Конспект урока по английскому языку 3 класс «There is no place like home»
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Песоцкая Александра Власовна

Класс: 3-а

Тема: «There is no place like home»

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

Задачи:

1)    практические:

·        отработать звук [  ];

·        закрепить изученную лексику: a bathroom, a bedroom, a flat, an armchair, a kitchen, a living room, a toilet, a house, a bed, a door, a wall, a window;

·        тренировать учащихся в употреблении личных местоимений в объектном падеже: me, him, her, it, you, us, them;

·        тренировать учащихся в употреблении предлогов места: on, in, next to, behind, between, under.

2)    воспитательные:

·        формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;

·        формировать у учащихся навыки парного взаимодействия.

3)    развивающие:

·        создать благоприятные условия для снижения тревожности;

·        совершенствовать интеллектуальные операции (сравнение, анализ);

·        способствовать повышению мотивации к обучению.

Оборудование урока: УМК «English Favotite», 3 класс, Тер-Минасова С.Г., презентация, раздаточный материал, компьютер.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon i_ya_konspekt_uroka.doc87.5 КБ

Предварительный просмотр:

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режим работы

t'

ТСО

Приме-чания

1.

Орг.момент

Stand up, please. Good morning children.

I’m glad to see you. Sit down, please.

My name is Alexandra Vlasovna. I’ll be your teacher today.

Слушание

T

1 мин

Презентация

Today we are going to talk about our homes. But first answer my questions.

What date is it today?

Today is the twenty-seventh of October. Repeat after me.

What date is it today? P1, Р2, Р3.

Good for you!

Слушание

Хоровая

Фронтальная

T

T Cl

P1 P2 P3

2 мин

Табличка с датой

2.

3.

Фон. Зарядка

Закрепление изученной лексики

Let’s continue our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ l ]. Look at me and repeat after me. [ l ], [ l ], [ l ].

Look at the screen. Here you can see a poem. At first, listen to my reading:

Let's go to my house.

Let's go today.

I'll show you all the rooms

Where we work and play.

Here is the kitchen

Where Mother cooks for me.

Here is the living room

Where I watch TV.

Here is the dining room.

We eat here every day.

And this room is my room

Where I sleep and play.

Who can translate this poem?

Let's read the words with the sound [ l ]

Let's read this poem line by line after me.

Let's read this poem line by line, one by one.

Now we're going to read the whole poem. Good for you!

Now we are going to work on some words. Look at the picture and say what this is. Сейчас мы вспомним слова. Посмотрите на картинки и скажите, что это.

P1, what is this? This is a living room. All together.

What is there in the living room?  There is a … (a door, a window, a TV set, a bookcase) All together. Let's read these words one by one.

The next picture. What is this? (a kitchen) All together.

What is there in the kitchen?  There is a … (a window, a fridge, a table) All together. Let's read these words one by one.

Look at the next picture. What is this? (a bedroom) All together.

What is there in the bedroom?  There is a … (a window, a bed, a table) All together. Let's read these words all together.

 The next picture. What is this? (a bathroom) All together.

What is there in the bathroom?  There is a … (a toilet, a door) All together. Let's read these words one by one.

Good for you!

And now look at the screen read and translate the words. А сейчас посмотрите на экран прочитайте и переведите слова.

P1, start please. (idea, lovely, live, open, switch on/off, close, give, take, dark) All together.

Thank you. Good for you.

Let's continue our lesson. I'll give you cards. There are two tasks in them. The first task is to make the words from the letters. The second task is to match the English words to the Russian ones.  I'll give you 7 minutes.

You time is up. Hand in your cards.

Слушание

Хоровая

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Индивидуальная

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Индивидуальная

T

T Cl

T

T Cl

P1 P2 P3

P1  P2

T

P1 P2 P3

T Cl

T

P1 P2 P3

T Cl

T

P1 P2 P3

T Cl

T

P1 P2 P3

T Cl

T

P1 P2 P3

T Cl

T

P1  P2

5 мин

17 мин

Презентация

Презентация

Карточки

4.

Физ. минутка

I see you are tired. Let’s have a break. Look at the screen.

