Конспект ООД на тему" Хорзуннун чажыттары"
план-конспект занятия по окружающему миру (подготовительная группа)

Торе-Монге Рада Викторовна

Школаже белеткел болуу.

 Билип–алыышкын сайзырадылгазы.

Интеграция: Билип-алыышкын сайзырадылгазы( бойдус-биле таныштырылга,шинчилел-билиишкинниг ажыл чорудулгазы ); чугаа сайзырадылгазы.

Темазы: Хорзун болгаш оон чажыттары.

 Сорулгалары:

Ооредир сорулгалары- Уругларны хорзун-биле таныштырар. Дуржулгалар дузазы-биле оон тургузуун тодарадып херек кырында хайгаарадыр. Хорзуннун чурттакчылары болгаш оларнын хорзуннун тыптырынга ажык-дузазынын дугайында эге билигни бээр.Долгандыр турар бойдуска болгаш дириг-амытаннарга, кижилерге хорзуннун ажык дузазынын дугайында билиндирер.

Сайзырадыр сорулгалары- Бойдуста болуушкуннарнын харылзаазынын дугайында сайгарып,чылдагаанын тайылбырлап билирин сайзырадыр. Кичээнгейин , чувени сактып алырын, боданып билирин дуржулгалар дузазы-биле сайзырадырын уламчылаар.Уругларнын шинчилел-билиишкинниг ажыл чорудулгазын сайзырадыр. Уругларнын чугаазын сайзырадыр.

Кижизидер сорулгалары – Эскериичел, сонууургак болурунга,база хорзунге хумагалыг чорукка кижизидер.

Херек материалдары:Мультимедийный экран, проектор, ПК, презентация «Хорзуннун тургузуу»;глобус дуржулгаларга- хорзун, суглуг стаканнар, лупалар, омааштар, пробирка, лаа, шил азы( корунчук), модельдер; оюнга- бурулер,ыяш болгаш шыйлашкын чуруу,стаканда хорзуннер;орденнер.

Словарь ажылы: лупа, пробирка,иринди, эртемдээннер, лаборатория

Ажыглаан арга-методтар: оюн аргазы, тайылбыр, уран сос аргазы, коргузуг, моделирование,шинчилел ажыл чорудулгазынын тенхнологиязы

( дуржулга),

Кадыкшыл камгалаарынын технологиязы (хогжум уделгези-биле сула-шимчээшкин, шимченгир-дидактиктиг оюн), ИКТ.

      Чорудуу:

- Уруглар мен силер хире бичии тургаш дыка улуг кижи болуксаар турган мен. Силер улуг болуксаар дыр силер бе?(уругларнын харыызы)

-Ындыг болза мындыг оюндан ойнаалынарам.Силер садикте бичии уруглар эвес, а улуг эртемдээннер болур силер, а мен силернин удуртукчунар болур мен. Эртемдээннер дээрге дыка хой чуулду ооренип алган эртем-билиглиг  кижилер дир.

Ам силер шупту эртемдээннер силер , а мен силернин удуртукчунар мен.

Эштер эртемдээннер, силерни хуралдаар залче чалап тур мен.

      Хундулуг эртемдээннер тывызык ыдайн тып корунерем:

Стол кырында борбак шарже

Бомбурзээвис сына берди .(глобус)

 Кайы эртемдээн эн-не тывынгыр сагынгыр эвес корейн.

-Глобус

-Глобус деп чул? (Чернин модельи, азы Чернин хевирин дыка хой катап бичииледи кылганы)

- Глобуста кандыг оннер бар дыр?( кок, ногаан, хурен, сарыг, кызыл д.о. ы)

 

 - Кок он –биле чуну чуруп коргускенил?(сугларны)

 Кок онден оске оннер-биле чуну чуруп коргускенил?(кургаг черлерни)

-Глобустан коорувуске кургаг черлер хой дур бе, азы суглар хой бе?(Уругларнын харыызы).

- Шаанда дыка хой чылдар бурунгаар бистин бомбурзээвис кырын суг далай ээлеп турган  деп эртемдээннер шинчилээн. Бир эвес ындыг турган чуве болза глобустун ону кандыг болур турган дыр?(кок)

- Чоорту хуннун изиинден база чамдык черлерге сооктун куштуунден суг соглуп, донуп кургаг черлер-довурак дой,элезин-сай коступ эгелээн, ынчангаш бистин Черивис амгы уеде мындыг хевирлиг болганы бо.

