Бадӟым группаысь нылпиослы дышетон ужманеръя конспект Простоквашиное путешествие (Путешествие в Простоквашино)
план-конспект занятия (старшая группа)

Материал для педагогов, изучающих удмуртский язык с детьми дошкольного возраста

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 1_prostokvashinoe_puteshestvie.docx37.53 КБ

Предварительный просмотр:

Галина Николаевна Минниахметова

Эгра каргуртысь  8 номеро нылпи садысь визьнодась

Простоквашиное путешествие

  Бадӟым группаысь нылпиослы дышетон ужманеръя конспект

Ужпум: Гуртпудоос сярысь тодон-валанъёссэс юнматоно но соосты вераськыны быгатыса кутоно.

Азьмугъёс: Пиналъёслэсь юнматоно гуртпудоос сярысь тодон валанъёссэс, соосты  вылтуссыя, куараоссыя тодманы быгатемзэс. Вераськонзэс выль кылъёсын узырмытоно. Сак кылзыны быгатэмзэс азинтоно, ваче вераськыны быгатэмзэс вӧлятоно. Пиналъёсты  гуртпудоосты  утён но яратон пыӵатоно. 

Приоритетной областез: познавательное развитие.

В интеграции: речевое развитие, социально-коммуникативное развитие.

Азьвыл нуэм уж: суредёсты учкон, ваче вераськон, гуртпудоосты суредан, загадывание загадок, гурпудоос сярысь кылбуръёс, вакчи веросъёс но потешкаос лыдӟон.

Кылъёсын ужан: скал гид (коровник), изнэс (грива), вал гид (конюшня).

Уже кутэм арбериос: мультимедийной оборудование (экран яке доска, проектор, ноутбук), CD-проигрыватель; аудиозаписъёс  гурт пудоослэн  куараосынызы, ньӧбыт шудон – коӵышпи, шудонъёс - пуны, вал, атас, скал, туп, скаллэн суредэз,  вож карточкаос, пластилин, кот салфеткаос, пазлъёс гурт пудоосын.

Ужманерлэн  мынэмез.

Сюрпризный момент:

Кылӥське  ӧсэ йыгаськем. Группае пырее почтальон Печкин.
Печкин: Ӟечбуресь, пиналъёс, тӥ монэ тодмады, а? Мон йыроми…Тӥ тодӥськоды-а, кытчы мон шедӥ?  

Воспитатель. (В.) Пиналъёс, ойдолэ юртом Печкинлы, вералэ солы кытчы со вуиз. (Игра каргуртэ, микрорайон Нефтяников ульчае, 27 номеро юртэ.)

В. Печкин, нош тон кытысь вуид ми доры?

Печкин: Простоквашино гуртысь, тодӥськоды-а  сыӵе гуртэз? (Бен.) 

В. Пиналъёс тӥ тодӥськоды, ма со гурт?  Кин ветлӥз ини гуртэ? (Отын уло песятай но песянай. Соослэн вань пудооссы.)

- Пиналъёс, ойдолэ мыномы гуртэ, Печкинэз но келялом, возьматом солы сюресэз. (Ойдолэ, ми соглаш.)

-  Нош маин отчы мыномы? (Поездэн, пыдын, автобусэн.)

-  Али отчы как раз автобус мынэ. Ойдолэ ӝоггес пуксемы, шедьтэ астэлы инты.

Физкультминутка 

 Крезьгурез  Е. и С  Железноваослэн  «Вот мы в автобусе сидим.»

Пиналъёс кырӟакузы кылъёсъя лэсьто движениос.

Вот мы в автобусе сидим
И сидим, и сидим
И из окошечка глядим
Всё глядим!
Глядим назад, глядим вперёд
Вот так вот, вот так вот
Ну что ж автобус не везёт
Не везёт?
Колёса закружились
Вот так вот, вот так вот
Вперёд мы покатились
Вот так вот!
А щётки по стеклу шуршат
Вжик-вжик-вжик, вжик-вжик-вжик
Все капельки смести хотят
Вжик-вжик-вжик!
И мы не просто так сидим
Бип-бип-бип, Бип-бип-бип,
Мы громко-громко все гудим
Бип-бип-бип!
Пускай автобус нас трясёт
Вот так вот, вот так вот
Мы едем-едем всё вперёд
Вот так вот!

Печкин: Тани асьмеос вуимы, мон тӥледыз ӧтӥсько мынам Простоквашино гуртам. Тани мынам коркае. Пиналъёс мон ыштӥ лэся усьтонме. Ма каром табере…

В. Пиналъёс учке, ай экран шоры. Ойдолэ юртом Печкинлы усьтыны замоксэ волшебной кылъёсын.

