Конспект по сенсорному развитию для младшей группы на коми языке
план-конспект занятия (младшая группа)

Тарабукина Мария Георгиевна

Конспект НОД по сенсорике в младшей разновозрасной  группе на тему: «Гӧститны ми ветлам тӧвся вӧрӧ»

Скачать:


Предварительный просмотр:

МДОУ «Детский сад №2» с. Помоздино

Составила: воспитатель Тарабукина М.Г.

Конспект НОД по сенсорике  младшей разновозрасной  группе на тему: «Гӧститны ми ветлам тӧвся вӧрӧ»

Цель: создать эмоциональное настроение, желание найти новых друзей; активизировать сенсорное и речевое развитие детей, расширить словарный запас.
Задачи:
1. Образовательные:
учить детей различать величину – «большой – маленький» и качество предметов – «мягкий»;
продолжать учить различать цвета (красный, жёлтый, зелёный); побуждать называть цвета;
закрепить умение целенаправленно действовать с предметами и взаимодействовать в социуме, подражать новым действиям;
2. Развивающие:
развивать умение действовать в соответствии со словесным указанием;
развивать познавательный интерес, любознательность;
развивать координацию движений, крупной и мелкой моторики обеих рук, умение соотносить речь с движением.
3. Воспитательные:
воспитывать у детей чувство отзывчивости, желание помочь окружающим;
вызвать положительные эмоции от общих игр;
создать радостное настроение;

1. Организационный момент.
 – Челядь,видзӧдлӧй, кутшӧм менам мича кӧрӧб. Мый сэнi? Видзӧдлам?

–Да

Воспитатель восьтӧ  кӧрӧб.

 --Лым чиръяс.

---Челядь кымын танi лым чир

 --Уна.

--- Правильнӧ, уна лым чир.

--- Челядь, ворсыштам лым чиръясӧн.

Воспитатель разӧдӧ быд кагалы ӧти лым чир.

--- пуктӧй лым чир ки пыдӧс вылад, кыдзи менам и кутам пӧльтны сы вылӧ.

Челядь пӧльтӧны лым чир вылӧ.
2. Основная часть.
 – Челядь, тi радейтанныд ветлӧдлыны гӧститны?
 – Да.
 – Ме тiянӧс кора ветлыны тӧвся вӧрӧ. Вӧрӧ ми мунам и аслыным ёртъясӧс корсям…

--- Висьталӧй, кутшӧм кад ӧнi ывла вылын?

– Тӧв.

 – Сiдз. Мый куйлӧ му вылын?

– Лым.
 – А ывла вылын шоныд или кӧдзыд?

– Кӧдзыд….
 – Кыдзи колӧ пасьтасьны, мэдым петны ывла вылӧ да не кынмыны?

– Шоныда.
 – Давайте пасьтасьам и ветлам вӧрӧ.
Динамическая пауза «Гуляйты ме пета»

Лымйыс усьӧ, тöлыс пӧльтӧ, (киясӧн бергӧдлам, кияс лэптам вылӧ-  качайтам)

Пасьтала ме киö-кепысь,  (шыльӧдам ки лапаяс)

Юрö сюя шоныд  шапка,  (шыльӧдам юр)

Кокö гын сапӧг  ме сюя,  (шыльӧдам кок шег)

Пасьтала  и шоныд пась… (шыльӧдам ки сой ӧтарсӧ и мӧдарсӧ и туша)

Гуляйтны ме  петны дась». (шагайтам места вылын)

 – Пасьтасим ми шоныда и петам…

Петым гуляйты ми ӧнi,

корам тiянӧс ми тшӧтш!

Лым тола пыртi ми мунам

и дзик ньӧти ми ог мудзӧй,

Лым тола пыртi ми мунам,

вылӧ кокъяс лэпталам.

