”
    11)   “Show me, please”
    12)   “Open”; “close”
    13)   “What is missing?”
    14)   “Let’s play”
    15)   “Let’s sing a song!
    16)   “What can you do?

    Команды:

    Stand up, sit down, sit still, go, stop, jump, climb, hop, swim, dance, sing, play, count, close, open, fly, clap, step

    Счёт:

    One, two, three, four, five

    Структуры для разговора:

    1)      “Hello. Good morning.”
    2)      “My name is …”
    3)      “It’s a…”
    4)      “Yes” ; “No”
    5)      “I am a girl (a boy).”
    6)      “It is red…”
    7)      “It’s autumn/winter”
    8)      “It’s sunny, rainy, cloudy, windy”
    9)      “I’m fine, thank you.”
    10)   “It’s cold”
    11)   “I’m happy, I’m sad”

     

    Песни:

    1.       A-E-I-O-A, Hello, what’s your name?

    2.       Step, step, clap, clap

    3.       Sit down, it’s the rain

    4.       Hide, hide, it’s a spider

    5.       Mouse, mouse in the house

    6.       Beep, beep in my little car

    7.       Round, round the circle

    8.       1,2,3, clap, clap, clap

    9.       Jump on the big, red train

    10.   1 and 2 ,me and you

    11.   I’m a little rabbit hop, hop, hop

    12.   Ducklings swim  and play

    13.   “Woof, woof”- says the dog

    Игры:

    1.       What can you do?

    2.       Two little chicks.

    3.       I’m a big, big cat.

    Темы занятий:

    1)      Greetings friends
    2)      Sun and rain weather
    3)      Colors
    4)      Numbers
    5)      Toys
    6)      Christmas
    7)      Animals
    8)      Body
    9)      Clothes

     

    Старшая группа

    Занятия проходят в игровой форме. Дети активно продолжают заниматься фонетической зарядкой. Рифмовки, песни, диалоги служат для закрепления лексики, фонетики и грамматических навыков. В этом возрасте дети много учат рифмовок, ответы на вопросы становятся полными. Дети обучаются разговору.

    Структуры для понимания:

    1. ”Hello”.  ”Hi”. ”Good morning”. ”Good afternoon”. ”Good bye”. ”Bye-bye”.
    2. “What is your name?”
    3. “What is this?”
    4. “What is missing?”
    5. “Give me please”. “Here you are”.
    6. “Take the…” “Give me…” “Show me…”
    7. “Bring me, please”
    8. “How many cats… are there? Count.”
    9. “What do you want for Christmas?”
    10. “What can you do?” “Can you run?”
    11. “What have you got?”
    12. “Point to…” “Show me please”.
    13. “What season is it now?”
    14. “How is the weather today, is it cold/hot?”
    15. “Let’s sing (play, count)”.
    16. “What colour is it?” “Is it blue..?” “Yes it is”. “No it is not”.
    17. “What number is it?”
    18. “Whereareyoufrom?”

    Структуры для разговора:

    1. ”Hello”. ”Hi”. ”Good morning”. ”Good afternoon”. ”Good bye”. ”Bye-bye”.
    2. “Thank you.”
    3. “I am pleased to meet you”
    4. “My name is…” “I am …”
    5. “What is your name?”
    6. “Yes, it is”. “No, it is not”
    7. “It’s a dog (cat…)”
    8. “Please, give me a doll (bird…).” “Here you are.” “Thank you”.
    9. “What is it?”
    10. “I can jump (run…)”.
    11. “It’s red (black…)”.
    12. “I’ve got”
    13. “I like…” “I don’t like”.
    14. “Who are you?” “Are you a boy or a girl?” “I’m a boy/a girl”
    15. “I’m happy, I’m sad, I’m nice”

    Темы занятий.

    1. Greetings
    2. Seasons and weather
    3. Colours and numbers
    4. My toys
    5. Animals
    6. My body
    7. Picnic
    8. Clothes

    Songs and rhymes.

    1.       Hi, hello
    2.       Hello, what’s your name?
    3.       Hands up, hands down
    4.       Bye-bye song
    5.       I’m a boy
    6.       How is the weather?
    7.       Autumn leaves are falling down
    8.       Winter, winter
    9.       The wheels on the bus
    10.   Number song
    11.   Rainbow
    12.   I’v got a train
    13.   One, one, one, little dogs run
    14.   Hickory, dickory
    15.   Shake your hands with me
    16.   I like chocolate.  

    Games.

