«People and animals in the country and in the city.»
материал по иностранному языку (4 класс) на тему

Тема урока:

 

«People and animals in the country and in the city.»

 

УМК:  «Enjoy English -4»

 

Авторы УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубонева

Класс: 4

Тип урока: урок обобщения,  комбинированный

Цель урока:

 

-развитие и совершенствование навыков (говорения,  чтения, письма, слушания)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_6.doc61.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока:

«People and animals in the country and in the city.»

УМК:  «Enjoy English -4»

Авторы УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубонева

Класс: 4 г

Дата: 25.11.09

Тип урока: урок обобщения,  комбинированный

Цель урока:

-развитие и совершенствование навыков (говорения,  чтения, письма, слушания)

Задачи урока:

Учебный аспект:

- совершенствование лексических  и грамматических навыков, развитие умений аудирования,  письма, формирование навыков монологической, диалогической  речи.

Развивающий аспект:

- развитие умения систематизировать и анализировать материал.

- развитие логического мышления.

- развитие коммуникативных и интеллектуальных способностей учащихся.

Воспитательный аспект:

- воспитание гуманного отношения к животным.

 

Познавательный аспект:

    - знакомство с местами обитания животных.

Оборудование урока:

- учебник для 4 класса общеобразовательных учреждений М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубонева.

- наглядные картинки с изображением животных, фермы, леса, зоопарка.

- дидактический материал (карточки, жетоны).

 

         

ХОД УРОКА:

1.Организационный момент. Приветствие. Речевая зарядка. (2 мин.)

T: Good afternoon, children. Sit down, please.  I’m glad to see you. Today some guests are in our class and I hope you’ll work well. Let’s start our lesson. Today I have some helpers, they are ready to translate some rhymes into Russian.

Children, guess the riddle:

P: I AM FROM AFRICA.

I HAVE GOT BIG EARS.

I AM BIG AND STRONG.

I LIKE BANANAS.

I DON’T EAT MEAT.

I CAN CARRY THINGS, PEOPLE AND WATER THE FLOWERS.

COME TO THE ZOO AND SEE ME.

I AM…

T: What is it?

P: An elephant.

T: You’re right. It’s an elephant. I give you a card. And at the end of the lesson count your cards. If you have more 5 cards, your mark will be five.

T: «Our theme today: People and animals in the country and in the city.»

T: Answer the questions:

-Have you got a pet?

-What wild animals do you know?

-What domestic animals do you know?

Plan of the lesson:

  1. Sounds of animals.
  2. Animals and their homes.
  3. Degrees of comparison of Adjectives.
  4. Listening to the text
  5. Homework.
  6. Conclusion.

2. Фонетическая зарядка: (2 мин.)

T:  To begin with let’s imagine that you are animals. Look at the blackboard, you can see sounds. Name the first sound, the second sound, the third sound.  Now listen to the tape recorder, repeat sounds. Can you tell me what animal or thing it is.

T: Well done!

[    ]   tap-a-tap-a- tap

[    ]   pit-a-pat, pit-a-pat-a-pat

[    ]   moo-moo, moo-moo

         hoo-woo, hoo-woo

         mew-mew, mew-mew

[   ]   grunt-grunt, grunt-grunt

[   ]   squeak-squeak, squeak-squeak

3. Активизация лексико-грамматического материала по данной теме: (10 мин.)

(На доске картины с изображением фермы, зоопарка, леса. У каждого ребенка картинка с изображением животного.)

T:   Сказка начинается. (Гуржас Аня)                 Some animals live on the Earth.

На Земле переполох:                                             But they don’t want to live on a farm, in the

В зоопарке и в лесу,                                              forest, in the zoo.

И на ферме тоже.                                                   Where is the home?

Спорят жители тех мест:                                      All animals cry and roar.

Где же дом их все-таки?                                       Suddenly the lion says:

В спор вступили:                                                   What animals do live on a farm?

И медведь, а потом петух, и слон.                       What animals do live in the forest?

Курица, лиса, корова.                                             What animals  can you see in the zoo?

Все кричат, мычат, ревут.

Не сдержался важный «лев»,

Царь-зверей: «Сейчас узнаем!»

Зарычал. Все замолчали.

Главный наш вопрос таков:

What animals do live on a farm?  (на доске вопросы.)

What animals do live in the forest?

What animals can you see in the zoo?

T: Ребята, поможем разрешить спор? Answer the questions. It was your home task.

P: Дети отвечают на вопросы учителя.

T: You’re right. Thank you.

T: Но не все согласны с этим. (Гусельников Кирилл)

6 прекраснейших особ        But 6 animals don’t agree.

Заупрямились в ответ:                               They want to be free.

Мы хотим свободы полной.                     Would  you like to know

Жить на воле, без преград.                        What animals  they are.

Кто же эти 6?                                               Let’s guess  together.

Секрет.                                                          And  you’ll know them.

Разузнать бы надо нам.

А помогут в этом деле

6 загадок.

Разгадаем дружно, вместе

И узнаем, наконец:

Кто же эти 6 зверят?

1). It’s the biggest animal in the seas and oceans. It has got a big mouth and a big tail. It can swim and dive well. It’s a smart and strong animal. (a dolphin).

2). It lives in Africa. It has got four legs. It can carry things, people  well. It likes to eat green leaves (листья). It’s a useful  animal. You can see it in the zoo. (a camel.)

