Технологическая карта
план-конспект урока по чтению (4 класс)
Технологическая карта литературное чтение литературное чтение на родном (удмуртском) языке В.Г.Широбоков "Визнасьёс"
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 57.73 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта
Предмет: удмурт литератураКласс: 4УМК: «Школа России»
Тема:В. Г. Широбоков «Визнасьёс»
Уроклэнтипез: выльтодон-валанбасьтон урок
Тӥрлык: учебник «Лыдӟон книга» 4 класс 2 часть, Т.С. Иванова,И.Ф. Тимирзянова,.
Ужтирлык: учебник, тетрадь.
Азьмуг: тодматонодышетскисьёстыВасилий Широбоковлэн «Визнасьёс» веросэныз..
Ужпумъёс:
1) Образовательной: пиналъёстыВасидийШиробоковлэнбиографиеныз но солэн «Визнасьёс»веросэзлэнпуштросэнызтодматоно; текстысьвалтисьмалпанзэшедьтыныдышетоно,
2) Развивающий:вероссярысьтодон-валанзэсазинтоно, геройлы характеристика сётныбыгатонзэсазьланьтоно;шонер но чебервераськонзэсно лыдзиськконзэсазинтоно; саклыксэссэземытоно но юнматоно; малпаськонрадзэсазинтоно но муромытоно; ас малпанзэсваламон, оскымонвераны, мукетъёслэсьверамзэскылзыныдышетоно.
3)Воспитательной:Дышетскисьёслывалатонсётонокотькудадямилэнулонынаслазинтыезвань.
Ужъемышъёс (Планируемой результатъёс):
Вид планируемых учебных действий | Учебные действия | |
Предметной | Тодо Василий Широбоковлэсьбиграфизэ но солэн «Визнасьёс»веросэлэсьпуштросэ; текстысьвалтисьмалпанзэшедьтыныбыгато, геройёслы характеристика сётныбыгатонзэсазьланьто; валаса, шонер, мыло-кыдолыдӟиськыныбыгатонзэсазинто; выжыкылсярысьтодон-валанзэсазинто, шонер но чебервераськонзэс но лыдзиськонзэсазинто. | |
Метапредметной | Познавательной УУД | Текстыськулэивортотэдутчало но шедьто; дышетисенчоногъянъёслэсьто; саклыксэссэземыто но юнмато; малпаськонрадзэсазинтоно но муромытоно; ас малпанзэсваламон, оскымонвераны, мукетъёслэсьверамзэскылзыныдышетоно. |
Регулятивной УУД | Уроклэсьтемазэ но мугзэ ас кожазпукто; дышетисьюрттэмъяужзэсрадъяло, ас ужзылыдунъетсетыныдышетско. | |
Коммуникативной УУД | Мыло-кыдовераськыныдышетско, портэмюгдурынмалпанъёссэзрадъясаверало; ас малпанзэсваламон, оскымонвераныдышетско;мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало. | |
Личностной | Асьсэлэнулонынинтызэсвалало. | |
Уроклэнёзъёсыз, солэнлюкетъёсыз (этапъёсыз но подэтапъёсыз) | Этаплэнужпумъесыз (задачаосыз) | Дышетонамалъес (методы и приемы) | Ужанкабъёс (формы работы) | Дышетисьлэнужпорыз (деятельность учителя) | Дышетскисьлэнужпорыз (деятельность учащихся) | Кычедышетскон универсал быгатонъесазинско | ||
Предметные | Метапредметные | Личностные | ||||||
1.Ужпумо югдуркылдытон но мугъёспуктонлюкет (Организационно-мотивационный этап) А)Кылволятон(речевая разминка) Б)тодэваён В) огазеян Г)дунъян | Выльтодон – валанбасьтынымылкыдзэсжутон, ужанымылкыдсетонПиналъесызуроклы организовать карон | Словесной (дышетисьлэнкылыз) | Ф И | -Зечбуресьпиналъёс, уроказьынойдолэучкомог-огмы шоры, мынялом, умой мылкыдкузьмалом, та урокын со милемлы одно иккулэлуоз. Пукселэ. -Нош маркулэнырысьсэиккарыны, лыдӟиськоназямы? Бадьпувылэпучыпотэ, Тулысэз со возьматэ. Кыти-отиканавати Бызевуэд, жингыртэ. -Марсярысьвераське та кылбурын? -Нош кычекылъёсын вера автор, тулысвуэмез? -Берыктэзучкылэ та кылбурез. Нош таберелыдзомываньмычош шара, таберекуарамесбудэтыса,таберешыпытэн. Зечокъёс.