    1.      I’m a big, big cat
    2.      Blue bird
    3.      Chinese whisper

    Подготовительная группа.

    Занятия проходят в игровой форме. Дети учатся разговору. Фонетическая зарядка  и подвижные игры является составной частью каждого занятия. Дети учат большое количество рифмовок, песен, диалогов, речевых образцов.

    Структуры для понимания

    1.       “What is your name?”
    2.       “How old are you?”
    3.       “How are you?”
    4.       “Where are you from?”
    5.       “What color is spring...?”
    6.       “What can you do?”
    7.       “Can you swim?”
    8.       “What have you got?”
    9.       “Have you got a.. ?”
    10.   “What do you like?”
    11.   “How many … (fingers) have you got? Count.”
    12.   “Let’s play, sing, count…”
    13.   “Show me, please.”
    14.   “Tell me, please.”
    15.   “Give me, please.”
    16.   “Pass me, please.”
    17.   “Point to…” “Yes.” “No.”
    18.   “How is the  weather  like  today?”
    19.   “What season is it now?”
    20.   “What number is it?”
    21.   “What color is this number?”
    22.   “What is your favorite color?”
    23.   “How many…?”

    Структуры для разговора.

    1.       “My name’s …” “His name’s …” “Her name’s …”
    2.       “I am six”.
    3.       “I’m from Moscow”
    4.       “The weather is … (cold, hot, warm).” “It’s rainy/windy/sunny/cloudy/snowy”
    5.       It’s autumn, winter, spring, summer.
    6.       “I can …”
    7.       “Yes, I can.” ”No, I can not.”
    8.       “I’ve got …”
    9.       “What can you do?”
    10.   “I like to run…” “ I Like a cake…”
    11.   “Who are you? Are you a boy or a girl.  I’m a boy/ a girl”
    12.   “I’m happy, sad, angry, nice, kind, naughty, hungry.”
    13.   “ I want two apples ( one pen…)”
    14.   “ Please, give me…”
    15.   “ Here you are “ “ Thank you “
    16.   “ It’s a …”
    17.   Prepositions – on, in, under, behind
     

    Темы занятий:

    1) Hello again
    2) Seasons and weather
    3) Colors, numbers
    4) My family
    5) Noisy toys
    6) Christmas
    7) Jungle animals
    8) Face
    9) Picnic

    Песни:                                        

    1) Hands up, hands down                                15) Christmas Candy                 

    2) Head and shoulders                                     16) We wish you a merry Christmas               

    3) Hello. What’s your name?                               17) Be a giraffe                         

    4) I’m a robot                                                 18) This is the way                         

    5) Bye-bye song                                                 19) Touch your shoulders                       

    6) Spring is green                                               20) Do you like a candy

    7) Autumn leaves are falling down             21) Peaches, apples and plums

    8) My favorite color is yellow

    9) 1…5, listen to me                                       Игры

    10) This is my mummy                                   1) Blue bird                      

    11) Let it always be mummy                      2) Mr.Crocodile                      

    12) I’ve got a drum                                   3) What can you do                      

    13) O, Christmas tree                               4) I can make a snowman

    14) Santa Clause is coming                       5) Look and listen


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Конспект занятия по английскому языку в детском саду

    Конспект занятия по английскому языку в детском саду...

    Информационно - коммуникационные технологии при изучении английского языка в детском саду.

    В современных условиях информационно-коммуникационные технологии становятся самым эффективным средством образования детей дошкольного возраста. ИКТ- это широкий спектр цифровых и коммуникационных техн...

    Советы родителям, чьи дети изучают английский язык в детском саду.

    Преподавание английского языка в детском саду...

    Использование здоровье сберегающих технологий при изучении английского языка в детском саду.

    Использование здоровье сберегающих технологий при изучении английского языка в детском саду....

    Раннее обучение английскому языку в детском саду.

    Возникает вопрос  «учить или не учить ».Знание английского языка может значительно улучшить вашу жизнь? Как вы думаете?  Представьте, зная английский язык, вы сможет...

    Дошкольное образование. Театрализованная деятельность на занятиях по английскому языку в детском саду

    Небольшие постановки на иностранном (английском) языке  - важное событие учебного процесса в детском саду. Представленный ниже сценарий сказки « The little house»  можно использовать в ...

    Конспект занятия по английскому языку в детском саду Тема: “Parts of the body” «Части тела»

    Конспект занятия по английскому языку в детском саду Тема: “Parts of the body” «Части тела» Цели и задачи:образовательная: повторение раннее изученной темы, закрепление с ...