Конспект занятия на балкарском языке "Животные тёплых стран" ( «ЖЫЛЫ ЖЕРЛЕДЕ ЖАШАГЪАН ЖАНЫУАРЛА»)
методическая разработка (старшая группа)
Дать представление детям о животных жарких стран, их среда обитания, питание, чем отличаются, повадки.
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 353.85 КБ |
Предварительный просмотр:
МОУ «Лицей №1 им К.С. Отарова»
Дошкольное отделение №6 «Алёнушка»
Билим берген къуллукъ иш:
«ЖЫЛЫ ЖЕРЛЕДЕ ЖАШАГЪАН ЖАНЫУАРЛА»
Дерсни къурагъан:
Абезехляны Ж.Т.
устаз ДО №6
2024г
Сабийлеге билдирирге керекди: жылы жерлеге жашагъан жаныуарланы атларын,сыфатларын, не ашагъанларын.
Сезлюк: пил, сурахай, арслан, бегемот (гиппопотам), носорог, маймул.
Оюн: «Мен айтайым- сиз этигиз».
- Сурахай терек башындан чапыракъла юзеди.
- Кенгуру секирип барады.
- Маймул банан ашайды.
- Пил къулакъларын къагъады.
- Бегемот сууда жатады.
- Носорог мюйюзню бла къоркъутады.
Фонетика оюн:
Устаз:
- Бу сезлени белюмлеге белейик: сурахай, носорог,арслан, бегемот, маймул,
кенгуру.
Оюн: «Къайсыгъа не зaт керекди?»
Узун боюну ,къолан териси- сурахайнь .
Сыйдам териси, мангылайында бир мюйюзю - носорогну. Хуржунунда баласы-кенгуруну.
Быргъы буруну-тилни. Къызыл жалкъасы-арсланны.
Оюн: «Къайсыгъа не зат керекди?»
Устаз:
-Кимге керекди шинжи?
-Кимге керекди банан?
-Кимге керекди чычхан?
-Кимге керекди...
Сабий:
-Шинжи тюеге керекди... (Андан ары да алай.)
Оюн: «Къайсы уллуду -гитчеди,бийикди-алашады?»
Пилми, маймулму? Сурахаймы,арсланмы? Носорогму, пилми?
Бегемотму, арсланмы?
Сайгъакъмы, тюеми?
Оюн: «Болады — болмайды».
Тюе Арсланны ашагъанды.
- Сайгъакъ пилни жыртханды.
- Пил терекге мингенди.
- Арслан маймулну чанада учурады.
- Пил чанада учады.
Носорог къышха чертлеуюкле жыяды.
Оюн: «Нъайсы артыкъды?»
- Пил,арслан, сайгъакъ, ийнек;
- Кирпи, маймул, бегемот, носорог;
- Сурайха, бузоу, сайгъакъ, арслан;
- Къозу, пил, арслан, маймул.
Оюн: «Недеди бирчалыкълары?»
Пил бла бегемот-сууну сюедиле.
Маймул бла сурахай-чапыракъ ашайдыла.
Носорог бла сурахай — мюйюзлюдюле.
Оюн: «Соруу-жууап».
-Жылы жерде жашагъан жаныуарланы бла суукъ жерде жашагъан жаныуарланы бирчалыкълары недеди?
- Аланы жанлары барды, тууадыла, еседиле, солуйла, кередиле, ашайдыла, къымылдайдбла, къарнт боладыла, еледиле, ачыуланадыла, къууанадыла, кеслерине ушашла ,еледиле,ачыуланадыла,къууанадыла,кеслерине ушашла бла айландыла,эшитедиле,ийисгейдиле.
Сорщла:
-Тюе,сурахай,пил,арслан,бегемот къаллай жерледе жашайдыла?(Жылы жерледе.)
-Битеу жаныуарланы бирчалыкълары недеди? (Башлары,теммеклери,терт
аякълары.)
-Жыйлы жерледе жашаъан жаныуарлагъа аш тапхан къыйынмыды,тынчмыды? (Тынчды,анда къуру жылы болгъанлай турады,битимле къурумайдыла.)
-Къайсы жаныуаръа болушады буруну ашаръа, ишлерге, суу къуяръа?
(Пилге.)
-Жаныуарладан къайсы игирек чабады,секиреди?
(Сурахай.)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект занятия по обучению грамоте "По страничкам Азбуки"
итоговое занятие для подготовительной группы, было показано для учителей начальных классов...
Конспект занятия по валеологии:"Путешествие в страну Носарию".
Занятие в игровой форме знакомит детей со строением и функциями носа, способствует формированию основ здорового образа жизни....

Конспект занятия в подготовительной группе «В стране Прав и Обязанностей»
Итоговое коррекционно-развивающее занятие для детей ГОК старшего дошкольного возраста. Ребёнок должен чётко различать и знать не только свои права, но и обязанности....
Конспект занятия на тему: «Путешествие в страну сказок»
Программное содержание: учить детей придумывать необычный конец сказки. Закрепить в памяти детей знакомые сказки, учить узнавать их по фрагментам, иллюстрациям и т.д. Воспроизводить отрывк...

Конспект занятия на балкарском языке «Малкъар тиширыуланы жаулукълары»
Знакомство детей с платками,которые носили их бабушки, их значение и из чего они сделаны....
- Мне нравится (1)







