Конспект занятия по рисовании в средней группе "Кышкы соокту тоовас Шивижигеш" на тувинском языке
план-конспект занятия по рисованию (средняя группа)

Кара-Сал Белекмаа Данзычыевна

Темазы: Кышкы соокту тоовас шивижигеш

Сорулгазы:

1.Картошкада оюп кескен шиви дурзузун саазынга танмалай чуруп база ховенниг палочкалар дузазы-биле борбак хевирлерни чуруп билиринге ооредир.

2.Уругнун салаа-сайгыдын, чогаадыкчы чоруун чурулга уезинде база дыл-домаан ыры, шулук дузазы-биле сайзырадыр.
3. Биче сеткилдиг болгаш оске кижилерге дузааргак чоруун кижизидер.

Кичээлге ажыглаар чуулдер: Башкыга койгун хеви, телевизорга шивижигеш чуруу, башкынын чураан коргузуу, кышкы арыг каасталгазынга черге ак хар коргускен шывыг, ыяштар болгаш шиви. Уруг бурузунге ногаан, кызыл, кок, сарыг гуаштарь, шиви дурзузу ойган картошка, ховенниг палочкалар, салфеткалар.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл churulga_kicheeli_kyshky_sooktu_toovas_shivizhigesh.docx21.1 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципалдыг автономнуг школа назыны четпээн уруглар албан чери

Чадаана хоорайнын «Хээлер» уруглар сады

Ортумак болук уругларынга

 чурулга кичээлинге ажык кичээл конспектизи

Темазы: Кышкы соокту тоовас шивижигеш

Белеткээн башкы:

Кара-Сал Белекмаа Данзычыевна

2022г.

Темазы: Кышкы соокту тоовас шивижигеш

Сорулгазы:

1.Картошкада оюп кескен шиви дурзузун саазынга танмалай чуруп база ховенниг палочкалар дузазы-биле борбак хевирлерни чуруп билиринге ооредир.

2.Уругнун салаа-сайгыдын, чогаадыкчы чоруун чурулга уезинде база дыл-домаан ыры, шулук дузазы-биле сайзырадыр.
3. Биче сеткилдиг болгаш оске кижилерге дузааргак чоруун кижизидер.

Кичээлге ажыглаар чуулдер: Башкыга койгун хеви, телевизорга шивижигеш чуруу, башкынын чураан коргузуу, кышкы арыг каасталгазынга черге ак хар коргускен шывыг, ыяштар болгаш шиви. Уруг бурузунге ногаан, кызыл, кок, сарыг гуаштарь, шиви дурзузу ойган картошка, ховенниг палочкалар, салфеткалар.

Эрттирер хевири: аян-чорук

Ооредилгенин кол адыры: уран чуул (Чурулга)

Арга-методтар: Оюн, коргузуг, беседа, тайылбыр.

Ооредилгенин оске адырлары-биле холбаазы: Уран чуул, эстетиктиг сайгарылга, Билигни шингээдирин сайзырадыры, Куш-дамыр сайзырадыры.

Словарьлыг ажыл: шивижигеш.

Кичээлдин чорудуу

I Организастыг кезээ.

Башкы Койгун кылдыр хуулдунуп алган кирип келир.

К: Экии, уруглар! Кым-дыр мен? (Койгунак)

К: Шын-дыр. Мен силернин-биле ойнап-хоглээр дээш чедип келдим.

Баштай мендилежиптээлинерем

Кожа турган эживистин

      Холун тудуп мендилешкеш

      Хулумзуруп куспактажыыл

II Киирилде кезээ.

Тывызык                

                   Чайын-даа, кыжын-даа

                  Чангыс ногаан оннуг

                  Чуу деп ыяжыл ол, уруглар?  (шивижигеш)

III Кол кезээ

К: Ол дээрге Соок-Ирейнин ынак ыяжы шежигей. Мен мындыг дилеглиг келдим, уруглар. Мээн арыгда Шивижигеш эжим чалгаарап турар. Шивижигешке аалдап аян-чоруктан кылыынырарам.

Арыгже аян-чорук.Уруглар Койгун-биле кады арыгже хаактап чоруптарлар.

-Кайда келдивис?

-Бо чуу-дур? (Шивижигеш) Шынап-ла кышкы соокту тоовас ногаан хевээр турар шыдамык шивижигеш. Шынап-ла ону ногаан турар, оске ыяштарга коорде.

Б: Арыгче чоруурда лыжалап чоруур бис. Лыжаларывыс даянгыыштарын тудуп алгаш мээн соомдан чоруулунарам.

Б: Кайда келдивис, уруглар (кышкы арыгда. Шивинин чанында.)

Уруглар: экии, шивижигеш?

Ш: Экии, уруглар.

Ш: Чаражын ырынын. Четтирдим.

Сула шимчээшкин

Ам танцылап беринерем, уруглар. (Уруглар танцылап бээр)

Тыныш органынга мергежил «Харжыгаштарны урээл»

(Уруглар черде чыдар харжыгаштарны урер.)

К: Чаа ам дедир садигивисче чанаалынарам. Байырлыг шивижигеш, удавас Чаа чыл байырлалында биске аалдап чедип кээр сен.

Ш: Четтирдим, уруглар. Дыка чалгаарап турган кижи мен. Силернин ыры, танцынар коргеш дыка хоглуг апардым. Байырлыг!

Оон шупту катап лыжалап чедип келир.

IV Практиктиг кезээ.

-Ам чаа арыгга корген шивини чуруур бис.

-Шак мынчаар чуруурун баштай коргузуп берейн. Кичээнгейлиг оруп алгаш корунерем. (Башкы картошка дузазы-биле шивини чуруур. Оон кулак аштаар херексел дузазы-биле ангы-ангы оннерже суп тургаш шиивижигешти ойнаарактар-биле каастаарын коргузер.)

