Диагностическая работа по английскому языку 4 класс Spotlight
тест по иностранному языку (4 класс) по теме

Куркина Татьяна Анатольевна

Работа проверяет уровень усвояемости учащимися 4 классов материалла за полгода. 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Диагностическая работа по английскому языку ученика (цы) 4 класса

  1. Аудирование.

Задание 1.

Вы услышите 4 коротких рассказа, обозначенных буквами A, B, C, D. Определите  профессию говорящего в каждом тексте. Ответы впишите в таблицу. Вы услышите текст 2 раза.

  1. a football player
  2. a teacher
  3. a housewife
  4. a musician

Текст

A

B

C

D

Профессия

Задание 2.

Прослушайте текст и подчеркните нужное слово. Вам дается 30 секунд, чтобы прочитать 5 вопросов и варианты ответов. (Пауза). Ты услышишь текст 2 раза.

1. How old is Helen Brown?                                            ten / nine

2. When is her birthday?                                                  on Monday / on Sunday

3. When does her birthday party start?                            at 1 o’clock / at 2 o’clock

4. What present did she get from her

    Parents?                                                                        a CD player / a bicycle

  1. What present will she get from her school

Friends?                                                                      books / videos

  1. Чтение – письмо.

 

Задание 1.

Переведите слова и запишите их.

        

1. Почтальон                                                       ________________________.

2. Ананас                                                            _________________________.

3. Крокодил                                                        _________________________.

4. второй                                                             _________________________.

5. злой                                                                 _________________________.

6. испуганный                                                    _________________________.

7. больница                                                         _________________________.

8. бегемот                                                            _________________________.

9. смешнее                                                          _________________________.

10. кататься на коньках                                     _________________________.

Задание 2.

Прочитайте каждое предложение. Выберите в скобках правильный вариант и подчеркните его.

Пример: 0. Where (does / do) you study?

 

  1. Look! Peter (dances / is dancing).
  2. (Are / Can) you play the violin?
  3. (Do you have to / Can you) wear a uniform at school?
  4. Mr Brown always (is going / goes) to the café on Saturday.
  5. Do you need (much / many) sugar in your tea?
  6. There are (a lot of / many) chocolate on the cake.
  7.  An elephant is (fatter / fat) than a giraffe.
  8. (Must / May) I take your pen?
  9. Where is Ann? She (is reading / reads) a book in her bedroom.
  10. This is my (fifteen / fifteenth) birthday.

Задание 3.

Прочитайте текст и ответьте на вопросы. ВНИМАНИЕ! НЕ ПИШИТЕ ПОЛНЫЙ ОТВЕТ!

 

A Travelling Frog.

Useful words

active – энергичный, активный  

together – вместе

stick – палка

end – конец

This is a frog. Her name is Lily. She lives in a lake. She is very active. Lily swims, plays, jumps every day. But most of all she likes travelling. Every day she travels to another lake to visit her friends Pat and Pit. They are big white birds. Now Pat, Pit and Lily are having breakfast together. It’s time to play games. They are happy!

One day her friends say that they are going to fly to a warm country because it’s cold. Lily wants to go to a warm country with them but frogs can’t fly. How can she get there? She can go by bus, by train or by plane. But she hasn’t got a ticket. Lily has got a plan. She asks Pit and Pat to take her to the warm country. Lily puts a stick into her mouth. Pat takes one end of the stick and Pit takes the other end of the stick and they fly to the warm country. Lily mustn’t speak.

Two girls see the birds. One girl says, “Oh! Look! What have the birds got? Isn’t it a chicken?”

“No, I’m not a chicken! I am a frog,” says Lily and falls down.

Answer the questions.

1. Where does the frog live? ___________________________________________

2. How many friends has Lily got? ______________________________________

3. What are their names? ______________________________________________

4. What do they do in the morning? _____________________________________

5. What does Lily like most of all? ______________________________________

6. How can she get to a warm country? __________________________________

7. Does Lily get to the warm country? ___________________________________

Задание 4.

Прочитайте фразы A-F в левой колонке. Подберите к каждой фразе ответную реплику 1 – 6 из правой колонки. Впишите каждую цифру в пропуск.

