Главные вкладки

    Проверочная работа 2 класс (итог) Верещагина
    методическая разработка по иностранному языку (2 класс) по теме

    Проверочная работа 2 класс (итог) Верещагина

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon zadaniya_2kl.doc36 КБ

    Предварительный просмотр:

    1. Составь и запиши диалог «знакомство». Не забудь поздороваться и попрощаться.                                           

    ____! What ____ ____ ____?        ____!    My ____ ____ ____. And ____?

    How ____ ____?                           ____ am ____, ____. And ____?

         ____ old ____ ____?                    I ____ ____ . ____ you?

         Are ____ from ________?            ____.

         Are ____ from ________?            ____.

         Are ____ from ________?            ____.

         ____ are ____ ____?                     ____ am ____ _____.____!  

    1. Поговорим о твоем друге (подруге).        Вставь пропущенные слова.

    What ____ ____ ____?   How ____ ____?  ____ old ____ ____?

    Where ____ ____ ____? Has ___ ___ a ____?  ___ ___ got a ____?

    1. Расскажи о своем друге.

    ____ name ____ ____.  ____ is ____. ____ is ____. ____ ____ from ____. ___ has ___  ___a mother. ____ ___ got a ____. ___ loves ___.

    1. Расскажи о своей  семье, вставляя пропущенные слова.

    I have ____ a family. My ____ is fine. They ____ from Russia. I’ve got an ____ and an ____. They have got a ______ and a son. I haven’t got ____ grandmother or ___ _____. I ____ my _____.

    1. Задай вопросы и восстанови диалог.

    __________________________________________________?

    Yes, I have got a big family.

    __________________________________________________?

    We like to play leap-frog and hopscotch, but we don’t like to play tag.

    __________________________________________________?

    I like to play with my sister and brother.

    ___________________________________________________?

    Yes, we have got many toys.

    ___________________________________________________?

    Our toys are under the table and in the box.

    ___________________________________________________?

    We like to play with giraffes, elephants and monkeys.

    ___________________________________________________?

    Yes, I like to play sport games.

    ___________________________________________________?

    I like to play tennis, badminton, basketball and hockey.

    ___________________________________________________?

    I go to the school sports ground and to the stadium.

    ___________________________________________________?

    Of course, I can swim very well.

    ___________________________________________________?

    I go to the swimming pool with my aunt or uncle.  

    Let’s go to the swimming pool.________________________.

    6.Прослушай задание 30 к уроку 15. Придумай свой рассказ и запиши его ._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    7.Замени подчеркнутые слова на местоимения: he, she, it, we, they.

    My mother likes to play with her dog.

    What colour are the ducks?

    His ball is yellow.

    My friend and I want to play tag.

    Her father has got a black hat.

    Those toys are near the chair.

    8.Вставь пропущенные местоимения.

    I have got a kitten. ____ kitten is white.

    We play with a ball. ____ ball is green and red.

    My mother has got a friend. ____ friend is a worker.

    The toy is very nice. ____ colour is blue.

    They are pupils. ____ school is big.

    He has got a sports ground  ____school.

    9.Не согласись с утверждениями.

    My aunt and uncle are workers. _____________________________.

    We have got many bears and puppies. ________________________.

    I am from Great Britain. ___________________________________.

    My little sister can ski and skate. ____________________________.

    That girl loves her family. _________________________________.

    His friend wants to be an engineer. __________________________.

    We go to school with our bags. _____________________________.    

    10.Переспроси и дай два кратких ответа.

    We sledge with great pleasure. ______________________________?

    _______________________.   _________________________.

    Her daughter likes sports. __________________________________?

    _______________________.  __________________________.

    They want to have many friends. ____________________________?

    _______________________.  __________________________.

    His mother is a teacher. ___________________________________?

    _______________________.  __________________________.

    This cat has got three kittens. ______________________________?

    _______________________.   _________________________.

    Girls can play football too. ________________________________?

    _______________________.   _________________________.

    11.Впиши названия игр и игрушек.

    I like to play ________, ________ and ___________.

    This girl plays with two _________, four _______ and eight _________.

    Boys can play __________, __________ and ___________ very well.

    Pupils play _________, __________ and _________ at school stadium.

    Those kittens play with a ______ with great pleasure.

    She has got many toys ______, _____, ______, ______ and ______.

    12.Замени числа словами.

    I’ve got 5______ bears, 4_____ hares and 10______ little dogs.

    My mother has got 2______ friends.

    I am 7________.

    Her aunt has got 3_______ daughters and 1_____ son.

    His school friend is 9_______.

    Those cats have got 8_______ little kittens.

    The boy can play 3______ sports games.

    His brother plays with 6_____ giraffes and 8______ crocodiles.

    13. В какие спортивные игры ты умеешь играть хорошо, в какие любишь играть, в какие хочешь играть, где ты играешь и с кем.

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Проверочная работа по математике для 1 класса (итог 3 четверти)

    Проверочная работа по математике для 1 класса (итог 3 четверти)...

    Контрольная работа на отработку по итогам II четверти к учебнику английского языка для 4 класса (авторы - Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.)

    1). отработка грам. времён - Present simple,Past simple, Future simple и Present Progressive2). множествен. число существительных3). much, many, some, any...

    Контрольная работа по итогам III четверти к учебнику английского языка Верещагиной И.Н. и Притыкиной Т.А. для 3 класса.

    Контрольная работа на отработку грам. материала (1). степени сравнения прилагательных; 2). Прошедшее простое время)...

    Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Уроки 19-34.

    Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК  "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Интерактивная презентация.В работу включены задания для контроля у...

    Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Уроки 35-54.

    Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК  "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Интерактивная презентация.Проверочная работа для контроля усвоения...

    Проверочная работа. 4 класс. УМК Верещагина

    Проверочная работа (контроль сформированности лексико-грамматических навыков) . 4 класс....