      Чернин дугайында улаштыр чугаалажыылынар эштер эртемдээннер.

Ам база тывызык ыдайн тывынарам:

Бойдуста бир шыгжамыр бар

Бодангаштын тып кор оннук

Хензиг бичии урезинни ынаар шыгжааш

Кедергей хой дужутту сен ажаап аар сен.

- Хорзун…

-Эр-хейлер…

Хорзун дугайында корээлинер че.(слайд «Хорзуннун тургузуу»)

Чернин эн кырында каъдын хорзун дээр бис, хорзунге оът-сиген оске-даа унуштер озер.

Бир эвес черни чара кезиптер болзувусса хорзуннун тургузуун коруп болур бис. Ол 3 каъттан тургустунган. 1-ги каъды-кара-хорзун, 2-ги каъды- дой довурак, 3-ку каъды-элезин-сай.

Хорзуннун эн кырында каъды унуштерни, оларнын озеринге эргежок чугула чуулдер-биле хандырып турар.

2-ги каъды -дой унуштернин дазылдарын быжыглап турар.

Хорзун кандыг каъттардан тургустунар-дыр?

     Хорзун кайыын тыптып келирил корээлинерем.(слайд)

Ыяштарнын бурулери кажан дужуп эгелээрил? (кузун)

-Душкен бурулер черге чыткаш канчап баарыл? Кайнаар чуже шилчий бээрил, кым билирил?

-Душкен бурулер черге чыткаш  ириндиже шилчий бээр.

Чугле ыяштарнын бурулери эвес, оске-даа унуштернин тоглаан артынчылары

Черге чыткаш ириндиже шилчий бергеш дой-довурак элезин –биле холушкаш хорзунну тывылдырар.Хорзун ынчаар тыптыр.

    Хорзуннун тыптырынга дузалажып турар хорзун иштинин чурттакчылары база бар, олар дээрге курт-кымыскаяк аймаа (хой-даванныг, кымыскаяк, ээремчиктер, доос-каралар, шыйлашкын,крот, база каракка козулбес грибоктар ,бактериялар) .Бо курт-кымыскаяк аймаа унуштернин артынчылары-биле чемненир. Олар хорзун иштинге аай- дедир оруктар кылып тургаш хорзунну агаар биле байлакшыдар.

- Хорзун кайыын тыптып келир дир?(унуштернин артынчыларындан)

-Хорзуннун тыптырынга чулер дузалажыр дыр?(хорзун иштинин чурттакчылары: шыйлашкыннар, доос-каралар д.о.ы).

    Шылай берген боор силер эштер эртемдээннер, туруп келгеш сула-шимчээшкинден кылыптаалынарам.

   Хогжум уделгези-биле  сула-шимчээшкин «Холдар-биле часкаалынар».

Эштер эртемдээннер силерни ам шинчилелдер кылыр лабораторияже чалап тур мен.Лаборатория дээрге тускай дериг-херекселдиг шинчилелдер чорудар чер дир. Лабораторияга удуртукчунун сумези чокка чуге-даа дээп болбас, оваарымчалыг болур эртемдээннер.

 (Столда дуржулгага херек чуулдер-биле уругларны таныштырар: лупа, ложка, суглуг стакан, пластик тавактар,хорзуннуг контейнерлер).

     Демин чунун дугайында чугаалашкан ийик бис?

-Хорзун…

-Хорзун иштинде чурттакчылар база бар болган.

Кандыг-даа дириг амытан, дириг организм чуу чок болза чурттап шыдавазыл? (агаар)

-Ындыг болза хорзунде база агаар турар ужурлуг.Хорзунде шынап –ла агаар бар дээрзин тодарадып дуржулгадан кылыптаалынар.

Дуржулга1( Башкы уруглар-биле денге кылыр).Омаашка хорзунну узуп алгаш суглуг стаканче уруптаалынар.Чуну эскердинер?

-Борбак ковукчугештер суг ишти –биле унуп турар.

Ол дээрге агаар дыр.

-Дуржулга дузазы биле чуну билип алдывыс?(хорзунде агаар бар). Дуржулгавыстын туннелин карточкаларга демдеглеп ап олураалынар.

Столдарынарда 1 деп сан бижип каан карточкага агаарнын модельин салып алынар.Хорзунде агаар бар деп демдеглеп турарывыс ол.

