Олимпиадные задания по английскому языку для начальной школы
методическая разработка по иностранному языку (2, 3, 4 класс)

Болкова Мария Николаевна

Материал представляет собой тестовые задания, которые можно использовать как на уроках для повторения материала, так и для проведения олимпиады по английскому языку.

Скачать:


Предварительный просмотр:

1.Выпишите гласные буквы:        

1. k, z, e, l , j, a, b

2.n, t, x, y, p, v, w

3.f, q, r, d, h, o, z

4. p, c, s, m , k , i, v

5.b, u, x, g, a, h, k

2 . Назови (выпиши) лишнее слово в строке.

1.cat, hen, mouse

2.sing, dance, run, fox

3.red, blue, black, he

3.Назови одним   словом:

1) sister, brother, mother, father

   a). animals, b) family, c) transport  

2) train, ship, bus, boat

    a). transport,   b) colours, c) sports

          4.Составь из букв слова и напиши их.

1. g, p, i ____________

2. a, b, l, c, k _____________

3. t, a, c ___________

4. p, n, i, k ___________

  5. Выбери правильное предложение:

1.Let’s go by bus. D:\Загрузки\pic02.gif

2. Let’s go by train.

3. Let’s go by plain.

 6. Напиши, что умеет делать животное (выбери правильный глагол)

jump, fly, run, swim, climb, hunt

1. It can __ D:\Загрузки\ris12_5_1.gif      2.It can ___ D:\Загрузки\p2a.gif3. It can ___D:\Загрузки\sobaka2ab.gif

6. Выбери правильный перевод числительных:

1. one                 a)четыре

2. nine                b) десять

3. ten                  c) один

4. seven              d) девять

5. four                е) семь

7. Впиши глагол can или can’t по смыслу:

1. Dog’s …ride a bicycle.

2. Mother …play the piano.

3. Bus…dance.

8. Расшифруй сообщение Микки и ты узнаешь, что он говорит.

▲      ▄    ♦      ●    ☺     ☻     ♣        ▼     ♥

train  I      by  car   love  bike  travel   to    bus

▄    ☺ ▼  ♣  ♦ ▲

1.Выпишите гласные буквы:                                     

1. z, l, h, b, g, e, p

2. t, j, o , q, v, c, f,

3. m, i, t, u, s, b, z

4. h, n, a,  w, p, y, g

5. x, l, k, a, r, j, e

2. Назови (выпиши) лишнее слово в строке.

1. dog, pig, horse, cute

2. play, climb, fly, rabbit

3. pink, green, orange, she

3.Назови одним    словом:

1) wolf, tiger, cat, dog

   a). sports,   b) animals, c) family

2) bicycle, car, bus, plane

    a). transport,   b) colours, c) sports

4. Составь из букв слова и напиши их.

1. o, d, g ____________

2. e, d,  r_____________

3. h, n, e ___________

4. g, e, r ,e, n ___________

  5. Выбери правильное предложение: D:\Загрузки\car1.gif

1. Let’s go by car.

2. Let’s go by boat.

 3. Let’s go by ship.

6. Напиши, что умеет делать животное (выбери правильный глагол)

jump, fly, run, swim, climb, hunt

1. It can __D:\Загрузки\a2_7_1.gif 2. It can __D:\Загрузки\z7a.gif3. It can___ D:\Загрузки\z25a.gif

6. Выбери правильный перевод числительных:

1. two                 a)пять

2. five                b) шесть

3. six                 c) три

4. eight              d) два

5. three               е) восемь

7. Впиши глагол can или can’t по смыслу:

1. Pig’s …fly.

2. Boy…swim.

3. Train…sing.

8. Расшифруй сообщение Микки и ты узнаешь, что он говорит.

