Сценарий "Алдын кус" средняя группа.
материал (средняя группа)

Монгуш Марита Михайловна

                                           

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kus_stsenariy.docx30.02 КБ

Предварительный просмотр:

                                             «Кус-биле ужуражылга».

Киржикчилери: Башкарыкчы: Монгуш М.М.

          Кус: Сечек О.А.

Сорулгазы: Уругларны кустун хевири-биле таныштырар. Хоглээшкинге уругларнын

                     хоглуг болурун чедип алыр.

(Уруглар музыка аайы-биле кирип келир).

Б: Богун кустун байырлалы,

    Чараш хоглуг магаданчыын.

    Алдын кустун каасталгазы,

    Ам бо хунде хоглеп туру!

-Чылдын кайы уези-дир, уруглар? Кус деп канчап билип кааптынар? Ыяштарнын бурулеринин ону кандыг-дыр?

                           Песня «Осень»

(Эжик соктаар. Кус кирип келир).

-Экии, уруглар!  Мен кым-дыр мен?

У: Кус.

К:Эр-хейлер! Мээн дугайымда чараш ыры ырлажып турар боорунарга  дыннап каапкаш чедип келдим. Дыка-ла чараш ыры ырлажып турдунар. Менээ ам база ырыдан ырлап беринерем, уруглар. Дыннаксап тур мен.

        Песня «Листья по ветру летят»

К: Мен чылдын эн бай уези болгай мен, уруглар. Ногаа аймаан, картошка, кат-чимис, тараа, сигенни шуптузун ажаап, кезип белеткеп алган болгай бис. Силернин аваларынар,угбаларынар огородун ажаап, кышка белеткенип алган болгай. Силер база дузалашкан боор силер. Ынчангаш кичээнгейлиг бээр коор.

-Бо чуу-дир, уруглар? (Ногаа аймаан айтырар).

К: Ам оюндан ойнаптаалынарам.

-Бо корзинкада ногаалар болгаш чимистер бар. Оларны ам ангылаар бис. Бир корзинкаже ногаа аймаан, бир корзинкаже чимис аймаан чыыр бис.

К: Ам кыжын чиир кылдыр капустадан дузап алыылынарам.

Пальчиковая игра «Заготавливаем капусту».

Мы капусту рубим, рубим!

Мы капусту режем, режем!

Мы капусту солим, солим!

Мы капусту жмем, жмем!

Мы морковку трем, трем!

К: Кышка белеткенип, ногаавысты дузап алган бис.

К: Кузун ыяштарнын бурулери дужуп, чернин кырын шыва алган. Менде кустун бурулери бар. Ол бурулер-биле танцылаптаалынарам, уруглар.

                      Танец с листочками.

Б: Силернин ада-иелеринер каттап, моогулеп база турган болгай.Кым ада-иези-биле каттап, моогулеп чорааныл, уруглар? Кат-биле чуну кылыр ийик? (Варенье и т.д).

Моогуну дузап алгаш аза донуруп алгаш  кыжын чиирге эки болгай

Моогу чыырда корзинкаларны тудуп алгаш моогулеп чоруптар болгай бис.

Ынчангаш ырыдан ырлаптаалынарам.

        

               Песня «Мы корзиночки несем».

Б: Уруглар, силер Куске ырлап, танцылап берген-дир силер. Ам Кус силернин шулуктеринер дыннаксап турар-дыр. Шулуктен чугаалаптаалынарам.

  1. Яркие рябинки

В красненьких косынках.

Веточки качаются,

Рябинки улыбаются.       (Алатея)

2.Шагаем по дорожкам

В резиновых сапожках.

Это Осень наступила,

И дождем заморозила.     (Чечена).

Б: Эр-хейлер!

Б: Ам мен силерге тывызыктар тыптырар мен, кончуг кичээнгейлиг дыннаар силер.

      Тывызыктар.

  1. Буурекке домей, буду-будуу карактарлыг (картошка)
  2. Узун чажым даштын, улуг бодум черде (морковь)
  3. Эжии сонгазы-даа чок бажын долдур кижи (огурец)
  4. Каттангызын картаарга карак чажы токтур (согуна)

Б: Эр-хейлер!

-Кус чаьска  база ынак болгай.  Ам чаьс дугайында чугаалаптаалынарам.

1,2,3,4,5—дождик вышел погулять

К нам в окошко он стучит,

И по крыше  он бежит.

Кап-кап-кап, тук-тук-тук—

Слышим капель громкий стук.

Б: Даштын чаьс чаай берген ышкажыл, уруглар. Шупту туруп келинер че, ойнаптаалынар.

