Технологическая карта
план-конспект урока по чтению (4 класс)

Серафима Владимировна Кудрявцева

Технологическая карта литературное чтение литературное чтение на родном (удмуртском) языке В.Г.Широбоков "Визнасьёс"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл viznases.docx57.73 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта

Предмет: удмурт литератураКласс: 4УМК: «Школа России»

Тема:В. Г. Широбоков «Визнасьёс»

Уроклэнтипез: выльтодон-валанбасьтон урок

Тӥрлык: учебник «Лыдӟон книга» 4 класс 2 часть, Т.С. Иванова,И.Ф. Тимирзянова,.

Ужтирлык: учебник, тетрадь.

Азьмуг: тодматонодышетскисьёстыВасилий Широбоковлэн «Визнасьёс» веросэныз..

Ужпумъёс:

1) Образовательной: пиналъёстыВасидийШиробоковлэнбиографиеныз но солэн «Визнасьёс»веросэзлэнпуштросэнызтодматоно; текстысьвалтисьмалпанзэшедьтыныдышетоно,

2) Развивающий:вероссярысьтодон-валанзэсазинтоно, геройлы характеристика сётныбыгатонзэсазьланьтоно;шонер но чебервераськонзэсно лыдзиськконзэсазинтоно; саклыксэссэземытоно но юнматоно; малпаськонрадзэсазинтоно но муромытоно; ас малпанзэсваламон, оскымонвераны, мукетъёслэсьверамзэскылзыныдышетоно.

3)Воспитательной:Дышетскисьёслывалатонсётонокотькудадямилэнулонынаслазинтыезвань.

Ужъемышъёс (Планируемой результатъёс):

Вид планируемых учебных действий

Учебные действия

Предметной

Тодо Василий Широбоковлэсьбиграфизэ но солэн «Визнасьёс»веросэлэсьпуштросэ; текстысьвалтисьмалпанзэшедьтыныбыгато, геройёслы характеристика сётныбыгатонзэсазьланьто; валаса, шонер, мыло-кыдолыдӟиськыныбыгатонзэсазинто; выжыкылсярысьтодон-валанзэсазинто, шонер но чебервераськонзэс но лыдзиськонзэсазинто.

Метапредметной

Познавательной УУД

Текстыськулэивортотэдутчало но шедьто; дышетисенчоногъянъёслэсьто; саклыксэссэземыто но юнмато;

малпаськонрадзэсазинтоно но муромытоно; ас малпанзэсваламон, оскымонвераны, мукетъёслэсьверамзэскылзыныдышетоно.

Регулятивной УУД

Уроклэсьтемазэ но мугзэ ас кожазпукто; дышетисьюрттэмъяужзэсрадъяло, ас ужзылыдунъетсетыныдышетско.

Коммуникативной УУД

Мыло-кыдовераськыныдышетско, портэмюгдурынмалпанъёссэзрадъясаверало; ас малпанзэсваламон, оскымонвераныдышетско;мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало.

Личностной

Асьсэлэнулонынинтызэсвалало.

Уроклэнёзъёсыз, солэнлюкетъёсыз (этапъёсыз но подэтапъёсыз)

Этаплэнужпумъесыз (задачаосыз)

Дышетонамалъес (методы и приемы)

Ужанкабъёс (формы работы)

Дышетисьлэнужпорыз (деятельность учителя)

Дышетскисьлэнужпорыз (деятельность учащихся)

Кычедышетскон универсал быгатонъесазинско

Предметные

Метапредметные

Личностные

1.Ужпумо югдуркылдытон но мугъёспуктонлюкет (Организационно-мотивационный этап)

А)Кылволятон(речевая разминка)

Б)тодэваён

В) огазеян

Г)дунъян

Выльтодон – валанбасьтынымылкыдзэсжутон, ужанымылкыдсетонПиналъесызуроклы организовать карон

Словесной (дышетисьлэнкылыз)

Ф

И

-Зечбуресьпиналъёс, уроказьынойдолэучкомог-огмы шоры, мынялом, умой мылкыдкузьмалом, та урокын со милемлы одно иккулэлуоз. Пукселэ.

-Нош маркулэнырысьсэиккарыны, лыдӟиськоназямы?
-Шонер, кылмесволятонпонна, учке доска шоры. Нырысьик, та кылбурезлыдзомон.

Бадьпувылэпучыпотэ,

Тулысэз со возьматэ.

Кыти-отиканавати

Бызевуэд, жингыртэ.

-Марсярысьвераське та кылбурын?

-Нош кычекылъёсын вера автор, тулысвуэмез?

-Берыктэзучкылэ та кылбурез.

Нош таберелыдзомываньмычош шара, таберекуарамесбудэтыса,таберешыпытэн.

Зечокъёс.Кылмезволятим!

-Нош кычеразделын ми али ужаськом?

-Малы раздел озьынимаське?

-Кычеавторлэнтворчествоенызтодматскидыкылемурокын?

-Нош кыче произведение со гожтэм?

-Зеч! Монадзисько, ти умой тодиськодыкылемуроклэнтемазэ.