Дуржулга 2.  «Хорзуннун тургузуу».Стаканда сугларынарнын кырында салдап унуп келген чуулду омааштарынар-биле оожум шуурей ускаш арыг тавактарже салып алгаш лупа дузазы –биле хайгаарап корунерем.Ында чуу бар-дыр?

-Унуштернин артынчылары, дазылдар, бурулер…

Хорзуннун кырыккы каъды унуштернин артынчылары ириндиден тургустунган дээрзин бо дуржулга-биле билип алдывыс.

2 деп сан бижээн карточкага эн кырынга( иринди) кара-хорзуннун модельин салып алыылынар.

-Стаканда суувустун ону чуге куурара бергени ол?

-Дой сугга эсти бергени ол …

-Кара-хорзуннун адаанга чунун модельин салыр-дыр бис?

-Дойнун модельин салыр…

-Ам омааштарынар-биле оожум стаканнын дувунде турнуга берген чуулду шуурей аарак узуп алгаш , демги –ле тавактарынарже салып алгаш лупаларынар-биле хайгаарап корунерем. Чуу бар –дыр?

-Элезин , сайлар…

-Элезин сайнын моделин каяа салыр –дыр бис?

-Эр-хейлер, эн-не адаанга салыр бис. Тургузуп алган модельивис дузазы-биле кым хорзуннун тургузуун чугаалаптарыл?

       Дуржулга 3.(Дуржулганы башкы кылыр а  уруглар хайгаараар)

-Бо шил саванын адын пробирка дээр, иштинде чуу-даа чок кургаг пробирка дыр. Пробиркаже кургаг хорзунну урупкаш,аксын дуглапкаш, адаандан изидиптер болзувусса чуу болур эвес корээлинер.Пробирканын ханаларында чуну коруп тур силер?

- Бус…

- Пробирканын аксын дуглап каан шиливисти корээлинер, ында чуну коруп тур силер?

- Суг дамдылары…

-Бо дуржулганын туннелинле чуну билип алдывыс?

-Хорзунде суг бар деп чуулду…

3 деп санныг карточкага сугнун модельин салыылынар.

Ам «Шыйлашкыннар болгаш теректер» деп оюндан ойнаптаалынар.

Оюнну ойнаарда ийи болукке чарлып алыр бис.Дуруму мындыг: Теректен душкен буруну алгаш, шолдун оске талазында шыйлашкынга аппарып бергеш, шыйлашкындан хорзунну алгаш, терекке аппарып бээр.Мурнай кууседипкен команда тиилекчи болур.

 

Рефлексия –Богун чунун дугайында чугаалаштывыс эртемдээннер?

                    - Хорзуннун тургузуун кым чугаалаптарыл?

                     - Хорзун кайыын тыптып келирил?

                     - Хорзуннун тыптырынга чулер ажык-дузалыгыл?

                      - Чер кырынга хорзун чок болза кандыгыл?

Ынчангаш хорзун дээрге база бистин байлаавыс ону бокталдырып, хирлендирип болбас хумагалыг болур. Бистин ада-огбелеривис «Чер-чемгерикчивис»-деп чорааны дыка ханы уткалыг.

    Хорзун дугайында эртем-шинчилелдер ажылынга эки ажылдап киришкени дээш силерни эртемдээннернин баштаар чери орденнер-биле шаннап турар дыр эртемдээннер.

       Оюн тонген, этемдээннер болуп ойнаарга солун болду бе уруглар?

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл horz_chazhyttary.docx19.93 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад  «Белек» муниципального района

 «Бай-Тайгинский кожуун РТ»

     

 

Открытая ООД в подготовительной к школе группе на тему: « Хорзуннун чажыттары».

                                                                                     Выполнила воспитатель:                          Торе-Монге. Р.В

                                                             Тээли 201

Школаже белеткел болуу.

 Билип–алыышкын сайзырадылгазы.

Интеграция: Билип-алыышкын сайзырадылгазы( бойдус-биле таныштырылга,шинчилел-билиишкинниг ажыл чорудулгазы ); чугаа сайзырадылгазы.

Темазы: Хорзун болгаш оон чажыттары.

