Коми литератураысь урок 3а класса велöдысьлöн -Димитриева Татьяна Леонидовналöн. ( öшым 10 лун 2015 во) Уроклöн тема: Куратова.Н.Н."Коз пула вöрö".
план-конспект занятия по чтению (3 класс)

Шöр мог: лöсьöдны условиеяс  Куратова.Н.Н. "Коз пула вöрö" висьтлысь тематическőй подувсö гöгöрвоöмлы; Куратова.Н.Н. "Коз пула вöрö" висьтлысь  аслыспöлöслунсö аддзöмлы.

Личностнöй – петкöдлыны чужöм сьöлöмкылöмъяс; гöгöрвоны геройяслысь сьöлöмкылöм; сöвмöдны лыддьысьöм дорö ыштöм; сöвмöдны вöр-валысь мичлун аддзöм-кылöм; кывны гижöд кывлысь мичлун.

Метапредметнöй – А) регулятивнöй УУД: индыны и висьтавны велöдчысьяслы  уроклысь могъяс; висьтавны ассьыд версия, донъявны урок вылын вöчöм удж; уджавны урок вылын торъя артын могъяс пыдди пуктöмöн; уджавны план серти могъяс тöд вылын кутöмöн.

Б) Познавательнöй УУД:  юалöм вылö аддзыны вочакыв текстысь; вöчны кывкöртöдъяс вöчöм удж серти; гöгöрвоны выльторсö да вежны-петкöдлыны мöд ногöн (мöд формаын) ас кывйöн висьталiгöн); вöчны анализ да синтез;аддзыны причинно-следственнöй йитöдъяс.

В) Коммуникативнöй УУД: висьтавны мöвптö  кывъясöн вомгора; сьöлöмсянь лыддьыны текст; ас кывйöн висьтавны гижöдсö; кывзыны да кывны мукöдöс..

Предметнöй – гöгöрвоны велöдысьöн лыддьöм текст; лыддьыны гижöдсö гöгöрвоöмöн, колана ногöн, сьöлöмсянь; мöвпавны геройлöн морттуй да вöчöмторъяс йылысь; асшöра аддзыны да висьтавны произведениелысь шöр мöвп; прогнозируйтны ним серти текстлысь сюрöс, нуöдны кыв вылын удж; юклыны текст юкöнъяс вылö, лöсьöдны план; аддзыны текстысь геройöс донъялан кывъяс; пыртны гижöдсö лöсялана жанрö торъя признакъяс серти; ; аддзыны фольклор жанра произведениелы лöсялана геройöс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл komi_chtenie.docx19.51 КБ

Предварительный просмотр:

 Коми литератураысь урок 3а класса велöдысьлöн -Димитриева Татьяна Леонидовналöн. ( öшым 10 лун 2015 во)

Уроклöн тема: Куратова.Н.Н."Коз пула вöрö".

Лыддьысян урок тэчас:

Шöр мог: лöсьöдны условиеяс  Куратова.Н.Н. "Коз пула вöрö" висьтлысь тематическőй подувсö гöгöрвоöмлы; Куратова.Н.Н. "Коз пула вöрö" висьтлысь  аслыспöлöслунсö аддзöмлы.

Личностнöй – петкöдлыны чужöм сьöлöмкылöмъяс; гöгöрвоны геройяслысь сьöлöмкылöм; сöвмöдны лыддьысьöм дорö ыштöм; сöвмöдны вöр-валысь мичлун аддзöм-кылöм; кывны гижöд кывлысь мичлун.

Метапредметнöй – А) регулятивнöй УУД: индыны и висьтавны велöдчысьяслы  уроклысь могъяс; висьтавны ассьыд версия, донъявны урок вылын вöчöм удж; уджавны урок вылын торъя артын могъяс пыдди пуктöмöн; уджавны план серти могъяс тöд вылын кутöмöн.

Б) Познавательнöй УУД:  юалöм вылö аддзыны вочакыв текстысь; вöчны кывкöртöдъяс вöчöм удж серти; гöгöрвоны выльторсö да вежны-петкöдлыны мöд ногöн (мöд формаын) ас кывйöн висьталiгöн); вöчны анализ да синтез;аддзыны причинно-следственнöй йитöдъяс.

В) Коммуникативнöй УУД: висьтавны мöвптö  кывъясöн вомгора; сьöлöмсянь лыддьыны текст; ас кывйöн висьтавны гижöдсö; кывзыны да кывны мукöдöс..

