Эсвин календарн зура
план-конспект занятия (старшая группа)

Чолутаева Нина Наминовна

Эсвин календарн зура

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл esvin_kalendarin_zura_n.i.docx21.69 КБ

Предварительный просмотр:

Эсвин календарн зура

1-гч кичэл

Кусл: 2 болн 3 то бурдэлhнэ эВ арhс бичкдудэр тодлулх ; 1 болн 2, 2 болн 3 предметэс  тогтдг багмуд йилhдг дасхх, дунцулгджэх тооhас алькнь ик, алькнь баhнь йилhдг  дасхх; предметмудиг 5 куртл тоолдг болн тоолад йилhдг дасхх; ондрэрн 3 предметин хоорндк дунцэ тогтадг , улм ондр(маштг) гидг угмуд олзлдг  чадвр батлулх.

2-гч  кичэл

Кусл: 3 болн 4 то бурдэлhнэ эВ –арhс бичкдудэр тодлулх; предметмудин тооллhна болн тоолад йилhлhнэ  дасвр батлулх; тоолад   салhжаhад  тооhинь тодлдг,  предметмудиг нег hарарн авдг ,  куцэсн даалhврин тускар келдг дасхх; предметмудиг утарн, оргнэрн болн зузанарн дунцулдг дасхх.

3-гч кичэл

Кусл: 4болн5 то бурдэлhнэ туск медрл батлулх; предметмудиг 5 куртл тоолдг, тос тодлдг , эс тоолдг болн ээсин болн предметмудин то хоорнд ниицэ тогтадг дасхх;геометрическ кевмуд ( тогрг, дорвлжн, hурвлжн ,hо булнт, моhлцг, цилиндр (бортг) , шо йилhдг дасхх;  нудэрн узсн улгурэр  кевмуд hарарн бэрж узэд, олж авдг дасхх.

4-гч кичэл

Кусл: предметмудиг 5 куртл тоолдг болн тоолад  йилhдг дасвр батлулх; предметмудин нерднь болн теднэ бээдг ормнь, дегц 2 то тодлдг дасхх; тогрг ,hурвлжн , дорвлжн болн hо  булнт йилhдг чадвр батлулх; цаасн деер предметмуд хоорндан таарад бээдгинь йилhдг, эн  бээдлиг деер, дора, зун бийд, барун бийд, дундаhурнь гидг угмудэр нерэддг дасхх; предметмудиг бийэсн  (омн, ард болн н.ч.) талдан узгудт  бээдгинь  йилhдг дасхх.

5-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг утулнла (овал) таньлдулх; тогрг болн утулн йилhдг  дасхх; предметмуд тооллhна дасвр цааранднь батлулх;йир ик, бичкн, улм  ик, бичкн гидг угмуд олзлад, предметмудиг кемжэhэрн немгддгэр болн хасгддгар тэвдг чадвр батлулх ; предметмудиг hарарн  бэрж узэд тоолдг дасхх.

6-гч кичэл

Кусл: 6 болн 7 гидг бурдэлh  узулх; бичкдудиг 7 куртл тоолдг болн тоолад йилhдг дасхх; предметмудин  то тодлдг чадвр батлулх ;  хавтха деер узг олж авдгинь дасхх: зун бийд барун бийд, дундаhурнь; бичкдудиг орм олж авдг дасхх:омн, ард, зун бийд, барун бийд.

7-гч кичэл

Кусл: 6 болн 7 тоосин бурдэлhнэ  медрл  батлулх; предметмудиг 7 куртл тоолдг дасхх;  таблиц деер кевмудин  бээдг  орминь дарандан уздг, кевмуд болн теднэ бээдг орминь  чикэр нерэддг  чадвр батлулх; дундаhурнь ( тал дунднь), деер , дора, зун бийд , барун бийд; нуднэ узмр  тодлвр оргжулх.

8-гч кичэл

Кусл: бичкдудт долан хонгин  туск, 7 хонгин одр болhн эврэ нертэhинь, долан хонгин одр болhна даран нег кевэр улддгин туск медрл огх; сонсад тоолдг дасхх;  ээсин то болн нудэрн узсн предметмудин то хоорнд  залhлдан   тогтадг дасхх; геометрическ кевмудин туск медрл болн бээр цасн деер узг олдг медрл батлулх.