 Сорулгалары:

Ооредир сорулгалары- Уругларны хорзун-биле таныштырар. Дуржулгалар дузазы-биле оон тургузуун тодарадып херек кырында хайгаарадыр. Хорзуннун чурттакчылары болгаш оларнын хорзуннун тыптырынга ажык-дузазынын дугайында эге билигни бээр.Долгандыр турар бойдуска болгаш дириг-амытаннарга, кижилерге хорзуннун ажык дузазынын дугайында билиндирер.

Сайзырадыр сорулгалары- Бойдуста болуушкуннарнын харылзаазынын дугайында сайгарып,чылдагаанын тайылбырлап билирин сайзырадыр. Кичээнгейин , чувени сактып алырын, боданып билирин дуржулгалар дузазы-биле сайзырадырын уламчылаар.Уругларнын шинчилел-билиишкинниг ажыл чорудулгазын сайзырадыр. Уругларнын чугаазын сайзырадыр.

Кижизидер сорулгалары – Эскериичел, сонууургак болурунга,база хорзунге хумагалыг чорукка кижизидер.

Херек материалдары:Мультимедийный экран, проектор, ПК, презентация «Хорзуннун тургузуу»;глобус дуржулгаларга- хорзун, суглуг стаканнар, лупалар, омааштар, пробирка, лаа, шил азы( корунчук), модельдер; оюнга- бурулер,ыяш болгаш шыйлашкын чуруу,стаканда хорзуннер;орденнер.

Словарь ажылы: лупа, пробирка,иринди, эртемдээннер, лаборатория

Ажыглаан арга-методтар: оюн аргазы, тайылбыр, уран сос аргазы, коргузуг, моделирование,шинчилел ажыл чорудулгазынын тенхнологиязы

( дуржулга),

Кадыкшыл камгалаарынын технологиязы (хогжум уделгези-биле сула-шимчээшкин, шимченгир-дидактиктиг оюн), ИКТ.

      Чорудуу:

- Уруглар мен силер хире бичии тургаш дыка улуг кижи болуксаар турган мен. Силер улуг болуксаар дыр силер бе?(уругларнын харыызы)

-Ындыг болза мындыг оюндан ойнаалынарам.Силер садикте бичии уруглар эвес, а улуг эртемдээннер болур силер, а мен силернин удуртукчунар болур мен. Эртемдээннер дээрге дыка хой чуулду ооренип алган эртем-билиглиг  кижилер дир.

Ам силер шупту эртемдээннер силер , а мен силернин удуртукчунар мен.

Эштер эртемдээннер, силерни хуралдаар залче чалап тур мен.

      Хундулуг эртемдээннер тывызык ыдайн тып корунерем:

Стол кырында борбак шарже

Бомбурзээвис сына берди .(глобус)

 Кайы эртемдээн эн-не тывынгыр сагынгыр эвес корейн.

-Глобус

-Глобус деп чул? (Чернин модельи, азы Чернин хевирин дыка хой катап бичииледи кылганы)

- Глобуста кандыг оннер бар дыр?( кок, ногаан, хурен, сарыг, кызыл д.о. ы)

 - Кок он –биле чуну чуруп коргускенил?(сугларны)

 Кок онден оске оннер-биле чуну чуруп коргускенил?(кургаг черлерни)

-Глобустан коорувуске кургаг черлер хой дур бе, азы суглар хой бе?(Уругларнын харыызы).

- Шаанда дыка хой чылдар бурунгаар бистин бомбурзээвис кырын суг далай ээлеп турган  деп эртемдээннер шинчилээн. Бир эвес ындыг турган чуве болза глобустун ону кандыг болур турган дыр?(кок)

- Чоорту хуннун изиинден база чамдык черлерге сооктун куштуунден суг соглуп, донуп кургаг черлер-довурак дой,элезин-сай коступ эгелээн, ынчангаш бистин Черивис амгы уеде мындыг хевирлиг болганы бо.

      Чернин дугайында улаштыр чугаалажыылынар эштер эртемдээннер.

Ам база тывызык ыдайн тывынарам:

Бойдуста бир шыгжамыр бар

Бодангаштын тып кор оннук

Хензиг бичии урезинни ынаар шыгжааш

Кедергей хой дужутту сен ажаап аар сен.

- Хорзун…

-Эр-хейлер…

Хорзун дугайында корээлинер че.(слайд «Хорзуннун тургузуу»)

Чернин эн кырында каъдын хорзун дээр бис, хорзунге оът-сиген оске-даа унуштер озер.

