Контроль лексического материала за 1 поугодие 4 класс, О. В. Афанасьева
тест по иностранному языку (4 класс)

Джабатаева Жулдыз Сергеевна

Проверка лексического материала за 1 полгодие 4 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 4_klass_pervoe_polugodie_leksika.docx22.69 КБ

Предварительный просмотр:

                    Name _________________________ , form _________

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс. 1 вариант

  1. Распределите слова по звукам.

give, flat, not, lamp, her, bag, middle, fern, troll, girl, finish, often.

[i]                                [æ]                        [ɜ:]                        [ɒ]

___________    _________________   ______________    ____________

___________    _________________   ______________    ____________

___________    _________________   ______________    ____________

  1. Переведите данные словосочетания с английского на русский язык.

My family - ________________, a good pupil - ______________________, a sad film - _____________________, a new sofa - ___________________, my classroom - ____________________, a beautiful carpet - __________________, a green blackboard - _____________________, a cosy room - _____________________________, finish the text - ____________________, begin the day - __________________________, a hot breakfast - _________________________, a little daughter  - ______________________.  

  1. Составьте специальные вопросы:
  1. you/ What/ do/ to do / like - _______________________________________________________?
  2. watch/ on TV/ you/ What/ do - _______________________________________________________?
  3. like/ What / she/ does –

_______________________________________________________?

  1. Переведите эти словосочетания:
  1. My sister’s apple - ______________________________
  2. Our friend’s car - ________________________________
  3. The clown’s hat - _________________________________
  4. The students’ books - ________________________________
  5. The pupils’ pens - _________________________________

  1. Вставьте в предложения нужную форму глагола to be (am, is, are)
  1. My cousin ____________riding a horse.
  2. She  ___ watching a very good film.
  3. I ____ eating lunch.
  4. Kate ___ dancing now.
  5. You _____ playing games on computer.

  1. Измените эти фразы так, чтобы в них говорилось о происходящем в данный момент.

  1. I play the piano in the evening . – I am playing the piano now. 
  2. They finish their breakfast at eight - ____________________________________________________
  3. My brother has lunch at one o’clock - ____________________________________________________

  1. Напиши числа

Twenty  nine - _______

seventy four - _______

 thirty six -________

fifty  eight - ________

a hundred ten - _______

                       Name ______________________, form __________

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс. 2 вариант

  1. Распределите слова по звукам.

Sister, cup, hot, troll, dress, lunch, duck, well, friend, swim, watch.

[i]                                [e]                        [ʌ]                        [ɒ]

______________    ______________    _______________    ___________

______________    ______________    _______________    ___________

______________    ______________    _______________    ___________

  1. Переведите данные словосочетания с английского на русский язык.

My cousins - _____________________   , a good daughter - ______________________, an old film - _____________________, a new TV - ___________________, watch films - __________________, interesting books - _______________, listen to the music - _____________________, a big black piano - _____________________________, to go to work - ____________________, begin the book - __________________________, to cook breakfast - _________________________, finish the text - ______________________.  

  1. Составьте специальные вопросы:

a)you/ go/ Where/ do/ in the morning - _______________________________________________________?

  1.  sport/ like/ you/ What/ do - _______________________________________________________?
  2. live/ Where/ she/ does –

_______________________________________________________?

  1. Переведите эти словосочетания:
  1. My cousin’s apple - ______________________________

b)The bird’s wing - ________________________________

c)The dog’s bone - _________________________________

d)The boys’ books - ________________________________

e)The girls’ dolls - _________________________________

  1. Вставьте в предложения нужную форму глагола to be (am, is, are)
  1. My friend ____________riding a bike.
  2. I ___ watching a very good film.
  3. We ____ eating lunch.
  4. Susan ___ dancing now.
  5. You _____ swimming now.
  1. Измените эти фразы так, чтобы в них говорилось о происходящем в данный момент.

  1. I play the piano in the evening . – I am playing the piano now. 
  2. We often swim in the lake - ____________________________________________________
  3. My brother usually watches children’s programme - ____________________________________________________

  1. Напиши числа

Sixty two  -  ________

a hundred four - _________

           twenty nine - _______

           eighty five - ________

          fifty seven - _________

Unit 1  “Meet John Barker and his family”

cousin

film

television

daughter

when

why

watch

family

dad

mum

sister

brother

granny

grandfather

always

never

sometimes

interesting

often

usually

music

piano

listen

a family tree

work

a dictation

programme

 Unit 2  “My day”

begin

day

finish

breakfast

dress

get up

home

lunch

be on time

have breakfast

lesson

house

after

come

every

swimming pool

wash

take

I think

hotel

read books

Unit 3  “At home”

him

bathroom

show

her

flat

modern

us

kitchen

living room

them

garden

chess

me

behind

in front ( of )

left

right

middle

on the left

on the right

next ( to )

on my left

on my right

downstairs

bookcase

armchair

upstairs

cupboard

ready

window

sofa

door

floor

carpet

comfortable

cosy

messy

picture

tidy

wide

room

garage

Unit 4  “ I Go to School”

before

school

 class

classroom

classmate

give

blackboard

plant

put

windowsill

chest

coffee

bread

butter

jam

juice

soup

tea

water

bread plate

a copeck

answer

ask

open

question

understand

my class

Unit 5  “ I Love Food”

enjoy

favourite

make

please

tasty

think

walk

wonderful

pizza

omelette

drink

cheese

cornflakes

ham

porridge

sugar

cream

bacon

fridge

chicken

cucumber

dinner

potato

rice

supper

vegetable

I would like

Unit 6  “ The Weather We Have”

weather

ago

last

then

was

were

yesterday

cloudy

dry

foggy

rainy

snowy

sunny

warm

windy

blow

nasty

put on

shine

take off

want

weather

storm

muddy

Unit 7  “ At The Weekend ”

weekend

decide

invite

join

talk

travel

try

visit

country

holiday

next

people

place

soon

tomorrow

to be going to

some day

a bit


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест по английскому языку на проверк навыка использования пройденного грамматического и лексического материала. 4 класс.

Целью теста: является проверка навыка использования пройденного грамматического и лексического материала....

Уроки № 84 (чтение) и № 104 (письмо). Сказка К. И. Чуковский «Телефон» (с. 96). Повторение лексического материала «Азбуки».

По методическому пособию В. Г. Горецкого, Н. М. Белянковой к УМК «Школа России», 1 класс. Подготовила Людкевич Е. И. учитель нач. классов «Кисловской СОШ»....

Презентация для повторения лексического материала по 1-3 модулю 8 класс

презентация расчитана для учащихся работающих по УМК Spotlight. Подобранный лексический материал включает в себя содержание 1-3 модуля....

Введение нового лексического материала

В данном материале представлено введение лексических единиц к Unit 2, учебник  Enjoy English для 4 класса....

Контроль лексического материала за 1 полугодие, 2 класс, Афанасьева О.В .

С помощью данной карточки можно проверить знания детей 2 класса за 1 полугодие...

Лексический материал для урока французского языка 2 класс

Лексический материал для урока французского языка 2 класс...