Матысчӧны коз пу дорӧ, сы улын лым тола)

Дидактическая игра «Ыджыд - дзӧля».
 – Челядь, видзӧдлӧй, кутшӧм ыджыд лым тола. Кыдз тi думайтанныд, кодi сэнi олӧ?
 – Ош.
 – Давайте видзӧдлам, И збыль ошъяс. А мый колӧ шуны, кор локтан код -кӧ дорӧ гӧститны?

–Колӧ здоровайтчыны.
– Давайте ошъяскӧд  здоровайтчам.
 – Видза оланныд. (перъя ошъясӧс «гуысь», видзӧдам на вылӧ)

– Тайӧ ошкыс кутшӧм?

– Ыджыд.
 – А тайӧ ошкыс кутшӧм?

– Дзӧля.
 – Правильно, гуын олӧны кык ош. Ыджыд ош и дзӧля ош пи. А кыдз тi думайтанныд мый радейтӧны ошъяс сёйны?

– Ма, да малина тусь.
 – Правильно. Но ӧнi тӧв и вӧрад тусьыд абу. Вай ми чӧсмӧдлам ошъястӧ тусьясӧн.Ыджыд ошлы чукӧртам ыджыд тусьяс, а дзӧля ош пилы – дзӧля тусьяс.

Ыджыд тусьяс чукӧртам ыджыд кӧрзинаӧ( ыджыд мачъяс гӧрд рӧма), ыджыд ошлы, а дзӧля ошлы  чукӧртам дзӧля кӧрзинаӧ –дзӧля тусьяс.

– Челядь ошъяс шуӧны тiянлы аттьӧ…Öнi найӧ водасны гуӧ и узясны тулысӧдз, кытчӧдз оз сыв лым… А ми муна водзӧ.

Зашагали ножки – топ, топ, топ
Прямо по дорожке — топ, топ, топ
Ну-ка, веселее — топ, топ, топ
Вот как мы умеем — топ, топ, топ
(матыстчӧны мӧд коз дорӧ)
 – Видзӧдлӧй, код нӧ сэнi дзебсьӧма?

– Ёжик.
 – Давайте здоровайтчам  ёжикӧд.
 – Видза олан, ёжик.
– Челядь, а ёжикыд кутшӧм?
– Чутйӧдчысь.
 – Давайте петкӧдлам, кутшӧм  ёжиклӧн емъясыс
Пальчиковая игра «Маленький ёж».
Маленький колючий ёж,
До чего же ты хорош (сжимание и разжимание пальцев)
Дидактическая игра «Чукӧрт ёжиклы яблӧгъяс».
 – Видзӧдлӧй, миян ёжикным зэв шог.. Ёжикыд шуӧ, мы регыд сы дорӧ локтасны гӧстьяс. Колӧ тэчны чӧсмасян тор блюдъяс вылӧ, а ӧтнас сiйӧ оз удит. Отсалам сылы?.Мыйӧн –нӧ ёжикъяс чӧсмасьӧны?

---Яблӧгъясӧн.

– Зэв бур, молодцы.Давайте пукталам яблӧгъяс тарелкаяс вылӧ цвет серти. Гӧрд

тарелка вылӧ – гӧрд яблӧгъяс, кольквиж тарелка вылӧ – кольквиж яблӧгъяс, турунвиж тарелка вылӧ – турунвиж яблӧгъяс.(челядь вӧчӧны задание)
 – Ми отсалiм ёжиклы, мунам водзӧ…
(матыстчӧны мӧд коз пу дорӧ)
 – Видзӧдлӧй, код – нӧ танi пукалӧ коз пу улас?

 – Кӧчиль.
 – И кӧчилькӧд тоже здоровайтчам.

 – Видз олан, кӧчиль.
– Давайте босьтам киӧ кӧчильӧс, видла кутшӧм сiйӧ? Кутшӧм рӧма?