Бир эвес черни чара кезиптер болзувусса хорзуннун тургузуун коруп болур бис. Ол 3 каъттан тургустунган. 1-ги каъды-кара-хорзун, 2-ги каъды- дой довурак, 3-ку каъды-элезин-сай.

Хорзуннун эн кырында каъды унуштерни, оларнын озеринге эргежок чугула чуулдер-биле хандырып турар.

2-ги каъды -дой унуштернин дазылдарын быжыглап турар.

Хорзун кандыг каъттардан тургустунар-дыр?

     Хорзун кайыын тыптып келирил корээлинерем.(слайд)

Ыяштарнын бурулери кажан дужуп эгелээрил? (кузун)

-Душкен бурулер черге чыткаш канчап баарыл? Кайнаар чуже шилчий бээрил, кым билирил?

-Душкен бурулер черге чыткаш  ириндиже шилчий бээр.

Чугле ыяштарнын бурулери эвес, оске-даа унуштернин тоглаан артынчылары

Черге чыткаш ириндиже шилчий бергеш дой-довурак элезин –биле холушкаш хорзунну тывылдырар.Хорзун ынчаар тыптыр.

    Хорзуннун тыптырынга дузалажып турар хорзун иштинин чурттакчылары база бар, олар дээрге курт-кымыскаяк аймаа (хой-даванныг, кымыскаяк, ээремчиктер, доос-каралар, шыйлашкын,крот, база каракка козулбес грибоктар ,бактериялар) .Бо курт-кымыскаяк аймаа унуштернин артынчылары-биле чемненир. Олар хорзун иштинге аай- дедир оруктар кылып тургаш хорзунну агаар биле байлакшыдар.

- Хорзун кайыын тыптып келир дир?(унуштернин артынчыларындан)

-Хорзуннун тыптырынга чулер дузалажыр дыр?(хорзун иштинин чурттакчылары: шыйлашкыннар, доос-каралар д.о.ы).

    Шылай берген боор силер эштер эртемдээннер, туруп келгеш сула-шимчээшкинден кылыптаалынарам.

   Хогжум уделгези-биле  сула-шимчээшкин «Холдар-биле часкаалынар».

Эштер эртемдээннер силерни ам шинчилелдер кылыр лабораторияже чалап тур мен.Лаборатория дээрге тускай дериг-херекселдиг шинчилелдер чорудар чер дир. Лабораторияга удуртукчунун сумези чокка чуге-даа дээп болбас, оваарымчалыг болур эртемдээннер.

 (Столда дуржулгага херек чуулдер-биле уругларны таныштырар: лупа, ложка, суглуг стакан, пластик тавактар,хорзуннуг контейнерлер).

     Демин чунун дугайында чугаалашкан ийик бис?

-Хорзун…

-Хорзун иштинде чурттакчылар база бар болган.

Кандыг-даа дириг амытан, дириг организм чуу чок болза чурттап шыдавазыл? (агаар)

-Ындыг болза хорзунде база агаар турар ужурлуг.Хорзунде шынап –ла агаар бар дээрзин тодарадып дуржулгадан кылыптаалынар.

Дуржулга1( Башкы уруглар-биле денге кылыр).Омаашка хорзунну узуп алгаш суглуг стаканче уруптаалынар.Чуну эскердинер?

-Борбак ковукчугештер суг ишти –биле унуп турар.

Ол дээрге агаар дыр.

-Дуржулга дузазы биле чуну билип алдывыс?(хорзунде агаар бар). Дуржулгавыстын туннелин карточкаларга демдеглеп ап олураалынар.

Столдарынарда 1 деп сан бижип каан карточкага агаарнын модельин салып алынар.Хорзунде агаар бар деп демдеглеп турарывыс ол.

Дуржулга 2.  «Хорзуннун тургузуу».Стаканда сугларынарнын кырында салдап унуп келген чуулду омааштарынар-биле оожум шуурей ускаш арыг тавактарже салып алгаш лупа дузазы –биле хайгаарап корунерем.Ында чуу бар-дыр?

-Унуштернин артынчылары, дазылдар, бурулер…

Хорзуннун кырыккы каъды унуштернин артынчылары ириндиден тургустунган дээрзин бо дуржулга-биле билип алдывыс.

2 деп сан бижээн карточкага эн кырынга( иринди) кара-хорзуннун модельин салып алыылынар.

-Стаканда суувустун ону чуге куурара бергени ол?

