Главные вкладки

    Упражнения для отработки образования множественного числа существительных в английском языке
    учебно-методический материал по иностранному языку (3, 4 класс)

    В упражнениях идет отработка образования множественного числа имен существительных в английском языке путем добавления окончаний -s, -ss, -ies, -ves. В файле содержится 10 упражнений, в конце документа для удобства проверки даны ответы к заданиям. 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл dz_mnozhestvennoe_chislo_2.docx61.62 КБ

    Предварительный просмотр:

    Exercise 1. Образуйте множественное число имен существительных.

    A dog, a ball, a desk, a horse, a fact, a nose, a lip, a mother, a father, a brother, a pen, a pencil,a flower, a kid, a pupil, a lion, an elephant, an apple.

    Exercise 2. Образуйте множественное число имен существительных.

    A class, a box, a bus, a match, a bush, a wish, a loss, a tomato, a princess, a boss, an ostrich, a brush, a witch, a fox, a dish, a hero, an address, a glass.

    Exercise 3. Образуйте множественное число имен существительных.

    A cry, a lady, a baby, a puppy, a strawberry, a cherry, a reply, a party, a spy, the sky, a city, a country, a lorry, a doggy, a poppy, a story, an enemy, a family.

    Exercise 4. Образуйте множественное число имен существительных.

    A loaf, a wife, a wolf, a calf, a shelf, an elf, a scarf, a thief.

    Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных.

    A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, the watch, a dress, a toy, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

    Exercise 6. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

    A dolphin, a fly, a dress, a shoe, a diary, a cake, a strawberry, a sandwich, a toy, a fox, a garden, a ray, a piano, an enemy, a branch, a wish, a coin, an ability.

    -s

    -es

    -ies

    Exercise 7. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

    +s

    +es

    +ies

    +ves

    Ruler, dog, lady, bliss, mother, bus, chimp, mummy, day, boss, wolf, school,  window, daddy, computer, cherry, wish, rubber, diary, pen, school bag, banana, cat, pencil, book, pencil case, pizza, lion, wife, calf, teddy, marker, card, half, city, pinch.

    Exercise 8. Прочитайте рассказ. Выпишите имена существительные во множественном числе.

    I am a little bunny. My name is Tim. I live in a wood. My house is in the hollow tree.

    In spring, I like to pick roses. These flowers are very nice, sweet and tasty. In summer I listen to the birds and insects. In autumn I watch bright leaves on the trees. In winter I dream about spring.

    Exercise 9. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

    семья

    1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chicken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.
    2. My (a grandmother, a grandfather,  an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.
    3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

    Exercise 10. Напишите имена существительные в единственном числе.

    Shelves, desks, classes, buses, pencils, babies, tomatoes, potatoes, dresses, puppies, foxes, rabbits, boxes, bosses,  animals.


    KEYS

    Exercise 1.

    Answers: dogs, desks, horses, facts, noses, lips, mothers, fathers, brothers, pens, pencils, flowers, kids, pupils, lions, elephants, apples.

    NB! Неопределенные артикли a/an используются только в единственном числе!

    Exercise 2. 

    Answers: classes, boxes, buses, matches, bushes, wishes, losses, tomatoes, princesses, bosses, ostriches, brushes, withes, foxes, dishes, heroes, addresses, glasses.

    Exercise 3. 

    Answers: cries, ladies, babies, puppies, strawberries, cherries, replies, parties, spies, skies, cities, coutries, lorries, doggies, poppies, stories, enemies, families.

    Exercise 4. 

    Answers: loaves, wolves, calves, halves, shelves, elves, scarves (scarfs), thieves.

    Exercise 5. 

    Answers: babies, plants, lemons, peaches, bananas, brushes, stars, mountains, trees, shillings, kings, the waiters, the queens, eyes, shelves, boxes, the cities, boys, the watches, dresses, toys, the lives, tomatoes, secretaries, crowds, airports, theatres, tornadoes, shops, tragedies.

    NB! Обратите внимание на артикли: неопределенный артикль a/an во множественном числе не употребляется, определеный артикль the употребляется.

    Exercise 6. 

    Answers: -s: dolphins, shoes, cakes, toys, gardens, rays, pianos, coins. -es: dresses, sandwiches, foxes, branches, wishes. -ies: flies, diaries, strawberries, enemies, abilities.

    Exercise 7. 

    Answers: -s: rulers, dogs, mothers, chimps, days, schools, windows, computers, rubbers, pens, school bags, bananas, cats, pencils, books, pencil cases, pizzas, lions, markers, cards. -es: blisses, buses, bosses, wishes, pinches. -ies: ladies, mummies, daddies, cherries, diaries, teddies, cities. -ves: wolves, wives, calves, halves.

    Exercise 8.

    Answers: roses, flowers, birds, insects, leaves, trees.

    Exercise 9.

    Answers: 1. Sisters, twins, pencils, albums, houses, trees, puppies, kittens, ducks, chickens, dolls, cars, buses, trams, ships, elephants.

    2. Grandmothers, grandfathers, aunts, uncles, cousins, cows, calves, horses, pigs, piglets, rabbits.

    3. Brothers, students, interests, games, films, stamps, cars, hobbies.

    Exercise 10.

    Answers:  shelf, desk, class, bus, pencil, baby, tomato, potato, dress, puppy, fox, rabbit, box, boss, animal.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Образование множественного числа существительных. 3 класс

    Презентация знакомит с основными правилами образования множественного числа существительных в английском языке...

    Образование множественного числа существительных

    Данная презентация используется при изучении образования множественного числа существительных...

    Тест на образование множественного числа существительных (особые случаи)

    Тест может быть использован при изучении английского языка в любом учреждении при проверке знаний по образованию множественного числа существительных (особые случаи) Особенность и ценность этого теста...

    Множественное число существительных в английском языке

    Существительные в английском языке, как и в русском, могут стоять в форме единственного или множественного числа. Если количество предметов можно посчитать, то такое существительное исчисляемое...

    Проверочная работа по образованию множественного числа существительных в английском языке

    Проверяется образование множественного числа имен существительных в английском языке путем добавления окончаний -s, -ss, -ies, -ves. В файле содержится 5 упражнений, в конце документа для удобств...

    Образование множественного числа существительных

    Как образовать множественное число у существительного? Для учащихся начальной школы это часто является проблемой.Ничего сложного или страшного - просто помнить некоторые правила и обязательно обр...