Thank you.

Слушание

T

3 мин

Презентация

5.

Тренировка уч-ся в употреблении местоимений: me, him, her, it, you, us, them.

Now we are going to revise some grammar material. Повторим некоторые местоимения:

Кто?  Чей?  Кого? Кому?

You        your        you

He        his        him

She        her        her

It        its        it

We        our        us

You        your        you

They        their        them

Let's read these pronouns after me. P1, read and translate these pronouns.(1 столбик) P2, P3

Look at the screen. Match the English words to the Russian ones. Work in pairs.

me      им

you        нам

him        Вас, вам

her        Его, ему, ее

it        Ей, её

us        Его, ему

you        мне

them        их

their        тебе

Let's check. P1, P2, P3 Good for you.

Look at the screen. You need to change the Russian words into the English ones.

1. (их) presents are on the table. All together.

2. Ask Ann about (её) brother. All together.

3. Where is the bird? (она) is in the cage. All together.

4. I want to drink. Can you give (мне) a glass of water?

Good for you.

 Look at the screen. Finish the sentences with him/her/them

P1, start please. Read the first sentences and translate.

1. I don't know those girls. Do you know? Her All together
2. I don't know that man. Do you know? Him All together
3. I don't know those people. Do you know? Them All together
4. I don't know Fred's wife. Do you know? Her All together
5. I don't know his friends. Do you know? Them All together
6. I don't know the woman in the black coat. Do you know? Her All together
Good for you.

Слушание

Фронтальная

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Парная работа

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

T

P1 P2 P3

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

P1 <P2

P1 P2 P3

T

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

T

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

10 мин

Презентация

Презентация

Презентация

6.

Тренировка уч-ся в употреблении предлогов: on, in, next to, behind, between, under

Look at the screen. Let's read these preposition and translate.

On, in, next to, behind, between, under.  Repeat after me.

Good.

Look at the pictures and answer my questions.

Where is the cat? The cat is behind the sofa. All together.

Where is the boy? The boy is next to the lamp. All together.

Where is the apple? The apple is in the box. All together.

Where is the carrot? The carrot is on the chair. All together.

Where is the mouse? The mouse is under the table. All together.

Where is the girl? The girl is between the dog and cat. All together.

Good for you.

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

T

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

P1 P2 P3

T Cl

7.

Дача домашнего задания

Now open your record books and write down your home task.

You are to 1) learn the words on page 29, 32, 35, 38

2) W/B ex. 1, 3 on page 26

Слушание

T

3 мин

Дневник,

Учебник, рабочая тетрадь

8.

Рефлексия

And now I want to know if you like our lesson?

Беседа

T  P1 P2 P3

3 мин

9.

Заключительный этап

Thank you for the lesson. I liked it so much.

Our lesson is over. Good bye!

Прощание

T

1 мин


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплект к уроку английского языка на тему: "There is no place like home" (конспект+презентация) - 3 класс

Цель урока: формирование лексического навыкаЗадачи:Практические:1.      отработать звук [ei];2.      ввести и первично закрепить личные местоимения в ...

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like?

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like?  Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;формирование лексического навыка говорения: rainy, ...

Конспект по английскому языку, 3 класс "There Is No Place Like Home" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г.

Конспект по английскому языку, 3 класс "There Is No Place Like Home" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г....

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like? 4 класс

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like?  Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;формирование лексического навыка говорения: rainy, ...

Конспект урока английского языка «THERE IS NO PLACE LIKE HOME» (УМК «English», 3 класс)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; развитие лексического навыка говорения; закрепление знаний о местоимениях в объектном падеже; закрепление речевых структур: «How...

Конспект урока английского языка «There Is No Place Like Home» (УМК «English», 3 класс)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; введение и первичное закрепление местоимений в объектном падеже; введение и первичное закрепление новой лексики (behind, bookcase, clo...

Конспект урока по английскому языку на тему "Prepositions of place" 3 класс, УМК "Английский язык. Brilliant"

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; введение и первичное закрепление новой лексики; формирование навыка чтения вслух.Планируемые результатыПредметные:уметь произносить зв...