9-гч  кичэл

Кусл:8 гидг  то бурдэлhнлэ таньлдулх; 8 куртл тоолдг дасхх; олн зусн кемжэтэ предметмудин  тооhин эдлцэн  болн эдл биш бээдл уздг дасхх; предметмудиг  геометрическ улгурмудлэ (дорвлжнэ, hо булнтын , тогргин болн утулнгин улгурмудлэ) дурсэрн дунцулдг болн предметмудиг  дурсэрн диглдг дасхх; йовдлын тодрха тос узулдг дасхх ( улгурэр 7 куртл).

10-гч кичэл

Кусл: 8 гидг то бурдэлhнэ медрл болн 8 куртл тоолдг дасвр батлулх ; нег багин  предметмудиг  талдан багин предметмудт  тооллhна болн тэвлhнэ эВ- арhс  олзлад ,  ямаран  предмутмуд дала  (баhинь) медж авдг  дасхх; предметмудин то теднэ кемжэhин улмэд эс  ордгин  медрл батлулх; предметмудин ондрнь болн утнь дунцулдг чадвр батлулх; заагдсн йовдлын то узулдг дасхх.

11-гч кичэл

Кусл: 9 гидг  то бурдэлhнлэ  таньлдулх  болн 9 куртл тоолдг дасхх; предметмудин  эзлжэх аhу (площадь)  предметмудин тооhин улмэд эс ордгинь узулх; ондрэрнь болн  зузанарнь  предметмудин хоорндк  дунцэ  тогтадг  чадвр батлулх ; тедниг ондрнь болн зузань немгддгэрн

( хасгддгар) даранднь тэвх.

12-гч кичэл

Кусл: бичкдудин 9 гидг то бурдэлhнэ болн 9 куртл тоолдг медрлинь батлулх; тоолдг  болн  йовлhна оггдсн тооhинь узулдг дасхх; предметмудиг утарнь болн зузанарнь  дунцулдг  утнь болн зузань хасгддгар ( немгддгэр) даранднь  тэвдг дасхх.

13-гч кичэл

Кусл: предметмудиг ямаран болвчн узгт тоолж чадлhна  медрл огх ( зун бийэс барун бийур, барун бийэс зун бийур, деерэс дорагшан, дорас деегшэн); заагдсн тоота предметмудиг  тоолдг (9 куртл) , предметмудин  то болн теднэ бээдг орм хоорндк залhлда темдглдг дасхх; предметмуд утарн болн зузанарн  хуврдгинь  узгдг болн тер хуврлтинь  куцэдг дасхх.

14-гч кичэл

Кусл: 10 гидг тооhин бурдэлhнлэ таньлдулх болн 10 куртл тоолдг дасхх; утарн эдл предметмудин хоорндк утын дунцэн темдглдг дасхх: улм ут, улм ахр, йир ут, утарн эдл гидг угмуд бичкдудин келлhнд орулх.

15-гч.кичэл

Кусл: предметмудиг ямаран болвчн узгур  тоолдг медрлинь  цааранднь оргжулх ( нег  чигн предмет давл уга болн предметиг хойр дэкж тоолл уга); ямаран болвчн ормд бээсн предметмудиг  тоолдг дасхх ; 10 гидг то бурдэлhнэ болн 10 куртл тооллhна медрл батлулх; геометрическ кевмуд  

( hурвлжд, дорвлжд) хэврhсин утын учрас олн зусн болж  чаддгинь узулх.

16-гч кичэл

Кусл: предметмудин то теднэ бээсн ормд улмэ эс хальдадгинь бичкдудт медулх; олн зусэр тэвгдсн баг предметмудин эдл то уздг дасхх; олн зусэр тэвгдсн предметмудиг  тоолдг чадвр батлулх; предмет болhнд зогсчах орм сольгддгинь, предмет болhн ямаран темдгэр ( шинжэр) дунцулдг учрас теднэ зогсчах ормнь сольгддгинь бичкдудт медулх; предметмудиг оргнэрн болн утарн дунцулдг дасхх.

17-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг утарнь болн оргнэрнь предметмудин хоорндк заагдсн кемжэнэ дунцэ тогтадг дасхх; нудэн анэд э тоолдг дасхх; олн зусэр тэвгдсн предметмуд тоолдг,  предметмудин болн ээсин то хоорнд таарлhн тогтадг чадвр батлулх.

