Организованная образовательная деятельность на тему "Моя семья - моя крепость" на башкирском языке
план-конспект занятия по развитию речи на тему

Давлетбердина Гульназ Фаритовна

Организованная образовательная деятельность на тему "Моя семья - моя крепость" на башкирском языке по развитию речи.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ood.docx18.11 КБ

Предварительный просмотр:

Сибай 7ала округы хакими2тене8 7ала м24ариф б1леге

Муниципаль м2кт2пк2с2 белем бире1 бюджет учреждение3ы

берл2штерелг2н «Тирм2к2й» балалар ба7са3ы

Ойошторол4ан белем бире1 эшм2к2рлеге конспекты

«Телм2р 19тере1: ;аил2м-72л42м»

!тк2р6е:

Т2рби2се

Д21л2тбир6ина Г.Ф.

Ма7сат: Бер-бере3ен яратып, бер-бере3ен2 яр6ам итеп, бер 0й62 берг2 й2ш2г2н кешел2р 4аил2 тип аталыуын а8латыу, 4аил2 тура3ында к16аллау формалаштырыу.

- 4аил2 тура3ында белемд2рен системалаштырыу, 3орау4а тулы, д0р09, та6а яуап бире16е талап ите1, кешелекте8 быуындар б2йл2нешен к1р32те1;

- халы7 ижадын 7улланыу, 316лек запасын тулыландырыу, б2йл2нешле телм2р, 7ул-барма7 моторика3ын 19тере1;

- 4аил2 а4заларына 7арата 30й01, ихтирам т2рби2л21.

Йы3азландырыу: мольберт, интерактив та7та, балалар6ы8 4аил2 фотолары, фасоль, кер 7ы9тыр4ыстар, буял4ан т2би4и й0н.

№16лек эше:   4аил2, ш2ж2р2, сиб2р, у84ан, алтын 7уллы,  ихтирам, татыу.

Д2рес барышы:

Йыйылды7 бе6 т182р2кк2,

?уна7тар6ы с2л2мл2рг2,

?улдар6ы-7ул4а тотондо7,

Бер-беребе6г2 йылмай6ы7!

Балалар т182р2кк2 тороп 7уна7тар4а 7ул бол4ай6ар, бер-бере3е мен2н 7ул 7ы9ып и92нл2ш2л2р 32м урындарына ултыралар.

№аумы3ы4ы6, балалар!

Балалар, х26ер бе6 баш7ортса матур итеп 30йл2р 0с0н телде, тешт2р6е, иренд2р6е уйнатып, улар6ы 26ерл2п алайы7 2ле.

- Телебе6 сы4ыр4ы уйланы,       (ауы66ы ки8 итеп асабы6)

- Ул йыуынып алды       (телде8 осо мен2н тешт2р 09т0н2н й0р0т2бе6)

- У84а, 3ул4а бер а6 й0р0п алды     (телде у84а, 3ул4а й0р0т2бе6)

- Эйелде, 09к2 к1т2релде         (телде а97а, 09к2 й0р0т2бе6)

- Та4ы кире ауы64а инеп ятты!

Балалар, б0г0н мин 3е6г2 бер видеоя6ма алып килдем, 2й62ге6 шуны 7арайы7 2ле!

Видеоя6ма «Барма7тар 4аил23е».

- Балалар, бе6 ним2 тура3ында я6ма 7араны7/

- №е6 кемд2р мен2н й2ш2й3еге6/

- Олатай, 0л2с2й, 7артатай, атай, 2с2й, а4ай, апай 3.б.

- Был 4аил2 тип атала.

- 2с2йеге6 0й62 нинд2й эшт2р баш7ара/

Балалар, 2й62ге6 32р беребе66е8 4аил2л2ре тура3ында 30йл2шеп алайы7 2ле.

Мольбертта а4ас олоно 31р2те эле1ле тора. Балалар 4аил2 фотоларын алып, 4аил2 а4залары тура3ында 30йл2п магнит яр6амында фотоны а4ас7а эл2.

Афарин, балалар! Бына бе66е8 4аил2 а4асы килеп сы7ты. Баш7орттар6а бындай 4аил2 а4асын ш2ж2р2 тип й0р0т2л2р. Борон4о заманда бе66е8 олатай6ар ырыу-72бил2не, н29ел-н2с2пте, ата-бабалар6ы8 исемд2рен а4ас р21ешенд2 тарма7ландырып я6а бар4ан. А4асты8 олоно ны7 бул4ан 3айын ул о6а4ыра7 й2ш2й, бота7тары к0сл0р2к була. Шуны8 ке1ек 32р бер 4аил2 бер т0пт2н, й24ни, татыу, бер62м булыр4а тейеш. Килеш23еге6ме, балалар/

Телефон шылтырай.