– Небыд, еджыд.
– Зэв бур. Челядь, видзӧдлӧй, кӧчильыдлы кӧдзыд, дзоньнас тiралӧ. Колӧ сылы шонтысьны.
Музыкальная игра «Зайка прыгал».
Зайка прыгал, прыгал, прыгал,
Прыгал и устал. (прыгаем)
Хвостиком пошевелил, (виляем попой )
Ушки вверх поднял. (руками делаем «ушки» над головой)
Зайка прыгал, прыгал, прыгал,
Прыгал и устал. (прыгаем)
Хвостиком пошевелил,(виляем попой )
Ушки вверх поднял.(руками делаем «ушки» над головой)
И услышал зайка тихий, очень тихий звук.
(прикладываем руку к правому уху и поворачиваемся вправо, так же влево)
Посмотрел по сторонам,
(делаем рукой «козырек» над глазами, поворачиваемся вправо, так же влево)
В норку прыгнул вдруг (подпрыгиваем на месте или прыгаем вперед)
– Челядь, кӧчильыд шоналiс, аттьӧ тiянлы шуӧ! А ӧнi ӧдйӧ котӧрта да дзебся, медым руч мэнӧ  эз аддзы.

Дидактическая игра «Спрячь мышку»
(матыстчам пызан дорӧ, кӧнi паськӧдӧма игра)

--- Код – нӧ танi чипсӧ?

 – Видзӧдлӧй, пызан вылын шыръяслӧн керка. Медым ручыд найӧс эз кый, колӧ найӧс дзебны –сиптыны керкалысь ӧдзӧс. Но керкалӧн ӧдзӧсыс сэтшӧм жӧ рӧма, кутшӧм керкаыс рӧма. Босьтӧй ӧдзӧс, корсьӧй татшӧм  жӧ керка, дзебӧй шыръясӧс. Ручыд уже матын, сiйӧ косйӧ кыйны да сёйны шыръясӧс.
 – Молодцы, отсалынныд шыръяслы дзебсьыны наян ручысь. Давайте шыръяслы шуам до свидания!

Вот и аддзым ми вӧрын аслыным выль ёртъясӧс, а ӧнi бӧр мунам детскӧй садикӧ.

Зашагали ножки – топ, топ, топ
Прямо по дорожке — топ, топ, топ
Ну-ка, веселее — топ, топ, топ
Вот как мы умеем — топ, топ, топ
Вот и воим…
3. Итог.
 –Висьталӧй, кытчӧ ми талун тiянкӧд ветлiм?

– Вӧрӧ.
– Кодлы ми отсалiм вӧрын?

– Ошъяслы, ёжиклы.
 – Кажитчыс тiянлы отсасьны вӧрса пемӧсъяслы?

– Талун тi зэв бура отсасьынныд, меным зэв ёна кажитчыс. Давайте шыльӧдыштам асьнымӧс юрӧд и шуам «ме молодеч»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект по сенсорному развитию в младшей группе детского сада.

В конспекте использованы различные игры на развитие сенсорных способностей....

Конспект ОД Сенсорное развитие Вторая младшая группа. Тема: «Поможем Смешарикам»

ОД для младшего дошкольного возраста с использованием современных образовательных технологий....

Конспект по сенсорному развитию в младшей группе "В Гости к медвежонку"

Цель: - обогащение сенсорного опыта детей. Задачи: - формировать умение детей узнавать и называть основные цвета; - закрепить понятия «один-много», «короткий-длинный»,"мяг...

Конспект по сенсорному развитию в младшей группе

Конспект занятия по сенсорному развитию...

Конспект по сенсорному развитию 1 младшая группа Тема:Подбери пару варежке

Программные задачи:1. Учить детей различать геометрические фигуры, выделят форму, подбирать геометрическую форму в соответствии с контуром.  2. Развивать память, внимание, мышление, речь. Активиз...

Конспект по сенсорному развитию 1 младшая группа Тема «Прогулка в осенний лес»

1. Обучение различению цветов, соотнесению предметов по цвету.2. Развитие пространственных представлений, умение отображать в речи с помощью предлогов (на, под, за, в и др.) местонахождение вещей. Раз...