-Дой сугга эсти бергени ол …

-Кара-хорзуннун адаанга чунун модельин салыр-дыр бис?

-Дойнун модельин салыр…

-Ам омааштарынар-биле оожум стаканнын дувунде турнуга берген чуулду шуурей аарак узуп алгаш , демги –ле тавактарынарже салып алгаш лупаларынар-биле хайгаарап корунерем. Чуу бар –дыр?

-Элезин , сайлар…

-Элезин сайнын моделин каяа салыр –дыр бис?

-Эр-хейлер, эн-не адаанга салыр бис. Тургузуп алган модельивис дузазы-биле кым хорзуннун тургузуун чугаалаптарыл?

       Дуржулга 3.(Дуржулганы башкы кылыр а  уруглар хайгаараар)

-Бо шил саванын адын пробирка дээр, иштинде чуу-даа чок кургаг пробирка дыр. Пробиркаже кургаг хорзунну урупкаш,аксын дуглапкаш, адаандан изидиптер болзувусса чуу болур эвес корээлинер.Пробирканын ханаларында чуну коруп тур силер?

- Бус…

- Пробирканын аксын дуглап каан шиливисти корээлинер, ында чуну коруп тур силер?

- Суг дамдылары…

-Бо дуржулганын туннелинле чуну билип алдывыс?

-Хорзунде суг бар деп чуулду…

3 деп санныг карточкага сугнун модельин салыылынар.

Ам «Шыйлашкыннар болгаш теректер» деп оюндан ойнаптаалынар.

Оюнну ойнаарда ийи болукке чарлып алыр бис.Дуруму мындыг: Теректен душкен буруну алгаш, шолдун оске талазында шыйлашкынга аппарып бергеш, шыйлашкындан хорзунну алгаш, терекке аппарып бээр.Мурнай кууседипкен команда тиилекчи болур.

Рефлексия –Богун чунун дугайында чугаалаштывыс эртемдээннер?

                    - Хорзуннун тургузуун кым чугаалаптарыл?

                     - Хорзун кайыын тыптып келирил?

                     - Хорзуннун тыптырынга чулер ажык-дузалыгыл?

                      - Чер кырынга хорзун чок болза кандыгыл?

Ынчангаш хорзун дээрге база бистин байлаавыс ону бокталдырып, хирлендирип болбас хумагалыг болур. Бистин ада-огбелеривис «Чер-чемгерикчивис»-деп чорааны дыка ханы уткалыг.

    Хорзун дугайында эртем-шинчилелдер ажылынга эки ажылдап киришкени дээш силерни эртемдээннернин баштаар чери орденнер-биле шаннап турар дыр эртемдээннер.

       Оюн тонген, этемдээннер болуп ойнаарга солун болду бе уруглар?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий

Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...

Интегрированное занятие на тему: "Хорзуннун чажыттары"

Школаже белеткел болуу. Билип–алыышкын сайзырадылгазы.Интеграция: Билип-алыышкын сайзырадылгазы; чугаа сайзырадылгазыТемазы: Хорзун болгаш оон чажыттары. Сорулгалары:Ооредир сорулгалары- Уру...

Конспект проведения комплексного занятия «Грибной дождь», Конспект проведения комплексного занятия «Первы снег», Конспект проведения комплексного занятия «Снег идёт»и Физкультминутка«БУРАТИНО»

1. Проведения занятия, учить детей замечать изменения происходящие в природе.2. Проведения занятия, учить детей группировать предметы по цвету и форме.3. Проведения занятия, Развивать у детей целостно...

Конспект НОД " Азбука безопасности" .Конспект НОД: Тема «Азбука безопасности» Составила : Рахимова Зарифа Тахировна. К конспекту прилагается презентация.

Составила : Рахимова Зарифа Тахировна.Цель: Обобщить и систематизировать знания о безопасности в доме.Задачи:Образовательные:— Формировать умения видеть вокруг себя потенциальные опасности в доме...

Доклад «Ойнаар кыстын чажыттары»

Доклад «Ойнаар кыстын чажыттары»...

1. Конспект по рисованию 2. Конспект по конструированию 3. Конспект по математике. 4. Конспект по окружающему миру.

Тема1. Рисование "Осенний пейзаж. Дождь" (05.10.2021)2. Окружающий мир «Такие разные, такие важные ». бытовые предметы и техника. Их значение в жизни человека. (11...