Пример: A) Introduce me to your friend, Tom!   _4_          1) Yes, that’s right.

B) Would you like milk with your tea?                ___          2) A month ago.

C) It’s a lovely day!                                              ___          3) Yes, please.

D) It was very nice of you to help me.                  ___         4) Ann, this is my mother,

                                                                                                  Mrs. White.

E) How are you?                                                   ___          5) Very well, Thank you.

F) When did you come back?                               ___          6) My pleasure.

Keys

  1. Аудирование.

 

Задание 1.

 

Текст

A

B

C

D

Профессия

1

3

4

2

Задание 2.

  1. ten
  2. on Sunday
  3. at 2 o’clock
  4. a bicycle
  5. books

  1. Чтение – письмо.

Задание 1.                                           Задание 3.

  1. post officer                         1. in a lake
  2. pineapple                            2. two
  3. crocodile                             3. Pat and Pit
  4. second                                 4. have breakfast and play games
  5. angry                                   5. travelling
  6. scared                                  6. flies with Pat and Pit
  7. hospital                                7. No, she doesn’t
  8. hippo
  9. funnier
  10. skate

Задание 2.                                             Задание 4.

                                   

  1. is dancing                            B – 3
  2. Can                                      C – 1
  3. Do you have to                    D – 6
  4. goes                                     E – 5
  5. much                                    F – 2
  6. a lot of
  7. fatter
  8. May
  9. is reading
  10. fifteenth


Предварительный просмотр:

Тексты для аудирования

Задание 1. 

Вы услышите 4 коротких рассказа, обозначенных буквами A, B, C, D. Определите  профессию говорящего в каждом тексте. Ответы впишите в таблицу. Вы услышите текст 2 раза.

  1. I like sports games. But my favourite game is football. I like playing football. It makes my body stronger. My favourite team is Dinamo.

  1. I like my family and my house. I cook, clean the house and go shopping. My children help me about the house. They are happy and healthy.

  1. I like music. I like singing and playing songs on my guitar. I can also play the piano. I take part in different concerts and competitions.

  1. I work with children. I love my job and my pupils. I teach English. It is very interesting. My pupils love my lessons.

Задание 2. 

Прослушайте текст и подчеркните нужное слово. Вам дается 30 секунд, чтобы прочитать 5 вопросов и варианты ответов. (Пауза). Ты услышишь текст 2 раза.

Hello, my name is Helen Brown. Only yesterday I was nine and today I’m ten because today is my birthday. And I’m glad that today is Sunday and not Monday or Friday because on Sunday I don’t go to school. But my school friends are coming to my birthday party. It’s 1 o’clock now and my birthday party begins at 2 o’clock. But my friend Kate will come at 3. She and her parents went to see Kate’s grandmother. I already got my present from my parents. It wasn’t a dress like last year or a CD player like the one they gave my brother for his birthday. It’s a bicycle. I like to ride my bicycle. I also like to read. I know that my school friends will give me books with some of my favourite stories. I like books better than videos or music.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная (диагностическая работа) по английскому языку для 4 класса

Данный материал может быть использован учителями английского языка, работающими в 4 классах. Диагностическая работа направлена для  выявления уровня подготовки выпускников начальной школы по...

Диагностическая работа по английскому языку 2 класс Spotlight

Данная работа проверяет усвояемость учащимися 2 классов программы за полгода....

Диагностическая работа по английскому языку 3 класс Spotlight

Данная работа проверяет уровень усвояемости материалла учащимися 3 классов за полгода....

Диагностическая работа по английскому языку за первое полугодие 3 класс к УМК Spotlight 3, В. Эванс, Дж. Дули

Диангостическая работа по английскому языку за первое поугодие 3 класс в 2 вариантах к УМК Spotlight 3, В. Эванс, Дж. Дули....

Диагностическая работа по английскому языку 2 класс

Диагностическая работа по английскому языку 2 класс УМК "Spotlight 2"...

Диагностическая работа по английскому языку 3 класс

Диагностическая работа по английскому языку 3 класс УМК "Spotlight 3"...

Диагностическая работа по английскому языку 4 класс

Диагностическая работа по английскому языку 4 класс УМК "Spotlight 4"...