18-гч кичэл

Кусл: долан хонгин одрмудин дараhин медрл тодрхалх; бичкдудиг бээр цаасн хавтха деер олдг дасхх; бээр цаасна деерк, дорак, зун болн барун хажунь, зун бийдк деерк ,болн дорак булнгуд, барун бийдк дорак болн деерк булнгуд олдг дасхх; бээр цаасна ил ормднь  заагдсн тоота предметмуд тэвдг дасхх; кеду, ямаран предметмуд, тедниг альд тэвдгинь  тодлж авдг дасхх;

 5 куртл тоолдг дамшлт батлулх.

19-гч кичэл

Кусл: предметмудин утынь болн будунинь, дунцуллhнэ эВ-арh олзлад, угцсн кемжэhэр кемжгэлдгинь  таньлдулх; бээр цаасна  хавтха деер узг олдг дасхх; кеду, ямаран геометрическ кевмуд, тедниг альд тэвдгинь тодлж авдг дасхх; бээр цаасна дорак эс гиж деерк, хажуhин утднь, зун эс гиж барун хажуhин утднь, деерк зун эс гиж барун булнд, дорак зун эс гиж барун булнд тоолhна  тоолад йилhлнэ дамшлт батлулх.

20-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг дорвлжн болн hо булнт йилhдг дасхх; эн кевмудин зэрм онц темдгудлэ  таньлдулх: булнгудар, хажусар, теднэ тооhар, хажуhин кемжэнэ дунцэhэр ( дорвлжнэ цуг хажус эдл, hо булнтын – сору ( противоположный) хажус эдл ; кевмудин нег зусн темдгуд дарандан дунцулдг болн йилhдг  дасхх; заасн узгур йовдг болн ишкдлэ тоолдг дасхх; 2-3  энгэс тогтсн предметмудин кев дарандан шинжлдг болн тодрхаhар келж огдг ячадвр батлулх, теднэ кевнь бичкдуд меддг геометрическ улгурмудлэ  ирлцдг: дорвлжнлэ, hо булнла, hурвлжнла , моhлцла, шоола, бортгла).

21-гч кичэл

Кусл: дорвлжнэ болн hо булнтын hол темдгудин туск бичкдудин медрл батлулх; бээр цаасна хавтха деер узг олдг дасхх; зун, барун, деерк, дорак булнгуд; бээр цаасна деерк,  дорак, зун болн барун хажус олж авдг дасхх ; предметмудиг  тоолдг болн  тоолад йилhдг дасхх; йовлhна  оггдсн то тоолдг болн узулдг дасхх (куртл) ; предметмудиг hарарн бэрж узэд тоолдг дасхх; огсн даалhвриг  тодлж авдг , давтлдг, улгурмудлэ куцэсн  эврэннь уулдврин ашинь дунцулдг дасхх.

22-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг тал – талдан предметмудин эдл тооhинь узэд,  келлhндэн олзлдгинь дасхх: тавад, зурhад, н.ч. предметмуд; улгурэр болн заагдсн тооhар  предметмудин ил то  тоолдг чадвр батлулх; тал-талдан предметмудин тооhин эдлцлh тогтахин толэ тэвлhнэ эВ-арh олзлдг, барун hарарн зун бийэс барун предметмудиг зерглулэл, нег- негн дор тэвдг чадвр батлулх.

23-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг тал- талдан предметмудин эдл тооhинь узлэд, келлhндэн олзлдг чадвр  батлулх; тоолад йилhх  предметмудин то тодлж авдгинь дасхх; эдл – улу- баh гидг  хэрлцэ цээлhлhнэ  толэ тэвлhнэ эВ-арh  олзлдг дасхх; 3 зерглсн предметиг (нег-негн дор) тэвдг дасхх; утарн болн ондрэрн тал-талдан предметмуд  дунцулдг болн тал-талдан кемжэ хоорнд залhлдас тогтадг  дасхх; бичкдудин келлhнд йир ут, ахрхн, улм ут, улм ахр, нурhарн ондр , ахр гидг угмуд орулх.

24-гч кичэл

Кусл: тал-талдан предметмудин эдл тооhинь уздг, нег –негн дор предметмудиг тэвдг  болн тоолад йилhдг чадвр батлулх; предметмудиг тоолдг (тер дотр тал- талданар тэвгдсн) чадвр батлулх; предметмудиг hарарн бэрж узн тоолдг дасхх.