3). It lives in the mountains. It has got strong wings (крылья). It can fly in the sky. It eats mice, small birds and animals. It’s strong and brave. (an eagle).

4). It lives in  seas and oceans. It has got a a big mouth and a big tail. It can swim  well. It likes to eat fish. It’s a nice animal. (a whale).

5). It lives in the forests. It has got strong legs and big teeth. It eats birds and animals. It’s green and very dangerous. (a crocodile).

6). It lives in the forests. It has got a long body but it has not got legs. It likes to eat mice, small animals. It is very dangerous. (a snake).

T: Children, take one card, read it, answer the question. Can you tell me what animal it is. You can work with your neighbour.

P: дети вытягивают карточку, работают в паре, отгадывают название животного.

T: Check up, please. Guess the animal. You are right. You are clever boys and girls.

4. Формирование новых знаний: (7 мин.)

T: Continue our lesson.

Вот теперь мы их узнали:  (Костинский Кирилл)

Кит, дельфин и крокодил.                            But they are very noisy.    

И верблюд, змея, орел.                                  They  cry and roar and argue.

Но они не угомоны.                                       A  whale, a crocodile,

Спор продолжили опять.                              A camel, an eagle and a snake.

5 прекрасных областей                                  Everyone  asks where  my home is.

Поделить опять не могут.                             In the  sea or  in the ocean, in the   river,

Где же все-таки их «дом»?                           In the  mountains or in the desert?                

Может быть, мы им поможем?

Ну, конечно, же поможем.

T: And now let’s play a game « the train». Every pupil has a train. Choose one envelope. Take the words and make the sentence and answer the question: Where do these animals live in? (Вопрос на доске, дети составляют предложение, отвечают на вопрос учителя).

1). The eagle lives in the mountains.

2). The dolphin lives in the sea.

3). The whale lives in the ocean.

4). The snake lives in the desert.

5). The crocodile lives in the river.

6). The camel lives in the desert.

 

5. Физ. минутка: (1 мин.)

T: I see you are tired. Let’s do exercises.

Hands up, hands down

Hands on hips, sit down.

Stand up.

Bend left, bend right.

1,2,3- Hop.

1,2,3- Stop. (2 раза).

6. Повторение изученного материала: (10 мин.)

T: Наконец, друзья все дома. (Булгакова Таня)

Кто в пустыне, океане, море, речке                         Now animals are at home.

Иль в горах.                                                                But the snake tells us:

Но опять я слышу спор:                                            I’m more beautiful and longer,

Я красивее, сильнее                                                   Smarter and stronger.

И длиннее, и умнее.                                                  And  the animals argue again.

Так сказала «змейка» нам.                                        Who is smarter?

Может быть, не спорю я.                                           Who is longer?

Спор недолго продолжался.                                     Who is better in the world?    

Чтобы мир возник меж вами

Так послушайте же нас.

T: Children, let’s remind the rule «Comparative forms of Adjectives.»  The word has one syllable, you add the suffix er. The word has two and more syllables, you add the word more.

T: Look at the blackboard. You can see 5 sentences. Compare animals.

1). A lion is (strong) than a sheep.

2). A cow is (useful) than a monkey.

3). A horse is (beautiful) than a fox.

4). A pig is (clean) than a duck.

5). A snake is (long) than a camel.

T: Children, open your workbooks and write down the date, classwork. Read and  write the sentences.

T: Все довольны. Разрешили (Диана Воложанина)

Спор меж ними. Помогли.                                  Animals don’t quarrel more.

Не шумят. Спокойно всюду.                              Everywhere is calm.

Скучно стало в один миг.                                   But they want to have a friend.

И возникла мысль у них:                                    And they ask you:

Друга хочется иметь.                                           Would you like to have a pet?

Предлагают вам дружить.

Дело близится к концу.

Сказка завершается.

T: Would you like to have a pet?

T: Children, open your books p. 46 ex.40. Read  the task and listen to the text. Answer the question: What pet would Dima like to have? Why? (a dolphin).

T: I think some of you want to have a pet too. I’ll give you a card and write  down 5 sentences about this pet and learn by heart this text. It will be your homework.

  1. Подведение итогов: (2 мин.)

T: Let’s revise. What have we done? ( name sounds, name animals, compare animals, guess animals,  say where animals live).

T: Thank you for the lesson. Count your cards and your marks are… The lesson is over. Goodbye.

 

 

     

 

       

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку №2 в 4 классе по теме "Being in the city and being in the country"

Презентация составлена к УМК Биболетовой М. З. Enjoy English 2....

Презентация по английскому языку для 4 класса на тему "Country and City"

Данная презентация для совершенствования лексических навыков по теме "Село и город"...

Презентация к урокам по теме "In the country or in the city" для 4 класса к учебнику М.З.Биболетовой

Презентация предназначена для обобщающих уроков по теме "In the country or in the city" для учащихся 4-х классов базового уровня к УМК М.З.Биболетовой...

Animals. In the country.

конспект открытого урока по теме "Animals. In the country"....

Презентация "Аnimals in the country and in the city".

Презентация к уроку английского языка в 4 классе по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English". Unit 3. Section 3....

2 класс Чтение The Country Mouse and the City Mouse

Краткий конспект дистанционного урока....