        МРД «Солнечный зайчик».

К: Эр-хейлер! Ам даштын чаьс чагбайн барган-дыр, уруглар.

Ынчангаш шулуктеривисти чугаалаптаалынарам.

  1. Миновало лето,

Осень наступила.

На полях и рощах

Пусто и уныло.        (Сай-Хоо)

  1. Мы дружочком лес пойдем

И листочки соберем.

Будем листики кружиться,

Будут детки веселиться.        (Ай-Кат).

К: Дыка-ла шулуктээр уруглар-дыр. Ам оюндан ойнаптаалынарам, уруглар шылай берген боор силер.

            МРД «Мы ногами топ-топ-топ».

К: Дыка-ла шулуктээр, танцылаар, ырлаар уруглар-дыр силкр. Силернин-биле ойнап, хоглеп алдым. Ам мээн чоруур уем келген-дир, уруглар.

Б: Кус, уруглар силернин-биле ам бир оюн ойнаксап турар-дыр. Шупту ойнаптаалынарам.

        МРД «У меня, у тебя»

Оюн: «Хуулгаазын аржыыл».

(Уруглар  шупту олуруп алыр. Карактарын шийип алырга 1 уругну шыпкаш кым чок-тур уруглар дээрге уруглар тывар. Соолунде карактарын шийиптерге аржыыл черде корзинка кырында шыптына берген чыдар. Корунер даан уруглар,  ам мында чуну шыпкан чыдар ирги?  Мында чуу бар деп бодап тур силер, уруглар? Уруглар-биле ажыдыптарга яблоктар чыдар. Бо хуулгаазын аржыыл силерге яблоктар хуулдуруп берген-дир,  уруглар. Бо яблоктарны группанарга баргаш чуп алгаш чиир силер).

К: Уруглар менээ бо хун эн солун хоглуг хун болду.  Силернин танцыларынар, ырыларынар , шулуктеринерни дыка-ла сонуургадым, четтирдим!  Ынчангаш мен силер биле байырлашкаш чоруптайн, уруглар. Мээн чоруур уем чедип келген.

Б: Кустун белээн алдывыс, четтирдивис. Байырлыг, Кус!

Б: Бистин богунгу байырлалывыс тонген.

Школа назыны четпээн уругларнын муниципалдыг бюджеттиг

ооредилге албан чери уруглар сады "Салгал"

Барлык сумузу Барыын-Хемчик кожуун

Хоглээшкин

«Кус-биле ужуражылга»

(Ортумак болук)

.

                                                                         

                                 2022г.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку"

Цель: Напомнить детям содержание знакомой сказки, побуждать их к проговариванию и повторению вслед за воспитателем отдельных слов и фраз, воспитывать любовь к художественной литературе.Задачи:·...

Сценарии праздничных концертов к Дню Матери (для средней группы, старшей группы и подготовительной группы)

Каждый год осенью, а именно в ноябре весь мир празднует прекрасный праздник День Матери. Мама - это самый родной и близкий человек, который всегда поймёт и поддержит.  Данные небольшие сценарии к...

Речевые карты для детей с ОНР: средней группы (4х лет), старшей группы (5 лет) и подготовительной группы (6 лет)

При составлении речевой карты использовался материал Нищевой Н.В.Речевая карта составлена таким образом, что при распечатке складывается в небольшую книжечку, она удобна при заполнении даже молодому с...

Картотека физкультминуток во второй младшей группе; Картотека гимнастики после сна во второй младшей группе; Картотека подвижных игр во второй младшей группе; Картотека утренней гимнастики во второй младшей группе.

Картотека физкультминуток во второй младшей группе; Картотека гимнастики  после сна во второй младшей группе; Картотека подвижных игр во второй младшей группе; Картотека утренней гимнастики...

Конспекты занятий по ИЗО нетрадиционной техникой в группе для детей со сложным дефектом с участием группы № 3 ТНР. «Цветы для феи», «ОСЕНЬ В ТЕРЕМОЧКЕ» Театрализованное развлечение в группе для детей со сложным дефектом с участием детей 3 группы ТНР.

: развивать интерес к театрально-игровой желание принимать активное участие в театральном деятельности; поощрять действии; воспитывать дружеские отношения, желание помочь друг другуУчить детей по...

Отчёт воспитателя группы о проделанной работе за 2020-2021 учебный год Группа: старшая группа и подготовительная группа Воспитатель: Башарова Светлана Явдатовна

Ваши достижения за учебный год(грамоты, дипломы, сертификаты, название конкурса, публикации, уровень)Диплом 1 степени Республиканского конкурса авторских методических разработок профориентационных мер...