Кылмезволятим! -Нош кычеразделын ми али ужаськом? -Малы раздел озьынимаське? -Кычеавторлэнтворчествоенызтодматскидыкылемурокын? -Нош кыче произведение со гожтэм? -Зеч! Монадзисько, ти умой тодиськодыкылемуроклэнтемазэ. | Дышетисензечъясько -Кылэзволятыны -Тулысвуонсярысь. -«Бадьпувылэпучыпотэ», «Бызевуэд, жингрыртэ». - На иве появляются почки, показывают, что весна приходит. Где-то там в канавах, бежит вода, звенит. -та ваньмызвордскемшаере. -Вордскемшаерлысиземынпроизведениос. -Егор Загребин -«Кинортчем пал куасэн». «Сизь». | К: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало | ||
2. Ужезрадъянлюкет( Ориентировочный этап) 1.Проблемной ситуация пуктон 2. Уроклэсьтемазэпоттон 3.Уроклы муг но ужпумъёссэпуктон | Прблемной ситуация пуктоно, уроклэсьтемазэ, мугзэ но ужпумъёссэпоттоно. | Ф И | -Пиналъёс, туннэтемаместодонпоннамонтиледлымадиськонлыдзо, кылзиське сак! -Векчи боды киын, боды бордысьвекчисиньыскыскемын, нош синьысшурын. -Зэм, со визнан -Та мадиськонлывалэктонсётыса, кызьымалпаськоды, масярысьвераськомурокын? -Шонер, ми туннэтодматскомыверосэн «Визнасьёс» -Тодомкин сое гожтиз, учке доска шоры, кинлэн та портретэз? -Шонер, та авторен ми ом тодматске на.Туннэтодомсолэсьбиографиязэ но тодматскомсолэн «Визнасьёс»произведениеныз. Озьыен, кызьымалпаськодыкызьынимаськоз милям туннэурокмылэнтемаез? -Шонер, нош кычеужмугпуктом? -Нош кычеужпумъёспуктом? -Шедьтэкутсконзэсётэмфразаослэсь. -Тодматском… -Лыдӟом… -Быдэстом… -Ужмугно ужпумъёспуктэмын, ойдолэсоостыбыдэстом. | -Визнан -Оловизнасьёссярысьверослыдзом. -Василий Широбоков. -В. Широбоков «Визнасьёс» -ТодматскомВ. Широковлэнбиографиеныз носолэн «Визнасьёс» произведениеныз. -ТодматскомВ. Широбоковлэнбиографиеныз. -Лыдзом П. Кубашевлэсь «Визнасьёс» произведенизэ -Быдэстомужъёс. | К. мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало Р. Дышетисенвалчеуроклыазьмугъеспуктыло; Ужамзэсэскеро но дунъяло; Валчеужаныбыгато; | |||
3. Поисково – исследовательский этап 1. Текстэзлыдӟоназьынужан А) авторлэнбиографиез Б) произведенилэннимызбордынужан В) словарной уж 2. Текстэнужанпроизведениезлыдӟыку А) нырысетӥзэпроизведениезлыдӟон Б) нырысетӥзэлыдӟембереужан В) произведениезкыкетӥзэлыдӟон; 3. Физкультминутка | Авторлэнбиографиенызтодматоно Словарной уж нуоно Текстэнужано | Практической Словесной | Ф И | -НырысьиктодматскомВасилий Широбоковлэнулэм-вылэменыз.Монлыдзосолэсьбиоргафизэ, нош ти сак кылзиське, мондасяйюанъёс. -Кытын со вордиськиз? -Макарныяратизпичиысен? --Магожъязверосъёссяна? -Туж умой. Ми тодматским В. Широбоковлэнулонсюресэныз. Таберетодматскомсолэнпроизведениеныз «Визнасьёс» -Кызьымалпаськоды,марсярысь та произведение луоз? - Та текстынмилемлысюрозы на таӵевалантэмкылъёс: нодтэм, вупульы, шырч -чыс-чыс – тихо, шыпыт Пукыос – поплавок Забыльто-эчешо – верасько Кирганы – усьыны Юш – окунь Нызьыли – нымыр. Чабак – карп Вукарнан – стрекоза. -Лыдзомсоосты доска вылысьчош. -Нырысьикверосэз сак кылзиськом, соберевералэмынымшонер-а ми малпам. -Шонер-а ми малпам, марсярысьлуоз та выжыкыл? -Кычемылкыдтиледяллуизкылзиськемдыбере? -Ойдолэтабере та произведениеззечгеслыдзынытыршом. -Кытынкулэлуозпаузаослэсьтыны? -Табереог-огдыборсьылыдзом, кутскомнырысетирядысен. -1 люкет. -Мавераськетаязлюкетын? -Ку ортче действие? -Макаропиос? -Шурез но толэзулэп кадь возьматиськылъёстышедьтэ.кызьышуолитератураын та амалэз? 2 люкет. -Масярысьвераськопиос? -МаСавикарозюш сое нуизкевизнанэнызчош? 