Дышетисензечъясько

-Кылэзволятыны

-Тулысвуонсярысь.

-«Бадьпувылэпучыпотэ», «Бызевуэд, жингрыртэ».

- На иве появляются почки, показывают, что весна приходит.

Где-то там в канавах, бежит вода, звенит.

-та ваньмызвордскемшаере.

-Вордскемшаерлысиземынпроизведениос.

-Егор Загребин

-«Кинортчем пал куасэн». «Сизь».

К: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало

2. Ужезрадъянлюкет( Ориентировочный этап)

1.Проблемной ситуация пуктон

2. Уроклэсьтемазэпоттон

3.Уроклы муг но ужпумъёссэпуктон

Прблемной ситуация пуктоно, уроклэсьтемазэ, мугзэ но ужпумъёссэпоттоно.

Ф

И

-Пиналъёс, туннэтемаместодонпоннамонтиледлымадиськонлыдзо, кылзиське сак!

-Векчи боды киын, боды бордысьвекчисиньыскыскемын, нош синьысшурын.

-Зэм, со визнан

-Та мадиськонлывалэктонсётыса, кызьымалпаськоды, масярысьвераськомурокын?

-Шонер, ми туннэтодматскомыверосэн «Визнасьёс»

-Тодомкин сое гожтиз, учке доска шоры, кинлэн та портретэз?

-Шонер, та авторен ми ом тодматске на.Туннэтодомсолэсьбиографиязэ но тодматскомсолэн «Визнасьёс»произведениеныз.

Озьыен, кызьымалпаськодыкызьынимаськоз милям туннэурокмылэнтемаез?

-Шонер, нош кычеужмугпуктом?

-Нош кычеужпумъёспуктом?

-Шедьтэкутсконзэсётэмфразаослэсь.

-Тодматском…

-Лыдӟом…

-Быдэстом…

-Ужмугно ужпумъёспуктэмын, ойдолэсоостыбыдэстом.

-Визнан

-Оловизнасьёссярысьверослыдзом.

-Василий Широбоков.

-В. Широбоков «Визнасьёс»

-ТодматскомВ. Широковлэнбиографиеныз  носолэн «Визнасьёс» произведениеныз.

-ТодматскомВ. Широбоковлэнбиографиеныз.

-Лыдзом П. Кубашевлэсь «Визнасьёс» произведенизэ

-Быдэстомужъёс.

 К. мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало

Р. Дышетисенвалчеуроклыазьмугъеспуктыло;

Ужамзэсэскеро но дунъяло;

Валчеужаныбыгато;

3. Поисково – исследовательский этап

1. Текстэзлыдӟоназьынужан

А) авторлэнбиографиез

Б) произведенилэннимызбордынужан

В) словарной уж

2. Текстэнужанпроизведениезлыдӟыку

А) нырысетӥзэпроизведениезлыдӟон

Б) нырысетӥзэлыдӟембереужан

В) произведениезкыкетӥзэлыдӟон;

3. Физкультминутка

Авторлэнбиографиенызтодматоно

Словарной уж нуоно

Текстэнужано

Практической

Словесной

Ф

И

-НырысьиктодматскомВасилий Широбоковлэнулэм-вылэменыз.Монлыдзосолэсьбиоргафизэ, нош ти сак кылзиське, мондасяйюанъёс.

-Кытын со вордиськиз?

-Макарныяратизпичиысен?

--Магожъязверосъёссяна?

-Туж умой. Ми тодматским В. Широбоковлэнулонсюресэныз. Таберетодматскомсолэнпроизведениеныз «Визнасьёс»

-Кызьымалпаськоды,марсярысь та произведение луоз?

- Та текстынмилемлысюрозы на таӵевалантэмкылъёс: нодтэм, вупульы, шырч

-чыс-чыс – тихо, шыпыт

Пукыос – поплавок

Забыльто-эчешо – верасько

Кирганы – усьыны

Юш – окунь

Нызьыли – нымыр.

Чабак – карп

Вукарнан – стрекоза.

-Лыдзомсоосты доска вылысьчош.

-Нырысьикверосэз сак кылзиськом,  соберевералэмынымшонер-а ми малпам.

-Шонер-а ми малпам, марсярысьлуоз та выжыкыл?

-Кычемылкыдтиледяллуизкылзиськемдыбере?

-Ойдолэтабере та произведениеззечгеслыдзынытыршом.

-Кытынкулэлуозпаузаослэсьтыны?

-Табереог-огдыборсьылыдзом, кутскомнырысетирядысен.

-1 люкет.

-Мавераськетаязлюкетын?

-Ку ортче действие?

-Макаропиос?

-Шурез но толэзулэп кадь возьматиськылъёстышедьтэ.кызьышуолитератураын та амалэз?

2 люкет.

-Масярысьвераськопиос?

-МаСавикарозюш сое нуизкевизнанэнызчош?

3 люкет

-Мавераське та люкетын?

-Кычекылъёсынюшсярысьверало?

-Малуиз со юшен?

4 люкет

-Малуиз та люкетын?

