Схема ("Рыба") Write a story.
материал на тему

Кольт Ольга Олеговна

Интересный план, с помощью которого, дети смогут отточить свои навыки в Speaking и Writing, научатся развивать свою мысль и делать свою речь более насыщенной. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon write_a_story.doc220.5 КБ

Предварительный просмотр:

 

                    1.

2.

       

1. Think of the story and the characters.

2. Write the words that you may use in your story:

Time

Weather

Place

People

Actions

Other key words

Morning

Summer

Sunny

Lake

Ocean

Land

4 children:

Tom

Ben

Sarah

Lucy

Pirates

Native people

Fishing on lake

Birds sing

Frogs croak

Pirates sail

Take treasure

Fight with natives

Take the gold

Go home

Summer holiday

Idea

Adventure

Compass

Map

Lost treasure

3. Make a spidergram of your story:    

                                                                                                    pirates

                                                                      map                       lost  treasure

                               summer                              compass                                  gold          

                               holiday

           Tom, Ben                   morning

Sarah, Lucy                                                      native                                       secret place

                                                     Boat            people

   Birds                                                                                fight           sail home

   frogs                                    

                                              fishing

         mountains   enjoy

4. Now write simple sentences using these words.

5. Put the sentences in order.

6. Make the sentences better:         - add different adjectives and adverbs

                                        - join them with some linking words

Adjectives

Adverbs

Linking words

Beaunitul

Nice

Sunny

Nearby

Small

Great

Little

Dangerous

Excited

Secret

Angry

Long

Tired

The best

Wild

Lots of

Nearby

Very

Really

Quickly

Much

Only

So

Slowly

Happily

Suddenly

Fast

One morning/ night...

First

Then

Later

Next

Soon

After that

And

But

Suddenly

After...

Finally

At the end

1. Think of the story and the characters.

2. Write the words that you may use in your story:

Time

Weather

Place

People

Actions

Other key words

3. Make a spidergram of your story.

4. Now write simple sentences using these words.

5. Put the sentences in order.

6. Make the sentences better:         - add different adjectives and adverbs

                                        - join them with some linking words

Adjectives

Adverbs

Linking words


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок и презентация по теме"Do you like writing letters" для 3 класса к учебнику "Enjoy English".

урок и презентация по теме "Do you like writing letters" для 3 класса к учебнику "Enjoy English"....

урок по теме "Do you like writing letters?"

Урок  по теме "Do you like writing letters?" по учебнику М.З. Биболетовой " Enjoy English - 3"...

Writing a letter- 2 form

The scheme to help pupils write personal letters....

Developing writing skills. Setting description in story - writing.

Вашему вниманию предлагается план урока на тему "Developing writing skills. Setting description in story - writing". План сопровождается всеми необходимыми материалами....

Can you write the poem in English?

Why don\'t you try to make one very short poem in English?...

Разработка урока в 3 классе "How to write an address on the envelope"

Данная разработка включает в себя конспект урока, буклет и мультимедийную презентацию.УМК Биболетовой М.З. Enjoy English 3...

Технологическая карта урока по английскому языку «Telling stories and writing letters to your friends» (УМК: «Enjoy English» 3 класс‎)‎

Цель урока: создание условий для формирования лексического навыка.Задачи урока Дидактические:1.Отработать произношение звука [d] посредством выполнения фонетической зарядки;2. Проверить знан...