  Пальчиковой  гимнастика «Замок»

 Ӧс вылын замок ошемын  (пиналъёс чыныосын лэсьто замок.)
Кин сое усьтыны быгатоз?
(ӝутъяло быдэн одиг  чиниоссэс и берен лэсьто замок.)

Ми замокмес бергатӥмы, позыръямы, нош огпол бергатӥмы, нош огпол позыръямы
 
(чиниосын лэсьтэм замокез бергато огпала но мукет пала.)
Ӧжытак шуккылӥмы…Но… усьтӥмы…
( возьмато чиньыоссэс).

В. Печкин, мукет дырья эн ышты усьтондэ. Пиналъёс, кылзӥське, ай, номыре но уд кылӥське-а?

 Кылӥське пуны утэм

Пиналъёс: Пуны утэ.
 Экран вылын пуны.

В. Кыӵе мугор лукетъёсыз вань пунылэн? (Йырыз, мугорыз, пыдъёсыз,  быжыз.)

- Пиналъёс, пуны доры эн мынэ, ми сое ум тодӥське. Нош малы со утэ? (Коркаез уте, сӥемез потэ.)

- Нош кызьы пуныен тодматсконо?( Маке но сётоно, небытак ӧтьоно.)

- Нош ма сӥыны яратэ пуны? (Силь, лы, нянь, шыд, ӝук.)

- Ойдолэ асьмеос пластилинлэсь лэсьтом лыос.

 Куке ужзэсь быдэсто, лыоссэс сёто пунылы, киоссэс чушыло кот салфеткаосын.

Печкин: Ойдолэ, пыре, пыре. Тани мынам коӵыше пыд ултӥ ветлэ, люкетэ.

В. Кызьы  люкетэ? Пиналъёс, вералэ ай, Печкинлы, малы коӵыш кулэ гуртын? (Со шыр кутылэ, сое вешаны луэ.)

Печкин: Со мынам кыӵе ке лек.  

В. Пиналъёс, возьматэ, кыӵе луэ коӵыш лек дыръяз. (Пиналъёс возьмато.)

- А тынад коӵышед лачмыт. Кылӥськод-а, кызьы со мяугетэ? Кин тодэ коӵыш сярысь  кылбур? (2 пиналъёс мадё кылбуръёс.)

  1.   Кизьнылэ коӵышпимы,

Ой, кынми, пе, урамын.

Поты вал кутчаськыса,

Гольык пыд ветло-а ма?

  1.  Коӵышмы милям куӵо,

Пелъёсыз чорк-чорк сыло.

Синъёсыз ӵужо-вожо,

Мон шоры учко мусо.

Воспитатель басьтэ киаз коӵышпиез и юа: Кыӵе мугор лукетъёсыз вань коӵышпилэн? (Йырыз, мугорыз, пыдъёсыз, быжыз.)

- Нош ма сӥыны яратэ коӵышпи? (Йӧл, йӧлвыл, силь, вискас, китикет.)

 Экранын коӵышпи потэ. Воспитатель  пиналъёсын ӵош  коӵышпилы йӧл сёто. Нош со мыргетыны кутске.

Печкин: Ойдолэ, мон тӥледлы аслэсьтым Буренкаме возьмато.

В. Кинэ  Печкин   Буренка нима? (Кылӥське скаллэн бӧксэмез) (Скалэз.)
- Учке  экран шоры. Кыче Печкинлэн скалэз вань. Кыӵе мугор лукетъёсыз вань скаллэн?

 (Йырыз, мугорыз, пыдъёсыз,  быжыз.)

- Скалъёс уло скал гидын. Кытын уло скалъёс? (Скал гидын.)
- Малы ке но Буренка мӧзмыт сылэ. Малы меда? (Сӥемез потэ.)

- Нош ма сӥыны яратэ скал? (Турын, куро.)

- Ойдолэ фланелеграфе лякылом вож турын. (Пиналъёс фланелеграф вылэ тыро вож карточкаоссэс.)

(Экранын потэ суред, кудаз скал сӥе вож турын.)

Воспитатель: Буренка сӥиз турынзэ и тӥледлы дасяз кузьым. Но Бурёнка сярысь мадёно загадка, кылбур. (2 пиналъёс мадё.)

       1. Азбар шорын воз, азьпалаз саньык, бер палаз – чужон.

       2. Ӧд ке дася кӧс турын

  Скал уз сюды йӧлвылэн.

  Уж бордын ик шумпотон,

  Уж бордын ик кӧттырон.

В. Пиналъёс, малы юоно йӧл? (Йӧл тазалык сётэ.)

- Учке, ай, Печкинлэн бакчааз бакчакузёез но вань. Ойдолэ со сярысь кырӟалом.