3 люкет -Мавераське та люкетын? -Кычекылъёсынюшсярысьверало? -Малуиз со юшен? 4 люкет -Малуиз та люкетын? -Кытчыышизчорыгзы? 5 люкет. -Мавераське та люкетын? -МашуысаисаГириезсави? 6 люкет. -Маинбыризверос? -Малы СавиГирилыюшпизэсётиз? -Шонер, зечокъёс. Тани ми лыдзимверосэзчош, нош али физкультминутка ортчытом. ФИЗКУЛЬМИНУТКА -Одигсяська, кыксяська Чушъялъёс,чушъялъёс Шерылизы,шерылизы Качыос,качыос Тэтчаллязы,тэтчаллязы Лудкечъёслудкечъёс Урокынзеч ужало Нылъёс но пиос. | -Серем Точкаос, запятойёсинтыын. | Тодматско П. Кубашевлэнбиографиеныз но солэн «Нодтэмшыр» выжыкылэныз; валаса, шонер, мыло-кыдолыдзиськыны; лыдземлэсьазьпалйыръянъя, суредъя, авторлэннимызъятекстлэсьпуштроссэваланытыршыны; | Коммуникативной: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало | |
Практической люкет 1. текстэзлыдӟемберетекстъяужан: а) валтӥсьмалпанэзъяужан –проблемной юанлывалэктонсётон. б)характерзэсвозьматон в) Улонысьучыренкусыпкылдытон, воспитательной уж нуон. 2.Произведенилэн нимыз доры берытскон 3.Творческой уж | Произведенилэстьвалтисьмалпанзэшедьтон Произвдения творческой уж быдэстон | Словесной Практической | Ф И | - Кычепроизведениезасьмеослыдзим? Валэктэ со веросшуыса. -Кудзысярысьпияшъёсполысьнодлыкошуыеылуоз? Малы? - Шонер. Нош кычесямъёссыпияшъёслэн? Мавераныбыгатоды Гири сярысь? Нош Сави? -Нош малы дышетэ та верос? -Зэм, дышетээшъёстыисаныуг яра шуыса, юрттыны. Нош тиюрттиськоды-а эшъёстылы? Кызьы? -Кызьынимам та произведениез автор? -Нош кызьыти сое нимасалды? -Тунсыкопормиз. Нош кычеформаенгожтэмынверос, маизтатынвань? -Шонер, нош кызьытунсыко прямой речезлыдзынылуэ? -Озьы, кинлэнпотэ та веросэзролъёсъялыдземез? Кинлуоз автор? Сави? Гири? -Нош кызьылыдзоно по ролям? -Кытынвисъёскароно? Кытынкуараезвоштоно?Кычемылкыдынлыдзоношырчиклэськылъёссэ? Нош шырпилэсь? -Монсётотиледлы коня ке дыр дасяськыны, нош тидасяськелыдзыныролъёсъявыжыкылэз. -Дыр быриз, доска доры потэ. -Кельшиз-а лыдземзыпиналъёслэн? Маизпормиз? Маизозпормы? -Нош асьтэлыкельшиз-а лыдземды? Мавылынужаныкулэ на? -Зечокъёс, мыным но тужкельшизтилядролъёсъялыдземды,туж умой пормеини. | -«Визнасьёс» -Зэмосучырвозьматэмын. | П. выжыкылсярысьтодон-валанзэсазинто, | Л. Асьсэлэнулонынинтызэсвалало. | |
Дунъянлюкет 1.Выль темая итог лэсьтон | УжамездунъянВыльтемаятодон-валанзэсэскерон | Словесной | Ф | -Нош урокмыйылпумъяське ни. -Ойдолэтодамываёмкыӵе ми туннэпроизведениентодматским? Нош кинсолэнавторез? -Марверанытурттэ вал автор та произведениен? -Нош кыӵемугпуктӥмыуроклы? -Быдэстӥмы-а ми соосыз? Зечокъёс, та ужмугъёсты ми быдэстим. | Коммуникативной: мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо но валало | |||
5.2 дорысь уж сётон | Ас коже ужаныдышетон | Словесной | И Ф | - Дорадыкулэлуозверослыодиглюкетэзлысуредлэсьтыны. | К. мукетмуртъеслэсьверамзэскылзо | |||
5.3.Дунъян(пуктэммугъесбыдэстэмын –а?) | Пуктэмужпумъесызбыдэстэмезчаклан | Словесной | Ф | -Кычеужпумъёс урок кутсконаз ми пуктим? -Быдесмиз-а пуктэмужпумъёсмы? | Регулятивной: ужамзэсэскеро но дунъяло | |||
5.4.Пиналужамезлыдунъетсетэ 5.5.Класслэн ужамезлыдунъетлэсьтон | Котькуд пинал аслэсьтызужамзэдунъя Чошужаммесдунъян | Словесной Словесной | И Ф | -Доска вылысьтиадзиськодыфразаосты, соослэськутсонзэсётэ. …тоди …паймытиз …тодисько ни вал -Ӟечокъес! Туннэужамдымынымтужкельшиз. Тау уроклы. Ӟечлуэ! | Регулятивной: ужамзэсэскеро но дунъяло | |||