25-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг  эс тоолдг дасхх; тедниг дегц эс тоолдг болн наадhас тоолад йилhдг дасхх; сонссн эс болн тоолад йилhсн  наадhас хоорнд заалhлда тогтадг дасхх; моhлцгин шооhин , бортгин туск медрл батлулх ( моhлцг тогтур уга, шо тогтурта, бортг зогсж чадна болн  кондрж чадна); ик болн бичкн улгурмуд дураhад , кевмуд шавлдг дасхх; юмна (куунэ) ард , омн бээдг орм олж авдг дасхх.

26-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг буклю миг, эвклhнэ эВ-арh олзлад, 2 болн 4 эдл  энгст хувадг ( предметмудиг 2 энгд, тедниг дэкэд 2 энгд) дасхх; уулдврин  хувалhна ашан келдг дасхх  ( хойр энглхлэ, 2 (4) эдл энг, буклин одрэлнь , 2 энгэс негн, 4 энгэс  негн); орэлнь – букл юмна 2 эдл энгин нег энгнь гисн медрл огх. Хойр эдл энгсиг орэлнь гиж келнэ; юмна буклин болн энгин хоорндк хэрлцэ узулх ( букл юмн энгэс ик , энг букл юмнас баh); тал- талдан предметмудин эдл то уздг , товчлдг ( цуг предметмуд тавад болн н.ч.) чадвр батлулх.

27-гч кичэл

Кусл:  бичкдудиг букл юмиг , эвклhнэ эВ-арh олзлад , 2 болн 4 эдл энгст хувадг чадвр батлулх; 2 эдл энгэс негинь одрэлнь, гиhэд нерэддгинь батлулх; бичкдудин келлhнд хойр  энглх, 2(4) эдл энг , орэлнь,  хойрас ( дорвнэс) нег энгнь  гидг ниицлhс орулх; довлжнэ  болн hо булнтын улгурмудэс , олн зусн эВ-арhар, эдл энгудэр хувахла, ямаран кевтэ энгс тогтдгинь йилhж авдг дасхх; олн зусн кевтэ энгс hарhж авдг дасхх; юмнас зун бийд болн барун бийд бээдг орм олж авдг дасхх.

28-гч  кичэл

Кусл: 5 куртл зогсдг тоосин нежэд тооhин  тогтацла таньлдулх; эвклhнэ болн керчлhнэ эВ-арh олзлад, предметмудиг 2 эдл энгст хувадг дасхх; букл юмн энгэс ик, энг букл юмнас баh гисн медрл батлулх.

29-гч кичэл

Кусл: 5 куртл зогсдг тоосин нежэд тооhин тогтацла бичкдудиг цааранднь таньлдулх; эвклhнэ болн керчлhнэ эВ-арh олзлад, предметмудиг 2 болн 4 эдл энгст хувадг дасхх;  букл юмна болн энгин хоорндк  хэрцлэ тогтадг дасхх.

30-гч кичэл

Кусл: дара медулгч тоолгч нернэ чинр медулх болн 7 куртл дарандан тоолдг дамшлт  огх; предметмудин дарани орминь йилhхин толэ тооллhна узг эркн учр-утха болдгинь  узулх; 5 куртл зогсдг тоосин нежэд тооhин тогтацин туск медрл цааранднь оргжулх.

31-гч кичэл

Кусл: 10 куртл дара тоолгч нерд тоолдг дасхх; дараhар тоолдг дамшлт цааранднь  батлулх; 5 куртл зогсдг тоосин нежэд тооhин тогтацин туск медрл тодрхалх; темдгэрн  тал – талдан ( онгэр, кемжэhэр ) геометричнск кевмудиг балдг дасхх; заагдсн тоота предметмудиг бээсн хорад олж авдг дасхх.

32-гч кичэл

Кусл: узмр донцл олзлад , зерглдж бээх тоосиг дунцулдг дасхх, дарандан тоолдг дамшлт цааранднь  батлулх, 10 предметмудин хоорнд утарнь дунцэн тогтадг дасхх;  чиклсн  зерглэнэ  хажудк хувсин хоорндк йилhврнь  хуврлт уга бээдгин тускар медрл огх; нудэрн кирцж  кемжэлдгинь  оргжулх.

