Внеклассное мероприятие по английскому языку “English Fairytales”
план-конспект занятия по иностранному языку (3 класс)

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл english_fairy_tailes.docx14.18 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку “English Fairytales”

Автор: Иванова И.Ю., учитель английского языка МБОУ «Гимназия №4» г. Чебоксары

Ход мероприятия


1.
Приветствие. 
Hello, children. Glad to see all of you. Today we’ll have fun and play a bit. And, as usual, we’ll learn a lot of new things during the lesson.

2. Определение темы занятия. 
And now let’s guess the topic of our lesson. Please, look at the blackboard. Name different letters and try to know the topic. (fairy-tales). Translate the title of the topic into Russian – what’s this? Yes, right you are – сказки. 

Задание "Соотнеси страну и название сказки"


Look at the blackboard, please. Here you can see the names of the countries, such as Russia and England. Match the names of the fairy tales and from what country they come. 

English fairy tales: 
Alice in Wonderland 
Jack and the Beanstalk 
The Star Child 
Tom Thumb 
Goldilocks and three bears 

Russian fairy tales: 
Golden Fish 
Three bears 
A Turnip 
The Frog Princess 
Vassilissa the Beautiful 

Игра "Бюро находок". “A Bureau of Finds.”


Look at the table. Here you can see different subjects. The characters have lost their things. Please, help them to find them. Name, please, these subjects and say whom they belong to. (На столе разложены различные предметы (некоторые из них могут быть нарисованы). 
1. the bottle with a paper label “Drink me”. (Alice in Wonderland) 
2. a pot (Winnie-the-Pooh) 
3. an apple (Snow white) 
4. a pumpkin (Cinderella) 
5. a red hat (Red Riding Hood) 
6. a shell (Mermaid) 
7. a hair brush (Rapunzel) 

For example. It is an apple. It belongs to Snow white. 

Чтение отрывка сказки

The next task: I give you extracts from books and you must guess: What books are these extracts taken from? 

1st team: “…this time she found a little bottle on it and tied round the neck of the bottle was a paper label with the words “DRINK ME, “beautifully printed on it in large letters. 
It was all very well to say “Drink me, “but the wise little girl was not going to do that in a hurry;” 
(“Alice in Wonderland”). 

2nd team: “He lived in the forest. He climbed and he climbed, and as he climbed he sang a little song to himself: 
Isn’t a funny 
How a bear likes honey? 
Buzz! Buzz! Buzz! 
I wonder why he does.” 
(“Winnie-the-Pooh.”) 

1st team: “Peter wanted to talk to the fairies, but to his surprise they all ran away and hid when he came near. They shouted “There is a boy in the park.” Peter thought for a moment that he was the boy because he was a bird.” (“Peter Pan.”) 

2nd team: “Remember said the fairy godmother you must leave the ball before the clock strikes twelve because at midnight the magic ends. “Thank you fairy godmother” said the girl and she climbed into the coach” (“Cinderella”). 

Составление сказки по предложениям 

Here is a fairy-tale, but the sentences are mixed. Which of your team will put them together correctly? Read, please your fairy-tale and try to guess its title too. 

“Cinderella” 
Once upon a time there lived a young beautiful girl. 
The girl was not happy because her stepmother didn't like her. 
She did all the hard work, washed the dishes, tidied the rooms and cooked. 
The prince was going to have a great ball. 
Fairy godmother turned the girl’s ugly dirty dress into a beautiful one. She turned her shoes into glass slippers and a pumpkin into a carriage. 
She went to the ball and danced with the prince. 
She ran out at midnight and lost a shoe on the way out. 
The Prince found the shoe and went to every house to find the girl who lost that shoe. 
He found a beautiful girl who lost that shoe. 
The prince and she got married and they lived happily. 

Подведение итогов 

Very good children! Now it’s time to sum up. You’ve worked well today I like your work very much. Please, tell me how you have worked at the lesson today. For example. I haveworked well. I have worked badly. I have worked so-so. 

Thanks a lot. Good-bye. 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

внеклассное мероприятие по английскому языку `Enjoy English` для 2-3 классов.

Известно, что внеклассная работа по иностранным языкам является неотемлемой частью всего учебного процесса. внеклассные мероприятия повышают мотивацию учащихся к изучению английского языка, посредство...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "English Alphabet"

Данное внеклассное мероприятие подходит для обобщения и закрепления английского алфавита. В нем используются различные интересные задания с буквами....

Внеклассное мероприятие по английскому языку «English Intellectual Marathon»

Цель: повышение интереса к английскому языку и стране изучаемого языка.Игра – соревнование между двумя командами учащихся....

Внеклассное мероприятие на английском языке «Miss English, Chocó Bear and their English holiday»

Известно, что внеклассная работа по иностранным языкам является неотемлемой частью всего учебного процесса. Кроме того,  внеклассные мероприятия повышают мотивацию учащихся к изучению английского...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «English Tea Party» в рамках «Английской гостиной»

Введение в сюжет темы, научить вести  разговор теме, во всех видах речевой деятельности повторить ранее изученные и освоить новые лексические единицы по теме «Этикет за столом»...

Внеклассное мероприятие по английскому языку «Play and Learn English» «Играй и учи английский».

Главным результатом изучения иностранного языка является коммуникативная способность, поэтому важную развивающую роль на начальном этапе играют сюжетно-ролевые игры, в процессе которых происходит не т...