Драматизация сказки Ший Пуян Ший Пампалче
план-конспект занятия (подготовительная группа)

Эргубайкина Татьяна Васильевна

Сказка  на марийском языке для драматизаций с детьми подготовительной группы

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл shiy_puyan_shiy_pampalche_stsenariy.docx23.46 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий спектакля по марийской народной сказке «Сереброзубая Пампалче 
Сказочница
: Пеш шукерте ожно чодыра коклаште илен улмаш  нунжна колызо  марий. Кукурак удыржо марлан лектын, пеленже изирак удыржо илен, Ший пуян Ший Пампалче.

 Ший пуян Ший Пампалче понгым, саскам поген, а шонго ачаже колым кучен.

Старик:  -Ох хо -хо, пеш шокшо, вудым йушаш.

                  ( Кенета  шонгын пондашыжым Вудон руалта)

 Вуд - кугыза:

- Ой, Вуд - кугыза! Колто мыйым!

Вуд - кугыза:

- Мый тыйым колтем, а тый мыланем удыретым марлан пуэт! Ший пуян Ший Пампалчым!

Шонго коча шортын колта:

- Пуэм, пуэм! Латкок печке пурым кондо да кугу суаным тарвате.

Вуд –кугыза шонго енын пондашыжым колта да каласа:

- Кай монгышкет, да ит мондо пуымо мутетым.

Шонго коча вуйым сакен ойгер шинча. Пампале пеленже миен шинчеш да йодеш:

- Молан тыгай ойганыше улат,ачай?

Шонго кугун шулалтен каласа: -Портончыл тошкалтышна шаланен, мо дене торлаташ ом пале.                                                                                                                            

Пампалче: - Ит ойгыро, ачай, мый вашке торлатем

А  ачаже тугак вуйым сакеш шинча..

Пампалче:

- Ачай, молан адакат ойган улат?

Старик: -Порт леведышна  пеш пужлен.

Пампалче: -Ачай, ит ойгыро порт леведышымат торлатена, онамат муынам.

Ындыже ачаже йукынак шортын колтыш: -Мый тыйым вудонлан марлан пуаш  соренам. Эрла тый декет кугу суан дене толеш.

Пампалче ачажым лыпландара: -Ит шорт , ачай. Вудон дечын шылын мый акам деке каем.

Старик:- Ох, удырем, юмо тыйым перегыже!

 Пампалче ачажым ондалын чеверласа: -Чеверын, ачай!

Пампалче чодыра корно дене кая, кенета имне йук шокта. Пампалче пушенге шенгелан шылеш. Корно дене шем имне умбалне, шем Вудон кудалеш, Пампалчым огеш уж, эртен кая. Пампалче умбакыла куржеш.

Корно дене ваштарешыже суан вате –влак толыт.Повстречались ей тетушки в свадебных нарядах (моркинская  свадебная мелодия).

Пампалче:-Кушко вашкеда  ?

Тетушки:

-Ший пуян Ший Пампалчым Вудонлан налаш каена.                               Пампалче: - Кайыза, кайыза. Тудо тендам пеш вуча.

Пампалче умбакыже кая, ваштарешыже мурен куштен рвезе –влак толыт. (Волжская свадебная мелодия)

Пампалче:Кушко вашкеда,рвезе –влак?

Каче -влак:

-Ший пуян Ший Пампалчым Вудонлан налаш каена.                            Пампалче: Кайыза, кайыза. Тудо тендам шангысек вуча.

 (Слайд 8)

Пампалче чодыра корно дене куржеш , ваштарешыже Вувер кува лектеш

                              (страшная мелодия)

Пампалче:Кушко вашкет Ковай?

Вувер кува кужго йук дене:

Ший пуян Ший Пампалчым Вудонлан налаш каем,

Мор гай чевер , кече гай волгыдо,

Суанышке вашкем , муралташ да кушталташ.

Пампалче воштыл колта, да ший пуйжо йылгыжалта.