▲      ▄    ♦      ●    ☺     ☻     ♣        ▼     ♥

train  I      by  car   love  bike  travel   to    bus

▄    ☺ ▼  ♣  ♦ ♥

I. Fill in the blanks:

1. F _ br _ _r_;                    4. M _ r_ _;

2. A_ _ i _;                          5. D _ c_ _ b_ _;

3. J_ n_ _r_;                        6. M _ _.

II. Complete the sentences:

1. Autumn months are:_____, _____ and _____.

2. Summer months are:_____, _____ and _____.

III. Fill in the blanks:                                            

1. I ….. hot.                                                            

2. She ….. thirsty.                                                  

3. We ….. bored.                                                    

4. Adam ….. wet.                                                    

5. They ….. sad.                                                      

IV.Fill in am / is / are:                                                  

  1. His brother … watching TV now.                            

  2. I … dancing now.                                                      

  3. Adam … running now.                                              

V.  Make up sentences:                                                 

  1. doing, are, now, judo, we.                                        

  2. now, I, playing, am, football.                                    

  3. she, now, skipping, is.                                          

VI. Write in negative and interrogative:                          

  1. They are sleeping now.

  2. He is skating now.                                                      

VII. Fill in am / is / are or was / were:

1. My mother … good at Maths many years ago.

2. My friends … at school now.

3. I … in London two years ago.

4. Helen … not at the swimming pool yesterday.

5. My brother … in the garden now.

6. Our books … on the table now.

7. I … late for school yesterday.

8. My sister and I … tired yesterday evening.

9. The pencil case … in my school bag now.

10. Jane … at the supermarket last week.

I. Fill in the blanks:

1. J _ _ e;                               4. J _ l _;

2. S_  pt _ _ b_ _;                  5. N_ _ mb _ _;

3. A _ g _ _ t;                         6. O _  t_  b_ _.

II. Complete the sentences:

1. Winter months are: _____, ______ and _____.

2. Spring months are: _____, ______ and _____.

1. Fill in the blanks:                                            

1. Sally ….. dry.

2. He ….. hungry.

3. I ….. cold.

4. They …..happy.

5. We ….. tired.

 IV.Fill in am / is / are:        

1. Ann … swimming now.      

2. My parents … reading now.

3. I … singing now.

V.  Make up sentences:                                                 

1.   now, I, playing, am, basketball.                                      

2. doing, are, now, gym, they.

3. he, now, jumping, is.

VI. Write in negative and interrogative:                          

1. She is hopping now.

2. We are talking now.

VII. Fill in am / is / are or was / were:

1. My puppy … on the chair now.

2. My cousins … hungry two hours ago.

3. They … in New York now.

4. Minny … bored yesterday.

5. I … thirsty now.

6. It … cold and rainy yesterday.

7. Bill … at the Zoo two days ago.

8. Your sister … at the station now.

9. The apples … on the plate five minutes ago.

10. It … hot and sunny now.

I. Write the numbers:

1) 1 - ___ - the ___                                    7) 19 - ___ - the ___

2) _ - three - ___                                        8) _ _ - twenty-two - ____

3) 5 - ___ - the ___                                    9) 25 - _____ - the _____

4) _ - ten - ___                                           10) ___ - twenty-six - ____

5) 12 - ___ - the ___                                  11) 29 - ___ - the ____

6) _ _ - fourteen - ___                                12) _ _ - thirty - ____

II. Fill in the blanks using prepositions in, on at, under:

1. The animal programme is ___ Monday. It is ___ quarter to two.

2. The sports quiz is ___ four o’clock ___Tuesday.

3. I go ___ the swimming pool ___ Wednesday.

III. Write There is / There are or There was / There were:

1.___ __ a  school five years ago.

2.___ __ some shops last month.

3.___ __ a new supermarket now.

4.___ __ seven red cars in Green Street

IV. Complete the sentences with Was / Were:

1.___ Adam at home last Wednesday? – Yes, he ___.

2.___ Helen and Dad in the cinema yesterday? – No, they __.

3.___ your parents in the garden last week? – Yes, they __.

4.___ his sister at school on Monday? – No, she __.