Предметнöй – гöгöрвоны велöдысьöн лыддьöм текст; лыддьыны гижöдсö гöгöрвоöмöн, колана ногöн, сьöлöмсянь; мöвпавны геройлöн морттуй да вöчöмторъяс йылысь; асшöра аддзыны да висьтавны произведениелысь шöр мöвп; прогнозируйтны ним серти текстлысь сюрöс, нуöдны кыв вылын удж; юклыны текст юкöнъяс вылö, лöсьöдны план; аддзыны текстысь геройöс донъялан кывъяс; пыртны гижöдсö лöсялана жанрö торъя признакъяс серти; ; аддзыны фольклор жанра произведениелы лöсялана геройöс.

тшупöд

Удж-приём

кад

1.котыртан

здук

Бур лун, челядь! Мичаа сувтам, лöня пуксям.

1минут

2.

Лыддьысьöм кежлö дасьтысьöм

1.Казьтыштам, мый ми велöдiм воддза урок вылын? (Александра Мишариналысь "Тöв" да Альберт Ванеевлысь "Еджыд мойд" кывбуръяс.)

Восьтам небöгъяс(75-76 лист бок) да мичаа, сьöлöмсянь  лыддям кывбуръяссö.

- Кутшöм тöлыссянь Коми муö локтö тöв? (ноябр тöлысьын)

-Куштöм кывъясöн Александра Мишарина ловзьöдöма ывлавывсö?

-Мыйла жоньсö шуöма "мича дзоридзöн"?

"Еджыд мойд" кывбур лыддьöм.

-Мыйла тöвся серпассö шуöма еджыд мойдöн?

-Мый öткодьлуныс тайö кыкнан кывбурыслöн? Орччöдöй найöс. ( Коми муö локтiс тöв. Вöрыс веввтисьыс еджыд шоныд пасьöн(еджыд гöнöн) И вöрыс лои мойдын кодь.)

3 –минут

3.Тема индöм, могъяс сувтöдöм

- А öнi кывзöй нöдкывъяс:(презентация,2слайд)

Турунвиж да чуткасьысь вöрын олö.

Выль во кежлö гортö вайöны. 

Тöлын и гожöмын öти паськöма. (Коз пу)-3 слайд.

- А кöнi быдмöны коз пуясыс? (вöрын) 

- Тöдмалöй, мый йылысь ми кутам талун лыддьыны?

-Восьтöй небöгъяс 77 лист бокын.

-Мый ми кутам лыддьыны? Куштöм жанр? (висьт)

(Нина Куратовалысь "Коз пула" висьт.)

- Кутшöм могъяс сувтöдам урок вылын?

1. Тöдмасьны авторкöд.

2.Лыддьыны висьт.

3.Тöдмавны гöгöрвотöм кывъяслысь вежöртассö.

4.  Уджавны текст вылын.

5.Тöдмавны текстлысь мöвпсö.

6.Уджавны тетрадьясын(листъяс вылын).

7.Уроклöн кывкöртöд.

 (Дöска вылö öшлыны могъяслысь тшупöдъяс, а бöрти петкöдлыны - 4 слайд.)

 

4 минут

4.Текст медводдзаысь  лыддьöм

Мог: тöдмöдны гижöдöн

Велöдчысь тöдмöдö авторкöд -5 слайд.

Велöдысьöн да челядьöн висьт сьöрсьöн-бöрсьöн лыддьöм

 7 минут

5.Медводдза лыддьöм бöрын сёрни

Мог: эрдöдны артмöм сьöлöм кылöм

-Мый сувтiс син водзаныд висьт лыддигöн?

- Воис-ö сьöлöм вылад? Мыйла?  - Кутшöм сьöлöм кылöм, ру чужис?

 –Кор нюмъёвтiнныд?

- Кор лои шог?)

 2 минут

6.Видлалöм-анализируйтöм

Мог: гöгöрвоöдны сюрöс

Гижöд челядьöн мöд пöв лыддьöм: юкöнöн-строфаöн (ас кежысь, гораа) либö дзоньнас (лыддьöм водзын пуктам челядь водзын мог)

1.Тöдтöм кыв вылын удж (-Став кывйыс тiянлы гöгöрвоана?

- Видзöдлам тöдтöм кывъяс кывкудйысь.

-6 слайд- 11 слайд

2.Юалöмъяс вылö вочавидзöм.

- Куштöм лоöмтор йылысь тöдмалiнныд?

- Кор да кöнi петкöдлöма лоöмторсö? Лыддьöй.

- Кытчö да мыйла мöдöдчисны вокъяс?

-Кутшöмöн петкöдлöма вокъясöс гортас?

-Кутшöмöн петкöдлöма вокъясöс грезд сайын?

-Кутшöмöн петкöдлöма вокъясöс вöрын?

Саша да Миша бур вокъяс. Найö сюсьöсь,повтöмöсь, тöдöны бура вöр-васö, радейтöны вöрса пемöсъяссö да тöждысьöны на вöсна.