33-гч кичэл

Кусл:  долан хонгин одрмудин туск медрлинь тодрхалх; одр болhна нерэдлhиг терунэ дарани тоота залhлдулдг дасхх, долан хонгин одмудин нерэдлh бичкдудин уулдврлэ  залhлдулдг дасхх; нег-негнэннь оор бээх ( 5 болн 6 , 6 болн7) тос дунцулдг дасхх ( узмр  донцл олзлад ) ; 10 куртл предметмудиг тоолдг болн тоолад йилhдг  дасхх; олн зусн кемжтэ 1-2 дурстэ геометрическ кевмудин улгурмудэс тогтасн жанhрта кевтэ предметмудиг тогтадг болн шинжлдг дасхх.

34-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг тос дунцулдг болн оор зогсчах 2 тооhас алькнь нег-негнэсн улунь эс гиж баhинь йилhдг дасхх ( 6 болн 7 , 7 болн 8) нег тооhар улу эс гиж баh тоота баг тогтадг дасхх; предметмудин то болн теднэ кемжэн эс хэрлцдгинь батлулх; карточкд  зурата предметмудин кевмудиг геометрическ кевмудлэ дунцулдг дасхх ; нег-негэн шалhлhна  дамшлт оргжулх.

35-гч кичэл

Кусл: бичкдудиг тос дунцулдг болн 2 тооhас алькнь нег-негнэсн улунь эс гиж баhнь ( 7 болн 8, 8 болн 9, 9 болн 10 ) йилhдг дасхх; нег тооhар улу эс гиж баh тоота нииллh (совокупность) тогтадг  дасхх; предметмудиг hарарн бэрж узн тоолдг болн ээсиг тоолдг  дасхх; предметмудин то болн теднэ  хоорндк завср хоорндан эс  хэрлгцдгинь   батлулх ; чиклулсн зерглэтэ  кемжэсин  онц шинжсин туск медрл оргжулх; 3 предмет хоорндк  кемжэтэ хэрлцэн ухалж темдглдг дасхх.

36-гч кичэл

Кусл: тоосин эркн биш дарана туск медрл эклэд тогтах ; оор бээх тоосиг дунцулдг дасхх  ( 5куртл болн дарандан тооллhнд) ; долан хонгин одрмудин дарана туск медрл батлулх; кев нерэддг угэр предметмуд олж авдгинь дасхх.

37-гч кичэл

Кусл: предметмудиг утарнь, будунэрнь болн ондрэрнь дунцулдг дасхх; нег кемжэллhэрн эдл предметмудиг шууж авдгинь дасхх; оггдсн улгурэр энгудэс меддг геометрическ кевмудин улгурмуд тогтадг дасхх; тоосин ил дарани туск медрл цааранднь тогтадг дасхх (10куртл).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно-тематическое планирование по развитию мелкой моторики в подготовительной группе

Подробное календарно-тематическое планирование по развитию мелкой моторики детей подготовительной группы, разнообразные формы организации занятий...

Календарно-тематическое планирование по интеграции деятельности воспитателя и музыкального руководителя в ДОУ

В рамках внедрения федеральных государственных требований (ФГТ) к структуре основной общеобразовательной программы дошкольного образования актуальной является проблема интеграции деятельности пе...

КАЛЕНДАРНОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ ПО МУЗЫКАЛЬНОМУ ВОСПИТАНИЮ

КАЛЕНДАРНЫЙ ПЛАН ПО МУЗЫКАЛЬНОМУ ВОСПИТАНИЮ ДЛЯ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЙ К ШКОЛЕ ГРУППЫ....

Календарное планирование работы с детьми на неделю Календарное планирование работы группы _ «Колокольчик»__ с _04.05_ по _13.05_ месяц _май_ по теме_ Что такое праздник_____

Цель: _ Рассказать, что на праздник люди красиво одеваются, ходят друг другу в гости, дарят подарки. На празднике всегда весело и интересно.____Итоговое мероприятие___ Комплексное мероприятие «Кукла К...

Календарный и календарно-перспективный план. Старшая группа. История Матрешки

Календарный и календарно-перспективный план в старшей группе по лексической теме "История Матрешки"...

Календарно-тематический Календарно-тематическое планирование декабрь

Календарно-тематическое планирование на декабрь на первую неделю. Тема недели - "Здравствуй, зимушка - зима"...

Календарное планирование в подготовительной группе. Календарное планирование

Календарный план образовательной деятельности на февраль месяц в группе компенсирующей направленности...