Волк и семеро козлят
материал

Тедуев Алдырбас Владимирович

Волк и семеро козлят на алтайском

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл volk_i_semero_kozlyat_altaylap.docx22.34 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное казённое общеобразовательная учреждения «Бельтирская СОШ им. К. Тебековой» ДОУ «Тийинеш»

Бӧрÿ ле jети анай

 

Тургузаачы: Тедуев А.В

JаныБельтирjурт, 2020 j


Кара тайганыҥэдегинде, чакпындусууныҥjарадында, торкоjажылjалаҥда, кичинек, эптÿтурачакта, энеэчкиjети анайларылакожоамырjуртаптыр.

Анаҥ ары не болгонынбойоркӧрÿгер.

Эчкианайларыназырайт, белетенет. Кÿÿ 1 (арай)

Эчки:-Кару балдарым. Мен барыпамтамдуморкоп, капуста, тату jажылӧлӧҥÿзÿпэкелейин. Слеркемгедеэжигердиачпагар, тышкарычыкпагар.

Анайлар: - Jе, эне! (ончозытеҥге) (анайларойнор, текшилежер, сÿрÿжер, бирÿзибичиккычырар, бирÿзиажанар) (Кÿÿ 2 тÿрген)

Энезибиjелеп, кожоҥдоп, айланыпайылынакелер/ Кÿÿ 1 (араай)/ эжиктитокылдадар.

Эчки: - Анайларым! Балдарым!

Эжигердикапшайачыгар,

Энегеркелдисÿтэкелди!

Тату моркоп, капуста экелди!

/бу ла ӧйдӧ, агаштыҥкийниндеjажыныпбӧрÿэчкиниҥкожоҥынугуп, ÿренипаларгабичипjат/

Анайлар: - Эне! Эне! (анайларэнезинеудураjÿгÿрер)

/ЭчкибалдарыназыраргабелетепjатКÿÿ 1 (арай)/

Кӧжӧӧ

/ Кӧжӧӧниҥ бери jанындабӧрÿтӧҥӧзӧктиҥÿстинеотурупалала, эчкиниҥкожоҥынjастыра-мыстыракожоҥдопÿренипjат/

Кӧжӧӧачылар

/Эчкианайларынjакыпjат/

Эчки: - Анайларым! Мен барыпслергеӧлӧҥ-чӧпэкелипберейин. Слерайлыгардаотурыгар, эжиктикемгедеачыпагар, бойордо мен келгенчемойнопчыкпагар.

/Эчкикожоҥдоп, биjелепагаш-аразынаjÿреберер/ Кÿÿ 1/

/Анайларбаштактанар / Кÿÿ 2/

Кÿÿ 3 (розовая пантера)

/Энеэчкиjÿребергенинкетежип, турачаккабӧрÿкелер. Jоон, коркыштуÿнилекожоҥдор/

Бӧрÿ: - Эй, балдар! Эй,анайлар!

Ачыгарэжигерди!

Энегеркелди, сÿтэкелди!

Уууу (билбейуулыпийер)

Анайлар: - Сен бистиҥэнебисэмес. Энебистиҥÿниjараш, jымжак, а сенказыр, ачапбӧрÿ! Кедери бар ары!

/буӧйдӧэчкиниҥjаныпкелипjатканыугулар. Кÿÿ 1 (араай). Бӧрÿкачар/

Эчки: - Анайларым! Балдарым!

Эжигердикапшайачыгар,

Энегеркелдисÿтэкелди!

Тату моркоп, капуста экелдим!

/анайларэжиктиачып, энезинкучактап, сӧсблаажып, бӧрÿкелгенинкуучындар. Энезичочып, коркып угар/

Кӧжӧӧ

/БӧрÿайугакелипjатКÿÿ 4/

Бӧрÿ: - Jакшыоар, кÿндÿлÿ, Айуакабыс?

Айу: - Jакшы, jакшыбӧрÿ. Не керектÿjÿрÿҥ?

Бӧрÿ:-/ыйлап/мениҥÿнимкемгедеjарабайт. Аҥ-куш ончокоркыйт. Бойымдабойымнаҥкезиктечочыйдым. Мегеjараш, чичкеÿнjазапберзер.

/Айусананат, бажынтырмайт/

Айу: - Jе отур.

/Айубӧрÿниҥÿнинjазайт/Кÿÿ 5/ (темирлердиҥтабыжы). Jазаганкийнинеҥ.