3.Бöрйöмöн лыддьысьöм (юалöмъяс серти, серпас дорö лöсялана юкöн)

-Мый тöдмалiс Мишук коз пула ветлiгöн? Лыддьöй.

-Кутшöм сёрникузя лöсялö серпас дорас? Лыддьöй.

(Петкöдлыны- 12,13 слайдъяс)

- Аддзöй висьтсьыс примета поводдя вежсьöм йылысь.

( А енэжыс рöмдö нин...)

4. План лöсьöдöм (3 чукöрöн челядьлöн уджалöм)14 слайд.

Разöдны листъяс, кöнi дзугöмöн гижöма план. Велöдчысьяслöн вочакыв. План видзöдöм -15слайд.

5. Геройöс донъялöм.

- Куштöм герой тiянлы воис сьöлöм вылад да мыйла?

15  минут

7.Гижöд серти кывкöртöд

Мог: торйöдны шöр мöвп

1. Шöр мöвп ас кывйöн висьталöм.

-Кутшöм шöр мöвпыс тайö висьтыслöн?

(Быд удж колö вöчны öтсöгласöн, дружнöя. Сэки öдйöджык артмас.Висьтын петкöдлöма челядьлöн вöр-ва радейтöм да сы вöсна тöждысьöм)

2.Шусьöг вылын удж.(-Кутшöм шусьöг лöсялö?)-16 слайд.

 

  • Бывалый человек ни перед чем не растеряется - Ветлöм-мунöм морт некытчö оз йöрмы.
  • Где ни сядет, там и запачкает - Кытчö пуксьылас, сэтi и лякöсьтас.
  • Сколько голов, столько умов - Кымын юр, сымын и тöлк.
  •  Чем больше рук, тем быстрее идёт работа – Кымын унджык ки, сымын  öдйö удж мунö.
  •  Без работы ничего не добыть - Уджтöгыд нинöм оз шед.

(1,3,4,5)

 

3 минут

8.Сьöлöмсянь лыддьöысьöм

Мог: петкöдлыны сьöлöм кылöм

1.Гижöдсö дзöньнас либö юкöн (велöдысьöн индöм либö сьöлöм вылö воöм) сьöлöмсянь лыддьöм.

2.Рольяс серти лыддьöм.

2минут

9.Урок кывкöрталöм

Рефлексия.

1.Юалöмъяс (кутшöм гижöдöн тöдмасим? Кодi гижысьыс? Мый гижысь йылысь тöдмалiм?  Мый выльторсö тöдмалiнныд? Мый медся ёна воис сьöлöм вылö? Мый вöлi сьöкыд?

Петкöдлöй "светофоръясöн", кодлы урокыс кажитчис- турунвиж рöмöн, эз ёна кажитчы- виж рöмöн, эз кажитчы - гöрд рöмöн.

1 – 2 минут

10.Гортса удж

Лöсьöдны пересказ. Тетрадьясын серпасавны вöрса пемöсöс, код йылысь гижöма висьтас, либö гижны дженьыд характеристика шöр геройяслы.

1 минут

.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Коми кыв урок "Ф шыпас" тема.

[ф] шы да Фф шыпас велодом....

Личный перспективный план по самообразованию Учителя начальных классов МБОУ «Новообинцевская СОШ» Баканова Татьяна Леонидовн (стаж работы 36 лет)

Тема работы школы: «Современные подходы к организации образовательного процесса в условиях перехода на федеральные государственные образовательные стандарты второго поколения»Тема самообразования: «Ра...

Урок коми языка в 4 классе на тему "Зимние месяцы. Зимние забавы"

Целью данного урока является введение новой лексической единицы по теме "Зимние месяцы. Зимние забавы". Предметные умения: ученик научится произносить и различать на слух названия зимних месяцев,...

Проект урока математики в 4 классе : Площадь прямоугольного треугольника Захарина Нина Леонидовна

Проект урока математики в 4 классе . Образовательная система "Школа 2100". Включает в себя конспект урока с хронометражем., теоретическое обоснование деятельности учащихся и формируемые УУД....

Презентация по теме "Падежи в коми языке" ("Вежлогъяс") (3 класс)

В презентации в красочной форме представлены 16 падежей коми языка с вопросами и примерами...

Технологическая карта урока по коми языку во 2 классе по теме "Еда"

Цель урока: организовать  активную совместную учебную деятельность для успешного усвоения новой лексики по теме «Еда», («Сеян-юан») и развить коммуникативные  навыки ...

Общешкольное внеклассное мероприятие к празднику 8 марта. Провела учительница начальных классов МОУ Помоздинская СОШ Димитриева Татьяна Леонидовна.(2016 год)

Путешествие по станциям «О наших мамах»Актуальность предлагаемой деятельности: Способствовать воспитанию у учащихся чувства уважения и любви к матери.Подготовка к мероприятию:Учителя нашей...