"Сlothes"
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме

Берендеева Светлана Николаевна

Цели урока:

  • образовательная цель: создать условия для обобщения и систематизации знаний, умений и навыков по теме «Clothes, Shopping for clothes»; способствовать созданию ситуации для активизации изученного лексико-грамматического материала;
  • развивающая цель: продолжить формирование коммуникативной компетенции учащихся;
  • воспитательная цель: воспитывать культуру общения в бытовой ситуации (в магазине), умение работать в команде.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx24.69 КБ

Предварительный просмотр:

КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 «Б» КЛАССЕ

Учитель: Берендеева Светлана Николаевна

Дата проведения: 01.04.2014г.

Тема раздела: “Clothes”

Тип урока: Обобщающий

Оборудование: интерактивная доска, мультимедийный проектор, разрезные куклы с комплектом одежды, раздаточный материал для учащихся, магниты.

Цели урока:

  • образовательная цель: создать условия для обобщения и систематизации знаний, умений и навыков по теме «Clothes, Shopping for clothes»; способствовать созданию ситуации для активизации изученного лексико-грамматического материала;
  • развивающая цель: продолжить формирование коммуникативной компетенции учащихся;
  • воспитательная цель: воспитывать культуру общения в бытовой ситуации (в магазине), умение работать в команде.

Задачи урока:

  1. способствовать развитию навыков аудирования, произносительных навыков;
  2. развивать грамматические умения и навыки (образовывать форму прошедшего времени глаголов в утвердительных предложениях; правильно строить предложения, с глаголом has  … on, put ….on, wear);
  3. активизировать употребление лексики по теме «Одежда», в устной речи;
  4. развивать навыки диалогической речи посредством использования игровых технологий (Ролевая игра «Магазин»);
  5. способствовать повышению мотивации к изучению языка через использование различных технологий (ИКТ, игровые технологии, проблемные ситуации, метод проектов, соревнование);
  6. способствовать сохранению здоровья учащихся, пропагандировать здоровый образ жизни.

I. Целеполагание, речевая разминка.

Организационный момент

Good-morning, boys and girls! I am very glad to see you!

-How are you today?

-Who is on duty today?

-What’s the date today?

-What day of the week is it today?

 -What day was yesterday?

-What day will be tomorrow?

-What is the weather like today?

                                                                                                         ( Cлайд)

 We have the last lesson of this theme. Today we’ll speak about “ Clothes, read, write, do some interesting exercises. First of all let’s do phonetic exercises.

II. Phonetic exercises                                                                  ( Cлайд)

[w], [   ], [   ], [3:], [ n], [ t]

I’m wearing my jeans
And my favourite shirt!
I’m wearing my hat
And my favourite skirt!

III. Активизация изученной лексики по теме «Одежда».                (  Пустой слайд)

Let’s  remember all words we ‘ve learnt. Two of you will do the crossword. And other will answer my  questions and do exercises.

Name 3 things people wear on feet

Name 3 things  keep you warm

Name 3 things that only women wear

Name 2 things people wear on hands

Name 2 things people wear on head

What do you put on when you go to school?                  ( Cлайд)

What do you put on when you have a picnic?                 ( Cлайд)

                                                                                    ( Пустой слайд)

IV. Writing

Now take the paper with the text. Read the task. (Read the text and complete the missing words :  scarf, trousers, boots, mittens, gloves)

Fred and his little sister Peg went for a walk. It was a cold day. Fred put on his warm brown _______________, a sweater, a cap, a jacket, warm___________ and _________. Peg put on a warm sweater, blue jeans, a fur-coat, high boots, a warm cap and ___________. They took their dog Ricky  with them. The dog didn’t have a coat or boots on soon he was very cold. Ricky wanted to go home.

                                                                         

-What season have we read about?                         ( Cлайд)

-Do you like winter?

- What do you usually wear in winter?

-When do you have your birthday?                             ( Cлайд)

 What do you usually wear on your birthday?              

-We know that baby Elephant  had a birthday party some days ago.

 Let’s read about it.

V. Reading.                                                                      ( Cлайд)

        

Дети читают текст со слайда и вставляют глаголы в Past Simple.

VI.  Listening                                                                    ( Cлайд)

The baby elephant’s mother  bought a present  for him toо. Listen and say what it is.

VII. Активизация лексики по теме “ Shopping  for food”       ( Cлайд)

                                                                                                                                                                   

  • What Baby  Elephant  had on the table.

VIII. “Project “MFM for starts”- работа в группах.                          ( Пустой слайд)

- поделить на группы( по вытянутой наклейке)  

You have a  model , some clothes , money  for shopping.

-You ‘ll be masters of style and you should dress your model and describe your work . the best team will  get excellent marks . But if  you haven’t any clothes you can buy them in the shop. I give you 5 minutes to make a fashionable   image. And 3 minutes for describing your work. You must work friendly  quickly and be polite with classmates.

  Look at your clothes and chose the customer  and the shop assistant for another group and go to the shop if you need.

Let’s remember how to go shopping.                                          (Слайд)        

Драматизация , направленная на активизацию лексики

Представление проектов.

Is  she/he in fashion?

Is  she/he out of fashion?

IX.  подведение итогов, завершение урока,  рефлексия.

You’ve worked very hard today. Well done! You are active, clever and friendly children. Here you’ve got different things we have done during the lesson. Choose which of them you liked most of all. You were very active today. Thanks a lot. Show me your mood, please. ! Thank you for your work!

Your home task will be  Workbook p.79