Бӧрÿ: - А-а-а-а-а-а! Быйа-а-а-а-ан! Быйа-а-а-а-н!

/Бӧрÿлеайубиjелер/ Кÿÿ 4/ Бӧрÿагашаразынакиререр

Бӧрÿ: - Анайларым! Балдарым!

Эжигердикапшайачыгар,

Энегеркелдисÿтэкелди!

Тату моркоп, капуста экелдим!

/Анайларэжиктиачыпийер/ Кÿÿ 6 (погоня)

/Бӧрÿтурагакиреле, анайлардысÿрÿжип, тудалабуулап, сÿредеберер. Эҥлекичинеканайпечкениҥичинекирип, jажыныпкалар/

/Эчкиjаныпкелер. Кÿÿ1. Эжигинтокылдадыпкожоҥдоргобаштаза ла эжикачылаберер, кирпкелзеанайларыjок, айылдыҥичичачылып калган. Комыдап, ыйлапанайларынбедирер. Эҥкичинеканайдыпечкениҥичинеҥтабыпалар. Балазы не болгонынкуучындапберер/

/Анайкуучындаптурза, айылдыҥjанынабӧрÿкелиптыҥдаланыптурар /

Эчки: - Анайларым! Кару баодарым!

Кайдабардар?

Сӧзимди не укпаганар?

Эжигердиачапбӧрÿге не ачтар?

/Бӧрÿугуптурагакирипкелер./

Бӧрÿ: - Буканайыптуруҥэнеэчки? Мен сениҥбалдарыҥды неалтам?

Эчки: - сен апаргаҥ!!! Экелбалдарымды, кару анайларымды!

Бӧрÿ: - Jе, болды. Ыйлаба/чаптыксынып/. Барыпагаш-аразынаҥбедирепкӧрӧк.

/Бӧрÿ, эчкианайынjединип, балдарынбедирепбарар/ Кÿÿ 4/

/Бӧрÿтӧгÿнденип, агашкаjабабуулапсалгананайларгаэкелер/

Бӧрÿ: - Аха!!! Мен слердитӧгÿндепкарынбирjергеэкелдим. Балдарыҥлакожо сени база jиирим!

/Бӧрÿэчкинитударгасананар. Эчкибӧрÿгетутуртпайт, оны сÿзÿп, сÿрÿпийер. Эҥогошанайӧскӧанайлардычечипийер. Балдарыбожодынып, энезинкучактап, сÿÿнгилер./

Биjе/ Кÿÿ 7


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

игровое занятие по ФЭМП Путешествие в сказку "Волк и семеро козлят"

Задачи: Развивать логическое мышление, смекалку, умение работать с блоками. Закреплять счёт в пределах десяти, структуру задачи. Развивать умение решать задачи, отгадывать загадки. ...

Мюзикл "Волк и семеро козлят"

Сценарий разработала музыкальный руководитель детского сада . Это творческий проект по теме" Развитие творческих способностей дете" при участии вокального кружка "Колокольчик"....

Конспект образовательного процесса по сказке «Волк и семеро козлят»

Интеграция образовательных областей "Комуникация" и "Художественное творчество."...

Театрализованное представление "Волк и семеро козлят"

Праздник для мам  8Марта,  с элементами театрализации для детей подготовительной логопедической группы....

МБДОУ детский сад №1 п.Радченко Конспект открытого занятия по ознакомлению дошкольников с художественной литературой в первой младшей группе Тема: рассказывание русской народной сказки «Волк и семеро козлят» Подготовила и провела: Глебова

Тема:Рассказывание русской народной сказки “Волк и семеро козлят”.Цель: Продолжать вызывать у детей интерес к слушанию сказки и учить понимать её содержание. Развивать воображение, фантазию. Вызы...

Кукольный спектакль для детей 1 младших групп по русской народной сказке «Волк и семеро козлят» с элементами ОБЖ. «Коза и волк»

Кукольный спектакль для детей 1 младших групп по русской народной сказке «Волк и семеро козлят» с элементами ОБЖ.«Коза и волк»Программное содержание: Вызвать у детей эмоциональный о...

Подвижная игра «Козлята и волк» (по мотивам сказки «Волк и семеро козлят») Для детей 2-3 лет

Подвижная игра«Козлята и волк»(для детей 2-3 лет) Классификация: сюжетная игра большой подвижности. Цель: Развитие  координации движений, повышение положительного настроя и ...