- Алло, эйе был «А7с2ск2» т0рк0м0. Бе66е8 яр6ам к2р2кме/  Ярай, яр6ам итербе6.

Балалар, ми82 3е66е8 0л2с2й62реге6 шылтыратты. Улар бут7а бешерерг2 уйла4ан да тик бына ярмалары буталып б0тк2н. Бе6г2 ярмалар6ы айырыр4а яр6ам итер к2р2к. Яр6ам ит2бе6ме/

Уйын «Ярмалар6ы айыр»

Ял минуты.

Уйын «Кер йыуабы6!»

Балалар, 3е6 0й62 2с2й62рг2 яр6ам ит23еге6ме/

2й62ге6, кер йыуып алайы7 2ле!

Балалар ултыр4ыстары эрг23енд2 ба9ып торалар, 7улдарына ту7ыма ки92ге алалар.

- 2с2йемде мин яратам,

32р ва7ыт яр6ам ит2м,

Кер йыуам, кер саям,

Ны7 итеп 3ы4ам. (ши4ыр юлдарына ярашлы х2р2к2тт2р эшл2й62р 32м алдан 26ерл2нг2н бау4а 7ы9тыр4ыс яр6амында «кер» эл2л2р).

Балалар, 2с2й62р к0н0 я7ынлашып кил2, 2й62ге6, 2с2й62рг2, 0л2с2й62рг2 байрам4а б1л2к эшл2йек. Улар 7ыуаныр6ар, 3е66е та4ы ла ны4ыра7 яратыр6ар. Тик эш алдынан барма7тар6ы ял иттереп алайы7.

Барма7 уйыны «Мине8 4аил2м».

 Был барма7 – олатай,

Был барма7 – 0л2с2й,

Был барма7 – атайым,

Был барма7 – 2с2йем,

Был барма7 – мин 16ем,

Б0т23е – мине8 4аил2м!

Был барма7 уйыны уры9 теленд2 л2 2йтел2. Кем бел2/

Балалар, бе6 2с2й62рг2 б1л2кк2 б0г0н матур муйынса7 я3айбы6. М2рйенд2р6е бе6 й0нд2н эшл2йбе6.

Й0нд2н 212л2п м2рйенд2р эшл2п киптерерг2 3алабы6. Ирт2г2 улар кипк2с т2 бе6 улар6ы епк2 те6ербе6.

- Х26ер инде бер а6 уйнап алайы7.  Балалар, 2й62ге6 т182р2кк2 торайы7. Бына ошо 7урса7ты т182р2к буйлап бер-беребе6г2 бир2бе6 32м у4а яратып я4ымлы 31662р 2йт2йек. №е6 2с2й62реге6г2, 0л2с2й62реге6г2 нисек яратып 0нд2ш23еге6/

Афарин, балалар.

- Б0г0н бе6 ним2 тура3ында 30йл2штек/ Нинд2й эшт2р баш7ар6ы7/

Кемд2рг2 яр6ам иттек/

- Афарин, балалар, изгелек ер62 ятып 7алма9. №е66е8 я7шылы7 16еге6г2 кире 2йл2неп 7айтыр.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект организованной образовательной деятельности по речевому развитию УМК "Изучаем русский язык"

Конспект организованной образовательной деятельности по речевому развитию УМК "Изучаем русский язык" на тему :"Весна"...

Конспект организованной образовательной деятельности в старшей группе на тему: "Башкирская юрта"

Конспект организованной образовательной деятельности в старшей группе на тему "Башкирская юрта"...

Конспект организованной образовательной деятельности "Моя дружная семья" вторая группа раннего возраста

Конспект организованной образовательной деятельности "Моя дружная семья" для детей второй группы раннего возраста, область "Социально-коммуникативное развитие"....

КОНСПЕКТ ОРГАНИЗОВАННОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ на тему: «Семья цыпленка» (II младшая группа)

Задачи:Расширять представления детей о домашних птицах: курице, петухе, цыплятах. Формировать умение выделять их характерные особенности. Развивать речевую активность, умение отвечать на вопросы взрос...