-Кытчыышизчорыгзы?

5 люкет.

-Мавераське та люкетын?

-МашуысаисаГириезсави?

6 люкет.

-Маинбыризверос?

-Малы СавиГирилыюшпизэсётиз?

-Шонер, зечокъёс. Тани ми лыдзимверосэзчош, нош али физкультминутка ортчытом.

ФИЗКУЛЬМИНУТКА

-Одигсяська, кыксяська

Чушъялъёс,чушъялъёс

Шерылизы,шерылизы

Качыос,качыос

Тэтчаллязы,тэтчаллязы

Лудкечъёслудкечъёс

Урокынзеч ужало

Нылъёс но пиос.


-Серем

Точкаос, запятойёсинтыын.

Тодматско П. Кубашевлэнбиографиеныз но солэн «Нодтэмшыр» выжыкылэныз; валаса, шонер, мыло-кыдолыдзиськыны; лыдземлэсьазьпалйыръянъя, суредъя, авторлэннимызъятекстлэсьпуштроссэваланытыршыны;

Коммуникативной: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало

Практической люкет

1. текстэзлыдӟемберетекстъяужан:

а) валтӥсьмалпанэзъяужан –проблемной юанлывалэктонсётон.

б)характерзэсвозьматон

в) Улонысьучыренкусыпкылдытон, воспитательной уж нуон.

2.Произведенилэн нимыз доры берытскон

3.Творческой уж

Произведенилэстьвалтисьмалпанзэшедьтон

Произвдения творческой уж быдэстон

Словесной

Практической

Ф

И

- Кычепроизведениезасьмеослыдзим?

Валэктэ со веросшуыса.

-Кудзысярысьпияшъёсполысьнодлыкошуыеылуоз? Малы?

- Шонер. Нош кычесямъёссыпияшъёслэн? Мавераныбыгатоды Гири сярысь? Нош Сави?

-Нош малы дышетэ та верос?

-Зэм, дышетээшъёстыисаныуг яра шуыса, юрттыны. Нош тиюрттиськоды-а эшъёстылы? Кызьы?

-Кызьынимам та произведениез автор?

-Нош кызьыти сое нимасалды?

-Тунсыкопормиз. Нош кычеформаенгожтэмынверос, маизтатынвань?

-Шонер, нош кызьытунсыко прямой речезлыдзынылуэ?

-Озьы, кинлэнпотэ та веросэзролъёсъялыдземез? Кинлуоз автор? Сави? Гири?

-Нош кызьылыдзоно по ролям?

-Кытынвисъёскароно? Кытынкуараезвоштоно?Кычемылкыдынлыдзоношырчиклэськылъёссэ? Нош шырпилэсь?

-Монсётотиледлы коня ке дыр дасяськыны, нош тидасяськелыдзыныролъёсъявыжыкылэз.

-Дыр быриз, доска доры потэ.

-Кельшиз-а лыдземзыпиналъёслэн? Маизпормиз? Маизозпормы?

-Нош асьтэлыкельшиз-а лыдземды? Мавылынужаныкулэ на?

-Зечокъёс, мыным но тужкельшизтилядролъёсъялыдземды,туж умой пормеини.

-«Визнасьёс»

-Зэмосучырвозьматэмын.

П. выжыкылсярысьтодон-валанзэсазинто,

Л. Асьсэлэнулонынинтызэсвалало.

Дунъянлюкет

1.Выль темая итог лэсьтон

УжамездунъянВыльтемаятодон-валанзэсэскерон

Словесной

Ф

-Нош урокмыйылпумъяське ни.

 -Ойдолэтодамываёмкыӵе ми туннэпроизведениентодматским? Нош кинсолэнавторез?

-Марверанытурттэ вал автор та произведениен?

-Нош кыӵемугпуктӥмыуроклы?

-Быдэстӥмы-а ми соосыз?

Зечокъёс, та ужмугъёсты ми быдэстим.

Коммуникативной: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало

5.2 дорысь уж сётон

Ас коже ужаныдышетон

Словесной

И

Ф

- Дорадыкулэлуозверослыодиглюкетэзлысуредлэсьтыны.

К. мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо

5.3.Дунъян(пуктэммугъесбыдэстэмын –а?)

Пуктэмужпумъесызбыдэстэмезчаклан

Словесной

Ф

-Кычеужпумъёс урок кутсконаз ми пуктим?

-Быдесмиз-а пуктэмужпумъёсмы?

Регулятивной: ужамзэсэскеро но дунъяло

5.4.Пиналужамезлыдунъетсетэ

5.5.Класслэн ужамезлыдунъетлэсьтон

Котькуд пинал аслэсьтызужамзэдунъя

Чошужаммесдунъян

Словесной

Словесной

И

Ф

-Доска вылысьтиадзиськодыфразаосты, соослэськутсонзэсётэ.

…тоди

…паймытиз

…тодисько ни вал

-Ӟечокъес! Туннэужамдымынымтужкельшиз. Тау уроклы. Ӟечлуэ!

Регулятивной: ужамзэсэскеро но дунъяло