Входная контрольная работа по английскому языку, 4 класс
тест по иностранному языку (4 класс) на тему

Входная контрольная работа по английскому языку, 4 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 4.docx22.43 КБ

Предварительный просмотр:

Name ______________________class_______test________date _________________

1

Часть I. Чтение


Прочитай рассказ и выполни задание.


Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды) they play hide-andseek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can't see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can't see his friend. Tad sees a big black dog. "Where is Fred?" the puppy says. "I am sorry, I don't know" (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: "This house is very big. It's not my house". Then he sees a little blue house. Tad says: "This house is very little. It's not my house". Tad runs and runs. He sees a green house. It isn't very big and it isn't very little. Tad says: " It's my house". He sees Fred and his family. It's nice to be at home.


Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got a) a dog b) a puppy c) a cat.

2. Tad is a) black b) grey c) white.

3. One day they play hide-and-seek

a) in the park b) in the house c) in the forest

4. Fred wants to find a) his house b) Tad c) the park

5. "Where is …?" the puppy says.

a) my house b) your house c) Fred

6. His house is a) green b) blue c)red.

2


Часть II. Лексико-грамматический тест.


  1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.


a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

b) hockey, tennis, football, corn, basketball

c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.



  1. Выбери нужное слово.


a) Have you got many/much friends.

b) He eats many/much bread for breakfast.

c) His friend live/lives in the forest.

d) Cats like/likes milk and fish.

e) They go/goes to the park every day.


Входная контрольная работа по английскому языку в 4 классе

Входная контрольная работа составлена на базе изученного материала

в 3 классе по УМК Биболетовой Enjoy English .

Продолжительность: 45 минут.

Цель: диагностика уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.

Содержание:

  1. Чтение и выполнение заданий по прочитанному тексту -9 баллов

2. Лексико – грамматический тест включает 4 задания – 17 баллов

Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 26.

Успешность выполнения работы определяется следующим образом:

26-24 балла -«5»(отлично)

23-19 баллов –«4»(хорошо)

18-14 баллов –«3» (удовлетворительно)

13 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)

Входная контрольная работа по английскому языку 4 класс

Часть I. Прочитай текст и выполни задания.

Pam’s family.

Hi! I’m Pam. I’m from London. I’m fine. I’ve got a large family. I’ve got a mother,

a father, two grandmothers, two grandfathers and a sister. But I haven’t got a brother. My father has got a sister. She is my aunt. We are happy. I love my family.

______________________________________

Aunt –тётя

1. Найди в тексте предложения, которые соответствуют по смыслу русским предложениям.

1. У меня большая семья.

_______________________________________________________________

2. Но у меня нет брата.

_______________________________________________________________

3. У моего папы есть сестра.

________________________________________________________________

4. Я люблю свою семью.

_________________________________________________________________

                                                                                                                                       ___4 балла

2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

1. I’m from _____________________.

2. I’ve got a mother, a father, ___________________________________________________.

3. But I haven’t got ________________________.

4. She is my______________________________.

5. We are _________________.

_ ____5 баллов

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.

a) apple, banana, bread, orange.

b) meat, coffee, tea, milk.

c) eleven, seven, twelve, fourteen.

d) twenty, fifty, sixteen, eighty.

___4 балла

2. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you swim?                         a) Yes, he can.

2) Is his duck fat?                         b) Yes, she can.

3) Is Ben's fox slim?                     c) Yes, it is.

4) Can Ann jump?                        d) No, it isn't.

5) Can Nick sing?                         e) No, I can't.

____5баллов

3. Составьте предложения из данных слов (предложение начинается со слова с заглавной буквы):
a) rabbits, We, like, cats, and

___________________________________________________________________________
b) She, swim, skate, can’t, and

___________________________________________________________________________
c) Jim, tennis, play, well, can

_________________________________________________________________________
___3балла

Входная контрольная работа по английскому языку 3 класс

2 variant

Class______ Date________

Name_________________________________________________________

Часть I. Чтение

Прочитай текст и выполни задания.

Hi! I’m John.

I’ve got a nice black dog. It can jump and run. I’m happy.

My friend Nick has got a frog. The frog is little and green. It can jump and swim. But Nick hasn’t got a dog and he is sad. Our friend Jane has got a funny parrot.

It can fly. Jane is happy too.

I. Найди в тексте предложения, которые соответствуют по смыслу русским предложениям.

1. У меня есть красивая чёрная собака

____________________________________________

2. Но у Ника нет собаки и потому он грустный..

____________________________________________

3. У Джейн есть забавный попугай.

_____________________________________________

4. Мы счастливы.___________________________________________________

___4 балла

II. Дополни предложения в соответствии с текстом.

1. I’ve got _____________________.

2. My friend Nick has got a ___________________________________________________.

3. But he hasn’t got ________________________.

4. Jane’s parrot can______________________________.

5. We are _________________.

____5 баллов

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.

a) cabbage, carrot, potato, cheese.

b) sixteen, eleven, seventeen, nineteen.

c) cats, boys, mice, dogs.

d) school, stamp, postcard, envelope.

___4 балла

2. Вставь do или does.

1. ………. your friend like sweets?

2. What…………. they have for dinner ?

3. Where ………… you go in summer?

4. ………. your sister play chess?

5. ……… you like to read English books?

____5баллов

3. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you jump? a) Yes, he can.

2) Is his dog white? b) Yes, she can.

3) Is Ann’s parrot funny? c) Yes, it is.

4) Can Kate ride a bike? d) No, it isn't.

5) Can Nick speak English ? e) No, I can't.

____5баллов

4. Составьте предложения из данных слов

(предложение начинается со слова с заглавной буквы):

a) has, a bike, Kate, got . __________________________________________

b) in, The, children, park, are, the . ______________________________________________________

c) Does, go, sister, on, school, to, your, Sunday? ____________________________________________

___3балл