V. Choose the correct variant:

1. I ____ to school five days a week.       a) go;     b) goes;   c) am going;   d) is going.

2. Helen ___ to school now.                     a) go;     b) goes;   c) am going;   d) is going.

3. Peter ___ football every Sunday.       a) play;  b) plays;  c) is playing:   d) are playing.

4. Sam and I ___ tennis now.                a) play;  b) plays;  c) am playing; d) are playing.

5. I ___ watch TV in the evening.            a) don’t; b) doesn’t;  c) am not;    d) not.

VI. Match:

  1. You are ill.                                             A) They can run fast.
  2. Sally is a clever girl.                              B) I must go to the dentist.
  3. These are penguins.                               C) It can talk, but it can’t sing.
  4. They are good sportsmen.                      D) We mustn’t touch the animals and drop litter.
  5. This is my parrot.                                   E) She can read English well.

I. Write the numbers:

1)2 - ___ - the ___                                         7) 15 - ___ - the ___

2) _ - four - ___                                              8) _ _ - twenty – one - ____

3) 6 - ___ - the ___                                         9) 23 - ____  - the ___                          

4) _ - nine - ___                                              10) _ _ - twenty – seven - ____

5) 11 - ___ - the ___                                       11) 28 - ___ - the ____

6) _ _ - thirteen - ____                                    12) _ _ - thirty-one –

II. Fill in the blanks using prepositions in, on at, under:

1.I get up early ___ the morning and go ___ bed late ___ night.

2. They are reading ___ this nice room.

3. We work ___ the new restaurant.

III. Write There is / There are or There was / There were:

1.___ __ not a police station in Hilltown fifty years ago.

2.___ __ a big swimming pool next to the cinema.

3.___ __ lots of children in the park last Friday.

4.___ __ a scary dinosaur in the museum.

IV. Complete the sentences with Was / Were:

1.___ there tadpoles in the school pond? – Yes, there ___.

2.___ the beads in the museum beautiful? – Yes, they ___.

3.___ Adam and Tim in the Zoo last Sunday? – No, they ___.

4.___ you at the hospital yesterday? – Yes, I ___.

V. Choose the correct variant:

1. I ___ watching TV now.               a) don’t; b) doesn’t; c) am not;     d) not.

2. Sally ___ sleeping now.               a) don’t; b) doesn’t; c) is not;       d) are not.

3. My sister and I __ reading now.  a) don’t;  b) doesn’t; c) is not;       d) are not.

4. Elephants ___ eat meat.              a) don’t;  b) doesn’t; c) is not;       d) are not.

5. His parrot ___ drink milk.            a) don’t;  b) doesn’t; c) is not;      d) are not.

VI. Match:

  1. This is a mountain lion.                          F) They can’t fly.
  2. You have got spots.                               G) She must go to the nurse.
  3. My tooth hurts.                                      H) You must go to the doctor.
  4. They are tree frogs.                                I ) It can climb mountains.
  5. Helen’s head hurts.                                J ) He must stay in bed.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

олимпиадное задание по английскому языку. 2 класс

Олимпиадные задания составлены по УМК Биболетовой М. З. Enjoy English (2 класс)....

Олимпиадные задания по английскому языку для учащихся 4 классов.

Олимпиада состоит из 4 частей: аудирование, лексика и грамматика, чтение, письмо....

Тестовые задания по английскому языку для начальной школы

Тестовые задания по английскому языку для начальной школы помогут учителю при подготовке к уроку. Также задания можно использовать как олимпиадные или для индивидуальных занятий с обучающимся. Целесоо...

Олимпиадные задания по русскому языку в начальной школе

В материале представлены олимпиады по русскому языку для 1-4 классов. Имеются ключи к данным олимпиадам. Материал прекрасно подойдет для проведения недли русского языка в начальных классах....

Олимпиадные задания по английскому языку для начальной школы

Готовые олимпиадные задания по английскому языку для различных УМК, 3, 4 классы с ответами...

Банк данных разноуровневых заданий по английскому языку для начальной школы

Сборник   разработан в помощь учителю английского языка в организации освоения и закрепления  учебного материалаВ сборнике содержатся разноуровневые задания с учетом возрастных особенно...