Вувер – Кува: -Ах, мый  тыйым палашым. Мый дечем от утло, мый тыйым шке Вудон деке нангаем.

 Пампалче  утлен куржеш, а Вувер кува тудым покташ туналеш. Пампалче кугу кож вуйыш кузен шинчеш да акжлан муралта:

Пампалче:Ой, акаем , акаем!

Порсын лунгалтышетым волто.

Вувер кува кучынеже, да

Вудонлан марлан нагайынеже.

Вувер кува изи товаржым луктеш да кожым руаш туналеш.

Тиде жапыште чодыра гычын маска лектеш, да Вувер кува деке мия:

Медведь: Ковай, мый тылат полшынем, пу товаретым.

Вувер – Кува:

- Полшо, а мый изишак  каналтем.

Маска товарым налын пушенге руышыла коеш, Вувер куван мален колтымыжым ужын товарым кудалтен кая.

Вувер кува помыжалтеш: -Эх, ондалыш мыйым маска.

Товарым налын адак пушенгым руаш туналеш.

Пампалче:

Ой, акаем , акаем!

Порсын лунгалтышетым волто.

Вувер кува кучынеже, да

Вудонлан марлан нагайынеже.

Пампалчын мурыжым рывыж колеш :

-  Вувер- кува, тый вет ноенат!Пу мылам товаретым, тыланет руаш полшем.

Вувер – Кува:- Полшо, полшо! А мый каналташ возам!

Рывыж  товарым налын пушенге руышыла коеш, Вувер куван мален колтымыжым ужын товарым кудалтен кая.

Вувер – Кува:-Эх, ондалыш мыйым рывыж!

Товарым налын адак пушенгым руаш туналеш.

Пампалче:

Ой, акаем , акаем!

Порсын лунгалтышетым волто.

Вувер кува кучынеже, да

Вудонлан марлан нагайынеже.

Сказочница:- Кенета кушычын порсын лунгалтыш вола, да тиде лунгалтыш дене Ший пуянШий Пампалче акаж деке логалеш.

Чодыра янлык влак куанен кушташ туналыт.

                              Марийский танец.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Драматизация «Сказка о деревьях» (экологическая сказка)

Драматизация   нравственной  «Сказки о деревьях», автор  Шакирова Элеонора. Материал мною переработан, добавлены стихи о деревьях, загадки. Для музыкального оформления исполь...

Сценарий драматизации сказки С. Прокофьевой "Сказка про грубое слово "уходи".

Замечательная сказка С. Прокофьевой прекрасно подойдет для участия в "Театральной весне", а также просто для организации игры - драматизации. Это произведение прекрасно подойдет для работы  в рам...

Сценарий драматизации сказки «Поречни и жемчуг» - сказки о донских казаках и о том времени, когда в Дону жили поречни и находили жемчуг.

   Цель: создание условий для пробуждения у дошкольников патриотических чувств и интереса к познанию родного края в дошкольном возрасте.     Задачи:1. Формирование у ре...

Развлечение в средней группе "В гости сказка к нам пришла" (драматизация сказки В. Сутеева "Под грибком")

Сценарий к сказке “Под грибком” В. Сутеева.Задачи: Учить разыгрывать представления по знакомым сказкам, используя выразительные средства: интонацию, мимику, жест.Развивать интерес к театрализован...

Драматизация сказки "Друзья под грибом" по сказке В. Сутеева "Под грибом"

Участие детей в постановке спектакля развивает творческую активность детей, активизирует способность свободно и раскрепощенно держаться при выступлении....

Конспект занятия факультатива «Кукольный театр малышам» на тему: «Драматизация сказки «Страшный зверь» (отбор главных героев сказки) во второй младшей группе

Цели: развивать актерские способности по средствам мимики, жестов, характера изображения персонажей сказки;побуждать детей объективно оценивать выбор главных героев сказки;дать понятия «актер&ra...