К: Канчаар чурууру билдинди бе, уруглар? Баштай чунун-биле чуруур болдувус?

К: Ынчаарга шуптунарга канчаар чуруур билдингир болза, стол артынче орупкаш чуруп кириптээлинерем, уруглар.

К: Кижи бурузунун дужунда саазын бар. Картошканы ногаан онче оожуп суккаш саазын кырынга танмалай базар. Оон холунга будук чышпына берзе салфетка-биле аштап чодар. Столга Оруп алгаш ажылдап орар уеде ооргазы дорт болур, уруглар.

(Башкы уруг бурузунун хайгаарап кылаштаар)

(Уруглар чуруп доозуптарга самбырага чуруктарны делгээр.

Б: Корунер даан чуруп алган шивижигештеривис чаражын. Кымга кайы шивижигеш чараш-дыр. Чуге ынча деп бодап тур сен, Начын? Шуптунарнын чураан чуруктарынар дыка чараш чуве-дир. Ада-иелеринер ону коргеш ооруур боор.

Туннел кезээ.

К: -Богун кайнаар чордувус, уруглар?

-Чуну канчап турдувус?

- Чуну белекке берген бис?

-Эр хейлер, уруглар. Силернин дузанар-биле шивижигешти хогледип калдывыс. Мен база силернин –биле дыка солун кылдыр ойнап-хоглеп алдым. Бичии белекчигештер сунуптайн. Байырлыг!

Кичээлдин самоанализи

Темазы: Кышкы соокту тоовас шивижигеш

Сорулгазы:

1.Картошкада оюп кескен шиви дурзузун саазынга танмалай чуруп база ховенниг палочкалар дузазы-биле борбак хевирлерни чуруп билиринге ооредир.

2.Уругнун салаа-сайгыдын, чогаадыкчы чоруун чурулга уезинде база дыл-домаан ыры, шулук дузазы-биле сайзырадыр.
3. Биче сеткилдиг болгаш оске кижилерге дузааргак чоруун кижизидер.

Кичээлге ажыглаар чуулдер: Башкыга койгун хеви, телевизорга шивижигеш чуруу, башкынын чураан коргузуу, кышкы арыг каасталгазынга черге ак хар коргускен шывыг, ыяштар болгаш шиви. Уруг бурузунге ногаан, кызыл, кок, сарыг гуаштарь, шиви дурзузу ойган картошка, ховенниг палочкалар, салфеткалар.

Эрттирер хевири: аян-чорук

Ооредилгенин кол адыры: уран чуул (Чурулга)

Арга-методтар: Оюн, коргузуг, беседа, тайылбыр.

Ооредилгенин оске адырлары-биле холбаазы: Уран чуул, эстетиктиг сайгарылга, Билигни шингээдирин сайзырадыры, Куш-дамыр сайзырадыры.

Словарьлыг ажыл: шивижигеш.

Кичээл 5 кезектен тургустунган

I Организастыг кезээнде сюрпризный момнт ажыглаан мен. Бодум Койгун болуп кирип келген мен. Уругларнын кичээнгейин ынчаар хаара тудуп алган мен.

Улаштыр мендилешкен бис

II Киирилде кезээнде Шиви дугайында тывызыктар ыткан мен. Уруглар бергедээшкин чока тыпкан.

III Кол кезээнде улаштыр Шивижигешче кышкы арыгже аян-чорук кылып чорупкан бис.

 Шивини арыгга баргаш коруп хайгаараан бис. Оон он-чузунун, хевирин чугаалашкан бис.Шивижигешке ырлап берген бис. Сула шимчээшкин кылдыр «Харжыгаштар» деп танцы ажыглаан мен .Оон «Харжыгаштарны урээл» деп тыныш органынга мергежил кылдырган мен. (Уруглар черде чыдар харжыгаштарны ургеннер) Оон соонда шивижигеш четтиргени илереткен соонда байырлашкаш дедир лыжалап чедип келген бис.

IV дугаар практиктиг кезээнде уругларга чанчылчываан арга дузазы-биле (картошкадан кылган шиви дурзулуг трафарет-биле) шивини чуруурун тайылбырлап коргускеш, уругларгга чуруткан мен. Самбырага чуруктарнын делгелгезин база кылган бис.

Соолгу туннел кезээнде айытырыглар дузазы-биле кичээлге чуну канчап турганын быжыглаан мен. уруглар-биле байырлашкаш бичии белекчигештеитм сунган мен.

Уруглар кичээлде шупту активчи болган. Чуруктарн шупту чурап коргускен. Кичээлде салган сорулгаларым чедип алган мен деп бодап тур мен.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект занятия по рисованию в средней группе. Тема: «Лиса». (рисование тычком)

формировать умения рисовать гуашью, используя тычок:  развивать воображение и восприятие окружающего мира...

Конспект занятия по рисованию в средней группе «Жёлтые одуванчики на лужайке» (Рисование ватными палочками)

Конспект занятия по рисованию в средней группе«Жёлтые одуванчики на лужайке»(Рисование ватными палочками)...

Конспект занятия по рисованию в средней группе детского сада "Желтые одуванчики на лужайке" (Рисование ватными палочками)

Конспект занятия по рисованию в средней группе детского сада «Жёлтые одуванчики на лужайке» (Рисование ватными палочками)...

Конспект занятия по рисованию в средней группе «Фрукты. Рисование «любимые фрукты»

познакомить с названиями фруктов, учить описывать фрукты, сравнивать их; развивать логическое мышление; формировать умение рисовать красками, мыть кисточку перед использованием другой краски....