Проверочная работа 2 класс (итог) Верещагина
методическая разработка по иностранному языку (2 класс) по теме

Проверочная работа 2 класс (итог) Верещагина

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zadaniya_2kl.doc36 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Составь и запиши диалог «знакомство». Не забудь поздороваться и попрощаться.                                           

____! What ____ ____ ____?        ____!    My ____ ____ ____. And ____?

How ____ ____?                           ____ am ____, ____. And ____?

     ____ old ____ ____?                    I ____ ____ . ____ you?

     Are ____ from ________?            ____.

     Are ____ from ________?            ____.

     Are ____ from ________?            ____.

     ____ are ____ ____?                     ____ am ____ _____.____!  

  1. Поговорим о твоем друге (подруге).        Вставь пропущенные слова.

What ____ ____ ____?   How ____ ____?  ____ old ____ ____?

Where ____ ____ ____? Has ___ ___ a ____?  ___ ___ got a ____?

  1. Расскажи о своем друге.

____ name ____ ____.  ____ is ____. ____ is ____. ____ ____ from ____. ___ has ___  ___a mother. ____ ___ got a ____. ___ loves ___.

  1. Расскажи о своей  семье, вставляя пропущенные слова.

I have ____ a family. My ____ is fine. They ____ from Russia. I’ve got an ____ and an ____. They have got a ______ and a son. I haven’t got ____ grandmother or ___ _____. I ____ my _____.

  1. Задай вопросы и восстанови диалог.

__________________________________________________?

Yes, I have got a big family.

__________________________________________________?

We like to play leap-frog and hopscotch, but we don’t like to play tag.

__________________________________________________?

I like to play with my sister and brother.

___________________________________________________?

Yes, we have got many toys.

___________________________________________________?

Our toys are under the table and in the box.

___________________________________________________?

We like to play with giraffes, elephants and monkeys.

___________________________________________________?

Yes, I like to play sport games.

___________________________________________________?

I like to play tennis, badminton, basketball and hockey.

___________________________________________________?

I go to the school sports ground and to the stadium.

___________________________________________________?

Of course, I can swim very well.

___________________________________________________?

I go to the swimming pool with my aunt or uncle.  

Let’s go to the swimming pool.________________________.

6.Прослушай задание 30 к уроку 15. Придумай свой рассказ и запиши его ._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


7.Замени подчеркнутые слова на местоимения: he, she, it, we, they.

My mother likes to play with her dog.

What colour are the ducks?

His ball is yellow.

My friend and I want to play tag.

Her father has got a black hat.

Those toys are near the chair.

8.Вставь пропущенные местоимения.

I have got a kitten. ____ kitten is white.

We play with a ball. ____ ball is green and red.

My mother has got a friend. ____ friend is a worker.

The toy is very nice. ____ colour is blue.

They are pupils. ____ school is big.

He has got a sports ground  ____school.

9.Не согласись с утверждениями.

My aunt and uncle are workers. _____________________________.

We have got many bears and puppies. ________________________.

I am from Great Britain. ___________________________________.

My little sister can ski and skate. ____________________________.

That girl loves her family. _________________________________.

His friend wants to be an engineer. __________________________.

We go to school with our bags. _____________________________.    

10.Переспроси и дай два кратких ответа.

We sledge with great pleasure. ______________________________?

_______________________.   _________________________.

Her daughter likes sports. __________________________________?

_______________________.  __________________________.

They want to have many friends. ____________________________?

_______________________.  __________________________.

His mother is a teacher. ___________________________________?

_______________________.  __________________________.

This cat has got three kittens. ______________________________?

_______________________.   _________________________.

Girls can play football too. ________________________________?

_______________________.   _________________________.

11.Впиши названия игр и игрушек.

I like to play ________, ________ and ___________.

This girl plays with two _________, four _______ and eight _________.

Boys can play __________, __________ and ___________ very well.

Pupils play _________, __________ and _________ at school stadium.

Those kittens play with a ______ with great pleasure.

She has got many toys ______, _____, ______, ______ and ______.

12.Замени числа словами.

I’ve got 5______ bears, 4_____ hares and 10______ little dogs.

My mother has got 2______ friends.

I am 7________.

Her aunt has got 3_______ daughters and 1_____ son.

His school friend is 9_______.

Those cats have got 8_______ little kittens.

The boy can play 3______ sports games.

His brother plays with 6_____ giraffes and 8______ crocodiles.

13. В какие спортивные игры ты умеешь играть хорошо, в какие любишь играть, в какие хочешь играть, где ты играешь и с кем.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа на отработку по итогам II четверти к учебнику английского языка для 4 класса (авторы - Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.)

1). отработка грам. времён - Present simple,Past simple, Future simple и Present Progressive2). множествен. число существительных3). much, many, some, any...

Контрольная работа по итогам III четверти к учебнику английского языка Верещагиной И.Н. и Притыкиной Т.А. для 3 класса.

Контрольная работа на отработку грам. материала (1). степени сравнения прилагательных; 2). Прошедшее простое время)...

Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Уроки 19-34.

Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК  "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Интерактивная презентация.В работу включены задания для контроля у...

Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Уроки 35-54.

Грамматика английского языка.Проверочная работа. УМК  "Английский язык". И.Н. Верещагина,Т.А. Притыкина,К.А.Бондаренко.Интерактивная презентация.Проверочная работа для контроля усвоения...

Проверочная работа. 4 класс. УМК Верещагина

Проверочная работа (контроль сформированности лексико-грамматических навыков) . 4 класс....

Тематическая проверочная работа по итогам раздела "О детях и дружбе" Школа России 2023г

Проверка уровня формирования читательской компетентности.Знание текстов, авторов произведений....