Урок-праздник "St.Valentine's Day" для учащихя 2 классов
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) по теме

День Всех Влюбленных - это долгожданный праздник для учащихся любого возраста. Вашему вниманию предлагаю конспект урока-праздника для 2 класса (продвинутый уровень)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon st._valentines_day.doc49.5 КБ

Предварительный просмотр:

ST. VALENTINE’S DAY

(class 2, advanced level)

Один из самых долгожданных английских праздников для учащихся любого возраста – День Влюбленных, отмечаемый 14 февраля. Корни этого праздника уходят далеко в прошлое. Несмотря на это, праздник на протяжении столетий не теряет своей популярности как зарубежом, так и в нашей стране, где он отмечается сравнительно недавно. Традиции передаются из поколения в поколения, обрастая новыми конкурсами и суевериями. Данный урок – один из серии уроков-праздников, отмечаемых учащимися начальных классов.

ХОД УРОКА:

1) Warming up

Hello! Glad to see you. How are you today? All of you are full of energy, it’s great. It means you had a good rest at the weekends, didn’t you? What can people do and where go at the weekends?

2) Discussion “Traditions”

Do you know what people like to do all the year round? Of course, celebrate holidays! What holiday is on February 14? Let’s celebrate it together! What do people do on this holiday?

sing songs

 give and get valentines

 read/write poems

make cakes

eat sweets and chocolate and cakes

  1. Valentine Tree (отработка прилагательных)

There is one more custom to make a valentine tree. Look! So many valentines with funny faces. Which one is yours – guess!

(на импровизированном дереве развешены сердечки разного размера и забавными личиками. Задача учащегося – задавать вопросы учителю, используя изученные прилагательные, и догадаться, какое сердечко приготовлено для него)

MODEL: Is it … ?  (little, big, bright, fat, slim, merry, sad, scared, cross)

  1. Singing postacrds and reciting poems

At home you made your valentines. Now let’s sign them! And then give them to your parents.

are  violet  red  sweet

ROSE IS …,

… IS BLUE,

SUGAR IS …

AND SO …YOU!

- Fill in the gaps with the words from the box.

- Read out the poem (in chorus). Mind the intonation.

- Sign the postcard for your mum/dad.

Postcard template:

Dear mum/dad,

Poem

Happy Valentine’s Day!

               name

(При этом учитель рассказывает, что мальчики и девочки, юноши и девушки не подписывают валентинки, когда отсылают их своим возлюбленным)

- Give your card to your parent and recite the poem.

  1. Puzzle time

British boys are going to give the cards to the girls from their class. Read the text and fill in rthe table.

Names

Sarah

Candy

Pam

Frank

Bob

Henry

Boys and girls like to give and get valentine cards on St. Valentine’s Day. Bob, Frank and Henry want to send cards to Sarah, Candy, Pam. Bob doesn’t want to give a valentine to Pam. Henry doesn’t want to give a card to Sarah. Frank likes Candy and will send a valentine to her. Can you solve the puzzle?  

KEY:

Names

Sarah

Candy

Pam

Frank

+

Bob

+

Henry

+

  1. game “SWEET BOX”

Except valentines, people give chocolate and sweets to each other. Let’s play the game “SWEET BOX”. This is a container full of sweets. Guess how many sweets are in the box.  

(дети делают предположения, затем считаем вместе. Победитель получает приз.)

  1. song “Thank you, mum”

Super! Whom will you share your sweets with? Who usually share sweets with you, simply because they love you? Of course, your family. It’s time to say thank you to your mums and dads for their love and care.  

(song from Pupil’s Book Millie-2)

Thank you, mum!

Thank you, mum!

Thanks for loving me.

Hugs and kisses

Hugs and kisses

Go to you from me!

Thank you, dad!

Thank you, dad!

Thanks for loving me.

Hugs and kisses

Hugs and kisses

Go to you from me!

  1. Pair work with parents.

Great singing, you really love your parents. You made a good present for them. Families and friends like to get together and watch TV together. Let’s see what’s on. A TV show “To Simply Match – and at the Oppurtunity to Catch”.

(учитель перевоплощается в ведущего шоу)

- happy Valentine’s Day to all! You know there are many examples of love and friendship in films and cartoons. Your task for today is to match the couples. Let your parents help you! If you know the right answers, then call 89346752210. I am waiting for the winner.

(Задача учащихся – правильно записать услышанный номер телефона, соединить пары киногероев (раздаточный материал), «набрать» услышанный номер и ответить на вопросы «ведущего шоу»).

  1. CHECK YOUR ANSWERS (презентация)
  2. Video

Watch the video about the Disney princesses and then try to match whose words are these.

Pocahontas     Jasmine     Snow White    Cinderella      Belle

  1. Hold my hand and let’s fly! What a magic ride!  
  2. So the story goes, never die the rose.      
  3. The wind will lead my heart back to you!  
  4. One day my prince will come…
  5. One day the slipper fits and you see love in his eyes.  

(новые или трудные для понимания слова учитель может толковать вербально или использовать наглядность (картинки))

KEY:

  1. Jasmine
  2. Belle
  3. Pocahontas
  4. Snow White
  5. Cinderella

SCRIPT:

IF YOU CAN DREAM…

There is a world where hope and dreams can last for all time
A wondrous place to go . . . you'll know it when your heart finds . . .
Hearing our song as old as rhyme
Hold my hand, we're gonna fly
What a magic ride. . .
And just a kiss away . . .
CHORUS:
If you can dream
The wish we're making . . . on a star
Is comin' true
The colors of the wind will lead
My heart right back to you.
'Cause if you can dream
Reflections in a diamond sky
Come shinin' on through
Romance will always be so new
And love will save the day
If you can dream
Someday your prince will come . . . it's certain as the sunrise
One day the slipper fits . . . then you feel the love in his eyes
It is a tale as old as time
There's no mountain we can't climb
When you're finally mine
And just a kiss away
CHORUS
So the story goes
Never die the rose
There's a whole new world
Waiting there for us . . .
So . . .
CHORUS
If you can dream . . .

  1. PRESENTS TIME

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

родительское собрание в 5 классе или в конце 4 класса по адаптации

Конспект родительского собрания в конце 4 класса или в начале пятого учебного года с презентацией для родителей...

Презентация класса для школьного сайта (3 класс)

Образец презентации класса для школьного сайта....

автор Семёнова Т.Е. Программа дополнительного образования для класса мальчиков "Справочная (служба) для мальчиков -1 класс"

Программа "Справочная для мальчиков" разработана как дополнение к традиционной системе воспитательной работы на начальной ступени образования. Программа решает выжные задачи воспитания, развития мальч...

Представление класса на конкурсе "Визитка класса"

Один из вариантов, как можно шуточно представить класс, увлечения детей и их интересы....

Игра КВН для учащихя 2 класса (математика)

Игра способствует формированию интереса к урокам математики, закрепляет знания математических терминов, умения выполнять вычислительные действия...