Физкультминутка 

«В саду уснули птички, легли ребятки спать, а пугало вскочило и стало танцевать…» крезьгурез   Е. Железновалэн.

Печкин: Пиналъёс нош мынам валэ но вань.

 Экранын потэ валлэн суредез.

В.  Пиналъёс, валлэн скаллэн кадь ик вань йырыз, мугорыз, пыдъёсыз, быжыз. Нош та ма? Тодӥськоды-а? (Ум.)

- Та изнэс. Ойдолэ ваньмы чош вераломы. (Пиналъёс верало.)  

- Кытын уло валъёс ?( Вал гидын.)

- Ма сие вал? (Кӧс турын.) 

 Экранын потэ вал, кудӥз сие кӧс турын..

Печкин: Нош мынам вань на курегъёсы но атасэ. Атасэ монэ вазь ӵукна сайкатэ, курегъёсы азбартӥ ветло, ю тысь утчало.  

В. Пиналъёс, малы  Печкинлы курегъёс кулэ? (Курегъёс курегпуз сёто.)

- Ойдолэ соос сярысь кылбур но загадка мадём.

  1. Ко-ко-ко-ко, ко-ко-ко,

Нумырез мон утчасько

Ко-ко-ко-ко, ко-ко-ко,

Кибыез но кутӥсько.

  1. Адями ке но ӧвӧл, кык пыдо (атас)

- Пиналъёс , ойдолэ пластилинлэсь ю тысь лэсьтом и курегъёсты но атасэз сюдом.

(Пиналъёс лэсьто ю тысь, но сюдо курегъёсты.)
Экранын потэ суред, кудаз курегъёс но атас сиё ю тысь.

Печкин: Тани мынам кыӵе бадӟым хозяйствое.

В. Пиналъёс, асьмеос юрттӥмы Печкинлы гуртаз бертыны, пудозэ сюдыны, бертыны нылпи садэ дырмы вуиз. Маин бертом?( Вал вылын.)

Пиналъёс вал вылэ пуксьыса берто .

В. Пиналъёс, кытӵы асьмеос куное ветлӥмы? (Простоквашиное.)

- Яраз-а тӥледлы? (Яраз.)

- Ойдолэ кыӵе пудоосты адӟим Печкинлэсь гуртысьтыз пазыллэс люкалом.

 Пиналъёс пичи группаосын люкало пазыллэс скалэз, валэз, пуныез, коӵышпиез, атасэз, курегез.

Воспитатель ушъя соосты, но сётэ кузьым – творожок «Дашенька».

 

"Путешествие в Простоквашино"

 Конспект непосредственно образовательной деятельности в старшей группе

Цель:  Формирование  у детей знания о домашних животных и активизация их в речи.

Программное содержание:   Совершенствовать  у детей знания о домашних животных: умение узнавать по внешнему виду,  по голосу. Активизировать  речь детей, пополнять словарный запас новыми словами, воспитывать умение внимательно слушать,  воспитывать у детей доброжелательное отношение к домашним животным, вызвать у детей чувство заботы к животным.  

Приоритетная область: познавательное развитие.

В интеграции: речевое развитие, социально-коммуникативное развитие.

Предварительная работа: рассматривание картинок, беседа о домашних животных, рисование домашних животных, загадывание загадок, чтение стихов, рассказов, потешек о домашних животных.

Словарная работа: коровник, грива, конюшня.

Материалы и оборудование: мультимедийное оборудование (экран или доска, проектор, ноутбук), CD-проигрыватель; аудиозаписи с голосами домашних животных, мягкая игрушка – котенок, игрушки – собака, лошадь, петушок, корова, мяч, рисунки с изображением коровы, зеленые полоски на липучках для крепления на фланелеграф, пластилин, дощечки для пластилина, влажные салфетки, карточки – пазлы  с  домашними животными.

 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект занятия - путешествия " Путешествие в страну знаний"

                                          Муниципальное дошкольное образовательное учреж...

Конспект игры-путешествия "Путешествие в Рим"

Конспект непосредственно образовательной деятельности для детей подготовительной группы "Путешествие в Рим", интеграция образовательных областей "Познание" и "Музыка"....

Конспект НОД - путешествия "Путешествие в осенний лес"

Систематизируем знания детей об осениСистематизируем знания детей про жизнь лесных зверей осеньюГоворим о том, что растет осенью в лесуРазвиваем сообразительность, воображениеРазвиваем зрительное вним...

Конспект НОД "Путешествие в деревню "Простоквашино"

Конспект НОД "Путешествие в деревню "Простоквашино", образовательная область "Речевое  развитие"...